Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat |
Autor |
Wiadomość |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-05-2009, 23:21
|
|
|
Sebek napisał/a: | Może ona zapala się tylko podczas jazdy ECO a system jej nie sprawdza przy zapalaniu silnika. |
a jakie masz spalanie Moze poprostu silnik Ci nie przechodzi na uboga miesznake stad nic sie nie swieci...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 09-05-2009, 23:34
|
|
|
a moze problem z EGR moze sie nie załącza |
_________________
 |
|
|
|
 |
mareqm
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 94 Skąd: okolice W-wy
|
Wysłany: 10-05-2009, 08:16
|
|
|
Ja mam automat z tiptronikiem i też nie działa kontrolka.Początkowo nie miała nawet zamontowanej żarówki.Założyłem sam ale to nic nie dało.Może po prostu ten typ tak ma. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Sebek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 2002 Eleg Autm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 58 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 10-05-2009, 11:32
|
|
|
A czy jest szansa aby wypowiedział się ktoś kto może w 100% powiedzieć, że w moim modelu tryb ECO jest nie aktywny/nie wyświetlany na pulpicie? lub jest aktywny ale kierowca nie jest o tym w żaden sposób informowany. |
|
|
|
 |
wolo
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: Kraków/Busko-Zdrój
|
|
|
|
 |
alvaro69
Forumowicz latajacy HOLENDER

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 112 Skąd: kielce
|
Wysłany: 19-07-2012, 09:53
|
|
|
te chipy działają na zasadzie oszukania ecu poprzez zmiane dawki powietrza i błednych informacji z przepływomierza a co za tym idzie zwiekszenie dawki paliwa.
przez to urządzenie nie uzyskamy wiecej jak wieksze spalanie i może nieodczuwalne podniesienie mocy ale to tylko moje gdybania |
_________________
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-07-2012, 13:09
|
|
|
Chetnie poczytam opinie od jakiegos uzytkownika, który to ma. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-07-2012, 15:55
|
|
|
w pierwszym linku jest, że podnosi moc o 20-40KM i do tego spalanie mniejsze o 0,7-1,5l dobrze, że jestem na łóżku to sobie krzywdy nie zrobię upadając |
|
|
|
 |
CycuBoss
Nowy Forumowicz :))
Auto: Carisma GDI 1,8 15.08.1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 25 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 19-07-2012, 16:33
|
|
|
Tutaj mam dane z Angielskiej Wiki odnośnie naszego GDI, nie naszego bo on chyba na USA i Japonię szedł.
Cytat: | 4G93 DOHC 16 Valve GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 12.0:1
Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
Maximum Torque - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm
4G93 DOHC 16 Valve GDI Turbo
Gasoline Direct Injection (GDI) with turbocharger
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10.0:1
Maximum Output - 118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 5,200 rpm / 121 kW (165 PS; 162 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm |
Więc ciekawe czym się różniły te GDI od siebie, ten drugi ma turbo, wiadomo.
Ponoć na Europę szedł 125km bo euro 3 musieli spełniać. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-07-2012, 18:14
|
|
|
CycuBoss napisał/a: | Tutaj mam dane z Angielskiej Wiki odnośnie naszego GDI, nie naszego bo on chyba na USA i Japonię szedł.
Cytat: | 4G93 DOHC 16 Valve GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 12.0:1
Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
Maximum Torque - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm
4G93 DOHC 16 Valve GDI Turbo
Gasoline Direct Injection (GDI) with turbocharger
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10.0:1
Maximum Output - 118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 5,200 rpm / 121 kW (165 PS; 162 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm |
Więc ciekawe czym się różniły te GDI od siebie, ten drugi ma turbo, wiadomo.
Ponoć na Europę szedł 125km bo euro 3 musieli spełniać. |
Nie pamiętam jak w USA, ale w Japonii sprzedają benzynę o wyższej liczbie oktanowej, co za tym idzie w tym samym silnku mapa zapłonu będzie inna. Efektem jest wyższa moc. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 20-07-2012, 10:53
|
|
|
CycuBoss napisał/a: | Ponoć na Europę szedł 125km bo euro 3 musieli spełniać. |
Bardziej chodziło o spore rozbieżności w jakości i normach paliwowych w europie. A do Euro 3 dostosowali bodajże GDI 122KM (norma obowiązywała od 2000 roku). Do tego trzeba dodać różnice w przelicznikach imperial (USA/GB z niewielkimi rozbieżnościami) / metric (reszta cywilizowanego świata z układem SI) BHP, HP, PS, KM. No i lokalne warunki i normy pomiarowe (ciśnienie i temperatura powietrza, z dodmuchami powietrza bądź bez, na kołach, na wale, na wałku pośrednim, półosiach, z uwzględnieniem strat realnych itd. itp.) i wychodzą różnice i domysły dlaczego wikipiedia bądź inne źródło podaje tak a jest inaczej, miarodajne są dane producenta (w kW) i wykresy z hamowni. Część redaktorów sugeruje się danymi producentów do aut na rynek JP gdzie założenia i normy są inne i uśredniają go jako norma dla ogółu. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-07-2012, 13:26
|
|
|
No właśnie i ja zawsze myślałem że nasze GDI ma 125KM i 173-5Nm a nie ja w tabeli 131KM i 181Nm a miło by było zawsze coś |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|