Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 MIVEC 2WD 5 MT
Autor Wiadomość
DeVries 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 MIVEC MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2011, 21:06   

Fajnie się Was czyta. Z chwilowego spalania wskazanego przez komputer podanego na podstawie "rzutu oka" na super precyzyjny wskaźnik jaki posiada outlander powstała wielka dyskusja na temat tego, że ten wynik jest nieprawdopodobny :D
Ja tego wyniku naprawdę nie bronię, i nie twierdzę, że jest powtarzalny.
Natomiast osobie, która przejedzie ~100km na 5 biegu ze stałą prędkością ~90kmph w celu sprawdzenia faktycznego średniego spalania pogratuluję ilości wolnego czasu i cierpliwości :wink: .
_________________
DeVries
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 29-01-2011, 21:29   

skaut napisał/a:
mitsu00, Twoje spalanie średnie z motostat na poziomie 7,63 dla mnie też jest nieprawdopodobne.
dawno nie wpisywałem nowych tankowań, ale zauważ że 80% to u mnie trasa z zapiętym tempomatem. Wtedy przy 90-110 km/h pali max 8l. Teraz głównie po mieście na mrozach to chleje 10-12l.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2011, 08:53   

mitsu00 napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Czyli nie ma powodu by jakikolwiek silnik w takim stanie znacząco odbiegał od 5L/100km - tak też czyni 4B11 czy Ci się to podoba czy nie
To może zamiast tyle teoretyzować przejedź się OII z tym silnikiem jadąc 100km/h na tempomacie i potem powróćmy do tej dyskusji OK? Tusk razem z PO też cud obiecywał, a jak jest wszystkim wiadomo :wink: Outlander czy to 2.0, 2.4 czy 3.0 MIVEC w benzynie NIGDY nie będzie spalał 5l/100km, czy ci się to podoba czy nie jak to sam ująłeś...... Mam tu oczywiście na myśli nie spalanie chwilowe. Obiecuję ci że jak będziesz w stanie osiągnąć takie średnie spalanie, to stawiam skrzynkę browara.... :mrgreen:

Jeśli szanuje się dyskutanta to pasuje przed odpowiedzią na jego argumenty przynajmniej je przeczytać. Jeszcze raz:

Pytanie:
plubas napisał/a:
Chciałbym dowiedzieć sie jak w praktyce wyglada eksploatacja 2.0 MIVEC 2WD 5 MT tzn. spalanie,

Odpowiedź:
DeVries napisał/a:
Spalanie po mieście (trasa 8km, w korkach) - 11-14L (w zależności od korka i temperatury otoczenia).
Spalanie w trasie 8,2L (średnia z 500km jednopasmówką).


Pytanie:
plubas napisał/a:
Jakie spalanie wykazuje komp przy jeżdzie np. 60 kmph na 5 biegu ?

Odpowiedź:
DeVries napisał/a:
Wydaje mi się, że przy utrzymywaniu stałej prędkości wskazanie spalania spada poniżej 5L, ale muszę poobserwować.


Czepianie się Mitsu00:
mitsu00 napisał/a:
Piszesz o jakimś VW Polo TDI bo chyba ten benzyniak nigdy nie będzie palił poniżej 5l/100km? Chyba że to spalanie chwilowe po odjęciu nogi z gazu i przy jeździe z górki :mrgreen:

Odpowiedź:
jaca71 napisał/a:
Do poruszania się ze stała prędkością 100km/h potrzebuje około 20KM. Czyli nie ma powodu by jakikolwiek silnik w takim stanie znacząco odbiegał od 5L/100km - tak też czyni 4B11 czy Ci się to podoba czy nie :)


Nigdzie nie napisałem że chodzi mi o średnie spalanie (wszystkie z ostatnich półtora roku dostępne w mojej stopce). Cały czas piszemy o chwilowym spalaniu widoczny jako pasek ekonomizera. Znajdź długa płaska prosta rozpędź się do 90-100km/h zapodaj swój tempomat (tempomat spala więcej niż ja) i wyzeruj średnie spalanie. Obserwuj co pojawia się wtedy na tym wskaźniku. Zdziwisz się bardzo.

PS. Pasuje wrócić do szkoły podstawowej i zapoznać się z pierwszą zasadą dynamiki ;)

PS2. Z parkingu koło doliny Kościeliskiej na Krowodrza w Krakowie (trzeba przejechać cały Kraków co popsuło średnia) spalanie 5.8L/100km
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 30-01-2011, 22:37   

jaca71 napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Do poruszania się ze stała prędkością 100km/h potrzebuje około 20KM

A czy mógłbyś podać bliższe wyliczenia tego fenomenu? Bo skoro potrzeba 20KM na potoczenie pojazdu to rachując wszystkie straty po drodze (toczenie,opory powietrza,straty przeniesienia napędu,sprzęgła,wału,przekładni itd) włącznie ze sprawnością samego silnika (umówmy się ,że na dzień dzisiejszy mizerna) to silnik musi sfajczyć paliwa na jakieś conajmniej 80KM...albo i lepiej...
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2011, 08:12   

karol_alasz napisał/a:
A czy mógłbyś podać bliższe wyliczenia tego fenomenu? Bo skoro potrzeba 20KM na potoczenie pojazdu to rachując wszystkie straty po drodze (toczenie,opory powietrza,straty przeniesienia napędu,sprzęgła,wału,przekładni itd) włącznie ze sprawnością samego silnika (umówmy się ,że na dzień dzisiejszy mizerna) to silnik musi sfajczyć paliwa na jakieś conajmniej 80KM...albo i lepiej...


1. Pierwsza zasada dynamiki: W czasie ruchu jednostajnego prostoliniowego na ciało nie działają żadne siły lub działające się równoważą.
2. W stanie ustalonym uwzględnione są wszystkie opory pochodzące od układu jezdnego i oporów aerodynamicznych.
3. sprawność silnika jest nieistotna, bo charakterystyka zewnętrzna silnika uwzględnia opory wewnętrzne i jego sprawność.

Napisałem około 20KM i tak jest, nie wdając się w szczegóły może to być zarówno 18 jak i 25KM w zależności od kształtu i wielkości bryły (choć z dużą dokładnością przyjmuje się że opory aero zależą liniowo do pola powierzchni czołowej), oraz układu napędowego w tym szerokości i rodzaju opon, ale NIE 80KM
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 31-01-2011, 08:46   

jaca71 napisał/a:
1. Pierwsza zasada dynamiki: W czasie ruchu jednostajnego prostoliniowego na ciało nie działają żadne siły lub działające się równoważą.
2. W stanie ustalonym uwzględnione są wszystkie opory pochodzące od układu jezdnego i oporów aerodynamicznych.
3. sprawność silnika jest nieistotna, bo charakterystyka zewnętrzna silnika uwzględnia opory wewnętrzne i jego sprawność.

Pięknie.Aż się wzruszyłem.... A życie życiem... Dynamika jazdy pojazdów mechanicznych to chyba bardziej złożony proces od podręcznika do podstawówki czy technikum i raczej trudno zamknąć go w ramach tych trzech punktów ,które wymieniłeś. Poza tym pokaż mi jakikolwiek samochód poruszający się ruchem jednostajnie prostoliniowym-czysta teoria (nawet z zapiętym tempomatem)... a chyba chodzi tutaj o spalanie czy inne takie naszych samochodów,jeżdżących po naszych drogach,na naszym paliwie...
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-01-2011, 09:56   

jaca71 napisał/a:
Napisałem około 20KM i tak jest, nie wdając się w szczegóły może to być zarówno 18 jak i 25KM w zależności od kształtu i wielkości bryły
z pomiarów na hamowni straty mocy w serii wynosiły 56,7KM, po modyfikacji programu spadły do 50,8KM. Czyli jak by nie patrzeć 50KM idzie na opory układu napędowego, alternator, klimę, itd... Nawet biorąc pod uwagę fakt, że pomiary na hamowniach obarczone są błędem to i tak wyjdzie ok. 50KM
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2011, 19:26   

rezon, Pierwsze pytanie jak program obniża straty mechaniczne? :shock:
Drugie pytanie: Masz napęd gąsienicowy?
Trzecie pytanie: dla jakich obrotów masz te 50KM strat? Ja mam 30KM przy 6500rpm.

Mój Lancer przy 100km/h ma 2700rpm.
1. Jak widać na wykresach z hamowni - dla 2700 straty są poniżej 10KM
2. Dla prędkości 100km/h opory aerodynamiczne są około 8kW co daje około 10KM
3 10+10 = 20KM co należało udowodnić :P

karol_alasz, Zastanów się chwile i napisz co Ci się dokładnie nie podoba w moich teoriach. Bo na razie błądzisz.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 31-01-2011, 19:32   

jaca71 napisał/a:
rezon, Pierwsze pytanie jak program obniża straty mechaniczne? :shock:
Drugie pytanie: Masz napęd gąsienicowy?
Trzecie pytanie: dla jakich obrotów masz te 50KM strat? Ja mam 30KM przy 6500rpm.

Mój Lancer przy 100km/h ma 2700rpm.
1. Jak widać na wykresach z hamowni - dla 2700 straty są poniżej 10KM
2. Dla prędkości 100km/h opory aerodynamiczne są około 8kW co daje około 10KM
3 10+10 = 20KM co należało udowodnić :P

karol_alasz, Zastanów się chwile i napisz co Ci się dokładnie nie podoba w moich teoriach. Bo na razie błądzisz.
Pytanie za bańkę: Jaki jest sens teoretyzowania i udowadnania swoich racji co do spalania chwilowego? Kto i co na tym zyskuje? Najważniejsze dla kazdego właściciela jest spalanie średnie w/g komputera pokładowego, oraz porównanie tego wyniku z tym co wejdzie do baku przy dystrybutorze....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2011, 07:12   

mitsu00 napisał/a:
Najważniejsze dla kazdego właściciela jest spalanie średnie w/g komputera pokładowego, oraz porównanie tego wyniku z tym co wejdzie do baku przy dystrybutorze...

Jakże cenna uwaga i praktycznie zamykającą dyskusję ;)

Ale silnik 2.0 4B11 jest taka bestią, która praktycznie nie ma ograniczenia od góry w spożywanym paliwie :P W trasie bez problemu łyka w okolicach 10L/100km a w mieście 15 i więcej nie jest trudne. Za to zejście poniżej 8 na trasie i 10 w mieście jest nie lada wyzwaniem. Dlatego czasami warto zastanowić się jak można jeździć dynamicznie i zejść do 7,5L w trasie i do 9,5L/100km w mieście. Co ciekawe w tym silniku jest to do pogodzenia tylko wymaga chwili refleksji...

mitsu00 napisał/a:
Jaki jest sens teoretyzowania i udowadnania swoich racji co do spalania chwilowego? Kto i co na tym zyskuje?

Padło pytanie, padła odpowiedź. Odpowiedź została wyszydzona, więc...
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 01-02-2011, 09:52   

jaca71 napisał/a:
karol_alasz, Zastanów się chwile i napisz co Ci się dokładnie nie podoba w moich teoriach. Bo na razie błądzisz.

Errare humanum est-rozwijał tej mysli juz nie będę prócz tego,żebyś czasami krytycznie spojrzał czasami także na siebie. A przypisywanie sobie autorstwa większości teorii tutaj zaprezentowanych jest uznawana za plagiat we współczesnym świecie... :wink:
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2011, 10:55   

karol_alasz napisał/a:
A przypisywanie sobie autorstwa większości teorii tutaj zaprezentowanych jest uznawana za plagiat we współczesnym świecie... :wink:

Czyli czepiamy się słówka? Lepiej było by jakbym jakiego słówka użył?

A swoją droga chciałbym wiedzieć kiedy błądzę by na przyszłość tego samego błędu nie popełniać.
Jest też inne przysłowie, ze lepiej być głupcem przez chwile pytając niż przez całe życie nie pytając wcale.

To gdzie zrobiłem błąd?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 01-02-2011, 10:58   

jaca71 napisał/a:
Czyli czepiamy się słówka? Lepiej było by jakbym jakiego słówka użył?

A swoją droga chciałbym wiedzieć kiedy błądzę by na przyszłość tego samego błędu nie popełniać.
Jest też inne przysłowie, ze lepiej być głupcem przez chwile pytając niż przez całe życie nie pytając wcale.
Stare chłopy a drapią się jak kociaki...... :P Zapodajcie sobie po Melissie i będzie OK.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 01-02-2011, 14:30   

mitsu00 napisał/a:
Zapodajcie sobie po Melissie i będzie OK.

Wziąłem Persen - będzie dobrze 8) .Skutkiem ubocznym jest fakt iż wisi mi to ile mój samochód przy danej prędkości ma KM bo i tak w ten sposób nie przkonam kasjera na stacji tankowania do mniejszego rachunku...
Pozdrawiam.
 
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-02-2011, 16:01   

karol_alasz napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Zapodajcie sobie po Melissie i będzie OK.

Wziąłem Persen - będzie dobrze 8) .Skutkiem ubocznym jest fakt iż wisi mi to ile mój samochód przy danej prędkości ma KM bo i tak w ten sposób nie przkonam kasjera na stacji tankowania do mniejszego rachunku...
Pozdrawiam.


O tak:D I tym miłym akcentem proponowałbym zakończyć tą dyskusję i kłótnię, która się wywiązała z niej :D Mi również ta wiedza jest do niczego nie potrzebna.

Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.