2.0 MIVEC 2WD 5 MT |
Autor |
Wiadomość |
plubas
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26-01-2011, 20:35 2.0 MIVEC 2WD 5 MT
|
|
|
Witam
Jestem z firmą zwiazany od 10 lat (obecnie posiadam MSS) i zdecydowałem, że znajomośc przedłuze, ale z Outladerem 2.0 MIVEC 2WD 5 MT. Chciałbym dowiedzieć sie jak w praktyce wyglada eksploatacja 2.0 MIVEC 2WD 5 MT tzn. spalanie, przeglady -ceny, jak sie jeżdzi w terenie i po miescie oraz na trasie ewentualnie inne spostrzezenia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-01-2011, 21:03
|
|
|
Bardzo mało osób ma ten silnik, a na tym forum jeszcze nie widziałem chyba nikogo kto by Outka z takową konfiguracją posiadał. 2.0 147KM to trochę mały i słaby silnik jak do tej budy, w dodatku że to benzyna, którą trzeba kręcić przy dużych obrotach. O spalaniu się nie wypowiem, bo nie miałem styczności ani z silnikiem ani osobą posiadającą taki silnik. Jedyne co teraz mogę powiedzieć to to, że słabo z 2WD. To auto ludzie przede wszystkim kupują właśnie dla 4WD i w tym też trybie właściwości terenowe ma dość niezłe. W 2WD tylko miasto zostaje, bo większe tereny będą problemem. Najlepiej jazda testowa i się przekonać. Do tego jaka wersja wyposażenia ma być?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 26-01-2011, 21:50
|
|
|
W ostatnim "motorze" jest krótki test/opis O2 2WD 2.0 MIVEC ale z CVT - gólnie bez zachwytów nad taką konfiguracją. Podają zimowe spalanie w mieście 14 ltr i gorszą trakcję na śliskim. Obiektywizm i rzetelność podobnych artykułów pozostawiam indywidualnej ocenie czytających w/w tekst. Osobiście zawsze traktuję gazetowe testy jako opinię testujących a nie prawdę generalną. Moje zdanie jest takie że jeżeli potrzebujesz 50 procentowego SUVa przy ograniczonym budżecie to taka konfiguracja ma sens, jeśli oczekujesz nieco więcej (szczególnie zimą) to kup AWD nawet z gorszym wyposażeniem. Silnika 2.0 nie znam, z moim 2.4 nie mam żadnych problemów (chociaż parę kucy więcej pod maską pewnie by się przydało). Gdybyś miał dylemat diesel czy benzyna to opinie użytkowników znajdziesz na forum.
Pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
plubas
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26-01-2011, 22:07
|
|
|
Muciek napisał/a: | Bardzo mało osób ma ten silnik, a na tym forum jeszcze nie widziałem chyba nikogo kto by Outka z takową konfiguracją posiadał. 2.0 147KM to trochę mały i słaby silnik jak do tej budy, w dodatku że to benzyna, którą trzeba kręcić przy dużych obrotach. O spalaniu się nie wypowiem, bo nie miałem styczności ani z silnikiem ani osobą posiadającą taki silnik. Jedyne co teraz mogę powiedzieć to to, że słabo z 2WD. To auto ludzie przede wszystkim kupują właśnie dla 4WD i w tym też trybie właściwości terenowe ma dość niezłe. W 2WD tylko miasto zostaje, bo większe tereny będą problemem. Najlepiej jazda testowa i się przekonać. Do tego jaka wersja wyposażenia ma być?
Pozdrawiam. |
No własnie jest jak jest a w zasadzie to kasa stanowi problem więc zostaje wersja podstawowa ale i tak wybrałbym benzynę z napędem na czery koła, tylko większą -2,4 l, bo nie lubie disla .
Mam nadzieję, ze nie będzie tak zle ponieważ ch-ka momentu obrotowego tego silnika powinna być w miare płaska (w katalogu jej nie zamiscili, w necie jej nie znalazłem), oczywiście nie od 1000 obr/min. ale ca 2000 ober/min, co oznacza jak mi sie wydaje sie też dość "elastyczną jazdę" (disel ma ch- ke dośc paraboliczną z wydatnym max. a moc max. 140 kM dla 2,0 l jest mniejsza).
W zasadzie moje priorytety odnośnie Outlandera są raczej odmienne, w tym sensie ze teren dla mnie oznacza wiejska nierówną drogę od czasu do czasu a tak to równe "ursynowskie dukty".
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-01-2011, 22:21
|
|
|
Jak ktoś potrzebuje auta terenowego w tym sensie żeby było wysokie, przypominało wyglądem 4x4 i miało duże koła to Outek z napędem 2WD powinien dać sobie radę, chociaż... Jeśli miałbym brać outka z takim silnikiem i najuboższym wyposażeniem to może nie lepiej zastanowić się nad ASX'em? W tej cenie znajdziemy na pewno lepiej wyposażonego i to z 4x4 oraz silnik może być nawet podobny. Trudny wybór, chyba że potrzeba auta dużego no to zostaje Outlander. |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2011, 10:47
|
|
|
Dla mnie Outek 2WD to mikrobus dla kobiet kursujących do szkoły z dziećmi i najdalej do hipermarketu. Przy tej masie i budzie 2WD to jakieś nieporozumienie zakopie się prędzej niż zwykła osobówka.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2011, 10:53
|
|
|
przecież On wcale nie jest taki ciężki |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2011, 10:59
|
|
|
plubas napisał/a: | Mam nadzieję, ze nie będzie tak zle ponieważ ch-ka momentu obrotowego tego silnika powinna być w miare płaska (w katalogu jej nie zamiscili, w necie jej nie znalazłem), oczywiście nie od 1000 obr/min. ale ca 2000 ober/min, co oznacza jak mi sie wydaje sie też dość "elastyczną jazdę" (disel ma ch- ke dośc paraboliczną z wydatnym max. a moc max. 140 kM dla 2,0 l jest mniejsza). |
Jeśli interesuje Cię charakterystyka tego silnika to znajdziesz ją tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49457 w połowie strony Nie jest zła. Ja poruszam się po naszych drogach zazwyczaj w przedziale 1500-2500rpm W tym przedziale Lancer sprawnie się porusza i nie jest zawalidrogą w tłumie, powyżej 2500 zaczyna jeździć a powyżej 4000... |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 27-01-2011, 11:10
|
|
|
Najtańszy ASX AWD kosztuje obecnie 87340 pln z dieselem 1.8 DID 116 KM. Z benzyną ASXa AWD nie ma w ofercie. O2 2WD z benzyną 2.0 147 KM to koszt od 80000 pln. Za tą kasę możesz kupić jedynie Renault Koleos 4x4 170 KM 2.5 benzyna - 82000pln.
Pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
MetalMania
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 107 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 27-01-2011, 12:11
|
|
|
chcąc kupić benzynę uzbrój się w cierpliwość.... ja swojego 2.4 zamówiłem pod koniec września 2010 i dalej czekam... ponoć na 1 marca ma być |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-01-2011, 15:42
|
|
|
No na benzynę długo się czeka ze względu na niską popularność, bo większość preferuje Diesle w tym modelu, których od ręki jest wybór od ciut ciut i jeszcze trochę. Jeśli ktoś chce mieć tylko nowe auto to taka konfiguracja starszy, ale jak coś więcej, to lepiej chyba szukać czegoś innego. |
|
|
|
 |
plubas
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27-01-2011, 16:27
|
|
|
Dzięki Jaca 71 ale czy to jest ten sam silnik ? (ten w O2 ma podobno oznaczenie 4B11 - czy sie zgadza?)
pozdrawiam
[ Dodano: 27-01-2011, 16:29 ]
MetalMania napisał/a: | chcąc kupić benzynę uzbrój się w cierpliwość.... ja swojego 2.4 zamówiłem pod koniec września 2010 i dalej czekam... ponoć na 1 marca ma być |
A w umowie na kiedy miał być ?
Jesli chodzi o ASX, to był oczekiwany bardzo i wirtualnie był ok. ale jak go zobaczyłem to jak dla mnie porazka i do tego ceny z kosmosu. Rozwiązania które dla mnie sa wazne np. przestrzeń bagazowa, uniwersalnośc i ergonomia (próg bagaznika b. wysoko i zagłebina podloga ). Oczywiscie dla zdrowego i młodego nie stanowi to problemu ale dla, mnie stanowi więc został O2. Sporo osób na to zwracało uwagę. Rozwiążanie w O z obnizoną pólką bagaznika jest wzorcowe. Co do dynamikito nie ma tu wielkiej róznicy . Natomiast w zuzyciu paliwa (teoretycznie ) dostrzegam.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DeVries
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 MIVEC MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2011, 16:47
|
|
|
Wrażenia z użytkowania:
Spalanie po mieście (trasa 8km, w korkach) - 11-14L (w zależności od korka i temperatury otoczenia).
Spalanie w trasie 8,2L (średnia z 500km jednopasmówką).
Jazda bardzo przyjemna - od 2000 obrotów już jakoś przyspiesza, więc od 60kmph można już tylko na 5 biegu jechać.
Zaskakująco cichy (szczególnie po opiniach z forum), do 4000 praktycznie nie słychać silnika.
Ja na wersję Invite czekałem tydzień (w grudniu 2010) - tylko musiałem po nią pojechać 200km, więc nie zawsze oczekiwanie wygląda tak beznadziejnie - proponuję obdzwonić salony w różnych województwach. |
_________________ DeVries |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2011, 16:57
|
|
|
plubas napisał/a: | Dzięki Jaca 71 ale czy to jest ten sam silnik ? (ten w O2 ma podobno oznaczenie 4B11 - czy sie zgadza?) |
Na tabliczce znamionowej napisane jest: Engin 4B11
Ja mam wersje z pierwszej serii produkcyjnej wtedy miał 152 HP czyli 155 naszych KM. Teraz w Unii i w USA maja coś koło 150KM (147HP) |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-01-2011, 17:02
|
|
|
jaca71 napisał/a: | plubas napisał/a: | Dzięki Jaca 71 ale czy to jest ten sam silnik ? (ten w O2 ma podobno oznaczenie 4B11 - czy sie zgadza?) |
Na tabliczce znamionowej napisane jest: Engin 4B11
Ja mam wersje z pierwszej serii produkcyjnej wtedy miał 152 HP czyli 155 naszych KM. Teraz w Unii i w USA maja coś koło 150KM (147HP) | Uważam że ne ma sensu porównywać Lancera z OII z tym silnikiem, zakładając że to ta sama jednostka. Silnik jak i skrzynia sa zupełnie inaczej zestrojone w OII, wiec i charakterystyka bedzie zgoła odmienna.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|