Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tryby pracy 4WD i ESP
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2013, 19:14   

Pierwszy filmik ciekawy coś się tam dzieje (ale w dół i do tyłu to dociążany przód), ale na drugim już konsternacja. Zrównoważyli bardziej i kręci nieboradnie kółeczkami... 2 mechanizmy różnicowe zawsze coś tam przekazują momentu chociażby przez olej, a nawet lekko spierające się kółko na ziemi dodaje od razu momentu na 2 koła... Bo to co zostawi na tym mniej przyczepnym kole tyle sam odepchnie się z drugiej strony...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-08-2015, 21:19   

No cóż...
Postawiłem ASX-a na rolkach:
- jednym kołem w trybie 2WD (rolki pod przednim kołem)
- dwoma kołami w trybach 4WD i Lock (rolki po jednej stronie oraz ukośnie).
Rolki - oczywiście, nie mają bezpośredniego przełożenia na rzeczywiste warunki na drodze, ale... Ani jednym, ani dwoma kołami nie da rady...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-08-2015, 08:03   

ESP włączone?
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-08-2015, 23:15   

krzychu napisał/a:
ESP włączone?

Włączone, filmiki z testów:
www.youtube.com/watch?v=S33yCAzGlN8
www.youtube.com/watch?v=IA6v-HP-0hY
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2015, 08:16   

Dobra robota!

Czułeś jakąś reakcję ESP (używanie pompy ABS)? Bo wygląda jakby coś tam chciał, ale za mało? No i obroty utrzymywał na poziomie potrzebnym na lodzie niż na symulacji kołyski.

A tam gość pyta o test bez ESP. Ale to bez sensu. Wyłączenie ESP ma sens na luźnej nawierzchni gdzie ESP odetnie moc, a akurat nie powinno (śnieg, luźny żwir). Np. Trawa i lód to już pewnie lepiej z ESP.

Ps. w 2WD bym uważał z testami bo można załatwić sprzęgło w dyferze.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-08-2015, 09:53   

Nie czułem żadnej reakcji hamulców, jedynie zmniejszanie obrotów przez silnik, choć samochód zaczynał się bujać. Kiedy zimą testowałem ESP, to od razu dało się wyczuć i usłyszeć jak koła hamują, a tutaj nic...
Przy najbliższej okazji spróbuję jeszcze znacznie mocniej wcisnąć gaz, choć raczej niewiele to zmieni. ASC działa powyżej 15 km/h, pytanie, czy kontrola trakcji też dopiero wtedy zacznie reagować agresywniej (w tym teście prędkościomierz wskazywał ok. 10 km/h i trudno powiedzieć, czy ASC pozwoli na więcej).
Test bez ESP raczej nie ma sensu, ale gość twierdzi, że tak podaje instrukcja, sam napisał, że jest to sprzeczne z zasadą działania kontroli trakcji - może rzeczywiście warto sprawdzić.
Co do 2WD - dokładnie tak jak piszesz, testowałem tylko tyle, ile jest na filmiku.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2015, 10:01   

vavoom - a myślałem, że gaz miałeś w podłodze...

Mniej gazu na pewno lżejsza reakcja hamulcami (bo by silnik zgasł)... Dlatego też ten test mógłby lepiej wypaść przy automacie...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-10-2015, 08:36   

Powtórzyłem testy - ASX bez problemu zjeżdża z rolek - warunkiem jest przekroczenie 15 km/h. Dopiero powyżej tej prędkości kontrola trakcji zaczyna interweniować na tyle skutecznie, aby przenieść moment na koła z przyczepnością (wg instrukcji ASC działa od 15 km/h, widocznie TCL też).

Test po przekątnej oraz jedną stroną, lekko pod górkę:
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ

Test po przekątnej, teren płaski:
https://www.youtube.com/watch?v=NAoReO_sYrI

Ciekawostka - w trybie 2WD system znacznie bardziej ogranicza prędkość obrotową kół niż w trybach 4x4 (gaz prawie do spodu) i nie jest w stanie wyciągnąć auta:
https://www.youtube.com/watch?v=L8kXrOsB_Qg
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2015, 10:00   

vavoom - dobra robota :thumbright:
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-10-2015, 18:53   

I jeszcze krótkie porównanie z Quattro:
https://www.youtube.com/watch?v=j33wMZO6zI0
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-10-2015, 14:53   

@vavoom - super test i gratuluję, że pokazałeś to czego nijak nie szło się dowiedzieć od Mitsubishi. Reasumując, taki znowu "ostatni" to ten napęd w naszych ASX-ach nie jest.
Jeszcze raz dzięki za wytrwałość w drążeniu tematu i doprowadzenie go do końca.
 
 
tomasz chlipala 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 2010 1.8DiD 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 26-10-2015, 09:44   

Doskonała robota vavoom! Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! Ha...no i przy okazji okazało się jak łatwo różne marki mogą manipulować filmikami i testami napędów.
_________________
To moje zabawki:
ASX 1.8 DID-2010
GALANT 2.5v6-1998
Colt CZ3 1.3-2006
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-10-2015, 12:57   

tomasz chlipala napisał/a:
Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach!
Rolki to taki sztuczny test, ale można sprawdzić, jak zachowują się poszczególne systemy, czego nie wiedzą ani w ASO, ani w MMP (byli bardzo zdziwieni kiedy zobaczyli pierwsze testy gdzie ASX nie zjechał z rolek...), nie ma też szczegółowych informacji w instrukcji.
Przy okazji - trochę katowania napędu w bardziej rzeczywistych warunkach, OII:
https://www.youtube.com/watch?v=X6w571vXX6Q
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-11-2015, 07:43   

Bardzo dobra robota :-) Wreszcie vavoom rozwiał wszelkie wątpliwości.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-01-2016, 18:34   

Trochę OT, ale napęd All Grip by Suzuki (a dokładniej kontrola trakcji) pozamiatał nasze All Wheel Control...
https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.