Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Znika płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2011, 21:14   

a pompa wody kiedy wymieniana była?
ps. jak było wcześniej coś o pompie wody to sorka, nie czytałem całego tematu :P
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-12-2011, 01:35   

stawiam na sparciały wężyk. U Mnie to było powodem. Widać to tylko pod samochodem.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 21-12-2011, 21:18   

Faktycznie wężyk mam tak jak czerwona linia.
Jaka to różnica tak w sumie ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20740
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-12-2011, 22:30   

A ja wtrącę swoje pięć groszy. Jeśli płyn schodzi ci tylko do pewnego momentu a po dłuższej jeździe czuć zapach płynu chłodniczego to: będzie to problem podany przez kamir lub sparciały przewód jak w przypadku Morfi, albo mój autorski pomysł który mi podpowiada że masz po prostu trzaśnięty zbiorniczek wyrównawczy i podczas nagrzania się płynu ciśnienie wypycha płyn ze zbiorniczka do tego momentu do którego zbiorniczek jest trzaśnięty a później uchodzą tędy tylko opary z ciepłego płynu i stąd zapach płynu w komorze silnika. Ja ten ostatni przypadek przerabiałem w swoim poprzednim aucie. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-12-2011, 15:30   

Taka różnica, że to jest wężyk przelewowy. Jeżeli jest za nisko to będzie wyrzucać więcej płynu na zewnątrz. Wyrzuci tyle płynu, że będzie poniżej wężyka a później nie będzie wyrzucać bo wężyk nie będzie zasysać płynu. Mam nadzieje, że jasno to opisałem...
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 27-12-2011, 15:51   

W sumie nie wiem czy zrozumiałam :rolleyes:
Ale wiem że tak ułożyłam wężyk aby był na tym "mostku". Chociaż wężyk jest na tyle długi że było to dość trudne ....
_________________
Niebiańska robota
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-12-2011, 20:27   

Olivia, Z czasem wężyk powinien się "ułożyć".
Zwróć teraz uwagę czy płyn znika, moim zdaniem to pomoże Ci rozwiązać problem.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 02-01-2012, 14:44   

Ostatnio troszkę więcej jeździłam Carismą.
Płynu nie ubywa w tak dużej ilości aby to zobaczyć z dnia na dzień. Ale nadal czuć wokół samochodu i czasami wewnątrz zapach płynu chłodniczego.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20740
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 04-01-2012, 08:09   

To ja w dalszym ciągu uważam że gdzieś jest jakaś nieszczelność i stąd ten specyficzny zapach płynu. Rozgrzej dobrze silnik i wtedy trzeba szukać czy gdzieś się nie sączy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-01-2012, 08:24   

A ja obstawiam ten wężyk, o którym pisałem. Zapach to po prostu płyn, który wcześniej się wylał a teraz pod wpływem temperatury odparowuje...
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
szwajcar79 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 8
Skąd: lublin
Wysłany: 26-01-2012, 21:41   

mialem podobny problem.wina lezala po stronie rury wody.przerdzewiala i podzczas jazdy wywalalo plyn.sprawdz ta rure pod kolektorem moze to z niej.
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 27-01-2012, 15:42   

Olivia, sprawdz szczelnosc chlodnicy tuz przy koreczku od wlewu plynu. Znajomemu od strony atrapy grila ( 1.6) widac bylo zielona maź po rozgrzaniu - plyn raz ubywal raz nie . Zalal uszczelniaczem i pomoglo. Kazda ingerencja w chlodnice ( wyciaganie, przekladanie ) moze doprowadzic do tego ze kazda uszczelka dobrze trzyma.
Dobrze jesli juz cos przy niej robimy ( np. zeby sie gdzies dostac) wymienic elementy gumowe - zreszta jak we wszystkim.

Olivia, takie skromne pytanie - jakimi liniami latasz ?
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 27-01-2012, 20:47   

Obecnie z Carismą nic złego się nie dzieje. Płyn chłodniczy nie ubywa w zauważalnej ilości. Ostatnio bardzo mało jeżdżę autem. Na dodatek jak już jadę to na bardzo krótkich dystansach.
Jak samochód dłużej popracuje czuć woń płynu chłodniczego. A wskazówka od temperatury silnika wychyla się grubo poza połowę ale nie zbliża się do czerwonego pola. Wiatrak się włącza.

Od nie dawna znów wróciłam do kelnerowania w powietrzu. Latam w Enterze. Zobaczymy jak długo :wink:
_________________
Niebiańska robota
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2012, 09:55   

Olivia napisał/a:
wychyla się grubo poza połowę ale nie zbliża się do czerwonego pola.


Czyżby ci termostat szwankował, termostat się nie otwiera temperatura rośnie wraz z ciśnieniem i ci wydmuchuje płyn chłodniczy
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 28-01-2012, 11:47   

Termostat został już z 3 miesiące temu wymieniony. Zresztą poprzedni też nie należał do uszkodzonych.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.