Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lancer IX sportback 1.6 117 vs 1.8 143 auto pod LPG spalanie
Autor Wiadomość
rezydent13 
Nowy Forumowicz

Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 27
Skąd: WŁOCŁAWEK
Wysłany: 12-08-2014, 11:33   

Witam ponownie . Wyczytałem że te same silniki 1.8 143 km jedne są dedykowane pod lpg inne nie. Podobno ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ???
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2014, 13:54   

rezydent13 napisał/a:
Witam ponownie . Wyczytałem że te same silniki 1.8 143 km jedne są dedykowane pod lpg inne nie. Podobno ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ???


a ja mam inne pytanie, bo od początku wszyscy twierdzą że pod lpg są inne części w silniku niż silniki pod samą benzyne, zatem czy sami japońce w fabryce składają silnik z części wzmocnionych?, np gniazda zaworów itp. Czy czasami nie jest tak że nie ma żadnej różnicy pomiędzy silnikami i wsyzstkie są takie same tylko ktoś komuś powiedział że jednak są wzmacniane?. Serwisy różne rzeczy mówią, montują lpg zarówno w 1,6 jak i w 1.8. Bo nie uwierzę że w polsce serwis rozbiera silnik i sklada specjalnie z wzmocnionych części odpornych bardziej na lpg.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2014, 13:56   

tak są wzmacniane - patrz: regulacja luzów
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2014, 20:36   

RalfPi napisał/a:
tak są wzmacniane - patrz: regulacja luzów


ale skąd wiadomo ze są wzmacniane?, ma ktoś jakąś specyfikację albo cokolwiek co by to potwierdzało?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2014, 21:09   

Dzwoniłe 2-ktotnie w tej sprawie od MM-Polska.
A co więcej - chyba nic.
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2014, 23:32   

RalfPi napisał/a:
Dzwoniłe 2-ktotnie w tej sprawie od MM-Polska.
A co więcej - chyba nic.


No właśnie o to mi chodzi, że tylko tak mówią, kilka lat wcześniej niby można było dopłacic do lancera 1000 zl i dostawało się wersję przystosowaną do gazu ze wzmocnionymi elementami silnika. Wzmocnione i zmienione gniazda zaworów, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe, to ja się pytam kto i gdzie to robił i wymieniał? ASO w Polsce wymieniało jak się chciało zamontować LPG? czy może w japonii od razu montowali silniki wzmocnione pod LPG w co nigdy nie uwierze. przecież to jest totalna ingerencja w silnik kosztująca niemałe pieniądze i moim zdaniem jest to bujda na resorach bo nikt w ASO nie rozkręcał nowego silnika aby powymieniać w nim tyle części za 1000zl a tym bardziej gazownik. Dlaczego teraz kupując czy to lancera 1.6/1.8 czy też asx-a nikt nie wspomina o dopłacie ani o jakimś wzmocnieniu silnika, tylko jak się chce LPG to nowy samochód jedzie od dilera do autoryzowanego warsztatu stag-a i montują instalacje, przecież silniki są te same co kilka lat temu.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-08-2014, 06:02   

Moim zdaniem - wzmocnione gniazda fabrycznie oraz utwardzona głowica - taką informację uzyskałem od MM-Polska dwukrotnie. Poza tym kwestia VIN'u, nazwy na fakturze za samochód oraz oznaczenia na stronie.

Uzyskłam natomiast informację od jednego ASO (ale do takich warsztatów nie jeździmy!!), że mogę im dopłacić 1000zł po zakupie, a oni mi coś zamontuję... ("jakieś pudełko" - jak to określił sprzedawca) i będę miał to samo co wersja LPG :shock: :shock:
Ja wierzę przedstawicielom MM-Polska.
Poza tym możesz napisać do centrali w Japonii :)
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 09:37   

RalfPi napisał/a:
Moim zdaniem - wzmocnione gniazda fabrycznie oraz utwardzona głowica - taką informację uzyskałem od MM-Polska dwukrotnie. Poza tym kwestia VIN'u, nazwy na fakturze za samochód oraz oznaczenia na stronie.

ok, to ma ktoś jakieś oznaczenia albo umie rozszyfrować numer vin i powiedział która to niby cyfra by to potwierdzała i wskazywała że mam np wzmocniony silnik pod LPG?. Nazwa na fakturze nic nie oznacza, mogą dopisać co chcą moim zdaniem ( oczywiście jak ktoś dopłacił 1000 zl to ma dopisane dla świętego spokoju)
Cytat:

Uzyskłam natomiast informację od jednego ASO (ale do takich warsztatów nie jeździmy!!), że mogę im dopłacić 1000zł po zakupie, a oni mi coś zamontuję... ("jakieś pudełko" - jak to określił sprzedawca) i będę miał to samo co wersja LPG :shock: :shock:

Ciekawe co by zamontowali? może czarną skrzynkę w samochodzie :) , co wogóle ma jakaś skrzynka do wzmocnionych gniazd zaworowych, to jakaś mega bzdura co Ci powiedzieli.
Cytat:

Ja wierzę przedstawicielom MM-Polska.

A ja nie wierzę :) , niech ktoś przedstawi jakikolwiek dowód na to że tak jest.
Cytat:

Poza tym możesz napisać do centrali w Japonii :)


No można by ;)
 
 
rezydent13 
Nowy Forumowicz

Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 27
Skąd: WŁOCŁAWEK
Wysłany: 13-08-2014, 09:41   

czyli ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie czy nie ?? . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ??? czy to tylko chwyt marketingowy ze jedne silniki są pod lpg inne nie choć we wszystkich jest montowana instalacja lpg ?
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 09:55   

rezydent13 napisał/a:
czyli ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie czy nie ?? . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ??? czy to tylko chwyt marketingowy ze jedne silniki są pod lpg inne nie choć we wszystkich jest montowana instalacja lpg ?


moim zdaniem na 100% nie ma czegoś takiego !!!
Wszystkie silniki są takie same, bez znaczenia czy pod LPG czy pod samą benzynę.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-08-2014, 11:03   

Zapytam brzydko...
Po jakiego pytacie, skoro twierdzicie swoje... :axe:
Czy ktoś z Was ma wersję pod gaz??
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 11:58   

RalfPi napisał/a:
Zapytam brzydko...
Po jakiego pytacie, skoro twierdzicie swoje... :axe:
Czy ktoś z Was ma wersję pod gaz??


nie, ja mam wersję zwykłą + LPG od nowości montowane przez salon ( oczywiście w punkcie stag-a autoryzowanym), jak kupowałem rok temu nikt nawet nie słyszał o wersji pod LPG i jakimś wzmacnianiu i gniazd zaworowych, wszystkie mitsubishi mogły mieć zakładany gaz z pełną gwarancją producenta.
Pytamy bo chcemy wyjaśnić "legendy" które krążą na forum, zarówno z tym VIN-em w którym są zaszyte informację o tym że silnik jest przystosowany do LPG, jak i z tym że niby ASO wzmacnia odpowiednio silnik.
Jak się dowiadywałem przed kupnem samochodu jaka jest to instalacja w kilku różnych ASO to w każdym!!! mi mówili co innego. Jedni twierdzili że jest to instalacja z lubryfikacja i że tylko taką zakładają bo bez lubryfikacji to tracę gwarancję, bo to rzekomo smaruje, ochładza gniazda zaworów i że mitsubishi tylko takie instalacje montuje. A okazało się że pojęcia nie mają nawet jakie mitsubishi zaleca i montuje instalacje ( stag premiun 300 - o ile pammietam ), oczywiście bez lubryfikacji.
Dlatego dalej twierdzę że nie ma żadnej różnicy w silnikach, a Ci co dopłacili parę lat temu za wersję pod LPG 1000zl zostali po prostu naciągnięci, tak jak i jakieś lubryfikacje. Były to początki LPG w mitsubishi i może ASO się zabezpieczało "w razie czego" , nawet gwarancji chyba nie dawali na nic.
Oczywiście jest to tylko i wyłącznie moje zdanie na ten temat, i jeśli ktoś mi przedstawi jakiekolwiek dowody na to że te silniki się czymś róznią i są odpowiednio modyfikowane w Polsce albo w Japonii, chętnie się o tym przekonam.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-08-2014, 12:02   

Raqu - na fakturze za moją furę mam napisane jak wół: LANCER SPORTBACK LPG.
Kiedyś na takie modele trzeba było czekać pół roku...
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 12:15   

RalfPi napisał/a:
Raqu - na fakturze za moją furę mam napisane jak wół: LANCER SPORTBACK LPG.
Kiedyś na takie modele trzeba było czekać pół roku...


ok, wierzę :) , sam sprawdzę jak mam na swojej fakturze, i wierzę że trzeba było czekać dłużej, jednak chciałbym zobaczyć jakikolwiek dowód na to że coś przerabiali, teraz już chyba od ręki można dostać bo do każdego zakładają, więc albo wszystkie modele które idą do nas są od razu przystosowane pod LPG, albo stwierdzili że nie trzeba nic przerabiać i ładują instalki do każdego.
Może na forum jest jakiś mechanik z ASO i wypowie się w tej kwestii, jak również w kwestii VIN-u
 
 
rezydent13 
Nowy Forumowicz

Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 27
Skąd: WŁOCŁAWEK
Wysłany: 13-08-2014, 12:25   

a jakie macie montowane instalacje lpg i jak się sprawdzają ?? czytam na forach ze najlepsze są brc ale nie wiem w czym lepsze i jak to wygląda w praktyce ??

[ Dodano: 13-08-2014, 12:27 ]
poza tym ja chce kupic auto z 2009 /2010 wiec to początki tych aut więc mam nadzieje ze maie racje ze niczym się one nie róznią te pod lpg i te zwykłe silniki bo idąc tokiem myslenia kolegi wyzej to pierwsze pewnie nie były robione pod lpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.