lancer IX sportback 1.6 117 vs 1.8 143 auto pod LPG spalanie |
Autor |
Wiadomość |
rezydent13
Nowy Forumowicz
Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 27 Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: 12-08-2014, 11:33
|
|
|
Witam ponownie . Wyczytałem że te same silniki 1.8 143 km jedne są dedykowane pod lpg inne nie. Podobno ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ??? |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2014, 13:54
|
|
|
rezydent13 napisał/a: | Witam ponownie . Wyczytałem że te same silniki 1.8 143 km jedne są dedykowane pod lpg inne nie. Podobno ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ??? |
a ja mam inne pytanie, bo od początku wszyscy twierdzą że pod lpg są inne części w silniku niż silniki pod samą benzyne, zatem czy sami japońce w fabryce składają silnik z części wzmocnionych?, np gniazda zaworów itp. Czy czasami nie jest tak że nie ma żadnej różnicy pomiędzy silnikami i wsyzstkie są takie same tylko ktoś komuś powiedział że jednak są wzmacniane?. Serwisy różne rzeczy mówią, montują lpg zarówno w 1,6 jak i w 1.8. Bo nie uwierzę że w polsce serwis rozbiera silnik i sklada specjalnie z wzmocnionych części odpornych bardziej na lpg. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2014, 20:36
|
|
|
ale skąd wiadomo ze są wzmacniane?, ma ktoś jakąś specyfikację albo cokolwiek co by to potwierdzało? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-08-2014, 21:09
|
|
|
Dzwoniłe 2-ktotnie w tej sprawie od MM-Polska.
A co więcej - chyba nic. |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2014, 23:32
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Dzwoniłe 2-ktotnie w tej sprawie od MM-Polska.
A co więcej - chyba nic. |
No właśnie o to mi chodzi, że tylko tak mówią, kilka lat wcześniej niby można było dopłacic do lancera 1000 zl i dostawało się wersję przystosowaną do gazu ze wzmocnionymi elementami silnika. Wzmocnione i zmienione gniazda zaworów, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe, to ja się pytam kto i gdzie to robił i wymieniał? ASO w Polsce wymieniało jak się chciało zamontować LPG? czy może w japonii od razu montowali silniki wzmocnione pod LPG w co nigdy nie uwierze. przecież to jest totalna ingerencja w silnik kosztująca niemałe pieniądze i moim zdaniem jest to bujda na resorach bo nikt w ASO nie rozkręcał nowego silnika aby powymieniać w nim tyle części za 1000zl a tym bardziej gazownik. Dlaczego teraz kupując czy to lancera 1.6/1.8 czy też asx-a nikt nie wspomina o dopłacie ani o jakimś wzmocnieniu silnika, tylko jak się chce LPG to nowy samochód jedzie od dilera do autoryzowanego warsztatu stag-a i montują instalacje, przecież silniki są te same co kilka lat temu. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-08-2014, 06:02
|
|
|
Moim zdaniem - wzmocnione gniazda fabrycznie oraz utwardzona głowica - taką informację uzyskałem od MM-Polska dwukrotnie. Poza tym kwestia VIN'u, nazwy na fakturze za samochód oraz oznaczenia na stronie.
Uzyskłam natomiast informację od jednego ASO (ale do takich warsztatów nie jeździmy!!), że mogę im dopłacić 1000zł po zakupie, a oni mi coś zamontuję... ("jakieś pudełko" - jak to określił sprzedawca) i będę miał to samo co wersja LPG
Ja wierzę przedstawicielom MM-Polska.
Poza tym możesz napisać do centrali w Japonii |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-08-2014, 09:37
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Moim zdaniem - wzmocnione gniazda fabrycznie oraz utwardzona głowica - taką informację uzyskałem od MM-Polska dwukrotnie. Poza tym kwestia VIN'u, nazwy na fakturze za samochód oraz oznaczenia na stronie.
|
ok, to ma ktoś jakieś oznaczenia albo umie rozszyfrować numer vin i powiedział która to niby cyfra by to potwierdzała i wskazywała że mam np wzmocniony silnik pod LPG?. Nazwa na fakturze nic nie oznacza, mogą dopisać co chcą moim zdaniem ( oczywiście jak ktoś dopłacił 1000 zl to ma dopisane dla świętego spokoju)
Cytat: |
Uzyskłam natomiast informację od jednego ASO (ale do takich warsztatów nie jeździmy!!), że mogę im dopłacić 1000zł po zakupie, a oni mi coś zamontuję... ("jakieś pudełko" - jak to określił sprzedawca) i będę miał to samo co wersja LPG
|
Ciekawe co by zamontowali? może czarną skrzynkę w samochodzie , co wogóle ma jakaś skrzynka do wzmocnionych gniazd zaworowych, to jakaś mega bzdura co Ci powiedzieli.
Cytat: |
Ja wierzę przedstawicielom MM-Polska.
|
A ja nie wierzę , niech ktoś przedstawi jakikolwiek dowód na to że tak jest.
Cytat: |
Poza tym możesz napisać do centrali w Japonii |
No można by |
|
|
|
 |
rezydent13
Nowy Forumowicz
Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 27 Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: 13-08-2014, 09:41
|
|
|
czyli ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie czy nie ?? . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ??? czy to tylko chwyt marketingowy ze jedne silniki są pod lpg inne nie choć we wszystkich jest montowana instalacja lpg ? |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-08-2014, 09:55
|
|
|
rezydent13 napisał/a: | czyli ta informacja jest zaszyfrowana w Vin-ie czy nie ?? . Czy ktoś bardziej się orientuje która to litera czy cyfra i jaka ??? czy to tylko chwyt marketingowy ze jedne silniki są pod lpg inne nie choć we wszystkich jest montowana instalacja lpg ? |
moim zdaniem na 100% nie ma czegoś takiego !!!
Wszystkie silniki są takie same, bez znaczenia czy pod LPG czy pod samą benzynę. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-08-2014, 11:03
|
|
|
Zapytam brzydko...
Po jakiego pytacie, skoro twierdzicie swoje...
Czy ktoś z Was ma wersję pod gaz?? |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-08-2014, 11:58
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Zapytam brzydko...
Po jakiego pytacie, skoro twierdzicie swoje...
Czy ktoś z Was ma wersję pod gaz?? |
nie, ja mam wersję zwykłą + LPG od nowości montowane przez salon ( oczywiście w punkcie stag-a autoryzowanym), jak kupowałem rok temu nikt nawet nie słyszał o wersji pod LPG i jakimś wzmacnianiu i gniazd zaworowych, wszystkie mitsubishi mogły mieć zakładany gaz z pełną gwarancją producenta.
Pytamy bo chcemy wyjaśnić "legendy" które krążą na forum, zarówno z tym VIN-em w którym są zaszyte informację o tym że silnik jest przystosowany do LPG, jak i z tym że niby ASO wzmacnia odpowiednio silnik.
Jak się dowiadywałem przed kupnem samochodu jaka jest to instalacja w kilku różnych ASO to w każdym!!! mi mówili co innego. Jedni twierdzili że jest to instalacja z lubryfikacja i że tylko taką zakładają bo bez lubryfikacji to tracę gwarancję, bo to rzekomo smaruje, ochładza gniazda zaworów i że mitsubishi tylko takie instalacje montuje. A okazało się że pojęcia nie mają nawet jakie mitsubishi zaleca i montuje instalacje ( stag premiun 300 - o ile pammietam ), oczywiście bez lubryfikacji.
Dlatego dalej twierdzę że nie ma żadnej różnicy w silnikach, a Ci co dopłacili parę lat temu za wersję pod LPG 1000zl zostali po prostu naciągnięci, tak jak i jakieś lubryfikacje. Były to początki LPG w mitsubishi i może ASO się zabezpieczało "w razie czego" , nawet gwarancji chyba nie dawali na nic.
Oczywiście jest to tylko i wyłącznie moje zdanie na ten temat, i jeśli ktoś mi przedstawi jakiekolwiek dowody na to że te silniki się czymś róznią i są odpowiednio modyfikowane w Polsce albo w Japonii, chętnie się o tym przekonam. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-08-2014, 12:02
|
|
|
Raqu - na fakturze za moją furę mam napisane jak wół: LANCER SPORTBACK LPG.
Kiedyś na takie modele trzeba było czekać pół roku... |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-08-2014, 12:15
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Raqu - na fakturze za moją furę mam napisane jak wół: LANCER SPORTBACK LPG.
Kiedyś na takie modele trzeba było czekać pół roku... |
ok, wierzę , sam sprawdzę jak mam na swojej fakturze, i wierzę że trzeba było czekać dłużej, jednak chciałbym zobaczyć jakikolwiek dowód na to że coś przerabiali, teraz już chyba od ręki można dostać bo do każdego zakładają, więc albo wszystkie modele które idą do nas są od razu przystosowane pod LPG, albo stwierdzili że nie trzeba nic przerabiać i ładują instalki do każdego.
Może na forum jest jakiś mechanik z ASO i wypowie się w tej kwestii, jak również w kwestii VIN-u |
|
|
|
 |
rezydent13
Nowy Forumowicz
Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 27 Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: 13-08-2014, 12:25
|
|
|
a jakie macie montowane instalacje lpg i jak się sprawdzają ?? czytam na forach ze najlepsze są brc ale nie wiem w czym lepsze i jak to wygląda w praktyce ??
[ Dodano: 13-08-2014, 12:27 ]
poza tym ja chce kupic auto z 2009 /2010 wiec to początki tych aut więc mam nadzieje ze maie racje ze niczym się one nie róznią te pod lpg i te zwykłe silniki bo idąc tokiem myslenia kolegi wyzej to pierwsze pewnie nie były robione pod lpg |
|
|
|
 |
|