czujnik ciśnienia powietrza w kołach |
Autor |
Wiadomość |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-02-2017, 21:17
|
|
|
enea napisał/a: | jacekk napisał/a: | Samo czyta ciśnienie, ale reset jest potrzebny by zapisać prawidłowe ciśnienie. Kontrolka się zapali gdy ciśnienie w oponach będzie niższe o 20% od tej wartości. Bez resetu mogą się pojawiać fałszywe alarmy gdy zapamiętane ciśnienie było wyższe. |
Kolego skąd to info ? (nie pytam z nuta negatywnych emocji) |
Instrukcja obsługi. Rozdział "Układ monitorujący ciśnienie .." -> "Zerowanie progu ostrzeżenia o niskim ciśnieniu"
I z doświadczenia. Nówka, odebrana z salonu i przy pierwszym przymrozku pojawiło się ostrzeżenie. Ciśnienie było w porządku. Wyzerowanie czujnika pomogło i nigdy więcej fałszywy alarm się nie pojawił (nawet prawie -20 nie wygenerowało ostrzeżenia).
Co do 20% progu zadziałania to nie jestem całkiem pewien, ale przypuszczam, że jest w tej okolicy. W USA jest obowiązek, by zadziało najpóźniej przy spadku o 25%. Gdyby próg był zbyt mały pojawiałyby się fałszywe alarmy przy zmianach temperatury. |
|
|
|
 |
enea
Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 138 Skąd: Zg
|
Wysłany: 16-02-2017, 21:25
|
|
|
zazwyczaj pompouje sie to pdikow po 2.5 bara a wiadomo jak przymrozek to i inna gestosc powietrza w kolach, i odrazu tpms drze jape |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-02-2017, 21:57
|
|
|
Reset po regulacji ciśnienia, koniecznie na zimnych oponach i nic nie będzie niepotrzebnie zgłaszać.
Swoją drogą czujniki mierzą też temperaturę, system mógłby sam obliczyć korektę. |
|
|
|
 |
enea
Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 138 Skąd: Zg
|
Wysłany: 16-02-2017, 22:03
|
|
|
mogły, jednak nie zawsze to działa jak powinno |
|
|
|
 |
adrian1984
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 71 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 12-03-2017, 11:32
|
|
|
Witam, Mój serwis Mitsubishi tak namieszał, że mam pod 1 zestaw zimowy, a na 2 zestaw letni czujników TPMS, pytanie brzmi czy przy zmianie będą problemy z kontrolkami święcącymi na desce, czy będzie wszystko ok ? |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12-03-2017, 17:18
|
|
|
adrian1984 napisał/a: | Witam, Mój serwis Mitsubishi tak namieszał, że mam pod 1 zestaw zimowy, a na 2 zestaw letni czujników TPMS, pytanie brzmi czy przy zmianie będą problemy z kontrolkami święcącymi na desce, czy będzie wszystko ok ? |
To jest tylko umowny numer zestawu czujników.
Przekładasz koła, pompujesz do właściwego ciśnienia, robisz reset i gotowe. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
adrian1984
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 71 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 12-03-2017, 17:43
|
|
|
przełączam np na nr 2 i następnie reset ? |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14-03-2017, 13:16
|
|
|
adrian1984 napisał/a: | przełączam np na nr 2 i następnie reset ? |
Masz zapisane w komputerze pokładowym dwa zestawy czujników, jeden pod numerem "1", a drugi pod numerem "2".
O ile dobrze rozumiem w Twoim przypadku pod numerem "1" masz zestaw w kołach zimowych, a pod numerem "2" zestaw w kołach letnich.
Nie ma to znaczenia pod jakim numerem który zestaw funkcjonuje.
Po zmianie kół na letnie zmień sobie w ustawieniach zestaw na nr "2" (w Twoim przypadku - koła letnie), wyreguluj ciśnienie do takiego na jakim chcesz jeździć i zrób reset.
Reset nie zmieni Ci numeru zestawu czujników, a jedynie zapisze aktualne ciśnienie jako właściwe.
Jeżeli koniecznie chcesz mieć pod nr "1" koła letnie, a pod nr "2" koła zimowe, to podjedź do ASO, żeby to przeprogramowali - pewnie sobie zażyczą jakąś kasę za taką usługę... |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
adrian1984
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 71 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 14-03-2017, 15:54
|
|
|
ok, dziękuję Ci kolego..będę zmieniać na zimę dopiero, zobaczymy czy wszytko odbędzie się bezproblemowo, 5 ! |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
RomanK61
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 169 Skąd: okolice Wadowic
|
Wysłany: 05-04-2017, 20:10
|
|
|
Ja również mam problem z Tpms.Moje letnie koła są na felgach 18" z czujnikami.Założyłem zimówki 16" bez czujników i oczywiście wyskoczyło TPMS service required.Po zimie z powrotem przełożyłem na koła letnie ale tpms nie zniknął.Dzwoniłem do serwisu w Krakowie i najpierw kazali dobić do 2.6 atm i trochę pojeździć.Nic to nie dało więc powiedzieli że muszę do nich przyjechać i podpiąć asx do komputera.
Czytałem wcześniejsze wpisy i piszecie o resetowaniu tpms.Proszę o podpowiedź jak to się dokładnie robi to może i umnie to się sprawdzi.Podobno mam mieć zaciągnięty hamulec ręczny i jakie jast dalsze postępowanie żeby wejść do menu. |
_________________ RomanK |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 06-04-2017, 11:56
|
|
|
RomanK61 napisał/a: | Proszę o podpowiedź jak to się dokładnie robi to może i umnie to się sprawdzi.Podobno mam mieć zaciągnięty hamulec ręczny i jakie jast dalsze postępowanie żeby wejść do menu. |
- zaciągasz hamulec ręczny,
- przekręcasz kluczyk w pozycję włączonego zapłonu albo przycisk start/stop włączasz w stan ON (kontrolka świeci na zielono),
- klikasz przyciskiem INFO, aż pojawi się pozycja SETTING MENU,
- naciskasz przycisk INFO dłużej, aż pojawi się menu ustawień,
- naciskasz kilkukrotnie krótko przycisk INFO, aż podświetli się pozycja RESET z ikonką opony (TPMS),
- przyciskasz i trzymasz długo przycisk INFO, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy i zacznie migać żółta kontrolka TPMS (taka opona widziana w przekroju z wykrzyknikiem w środku),
- klikasz przycisk INFO kilkukrotnie, aż podświetli się pozycja RETURN,
- naciskasz przycisk INFO dłużej, żeby wyjść z menu ustawień do "normalnego" trybu wyświetlacza,
Kontrolka TPMS może migać przez jakiś, nawet dość długi czas (kilka kilometrów jazdy), po czym powinna zgasnąć.
Ot i cała procedura.
Opisane jest to w instrukcji na stronach: 6-65, 6-66 - pozycja "Zerowanie progu ostrzeżenia o niskim ciśnieniu opony".
Jak to nic nie da, to podjedź do ASO - jest gwarancja, to niech się oni martwią.
Swoją drogą, to nabicie ciśnienia w oponach 18" do poziomu 2.6 bara, to średni pomysł. Producent, dla tego rozmiaru ogumienia zaleca ciśnienie 2.2 bara (2.6 bara jest zalecane dla 16").
Jakie ciśnienie utrzymujesz w 16", a jakie w 18" oponach? |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
RomanK61
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 169 Skąd: okolice Wadowic
|
Wysłany: 06-04-2017, 14:10
|
|
|
Kolego Lichy pomogłeś mi idealnie. Zrobiłem tak jak napisałeś i tpms zniknął.Wystarczyło przejechać ok.200 m i migajaca kontrolka znikła
W Auto Krak kazali mi nabić 2.6 i spróbować czy tpms zniknie ale nic nie powiedzieli o procedurze likwidacji kontrolek.Na 18" mam 2.2 atm a na 16" 2.6 czyli tak jak zalecają.Mam samochód kupiony w Niemczech i nie mam polskiej instrukcji.Kupiłam na allegro ale przez pomyłkę starszą wersję a tam nic na tema t tpms-u.Wielkie dzięki i mam nadzieję że jeszcze komuś to pomoże. |
_________________ RomanK |
|
|
|
 |
Trinity
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2017 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2017, 16:20
|
|
|
Witam. Właśnie jestem świeżo upieczonym właścicielem ASXa. Jeszcze nie jeżdzony bo czeka mnie parę poprawek po blacharzu ( kupiłem uszkodzone auto ). Auto kupiłem na zimówkach 16". Zamówiłem juz na lato drugi kpl. felg 17" i kupiłem drugi komplet czujników. Czy muszę jechać do ASO na dopisanie czy jak niektórzy tu pisali wystarczy załozyć i same się dopiszą po kiluset metrach ? |
Ostatnio zmieniony przez Trinity 23-06-2017, 01:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-06-2017, 22:46
|
|
|
trzeba je dopisac same sie nie dopisza |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
Trinity
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2017 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2017, 01:13
|
|
|
Tylko ASO czy jakiś dobry tester "uniwersalny" w pobliskim warsztacie powinien ogarnąć ? |
|
|
|
 |
|