Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:59
[I 2.0T] Spalanie 2.0 turbo
Autor Wiadomość
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 02-11-2012, 17:30   

zmień pompe paliwa na sportową o większej wydajności podobno spalanie troszkę spada do tego nówki świece i ich regulacja i powinno być lepiej

[ Dodano: 02-11-2012, 17:31 ]
Powoli zaczynam sądzić że chyba mam inny egzemplarz niż wy
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-11-2012, 20:54   

desti napisał/a:
zmień pompe paliwa na sportową o większej wydajności podobno spalanie troszkę spada

Mam nówkę sztukę założoną http://www.topendpower.pl...%C5%BCowym.html
Dobrze napisałeś, że spalanie "podobno" spada :lol: Znaczy się nic a nic :)
desti napisał/a:
do tego nówki świece i ich regulacja

Świece założone przy okazji wymiany pompy. A co masz na myśli pisząc o regulacji? - klepanie??? Jeśli tak, to kolega, który zajął się ostatnio moim turboczarnuchem zdecydowanie odradzał zmniejszanie przerwy... U mnie zostało więc fabrycznie.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 03-11-2012, 17:46   

Tak chodziło mi o przerwę
 
 
wojtekwu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I Turbo 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Mikołów
Wysłany: 01-03-2013, 17:50   

Według komputera, spalanie w cyklu mieszanym:
13,5 litra

komputer pokazuję, że starczy na 400 km jazdy.
Ale z matematycznego punktu widzenia, komputer zawyża wskaźnik w moim wypadku o około 0,7 litra.
Po dotankowaniu mniej niż połowa zbiornika komputer się nie resetuje (nie pokazuje na ile wystarczy baku)
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-03-2013, 01:12   

spalanie w O1 T jest jak doooopa, każdy ma własny styl jazdy i każdy ma własne spalanie.
Zmuszony(nie żeby mi to nie odpowiadało) ostatnimi czasy na jazdę do pracy własnie O1 T średnie spalanie mam gdzieś na poziomie 12, dokładne dane na motostat.pl i tu muszę przyznać, że wiele zależy od poznania własnego auta i swoich możliwości.
Ostatnio nawet żona zauważyła mniejsze spalanie, a do pracy jeździmy razem, mamy do siebie 1,6km, i stwierdziła, że chyba "wyczułeś auto, albo nauczyłeś się nim jeździć".
Powiem tak, wszystko zależy od warunków, jakbym miał jeździć raz na tydzień, inaczej operowałbym gazem, a że codziennie go dusze to nauczyłem się nie być zawalidrogą i w miarę oszczędnie jeździć - jeśli ktoś wie co to znaczy dostać się rano z Piaseczna do Warszawy w okolice "Zachodniego" to wie o czym piszę. Dlatego wybraliśmy drogi "zastępcze", objazdy szutrowe, niektóre nie przejezdne nawet dla Suzuki Jimny(wow), więc my pokonujemy ten odcinek 200 metrowy łąką, później Hołubcowa też "lekki" teren na 1 biegu, do lotniska itp.
Generalnie, średnia z 3 lat jazdy różnej wyszło 10,9, czyli prawie litr więcej niż podaje producent(jakoś mnie to nie zaskoczyło).
Nie jest tak źle, tylko ta 98 mogłaby być nieco tańsza.
Jeśli ktoś chce znać więcej szczegółów zapraszam na motostat.pl

Pzdr,
Maddox vel Paweł
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 15-03-2013, 10:27   

Właśnie, spalanie wynika ze stylu jazdy kierowcy. W obecnych warunkach pogodowych trudno jest cisnąć jakoś specjalnie mocno, komputer pokazuje 12,3l w trybie mieszanym.

Niedawno robiłem miśkiem trasę w góry, łącznie nieco ponad 1000km, średnie spalanie pokazywane przez komp wyniosło 9,6 l, natomiast liczone po tankowaniach wyszło 9,06l :) i też nie prowadziłem jak niedzielny kierowca :) toteż bardzo ładnie
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
wojtekwu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I Turbo 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Mikołów
Wysłany: 15-03-2013, 13:22   

A co do spalania i tankowania benzyny, wiadomo, OT1 ma napisane 98+ żeby lać i lepsze, a co w przypadku benzyny 95 ?
Wiadomo, im mniej oktanów, tym trudniej palne paliwo, a jak to się przekłada na działanie silnika?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-03-2013, 13:30   

wojtekwu napisał/a:
A co do spalania i tankowania benzyny, wiadomo, OT1 ma napisane 98+ żeby lać i lepsze, a co w przypadku benzyny 95 ?


Prawdopodobnie czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie doładowania. Ogólnie obniży parametry silnika.

wojtekwu napisał/a:
im mniej oktanów, tym trudniej palne paliwo, a jak to się przekłada na działanie silnika?


Raczej odwrotnie. Czym wyższa liczba oktanowa tym mniejsze prawdopodobieństwo samozapłonu, a tym samym spalania stukowego.
 
 
Samiec Beta 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander Turbo + EVO 9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Marki
Wysłany: 03-08-2013, 19:15   

Ostatnio Lublin - Marki + reszta baku w W-wie - spalanie rzeczywiste 10l, komputer zawyża o ok 1l
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 04-08-2013, 21:47   

krzychu napisał/a:
Prawdopodobnie czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie doładowania.
Opóźni zapłon żeby dostosować się do inne paliwa, ale zasięg z litra paliwa powinien wzrosnąć, bo paliwo 95 jest bardziej kaloryczne.
 
 
Bob27 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 66
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-09-2013, 10:20   

Witam,

A ile LPG pożerają 2.0T z takową instalacją? Ile więcej niż PB?
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2013, 12:53   

Średnio 16l licz. U mnie 38l wystarcza na około 250 km (jazda głównie miejska)
_________________

 
 
Bob27 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 66
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-09-2013, 22:24   

Tak właśnie u mnie wyszło po założeniu LPG, wydaje mi się, że za dużo, bo PB98 pali ok. 11, gazu powinien palić do 20% więcej, a nie 40%
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2013, 18:08   

Biorąc pod uwagę moc i osiągi chyba nie ma co narzekać :)
_________________

 
 
Bob27 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 66
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-09-2013, 00:15   

Po przesiadce z Pajero i 12 l. ON prawie wszystko jest tańsze :) Zastanawia mnie tylko taka duża różnica między PB i LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.