Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Evo X - SST
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-04-2009, 11:14   

zeznia napisał/a:
nie wiem dlaczego w autach drogowych stosuje się je bardzo żadko.


Odpowiedź jest prosta - taniej.

Pytanie czy to się nazywa pływające tarcze hamulcowe.

Krzychu
 
 
zeznia 
Nowy Forumowicz


Auto: EVO X MR (SST)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-04-2009, 20:52   

No też nie jestem do końca pewien, ale "zaciski pływające" - to określenie na 100% poprawne.
A to w przypadku gdy ruchomy jest zacisk.

Wiec gdy ruchoma jest tarcza to czemu nie "pływająca tarcza"???
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2009, 21:17   

zeznia napisał/a:
Wiec gdy ruchoma jest tarcza to czemu nie "pływająca tarcza"???


Ponieważ ona się nie może ruszać... Zacisk zaciska z 2 stron więc jeśli z którejś strony miał by klocek dalej to po prostu dalej by się wysunął. Bez potrzeby przemieszczania tarczy. A jeśli powstawały by takie siły to by krzywiło tarcze na dłuższą metę... Chyba że to po prostu skrót myślowy to jest...

Krzychu
 
 
zeznia 
Nowy Forumowicz


Auto: EVO X MR (SST)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-04-2009, 08:40   

No nie był bym tego taki pewny, nie wiem do końca bo nie rozbierałem tego hamulca.

Ale przeczytaj ten artykuł: http://chudzikj.republika...lce/hamulce.htm

Sczególnie zwróć uwagę na "podział hamulców ze względu na mocowanie tarczy hamulcowej".

Z resztą na forum 4T piszą o pływających tarczach do Evo X MR.

A dodatkowo przeczytaj opis tego zestawu upgrade-kit do Evo X:
http://www.twenga.pl/cena/45488133.html
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2009, 12:00   

No coś w tym jest tyle że to głownie w motorach stosują (tam jednak drastycznie mniejsze momenty są przenoszone). No ale zostawmy temat może ktoś to bardziej teoretycznie mi wyjaśni. Przyglądałem się w wczoraj EVO X (jakieś targi są w centrum handlowym może foty zamieszczę jak będę miał chwile) i tam tarcza jest przyciśnięta jak każda inna felgą do piasty... Moim zdaniem z tych 'pływających" to jest tylko skrót myślowy który odnosi się do tego że zaciski są na stałe, a tłoczki ściskają z obu stron.

Krzychu
 
 
zeznia 
Nowy Forumowicz


Auto: EVO X MR (SST)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-04-2009, 15:18   

Ale takie są tylko w wersji MR, ze wzmocnionym zawieszeniem i hamulcami.

A w tym drugim linku jest dokładnie napisane "pływająca tarcza hamulcowa" bo to jest własnie upgrade-kit do GSRa.

Jak będe zakładał chlapacze do swojego to jak zdejmę koła to dokładnie obejrzę, to ci powiem czy ta tarcza rzeczywiście ma luz, czy to tylko skrót myślowy :mrgreen:
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2009, 19:24   

krzychu napisał/a:
Przyglądałem się w wczoraj EVO X (jakieś targi są w centrum handlowym)

Mówisz o Sferze w Bielsku? Salon z Bielska wystawił tam czerwone Evo X GSR.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2009, 19:30   

Zgadza się. Ale hostesse mają taką sobie a wyeksponowali Evo tak że nie dość że ciasno koło niego, to jeszcze na jakiejś kratownicy plastikowej, przykleili jakąś cene na szybę i nawet zdjęcie nie szło dobrego zrobić :ANAL:

Taka tam Alfa czy Audi Q5 stojąca po prostu beż żadnej hosstesy były lepiej wyeksponowane.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=169

tutaj fotki są.

Krzychu
 
 
glowix
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2009, 16:10   

Jeszcze wracajac do samego poczatku...

Sledzac filmy na YouTube wydaje mi sie, ze SST wlacza trzeci bieg przed 100 kmh, dlatego w papierach wypada duzo gorzej.

Nie pamietam gdzie dokladnie - ktorys z amerykanskich serwisow z roznymi pomiarami - widzialem, ze porownania 0-400 m, czy 0-200 kmh sa juz zdecydowanie na korzysc SST. Do 200 kmh to bylo juz cos okolo sekundy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.