Evo X - SST |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-04-2009, 11:14
|
|
|
zeznia napisał/a: | nie wiem dlaczego w autach drogowych stosuje się je bardzo żadko.
|
Odpowiedź jest prosta - taniej.
Pytanie czy to się nazywa pływające tarcze hamulcowe.
Krzychu |
|
|
|
 |
zeznia
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X MR (SST)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-04-2009, 20:52
|
|
|
No też nie jestem do końca pewien, ale "zaciski pływające" - to określenie na 100% poprawne.
A to w przypadku gdy ruchomy jest zacisk.
Wiec gdy ruchoma jest tarcza to czemu nie "pływająca tarcza"??? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2009, 21:17
|
|
|
zeznia napisał/a: | Wiec gdy ruchoma jest tarcza to czemu nie "pływająca tarcza"??? |
Ponieważ ona się nie może ruszać... Zacisk zaciska z 2 stron więc jeśli z którejś strony miał by klocek dalej to po prostu dalej by się wysunął. Bez potrzeby przemieszczania tarczy. A jeśli powstawały by takie siły to by krzywiło tarcze na dłuższą metę... Chyba że to po prostu skrót myślowy to jest...
Krzychu |
|
|
|
 |
zeznia
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X MR (SST)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-04-2009, 08:40
|
|
|
No nie był bym tego taki pewny, nie wiem do końca bo nie rozbierałem tego hamulca.
Ale przeczytaj ten artykuł: http://chudzikj.republika...lce/hamulce.htm
Sczególnie zwróć uwagę na "podział hamulców ze względu na mocowanie tarczy hamulcowej".
Z resztą na forum 4T piszą o pływających tarczach do Evo X MR.
A dodatkowo przeczytaj opis tego zestawu upgrade-kit do Evo X:
http://www.twenga.pl/cena/45488133.html |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2009, 12:00
|
|
|
No coś w tym jest tyle że to głownie w motorach stosują (tam jednak drastycznie mniejsze momenty są przenoszone). No ale zostawmy temat może ktoś to bardziej teoretycznie mi wyjaśni. Przyglądałem się w wczoraj EVO X (jakieś targi są w centrum handlowym może foty zamieszczę jak będę miał chwile) i tam tarcza jest przyciśnięta jak każda inna felgą do piasty... Moim zdaniem z tych 'pływających" to jest tylko skrót myślowy który odnosi się do tego że zaciski są na stałe, a tłoczki ściskają z obu stron.
Krzychu |
|
|
|
 |
zeznia
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X MR (SST)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:18
|
|
|
Ale takie są tylko w wersji MR, ze wzmocnionym zawieszeniem i hamulcami.
A w tym drugim linku jest dokładnie napisane "pływająca tarcza hamulcowa" bo to jest własnie upgrade-kit do GSRa.
Jak będe zakładał chlapacze do swojego to jak zdejmę koła to dokładnie obejrzę, to ci powiem czy ta tarcza rzeczywiście ma luz, czy to tylko skrót myślowy |
|
|
|
 |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2009, 19:24
|
|
|
krzychu napisał/a: | Przyglądałem się w wczoraj EVO X (jakieś targi są w centrum handlowym) |
Mówisz o Sferze w Bielsku? Salon z Bielska wystawił tam czerwone Evo X GSR. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2009, 19:30
|
|
|
Zgadza się. Ale hostesse mają taką sobie a wyeksponowali Evo tak że nie dość że ciasno koło niego, to jeszcze na jakiejś kratownicy plastikowej, przykleili jakąś cene na szybę i nawet zdjęcie nie szło dobrego zrobić
Taka tam Alfa czy Audi Q5 stojąca po prostu beż żadnej hosstesy były lepiej wyeksponowane.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=169
tutaj fotki są.
Krzychu |
|
|
|
 |
glowix [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2009, 16:10
|
|
|
Jeszcze wracajac do samego poczatku...
Sledzac filmy na YouTube wydaje mi sie, ze SST wlacza trzeci bieg przed 100 kmh, dlatego w papierach wypada duzo gorzej.
Nie pamietam gdzie dokladnie - ktorys z amerykanskich serwisow z roznymi pomiarami - widzialem, ze porownania 0-400 m, czy 0-200 kmh sa juz zdecydowanie na korzysc SST. Do 200 kmh to bylo juz cos okolo sekundy. |
|
|
|
 |
|