Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Zardzewiała podłużnica
Autor Wiadomość
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 11-12-2009, 15:24   

cadavar, powiem Ci że nie fajnie to wygląda :? ale wszystko da sie zrobic :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 06-01-2010, 19:17   

Podłużnice naprawione, proszę o opinie co do wykonania poprawek.

Przed:
http://www.fotosik.pl/pok...d8dc3ef674.html
http://www.fotosik.pl/pok...eaebe262ab.html

Po:
http://www.fotosik.pl/pok...e4c7cd21fa.html
http://www.fotosik.pl/pok...879e6b7798.html
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2010, 19:26   

cadavar, trzeba było zrobić zdjecie przed pomalowaniem srodkiem ochronnym, z jednej strony ktos nie zalował tego środka ochronnego bo pomalował wszystko w kolo lacznie z belka i amortyzatorem, a z drugiej strony tam gdzie sa, czy tez powinny byc spawy ciezko zgadnac czy to kluski po spawaniu czy tez tak pociekla masa ochronna
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 06-01-2010, 20:29   

Jeżeli wierzyć wykonawcy to mówił, że zostało wyczyszczone do zdrowej blachy i wspawane nowe elementy. Bak był demontowany. Co do środka to rzeczywiście nie żalowali :mrgreen: Biorę też papierek z opisem wykonanych napraw pieczątką i podpisem, jako potwierdzenie naprawy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2010, 20:37   

cadavar, jaki koszt i czy obie podluznice miales robione :?: m Napisz co wogole bylo zrobione tak jak Ci blacharz powiedzial
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 06-01-2010, 21:43   

obie podłużnice, koszt ok. 700zł z zabezpieczeniem podwozia, więc wydaję mi się, że nie mało.
Z tego co blacharz mówił to podłużnice zostały oczyszczone z rdzy (wycięte elementy) do zdrowej blachy i zastąpione wspawanymi elementami. Podwozie przed zabezpieczeniem było czyszczone.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-01-2010, 21:38   

cadavar, sprawdz czy srodek podluznicy tez masz zabezpieczony, bo nie wiem czy dobrze widze ale na pierwszym zdjeciu "po" wyglada jakby srodek byl suchy...
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 07-01-2010, 22:08   

Możesz mi zaznaczyć na fotce miejsce, które mam sprawdzić i podesłać na maila.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-01-2010, 22:36   

 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2010, 13:20   namiar na blacharza w łódzkiem

witam czy ktos z forumowiczów z łódzkiego robil te podłużnice, jeśli tak to bardzo bym prosił o namiar. pozdrawiam. Darek
Byłem u jednego i stwierdził, że trzeba oprócz baku, wydechu to i zawieszenie tylne demontować, troszkę sie obawiam, czy da to rade zrobić solidnie.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-08-2010, 17:59   

carisma1, odsyłam z takim pytaniem na podforum regionalne. Tam masz większą szansę na znalezienie.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2010, 12:26   

witam ponownie, jestem świeżo po zabiegu zardzewiałych podłużnic, jestem konstruktorem w dużej firmie i mamy doskonałych spawaczy, którzy w suficie kładą spoiny, które wygladają jakby spawał automat, ale do rzeczy, wybrałem najlepszego bo akurat ten spawcz pracował kiedyś w warsztacie samochodowym i blacharskim, poszedł najpierw bak, póxnie wydech rozpięty aż do katalizatora, bez tego demontażu nie da się zrobic tego dobrze. Póżniej wycinanie zgnitych elementow, szlifowanie do gołej blachy i wspawywanie blach, spaw ciagły i solidny, przed zakryciem profilu obowiazkowo zabezpieczenie środkiem kons., uwierzcie mi ze żaden spawacz nie robi tego bo spawając nadpala się ten srodek i opary ,,zabijaja" ale mój był twardy no i ja przełożony na to patrzyłem- nie miał wyjścia. Przy okazji oczyszczone zardzewiałe elementy podwozia-3 lata temu był konserwowany w najleszym warsztacie w łodzi- z piaskowaniem. Rura wlewu wyciągnięta i usunięte zardzewiałe ryde płamki przy wlewie. Zbieg trwał dwa popołudnia po 7 godz. O cenie nie mówię bo to nie jest miarodajne, mój człowiek, kolega, podwładny więc...nie ważne. Nie wierzę , ze ktoś jest w stanie zrobić to dobrze w pare godzi, w takim czasie można jedynie przykryć to blachą wyprofilowac ja i naspawać zostawiając cały syf w środku i oczywiście grubo potraktowac konserwacją która zakryje całe płaty rdzy, a pod konserwacją ruda się budzi i kiedyś zrobi swoje. Moge poradzić, że jeśłi ktoś chce się pozbyć auta, to wystarczy usunąc odstające kawałki zadzewiałej blacy, zaszpachlować i konserwacją zapaćkać, wygladac bedzie dobrze, podejrzewam , ze większość tak robi, ja podszedłem do tego z uwaga bo autkiem pomyka żonka z dziećmi a na nich się nie oszczędza!!!!!!!!!! Podsumuwując jeśli chcemy robić to w warsztacie koniecznie musimy asystować przy pracy bo zrobią jak pisałem wyżej. Pozdrawiam Darek
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 14-08-2010, 16:00   

i tak powinni robić wszyscy blacharze .
Dobry opis tych czynności ,które powinny być zrobione przy wyspawniu zardzewiałych elementów podwozia .
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-08-2010, 16:44   

carisma1 napisał/a:
szlifowanie do gołej blachy i wspawywanie blach, spaw ciagły i solidny
Pomimo tego, że samochód jest składany z paneli konstrukcyjnych i są one zgrzewane, to elementy konstrukcyjne podatne na spore naprezenia/przeciążenia są spawane, fakt bo fakt spawem ciągłym, ale miejscowym, czyli np 1-2cm spawu ciągłego, przerwa i kolejny spaw, albo następny spaw na następnej ściance. I teraz moje pytanie, czy Twój spawacz obspawał Ci te podłuznice jednolitym ciagiem, czy własnie takim o jakim napisałem wyżej :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2010, 07:38   

robertdg napisał/a:
carisma1 napisał/a:
szlifowanie do gołej blachy i wspawywanie blach, spaw ciagły i solidny
Pomimo tego, że samochód jest składany z paneli konstrukcyjnych i są one zgrzewane, to elementy konstrukcyjne podatne na spore naprezenia/przeciążenia są spawane, fakt bo fakt spawem ciągłym, ale miejscowym, czyli np 1-2cm spawu ciągłego, przerwa i kolejny spaw, albo następny spaw na następnej ściance. I teraz moje pytanie, czy Twój spawacz obspawał Ci te podłuznice jednolitym ciagiem, czy własnie takim o jakim napisałem wyżej :?:

.......pisąłem, że jestem konstruktorem.....jak myślisz pozwoliłbym na wprowadzenie tyle ciepła bez przerw?, raz odkształcenia , dwa ciepło które przenika dość szybko i pali wsio po drodze łącznie z plastikami i tapicerką w bagażniku he he. Jeszcze jedna uwaga, demontaz i montaż baku wymaga niezwykłej ostrożności, nie wiem jak u Was ale u mnie rurki od paliwa były tak skorodowane że odpadający kawałek rdzy z jednej z nich odsłonił mikrodziurkę, ale jakos sobie z tym poradziłem. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.