Sonda lambda - oryginał i zamienniki |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-07-2014, 22:01
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 29-07-2014, 00:51
|
|
|
pero to w koncu ktora sonde miales wymienianą ? 1 czy 2? jesli mozna wiedzieć jaki koszt sonda + robota ? |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-07-2014, 11:33
|
|
|
To była pierwsza sonda ta na kolektorze wydechowym.
Koszt:
-sonda Bosch 0 258 986 602 -w InterParts 277PLN (w serwisie Bosch koszt sondy 260 PLN+robocizna 100)
-robocizna 70 PLN
razem zapłacilem 347 PLN
radzę zwrócić uwagę za ile kupuje się sondę; w rożnych hurtowniach rozstrzał cenowy wynosił od 260 do 400 PLN |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 31-07-2014, 19:06
|
|
|
dzięki,
A objawy awarii sondy to lampka CE ? jaki miałeś błąd po podpięciu do kompa? |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-08-2014, 20:14
|
|
|
Zapaliła się lampka Check engine (po długim cięciu autostradą przy temperaturze 30 stopni z prędkością dużą...).
kod błędu p0135 |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 04-08-2014, 19:26
|
|
|
Tak wypytuje bo ja miewam P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Problem opanowany, ale do końca się go nie pozbyłem. Za droga impreza żeby metodą prób i błędów kupować sondy i katalizator. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-08-2014, 21:54
|
|
|
p_k napisał/a: | Tak wypytuje bo ja miewam P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1). |
Sonda 2, ta za katalizatorem wykrywa jego obniżoną sprawność. Można zobaczyć na wykres napięcia na niej jeśli masz dostęp do jakiegoś OBD2. Jeśli napięcie na niej np na wolnych obrotach faluje podobnie jak na pierwszej - na 100% katalizator się kończy. Przy dobrym katalizatorze na pierwszej sondzie faluje, na drugiej jest linia ciągła. |
|
|
|
 |
maciekz
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 04-01-2015, 16:34
|
|
|
Koledzy, mam również pytanie dotyczące pierwszej sondy, tej w kolektorze. Większość osób, jak patrzę, poleca NTK. Mechanik odradził mi tą, ponieważ komuś założył i była wadliwa. Polecał Boscha (cena około 280zł) za uniwersalną sondę, byłaby tam jakaś zniżka. A czy miał ktoś do czynienia z sondami Magneti Marelli? Cena jest atrakcyjna, bo mógłbym ją mieć za jakieś140. Gdy jeździłem Fiatem większość części które kupowałem były tej firmy i jakościowo wypadały nadzwyczaj dobrze |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2015, 20:29
|
|
|
Myślę że nie będę jedynym, który ma jednak złe doświadczenia z częściami Magneti Marelli. Moim zdaniem daruj sobie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-01-2015, 06:41
|
|
|
Denso też nie będzie drogie a na pewno posłuży. |
|
|
|
 |
maciekz
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 05-01-2015, 16:40
|
|
|
MM na razie działa. Zobaczymy jak długo. Kupiłem za 99 zł |
|
|
|
 |
andzejsson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2015, 11:10
|
|
|
Witam
Również mam problem z emisją w moim Lancerze z 4g63 . Wywala mi P0420, zakres działania sondy 1 to od 0.1 do 0.9V, natomiast sonda nr 2 lekko oscyluje, w granicach 0.1 do 0.5V czasami zdarzają się skoki do 0.8V (błąd raz skasowany pojawił się po dłuższej trasie ok ~1000 km). Informację na różnych forach mówią że w przypadku sprawnego katalizatora wskazania drugiej sondy powinny być stałe (okolice 0,5V) czy wg was ewidentnie można stwierdzić na tej podstawie winę kata? Czy może sonda lub jej grzałka niedomaga. Lancer z 2005r przebieg ~200tys km. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-03-2015, 20:02
|
|
|
andzejsson napisał/a: | czy wg was ewidentnie można stwierdzić na tej podstawie winę kata? |
Tak. Napięcie z tej sondy ma być stałe lub zmieniać się powoli. Jeśli skacze i przypomina przebiegiem napięcie sondy pierwszej, to jest ona sprawna (ale niesprawny jest katalizator) |
|
|
|
 |
seven3
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sport Wagon 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: zielona wyspa
|
Wysłany: 22-07-2015, 20:54 [CS3A 1.6] Sonda lambda denso
|
|
|
Witam.
Posiadam lancera 1.6 sport 2004 rok (4g18) wersja kombi.
W związku ze sonda lambda (ta przy silniku) mówi powoli "papa",szukam zamiennika firmy denso.Czy szanowni koledzy mogą mi udzielic informacji jakie oznaczenia posiada sonda denso z wtyczka do tego modelu? Na oficjalnej stronie w katalogu znalazłem tylko dla silnika 2.0.Pzdr |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-07-2015, 21:53
|
|
|
Sonda przed katalizatorem OEM MN137944 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|