Po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 16-02-2013, 15:08
|
|
|
Z termikiem zrobie jak mówisz , a co do podkłądek pod koncówke wtrysku to zjezdziłem wszystkie sklepy i nic takiego niema ;/ i nie mozna zamówic ;/;/ a podkładki przelewowe to tez problem bo nie mozna dostac bo mają niby jakies specjalne wytłoczenie ;/;/ mi sie wydawało ze to jest zwykła podkładka z dwoma dziurkami przelewowymi |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 16-02-2013, 15:17
|
|
|
slavo_p napisał/a: | podkładki przelewowe to tez problem bo nie mozna dostac bo mają niby jakies specjalne wytłoczenie |
Każdy pompiarz powinien mieć podkładki mają otwory te od przelewów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 16-02-2013, 22:48
|
|
|
podkładki wymienione . Zawory na 0,15 na zimnym . Odpala od strzału . Zagrzeje sie do momentu jak sie włączy wentylator , gasze auto i juz niema szans na odpalenie . Odkręciłem srubke od tego topika , nawet ją całą wykręciłem i zadnej róznicy niema :( albo sobie to wmówiłem i mi sie wydaje tylko ze jak sie nagrzeje to jak by wolniej kręcił , ale niewiem moze mi sie wydaje ;/;/ |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2013, 08:34
|
|
|
Cytat: | albo sobie to wmówiłem i mi sie wydaje tylko ze jak sie nagrzeje to jak by wolniej kręcił , ale niewiem moze mi sie wydaje ;/;/ |
Nic się nie wydaje rozrusznik siada jak wolno kreci , sprawdz, najlepiej jak gorący silnik podłącz do prostownika na max i za kilka minut zapal |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:31
|
|
|
Panowie od jakiego modelu podejdzie jeszcze rozrusznik ? czy jest róznica beznzyna / diesel ? czy szukac po numerze na rozruszniku ? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:39
|
|
|
slavo_p napisał/a: | Panowie od jakiego modelu podejdzie jeszcze rozrusznik ? |
Po co chcesz zmieniać rozrusznik wystarczy sprawdzić stan szczotek i przeczyścić komutator rozrusznik jest na łożyskach i nasmarować przekładnie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:51
|
|
|
pytam na zas bo jak czysciłem kiedys rozrusznik bo był mokry z ropy to w obudowie tam gdzie szczotki było kilka kulek tak jak by cyny ;/ chyba ktos tam cos lutował . i tam gdzie jest tryb który napedza koło zamachowe to jest on przyspawany ;/ wiec ktos go juz kiedys reanimował jakos ;/;/
ps. trafiłem na smiertelnie chory egzemplarz
[ Dodano: 17-02-2013, 12:44 ]
slavo_p napisał/a: | pytam na zas bo jak czysciłem kiedys rozrusznik bo był mokry z ropy to w obudowie tam gdzie szczotki było kilka kulek tak jak by cyny ;/ chyba ktos tam cos lutował . i tam gdzie jest tryb który napedza koło zamachowe to jest on przyspawany ;/ wiec ktos go juz kiedys reanimował jakos ;/;/
ps. trafiłem na smiertelnie chory egzemplarz |
milo a czy moze byc tak ze np jeden wtrysk wtryskuje przy mniejszym cisnieniu niz pozostałe trzy ? czy to miało by wpływ na odpalanie na ciepłym ? bo z zimnym niema problemu .
jutro zaglądam na ten rozrusznik ,
a moze elektrozawór na pompie nie puszcza jak jest gorący ? ( ale jak silnik sie nagrzeje to pompa wcale nie jest taka gorąca )
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-02-2013, 19:35
|
|
|
z góry mówie że jak byś chciał zmieniać rozrusznik na ten od benzyniaka to daj sobie spokój benzynowy rozrusznik jest nie wiele większy od bendiksa tego dieslowego
Ten od diesla jest duuużo większy i mocniejszy od benzyniaka podoła z odpaleniem diesla ale jego żywot będzie krótki |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Cinek082
Nowy Forumowicz
Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-02-2013, 10:07
|
|
|
Witam
Może sprawdzić zawory. Kolega napisał że luz na zimnym ma 0.15, manual podaje że na zimnym ma być:
-ssące 0.25
-wydechowe 0.35
jeżeli jest mniej to po rozgżaniu zawory się podpierają i może nie mieć kompresji. |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 18-02-2013, 14:17
|
|
|
manual podaje 0.25 ssący i wydechowy na gorącym silniku , tak tez jest napisane pod maską na klapie.
a co do zaworów to im bardziej nagrzany silnuk tym luzy są większe , tak jest u mnie |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-02-2013, 14:35
|
|
|
Cinek082 napisał/a: | Witam
Może sprawdzić zawory. Kolega napisał że luz na zimnym ma 0.15, manual podaje że na zimnym ma być:
-ssące 0.25
-wydechowe 0.35
jeżeli jest mniej to po rozgżaniu zawory się podpierają i może nie mieć kompresji. |
Nie wprowadzaj w blad masz manuala nie od tego silnika |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Cinek082
Nowy Forumowicz
Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-02-2013, 16:03
|
|
|
Nie mam zamiaru nikogo wprowadzać w błąd,
była to sugestia z mojej strony. Tak, w manualu od od modelu z rocznika 92-96 luz jest podany na ciepłym silniku i na obu zaworach wynosi po 0.25mm.
W modelu z rocznika 97 w zwyż luz wynosi
na zimnym
-0.25 ssący
-0.35 wydech.
Żeby nie było że wprowadzam kogoś w bład to jest to tylko z mojego doświadczenia i nikt nie musi tak robić, ja reguluję zawory na zimnym silniku tak jak podałem wyżej i wszystko ładnie chodzi nic nie klepie.
Dodam że auto ma ponad 320 tyś tego co na liczniku i śmiga.
Raz jeszcze, jest to tylko moje zdanie i nikt nie musi robić tak jak ja. |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 18-02-2013, 20:18
|
|
|
Rozkręciłem dzisiaj rozrusznik . Okazało sie ze mocowania dwóch szczotek luzno dyndają. Dwie są połączone z uzwojeniem to sietrzymają a pozostałe dwie odspawało ;/ z tąd te kulki cyny , widocznie ktos juz to kiedys naprawiał ;/;/
Druga niepokojąca mnie sprawa to taka ze chciałem sprawdzic jeszcze raz ustawienie pompy , i po ustawieniu okazuje sie ze ze musze mocno opóznic zapłon . Lecz jednak jak go opóznie to niema szans zapalic auta ;/;/ musze przyspieszyc o dokłądnie 15 stopni ( na czujniku 115) i wtedy odpala ;/;/ czy to padająca pompa ? czy w czym innym tkwi problem ?
Trzecia drażniąca mnie sprawa to wydaje mi sie ze jest rozciągnięty pasek rozrządu ;/ . Jak wał dam na znak i wałek rozrządu na znak to między tymi dwoma kołami (w środku jeszcze jest rolka) jest luz rzędu pół zęba ;/ czy taki błąd jest dopuszczalny ? czy trzeba nowy pasek ?? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 18-02-2013, 20:39
|
|
|
slavo_p napisał/a: | czy w czym innym tkwi problem ? |
Ustawienie termika czyli dzwigni kąta wtrysku pod wpływem temperatury silnika przestawia się i tak powinno być
slavo_p napisał/a: | Jak wał dam na znak i wałek rozrządu na znak to między tymi dwoma kołami (w środku jeszcze jest rolka) jest luz rzędu pół zęba ;/ czy taki błąd jest dopuszczalny ? czy trzeba nowy pasek ?? |
Pod pompą wtryskowa jest śruba luzujesz obracasz wałem i sama czyli na spręzynie rolka dociska i niweluje luz paska dokrecasz i sprawdzasz ot tak |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-02-2013, 20:50
|
|
|
slavo_p napisał/a: | Trzecia drażniąca mnie sprawa to wydaje mi sie ze jest rozciągnięty pasek rozrządu ;/ . Jak wał dam na znak i wałek rozrządu na znak to między tymi dwoma kołami (w środku jeszcze jest rolka) jest luz rzędu pół zęba ;/ czy taki błąd jest dopuszczalny ? czy trzeba nowy pasek ?? |
Ile razy go demontowałes i montowłes To jest niedopuszczalne
Każde zdemontowanie paska rozrzadu jest zalecone jego wymiana .
Widze ze masz chyba zamiar robic motor raz jeszcze . |
|
|
|
 |
|