Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie - poczatkowo na gazie. Teraz również na benzynie
Autor Wiadomość
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 03-05-2017, 10:22   Szarpanie - poczatkowo na gazie. Teraz również na benzynie

Witam. Sprawa wygląda tak (będę pisał w punktach żeby było czytelniej):

-od jakiegoś czasu wywalało mi błąd p0421 > w diagnostyce spaliny ok, sondy ok - mówię o czasach gdy auto miałem jeszcze na benzynie
-miesiąc temu założyłem instalację STAG QNEXT która kasowała mi błąd automatycznie
-przez około 1000km nie było żadnych problemów. auto ładnie chodziło na gazie
-przedwczoraj zapaliła się kontrolka silnika. podpiąłem kostkę pod obd odczytałem błąd a tam znów p0421. zdziwiłem się bo miał go kasować sterownik instalacji. spróbowałem skasować sam > bez skutku.
-odpiąłem więc akumulator na jakiś czas. po ponownym uruchomieniu samochodu błędu nie było
-przejechałem około 40km i zaczęło mi potwornie szarpać na gazie w przedziale obrotów (1500-3000) głównie przy przyspieszaniu na 2,3,4 biegu. samo szarpanie to może złe stwierdzenie bo po prostu czuję jakbym miał "dziury w podawaniu gazu". gaz wbity w podłogę a auto zachowuje się jakbym skakał po pedale gazu (wypadanie zapłonów?). powyżej 3000 obrotów auto chodzi normalnie
-na benzynie szarpanie w ogóle nie występuje niezależnie od obrotów
-dodatkowo jak zrzucę auto na luz na gazie to strasznie mu spadają obroty tak do 500 (widziałem wcześniej temat gdzie ktoś mówił że po odpięciu akumulatora też miał ten problem z obrotami > http://forum.mitsumaniaki...highlight=cewki )

i teraz pytanie co mam robić i co diagnozować?
na pewno pojadę do gazownika bo i tak po 1000km miałem zrobić przegląd kontrolny. jeśli się okaże, że z gazem jest wszystko ok to od czego zacząć? świece mi sprawdzał ostatnio elektromechanik i mówił że szkoda zmieniać bo są idealne. przewody? cewki? jaką strategię obrać żeby się nie wbić na dzień dobry w niepotrzebne koszty?
czy problem może mieć jakikolwiek związek z odpięciem akumulatora? spróbować mu robić adaptację tak jak w temacie z linka zamieszczonego powyżej?

proszę o pomoc
pozdro
Ostatnio zmieniony przez łukasz_mb 14-05-2017, 14:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 03-05-2017, 10:36   

wczoraj walczylem z tą sama instalacja , wystarczyla regulacja w moim przypadu. zakladalem na nowo i wymagala regul;acji, wiec nie martw sie :) tylko jedz reguluj a potem zbieraj czarne mysli
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2017, 11:41   

Skoro przed odpięciem aku auto pracowało poprawnie to daptacja na pewno nie zaszkodzi 8) .
Nie znam się na LPG ale może mapy się rozjechały :? .
Co do CE, skoro spaliny są ok i sondy pracują ok to możesz zainstalować emulator pod sondę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 03-05-2017, 12:03   

Bizi78, z emulatorem jest problem bo jak mi mechanik próbował sondę wykręcić to tak mocno siedziała że zrezygnował aby jej nie uszkodzić. W koncu postanowiłem kasować błąd sterownikiem instalacji automatycznie i na razie było ok.
Może faktycznie masz rację że mapy się rozwaliły. Jutro zadzwonie i się umówię a ewentualnie jak nie pomoże to wtedy będę sie martwił i znów się tu odezwę.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2017, 12:19   

Zrób adaptację i przejedź kilkanaście km ale tylko na Pb.
Następnie przełącz na LPG i zobacz czy jest poprawa.
Co do sondy u mnie bez palnika się nie obyło, w końcu 15lat zrobiło swoje :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2017, 12:26   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 03-05-2017, 12:34   

Hyzz, przykro mi ale niestety nie pamiętam już odczytów. Diagnozował mi to elektromechanik ze dwa miesiące temu. Auto zostawiłem i sprawdzał na zimnym a potem rozgrzanym katalizatorze. Sondy są sprawne i działają prawidlowo i wg niego katalizator jest już przepalony choć jak sprawdzałem spaliny na stacji kontroli to mówili że są ok więc juz sam nie wiem co myśleć... pal licho o ten kat. Auto pali normalnie, mocy nie straciło. Problem pojawił się teraz przy jeździe na gazie.

[ Dodano: 04-05-2017, 21:06 ]
Gazownik umówiony na wtorek. Dam znać co się dowiedziałem w temacie. Może komuś na przyszłość się przyda

[ Dodano: 05-05-2017, 18:52 ]
Nowy wątek w sprawie. Odkąd zaczęło mi szarpać jeżdżę na benzynie ale dziś postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem cudownie się nie naprawiło. Przełączyłem na gaz stojąc na światłach i próbuje ruszyć. Nagle miota nim jak szatan i wybilo check engine. Do tej pory jak szarpało to tak delikatnie ale teraz to myślałem że zgaśnie. Zjechałem na bok i odczytałem błąd: P0303 - aplikacja tlumaczy mi to jako, "cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów". Dodam że na benzynie jest spokój - takie cuda tylko na gazie. Co myślicie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2017, 22:05   

Napisz jakie masz wtryski gazowe bo
łukasz_mb napisał/a:
STAG QNEXT
to tylko sterownik i w tym przypadku ma najmniejsze znaczenie. Możliwe ze jeden wtrysk pada i stąd te problemy lub montaż skopany. Dodatkowo przydała by się fotka spod maski. Możliwe też że masz drobne problemy z układem wysokiego napięcia a gaz to niestety weryfikuje bo gaz jest trudniej odpalić niż benzynę więc niesprawności niezauważalne na benzynie mogą być dość mocno odczuwalne na gazie.
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 05-05-2017, 23:58   

Wtryski Hana mam. Instalacja świeżo założona. Zrobione 1200km. Świec, kabli czy cewek nie zmieniałem. Montaż raczej pewny. Robiłem u goscia do ktorego od lat jeżdżę z innym autem. Robil tam też moj dobry kolega i moj brat. Nigdy nie było żadnych problemów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-05-2017, 08:35   

Aby dokładnie sprawdzić czy to wtrysk trzeba by zamienić go z innym i sprawdzić w ten sposób czy problem się przemieści na ten inny cylinder z którym zamieni się wtrysk. Wtryski Hana podobno nie są już takie jak na początku produkcji, lepiej było zamontować polskie Barracudy.
Jeśli problem by się jednak nie przemieścił to trzeba by szukać w układzie wysokiego napięcia lub może jakiejś nieszczelności przy wkrętce na tym cylindrze, nieszczelność da się zobaczyć po podpięciu się pod instalację LPG.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 06-05-2017, 09:29   

Co do nieszczelności to był by błąd nieprawidłowego składu mieszanki, a tu albo wtrysk leje albo nie podaje . Może miałeś pecha i trafiłeś na jakiś wadliwy, gaziaż nie koniecznie jest tu winny.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-05-2017, 11:37   

Trzeba się podpiąć pod centralkę gazu i po kolei sprawdzać cylindry. Można dowolnie ustawiać by jedne pracowały na Pb a inne na LPG.
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 09-05-2017, 14:01   

Byłem u gaziarza. Wg niego objawy wskazują na układ zapłonowy bo problemy pojawiają się tylko przy mocnym obciążeniu czyli np niskie obroty na 2,3, biegu i głównie po ruszeniu. Świece wyglądają ok. Chciał zamienić kable miejscami ale się nie da bo jeden jest za krótki dlatego przed jazdą zamienił miejscami tylko cewki i teraz problem pojawiał się znów na gazie ale znikał po przełączeniu czwartego cylindra na benzynę. Wcześniej błąd wywalił mi trzeci cylinder. Ogólnie stanęło na tym że pomęczę auto i spróbuję wywołać check engine znów i zobacze po błędzie który teraz cylinder pokaże bo jeżeli to cewka to teraz powinno wyrzucić cylinder 1 albo 4. Wtryskiwaczy nie sprawdzał bo mówi że gdyby to wtryski były to by niedomagał cały czas trzeci cylinder a po zmianie cewek problem był na czwartym. Póki co nic nie płaciłem więc mam trochę czasu do namysłu co dalej. Czekam na kontrolkę silnika.

[ Dodano: 13-05-2017, 11:54 ]
Po zmianie cewek miejscami wywalilo mi błąd p0301 czyli wypadanie na pierwszym cylindrze . To by się w sumie zgadzało bo druga cewka odpowiada za 1 i 4 cylinder. Wymienię cewkę i dam znać. Może się komuś temat przyda w przyszłości
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-05-2017, 07:25   

Szwagier w mazdzie 6 miał szarpanie tylko na gazie (wtryski Hana) pojechał do gazownika,wymienili wtryski i jest OK.
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 14-05-2017, 13:47   

Nowy wątek w sprawie. Dziś zaczęło szarpać też na benzynie czyli można uznać że to nie wina gazu. Wymieniać pp kolei elementy uklasu zapłonowego? Świece przewody cewki? Proszę o jakieś pomysły bo mnie krew zalewa. Jakie firmy polecacie. Przewody z bosha kupie za stówkę. Świece z ngk bym wziął. A ewentualnie cewki?

[ Dodano: 31-05-2017, 19:38 ]
Kontynuacja. Kupiłem cewkę oryginalną używaną. Przez dwa dni było super po czym problem wrócił ze zdwojoną mocą. Wymieniłem świece i kable na nowe. Przez dwa tygodnie nie było żadnego problemu. Myślałem że problem rozwiązany bo blisko 400km był spokój ale dziś znów mnie wyszarpało na podjeździe pod górę na drugim biegu. Już nie mam pomysłu :( wymienić cewki na nowe??? (nie wiem na ile sprawna jest cewka którą kupiłem ale wolałem sprawdzić oryginał za 5dych niż jakiegoś kiepskiego producenta za stówkę).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.