Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 v6] czy zna ktoś to Pajero Sport
Autor Wiadomość
tomiskoti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Będzin
Wysłany: 24-05-2017, 10:24   [3.0 v6] czy zna ktoś to Pajero Sport

cześć Wam ,
jestem świeżak na forum. zamierzam kupić Pajero Sport poniżej link :

https://www.otomoto.pl/of...g-ID6yUy5l.html

czy ktoś coś wie na temat tego egzemplarza, zetknął się z nim?
będę wdzięczny za wskazówki i odpowiedź
pozdrawiam Forumowiczów

czy w ogóle polecacie ten silnik czy lepiej szukać w dieslu ?

czy lepiej zwiększyć budżet o poszukać Pajero IV, kurcze ale ta buda sporta ma coś w sobie ...

napisze coś ktoś ?
kurcze nikt nic nie napisze, przecież się przywitałem ehh :(
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24-05-2017, 21:11   

ja tam w linku nie widzę żadnego pajero
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-05-2017, 21:31   

jw, skopiuj i wklej najpierw poprawnie link :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tomiskoti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Będzin
Wysłany: 24-05-2017, 22:57   

https://www.otomoto.pl/of...g-ID6yUy5l.html

No to raz jeszcze i dajcie jakieś sugestie pliss
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24-05-2017, 23:59   

Teraz widać, Co tu można powiedzieć, cena duża ale na fotkach wygląda ładnie i jeśli to co jest napisane w ogłoszeniu to prawda, to może i warto. Jeśli masz taki budżet to może warto podjechać i zobaczyć. Dziwny ma kolor ramek świateł i grilla te roczniki miały te elementy w kolorze nadwozia, ale może były jakieś specjalne, z resztą widać że zderzak trochę niżej siedzi z prawej strony. Na pewno miał kiedyś zamontowany uchwyt z kołem zapasowym za tylną klapą bo te plamki na prawym tylnym błotniku to zaślepione dziury po montażu takiego uchwytu. Więcej nic nie widać, świeci się, pięknie pachnie :P trzeba zobaczyć na żywo

Chcesz Pajero IV to raczej nie chcesz Sporta i odwrotnie. To Zupełnie różne auta do całkiem innych zadań. IV to raczej wygodny SUV, Sport to jednak trochę toporne, proste wozidło na ramie, któremu bliżej do terenówki. Jeśli będziesz chciał to "wjedziesz" nim daleko w las, ale po kilku dobrych wypadach nie będzie już tak wyglądał jak na fotkach :) Mam diesla od 6 lat i jakoś nigdy nie pokochałem tego silnika, mułowaty, pali dużo. Wolał bym 3.0 ...znajomy ma i zadowolony. Były tam jakieś kłopoty z wyciekami ale temat do opanowania.
 
 
tomiskoti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Będzin
Wysłany: 25-05-2017, 08:49   

wielkie dzięki michoł za odpowiedź.

Oczywiście trzeba zobaczyć na żywca i się okaże co i jak ...

Ale napisz mi jak się tym jeździ, wiem że trochę toporne wozidło ale ma to coś :D
czy na tylnych kanapach da się wysiedzieć na dłuższej trasie czy jak na ławce w tramwaju ? Ogólnie jakie masz wrażenia po 6 latach, chyba jest okej skoro tyle lat śmigasz?

Zauważyłem te zaślepki po uchwycie na koło zapasowe, czy jest szansa kupić cuś takie. Jakie inni z butlą zamiast zapasu rozwiązali sprawę z kołem. Jeżdzą bez, na dachu albo łatka w spraju, może coś jeszcze ?
Co do silnika czy jest w nim hydrauliczna regulacje luzu zaworów, w ogóle gdzie jest oznaczenie silnika , żeby potwierdzić, że jest właściwy .
Prosiłbym jeszcze o wskazówki na co zwrócić uwagę przy oględzinach oprócz podstawowej rzeczy czyli zdrowej ramy i budy ?
Jak sprawdzić napędy, działanie skrzyni? Doświadczenia z Pajero nie miałem, bo to ma być pierwsze ?
pozdrawiam 8) liczę na Waszą pomoc
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25-05-2017, 09:57   

Wrażenia po 6 latach- mam go dość :) ale jednak ciągle coś mnie przy nim trzyma (chyba te tysiące wpakowane w części heh) ale ja mam nalatane już 300, a ile ma naprawdę ??

Automatu nie ma to nic nie powiem.
Co możesz sprawdzić, standard to samochód, to co zawsze. Dodatkowo wepnij 4x4 podczas jazdy, powinno być bez zgrzytów, sprawdź czy włączy się kontrolka i czy jak wyłączysz zgaśnie.
Zatrzymaj się zepnij reduktor, włącz wsteczny i pełna [edit] (szybko do tyłu :p ) na prostych kołach. jak coś będzie przeskakiwało trzeszczało to lipa z łańcuchem w reduktorze. Rozpędzaj się powoli na równej nawierzchni, zobacz czy nie pojawia się jakieś takie falowanie, drżenie całej budy. To mogą być oczywiście nie wyważone koła, lub coś z oponami ale też problem z wałami napędowymi.

Sprawdź hamulce, czy nie ściąga. Stare zaciski to masakra w tych autach, ciągle się któryś zapieka. Po wielu naprawach tak myślę że mogłem od razu kupić 4 nowe. a nie naprawić co roku.

Z racji tego że nie możemy jeździć 4x4 po czarnym, w zimie w warunkach mieszanych nie ma lepszego driftowozu :)
Ostatnio zmieniony przez michoł 25-05-2017, 10:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomiskoti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Będzin
Wysłany: 25-05-2017, 10:18   

Dzięki za odpowiedź.
a jak komfort podróżowania wygląda, droga mija spokojnie czy męcząca i niewygodna ?
Rozumiem że 4x4 sprawdzamy nie na czarnym... ale w trakcie jazdy można wpinać i wypinać 4x4 ?
Rozumiem , że jak zima to jak trza to wpinamy 4x4 a jak po czarnym to wypinamy?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 25-05-2017, 10:42   

Mogę Ci podać krótkie porównanie z PIV 3,2 DID, zdarza mi się jeździć Sportem 3,0 (dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionego warsztatu :mrgreen: )
Uwaga - Pomijam różnice wieku i cenę (a co za tym idzie ogólnego stanu pojazdu i częstotliwości usterek). Wszystko to dotyczy Sporta 3,0 – 2,5 TD nie jeździłem (moc i osiągi są zresztą jest nieporównywalna)

1. Silnik – przy 3,0 w benzynie nie ma żadnego problemu jeżeli chodzi o osiągi czy jazdę w trasie. Bardzo przyjemny o wystarczającej mocy. Na pewno nie pozostaje w tyle za 3,2 DID w PIV. Na plus oczywiście brzmienie.

2. Spalanie – swoje spali ale moje PIV tez bierze 12 l i 2-3 litry więcej to już niewielka różnica – jeżeli jeździsz mało to biorąc pod uwagę koszty serwisowania i ewentualne koszty napraw diesla 3,2 DID nie wiadomo czy nie wychodzi taniej. Jeżeli jeździsz dużo – to zawsze można dołożyć gaz.

3. Zawieszenie – komfort – tutaj zależy już od egzemplarza – w większości ktoś cos zmieniał i charakterystyki są różne. Np. moja IV jest twarda jak deska. Zresztą nie oczekuj po IV komfortu porównywalnego ze współczesnymi SUVami, a Sport nie będzie z definicji gorszy od Pajero.

4. Napęd – podstawowa przewaga Pajero IV – każdy egzemplarz ma Super Select – w Sportach zdaje się był ale trudno trafić na rynku – większość Easy Select (co to SS oraz ES znajdziesz na forum). Różnica nie jest odczuwalna w terenie czy w lecie (i tak najczęściej jeżdżę z zapiętym tylko tyłem) – ale w zimie możliwość jazdy ze stałym 4x4 po normalnej drodze to jednak wielka zaleta. Ten z linka tez nie ma SS. Jeżeli chodzi o skrzynie (jeździłem z manualem) to jest ok - 3,0 jest wystarczająco elastyczne i mocne aby jazdza była przyjemna.

5. Prowadzenie – przy normalnej jeździe w porzadku. PIV jest jednak znacznie bardziej precyzyjny – kwestia samonośnej konstrukcji i tyłu. Według mnie bliżej mu do prowadzenia osobówki niż Sportowi mimo iż wyższy.

6. Środek – pomijamy bajery jak automatyczna klima, nagłośnienie itp.:
A) Miejsce z przodu – wbrew pozorom niewiele mniej niż w PIV (ale w PIV jest mniej miejsca niż by się na pierwszy rzut oka wydawało – mowa o maksymalnej odległości fotel - deska rozdzielcza, na szerokość jak najbardziej ok)– po ilus tam próbach ustawienia fotela można się wygodnie usadowić, przestrzeni na szerokość nie brakuje, choć czuć ze jest węższy niż IV. Jak dla mnie (1,80 cm) Sport jest wystarczająco wygodny w długiej trasie - choć tak jak i w PIV to maksymalne położenia fotela.
B) Miejsce z tyłu – zdziwiłbyś się jakie PIV jest niewygodne – moim zdaniem za nisko położna kanapa. W długiej trasie jeżeli ktoś powyżej 1,60 jedzie z tyłu dostaje obowiązkowa poduszkę pod tyłek. W sporcie z tyłu nie podróżowałem ale poza tym ze pewnie tez jest nisko to miejsca powinno być wystarczająco.
C) Bagażnik – jak w średnim kombi – do PIV nie ma startu ze względu przede wszystkim na wysokość – ale to ma znaczenie tylko dla tych którzy maja w nim co wozić (dla mnie ma :) ). Z drugiej strony możesz dołożyć sobie box na dach. W Sporcie jest to jeszcze wygodne w PIV box jest za wysoko.

7. Awaryjność – gdyby pominąć wiek – 3,0 w benzynie na pewno byłby tańszy w utrzymaniu niż IV z jego EGR,DPF, wtryskami itp. Choć jeżeli jest w dobrym stanie to może i ten wiek nie ma za takiego znaczenia.

Oczywiście to porównanie dwóch Pajero - gdyby porównywać z np. dużym nowoczesnym kombi czy jakimś X5, A7 to z tym komfortem w zależności od tego kto czego oczekuje może być różnie :lol:
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25-05-2017, 10:45   

4x4 Możesz wpinać podczas jazdy do chyba 80 km, ale reduktor zawsze z zatrzymania.
żeby sprawdzić jak się zapina możesz na czarnym ale podczas jazdy na wprost.
Podczas normalnego użytkowania 4x4 zapinasz tylko na śliskiej nawierzchni, śnieg, błoto, mokra trawa, piaski sam wiesz.. ale o tym było już setki razy na forum..

Ja już swoim na trasy nie latam, do tego mam inne auto. Mnie trochę męczyły takie wyprawy ale 3.0 może dawać rade. Jak zawias, tuleje będą w dobrym stanie, to jeździ się całkiem przyzwoicie, gorzej jak już jakieś luzy się pojawią, duże kapcie to zaczyna się ciągłe kontrowanie i walka z kierowajką. Mój ma lifta 2,5" ale jak włożyłem amory ironman'a olejowe (one są twarde) i sprężyny, podkręciłem na org. drążkach to w zakrętach trzymał się jak wściekły, ale na dziurawych asfaltach komfortu nie było.
 
 
tomiskoti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Będzin
Wysłany: 25-05-2017, 11:12   

wielkie dziękuję jepm za konkrety :mrgreen: co do tych 2 modeli , o których wspominałem.
super porównanie.
 
 
ZYZY91 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2017, 11:13   

Witam wszystkich i chyba najwięcej mogę powiedzieć o tym aucie, bo ja go sprzedaję :-)

Wszystko co napisałem w ogłoszeniu jest prawdą, auto jest sprawne w 100%, szykowane dla siebie na długie lata, ale życie poukładało się inaczej, dlatego wystawiam go na sprzedaż. Tak jak zauważył michoł z przodu było jakieś zdarzenie (lewy przedni narożnik), kupiłem auto już po naprawie, ale wygląda że wszystko jest poskładane prawidłowo, bo przez prawie dwa lata użytkowania nie zauważyłem i nie odczułem jakichkolwiek negatywnych skutków tej naprawy. Maska przednia była malowana, prawdopodobnie po tym zdarzeniu. Prawy tylny narożnik również miał jakieś przejścia, raczej drobna kolizja, która naruszyła tylko zderzak. Samochód kupiłem już po tych naprawach i do tej pory wszystko jest ok.

Silnik pracuje równo, rozrząd i świece były wymienione, olej i filtry wymieniane na bieżąco (ostatnia wymiana pod koniec listopada 2016, od tamtej pory samochód przejechał ok. 3000 km).

Napędy sprawne, 4x4 można dołączać podczas jazdy (chyba do 100 km/h), ale ze względu na rodzaj skrzyni (Easy Select) nie powinno się tego robić na suchym asfalcie. Można oczywiście sprawdzić nawet na suchym podczas jazdy na wprost. Reduktor również się załącza (po zatrzymaniu), nie wydaje dziwnych dźwięków, podczas oględzin auta można wszystko sprawdzić. Hamulce zrobione z tyłu i z przodu, wymienione tarcze, klocki, szczęki ręcznego.

Samochód prowadzi się przewidywalnie (można puścić kierownicę i jedzie prosto), trochę inaczej niż zwykła osobówka (wyższy środek ciężkości, wysoki profil opon, bardziej miękkie zawieszenie), ale bez problemu radzi sobie nawet na autostracie przy prędkościach 130-140 km/h. Pokonałem nim w zeszłym roku trasę do Chorwacji i z powrotem głównie po autostradach, i nie czułem większego zmęczenia w porównaniu do jazdy osobówką. Opony Cooper Discoverer bardzo ciche. Zawieszenie kontrolowane przy każdej okazji, na razie wszystko sztywne i nie wymaga żadnych regulacji.

Miejsca w środku jest wystarczająco dużo, ja mam 2 m wzrostu, więc jeżeli się mieszczę za kółkiem, to raczej każdy się zmieści. Z tyłu miejsca jest sporo, podłoga trochę wyżej niż w osobówce, kanapa wygodna z regulowanym pochyleniem oparcia, jak na razie nikt nie narzekał.

Bagażnik około 500 L, na podłodze są schowki, które można w każdej chwili wymontować, jeżeli potrzeba więcej miejsca na wysokość.

Najlepiej sprawdzić wszystko osobiście, zapraszam do obejrzenia auta :-)
 
 
tomiskoti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Będzin
Wysłany: 25-05-2017, 11:46   

To niespodzianka ....super dzięki bardzo za informacje uzupełniające od Właściciela :biggrin:
a co do zaworów to jest hydrauliczna regulacja luzów ?
 
 
ZYZY91 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2017, 13:06   

Tak, zawory są regulowane hydraulicznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.