Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero III V78 diagnostyka problemów, potrzebna pomoc
Autor Wiadomość
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-06-2017, 21:21   Pajero III V78 diagnostyka problemów, potrzebna pomoc

Czołem,
Przyszedł czas, że miałem trochę wolnego więc postanowiłem zabrać się za moje Pajero. Od jakiegoś czasu borykam się z problemami. Zaczęło się zasadniczo od dnia kiedy w trasie samochód:
1) stracił moc
2) nie chciał się wkręcić na obroty
3) wyrzucił check engine
4) wyrzucił kontrolę trakcji
5) prawdopodobnie dojechałem paliwo praktycznie do zera

Blisko zjazdu z autostrady więc jakby rozpędem udało mi się zjechać na stację i zatankować. Potem powoli, powoli na warsztat.

Diagnoza była bardzo złożona, ale na pierwszy ogień błędne wskazania czujnika doładowania - okazało się, że gdzieś w trakcie jazdy uszkodziłem intercooler. Przy okazji zdiagnozowane błędy EGR oraz mechanik stwierdził, że przepustnica strasznie się grzeje chociaż samochód dopiero po odpaleniu.
Wymiany:
1) Intercooler - nowy FMIC dorabiany na wzór
2) EGR - używany
3) Przepustnica - używana

Przy okazji wyszło, że samochód po odpaleniu (były niskie temperatury) zakopcił całą okolicę i przez kilkanaście sekund pracuje bardzo nierówno, mocno szarpie. Po chwili kopcenie znika, silnik wyrównuje.
Ten problem pozostał nierozwiązany, ale rozwiązały go temperatury. Teraz jak jest ciepło odpala praktycznie bez kopcenia i od razu równo pracuje.

Po wyjechaniu z warsztatu niby wszystko ok. Moc wróciła, samochód się wkręca na obroty. Jednak po około 15 minutach jazdy wywaliło mi kontrolki kontroli trakcji oraz poślizgu (foto poniżej dla jasności) oraz check engine.

Powrót na warsztat, sprawdzenie błędów... było ich dużo i check prawdopodobnie zaświecił się gdyż komputer "pamiętał" jeszcze błąd ciśnienia doładowania. Błędy skasowane. Pojawił się praktycznie od razu po raz kolejny błąd EGR - został więc na powrót wymieniony na mój stary.

Jak to wygląda na chwilę obecną.
1) samochód pali mi nawet ok. 22 litrów na 100 km
mam co prawda dość duże koła MT, ale po przełożeniu na szosowe spalanie również bardzo wysokie - ok. 16-18 litrów

2) przez pierwsze 15 minut jazdy jest nieźle, ale potem wyrzuca kontrolki poślizgu oraz kontroli trakcji
kontrolki gasną po jakiejś chwili same. potrafią ponownie zapalić się nawet na postoju

3) po odpaleniu "puszcza" lekkiego dymka
jak również w nocy na światłach w lusterku widzę, że trochę kopci

4) kiedy wywali kontrolki poślizgu i kontroli trakcji to niestety w terenie SuperSelect przestaje oddziaływać na hamulce...

5) samoczynnie wyłącza tempomat i nie można go potem przez chwilę włączyć

6) osiągnięcie prędkości powyżej 120 km/h jest praktycznie niemożliwe

7) mam wrażenie, że samochód przy prędkościach powyżej 50 km/h przyśpiesza "skokowo"
nie do końca wiem jak to opisać. wciskam gaz, obroty rosną, po czym na chwilę zatrzymują się i znowu rosną.

8) nie ma żadnego falowania obrotów na wolnym biegu
po odpaleniu obroty stabilizują się na poziomie 800-900 i jedynie zachwiania są w momencie załączenia / rozłączenia klimatyzacji

9) mam wątpliwości co do wskazania paliwa
ponieważ byłem ofiarą znanej przypadłości nie działającego wskaźnika paliwa to dziś przelutowałem płytkę i wskaźnik działa, mam jednak wrażenie, że nie wskazuje prawidłowego poziomu paliwa - to sprawdzę na dniach.

10) diagnostyka kodów błędów
dzisiaj przy odrobinie wolnego czasu skasowałem błędy (odłączone akumulatory na około godzinę). po podłączeniu akumulatorów sprawdziłem metodą PIN1 do masy stan komputera:
* check engine - brak błędów / mruga jednostajnie
* skrzynia rozdzielcza - brak błędów / mruga jednostajnie
* hamulce - nie świeci się w ogóle. czy tak może być w przypadku braku błędów?
* skrzynia biegów - N nie świeci się w ogóle. czy tak może być w przypadku braku błędów?

następnie przejechałem się trochę polami, asfaltami i szutrami aby "połapać" błędy. niezawodne kontrolki poślizgu i trakcji oczywiście się pojawiły.

ostatecznie po powrocie sprawdziłem raz jeszcze błędy.
* check engine - błędy 43 oraz 51
* skrzynia rozdzielcza - mruga jednostajnie
* hamulce - nie świeci w ogóle
* skrzynia biegów - nie świeci w ogóle


11) modyfikacje samochodu
moje Pajero poza zmianami czysto mechanicznymi jak zawieszenie, koła, osłony czy intercooler FMIC jest praktycznie fabryczne. jedynym elementem podłączonym do elektroniki, który nie był faktyczny jest wyświetlacz radia / komputera. z fabrycznego mam wymieniony na ten ze zdjęcia poniżej



Ponieważ we Wrocławiu niestety nie mam nikogo kto dobrze ogarnia tematy Pajero to proszę o wsparcie w diagnozie i podjęciu dalszych działań.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 04-06-2017, 21:24   

Jedynie co mogę powiedzieć to że super select a kontrola trakcji to zupełnie coś innego.Jak ci wywala kontrolki z samochodzikiem,to przestają działać systemy kontroli stabilności i kontroli trakcji właśnie,dlatego w terenie idzie ci tylko na otwartych dyfrach. Co do słabego odpalania w zimie to pytanie czy występowało to także przed incydentem na autrostradzie?Bo jak nie to chyba pozostaje najdroższa z możliwych opcji-pompa wtryskowa (z tego co już wyczytałem na forum nie lubi pracy na sucho) i jest to niestety najczęściej pojawiająca się odpowiedź na wszelakie usterki s silnikiem 3,2
_________________

 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-06-2017, 09:45   

Na zimnym odpala rewelacyjnie :) tylko kopci i trzęsie.
A tak na poważnie to wcześniej problemy były, ale związane raczej ze świecami żarowymi - były upalone 3 z 4. Po wymianie świec nie zdążyłem ocenić czy wiele się zmieniło, bo już następnego dnia byłem z opisywanymi problemami na warsztacie.

Błąd 51 jak już ustaliłem dotyczy EGR.

Czego dotyczy błąd 43? Może ktoś wie?
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-06-2017, 10:12   

plochu napisał/a:
Na zimnym odpala rewelacyjnie :) tylko kopci i trzęsie.
A tak na poważnie to wcześniej problemy były, ale związane raczej ze świecami żarowymi - były upalone 3 z 4. Po wymianie świec nie zdążyłem ocenić czy wiele się zmieniło, bo już następnego dnia byłem z opisywanymi problemami na warsztacie.

Błąd 51 jak już ustaliłem dotyczy EGR.

Czego dotyczy błąd 43? Może ktoś wie?


Tu: http://forum.mitsumaniaki...9&highlight=tps masz podobny problem
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-06-2017, 10:40   

Dzięki. W takim razie dobiorę się do tego TPS - trudno się do niego dostać?. Czy jest jakaś możliwość aby go pomierzyć i ocenić stan?
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 05-06-2017, 10:40   

Niestety tak jak Kurpi napisał wszystko może wskazywać na pompę lub nastawnik. Może i być mix różnych przyczyn. Tutaj nie pozostaje wiele jak wycieczka (gdzie ja proponuje to już chyba nie napisze bo znowu oberwę za to ze innego warsztatu nie znam :) )
Oczywiście rozumiem że martwisz się czy w ogóle dojedziesz albo nie spowodujesz jeszcze większych strat ale jeżeli nic z prostszych rzeczy nie załatwi problemu to szkoda tracić czasu i pieniędzy na wizytę w dwudziestu warsztatach - lepiej wydać kasę na lawetę

Błędy które Ci wywala to EGR i bodajże rozrząd

Z prostych rzeczy które możesz zrobić u siebie na miejscu to:

1. Nie wiem czym była robiona diagnostyka ale jeżeli nie był to MUT to może spróbuj podjechać do ASO na samą diagnostykę MUTem - może cos więcej pokaże. Na różnych KTS czy żaróweczce masz tylko podstawowe błędy
2. Zaślepić EGR - jak masz elektryczny to wywali błąd ale jeżeli to rzeczywiście tutaj leży problem to przynajmniej część objawów powinna zniknąć.
3. Sprawdzić stan rozrządu - napinacz i ślizgi itd.
4. Sprawdzić akumulator i alternator - mało prawdopodobne ale były chyba na forum przypadki choinki kontrolek i błędów oraz dziwnych zachowani spowodowane zbyt niskim napięciem
5. Posprawdzać czujniki - przede wszystkim doładowania i TPS wraz z zaworkami

Część objawów które opisujesz - jak np. tempomat czy brak możliwości wkręcenia na wyższe obroty - to nie tylko możliwe awarie tylko skutek przejścia silnika w tryb awaryjny. Wyłączenie abs i kontroli trakcji również może być pochodna błędów silnika a nie układu hamulcowego.

[ Dodano: 05-06-2017, 10:42 ]
43 - timing valve control system

[ Dodano: 05-06-2017, 11:06 ]
z tym rozrządem to moja słaba angielski - niestety chodzi bardziej o pompę/zawór TPS - możesz znaleźć tutaj poniżej - szukaj rozdział 13C-20 a winnych opisywane to jako błąd właśnie TPS



http://faq.out-club.ru/do...l_2001-2003.zip

[ Dodano: 05-06-2017, 11:20 ]
A zawory TPS i TCV warz ze zdjęciem masz tutaj


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66723
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-06-2017, 14:06   

Dzięki za wyczerpujące wskazówki.
Ja w tak zwanym między czasie trafiłem na takie coś na brytyjskich forach.
http://ww2.justanswer.co....16_223429_1.png

Co do serwisu to niestety nie znalazłem lokalnie takiego, który by fachowo podszedł do tematu więc sam już nawet rozważałem lawetę i zawarcie nowych znajomości na drugim końcu Polski :)

Wyłączenie ABS, tempomatu itp. jak najbardziej zgadzam się z Tobą. Moim zdaniem jest to pochodna innych problemów.

A uzupełniając odpowiedzi.
Ad. 1.
Diagnostyka nie była robiona MUT tylko na pin1 i liczenie błysków

Ad. 2.
Zaślepienie EGR wykonam jako jeden z kroków diagnostycznych

Ad. 3.
Tu zdaję się na opinię mechanika, który stwierdził, że jest ok.

Ad 4.
Akumulatory ok, alternator też nie wykazuje problemów.

Ad. 5.
Dam znać jak poszło.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.