Długi rozruch Lancer 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 05-06-2017, 19:33 Długi rozruch Lancer 2.0
|
|
|
Witam,
Problem: wydłużony rozruch silnika (ok. 3 sekundy): trzeba dłużnej przytrzymać kluczykiem, by odpalił. Na zimno, czyli np. rano odpala od razu, a w ciągu dnia jest różnie: raz odpala normalnie, czyli po przekręceniu kluczyka rozrusznik zakręca I ODPALA, a po następnym krótkim/dłuższym postoju rozruch musi być WYDŁUŻONY do tych ok 3 s, by odpalił. Przy rozruchu spada napięcie na aku do ok. 11 Volt.
Wymieniłem świece i kable, przeczyściłem przepustnicę, po podpięciu do komputera żadnych błędów. Problem nadal jest - chociaż minimalnie rzadziej. Świce były wypalone, a przewody uszkodzone, jak określono w warsztacie.
Mechanik określił mi parę możliwości: styki w stacyjce (może wymiana kostki), rozrusznik (może należałoby go przeglądnąć i zbadać pod obciążeniem), pompa paliwa, czujnik położenia wału....
Czy ktoś może coś zasugerować z Kolegów/ Koleżanek: miał coś podobnego lub konkretnie na co mam zwrócić uwagę?
Pozdrawiam |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2017, 21:39
|
|
|
Jeżeli dobrze rozumiem to musisz dłużej przytrzymać przekręcony kluczyk, tak? Wygląda na standardowy problem w naszych miśkach - stacyjka. Na forum temat był już poruszany wielokrotnie. Im szybciej zajmiesz się tematem tym lepiej - wraz ze wzrostem temperatury problem będzie się nasilał. |
|
|
|
 |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 05-06-2017, 22:09
|
|
|
Dziękuję Koledze za pierwszą interwencje....
Tak muszę dłużej przytrzymać przekręcony kluczyk i odpala, ale jest to denerwujące... Szczerze szukałem z pół godziny i nie znalazłem interesującego postu na mój problem...
Czyli zacząć od wymiany kostki w stacyjce? |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2017, 22:26
|
|
|
smigol napisał/a: | Szczerze szukałem z pół godziny i nie znalazłem interesującego postu na mój problem... |
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
smigol napisał/a: | Czyli zacząć od wymiany kostki w stacyjce? |
Tak. |
|
|
|
 |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 05-06-2017, 22:54
|
|
|
Tak czytałem ten post z tym, że nie ma tam pisanego o długim kręceniu rozrusznikiem, by zapalił.... Chyba, że jest to ze sobą powiązane i wynika jedno z drugiego...
Są jakieś wytyczne co do kostki, bo np. na Allegro spotkałem się z kostkami 5-o i 6-o pinowymi do Lancera 2003-07 i 2.0 16v silnik? |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:07
|
|
|
Raczej Hornet miał na myśli sytuację, jak rozrusznik nie kręci w ogóle a u Ciebie kręci tylko silnik nie odpala. Możliwe, że zawór zwrotny w pompie paliwa przepuszcza i po dłuższym postoju na listwie paliwowej nie ma odpowiedniego ciśnienia więc aby ilość paliwa i jego ciśnienie były odpowiednie pompa paliwa musi popracować dłużej. W Miśkach działa ona dopiero jak kręcisz rozrusznikiem i jak silnik pracuje a nie tak jak w innych markach nawet przez pewną chwilę po włączeniu zapłonu. Jakby udało Ci się odpalić samą pompę na dosłownie 5s przed odpaleniem auta to mógłbyś wykluczyć lub potwierdzić problemy z zaworem zwrotnym pompy. |
|
|
|
 |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:11
|
|
|
Jak to uczynić?
[ Dodano: 05-06-2017, 23:17 ]
Z tym, że zauważyłem, że właśnie po dłuższym postoju (np. nocnym) odpala od razu, a np. przyjadę do pracy i za godz. gdzieś jadę i muszę przeciągać odpalanie, podjadę 2-3 km, zapalam jest OK, następnie znowu podjadę gdzieś 3-5 km, odpalam i znowu muszę go dłużej przytrzymać: loteria generalnie... |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:27
|
|
|
A masz może LPG? |
|
|
|
 |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:28
|
|
|
A gdyby wina leżały po stronie pompy to nie wyrzuci błędu na kompie?
[ Dodano: 05-06-2017, 23:28 ]
Bez lpg |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:37
|
|
|
Błędu by żadnego nie było ale raczej problem był by po dłuższym postoju a nie jak u Ciebie na odwrót. |
|
|
|
 |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:48
|
|
|
czyli jak sugeruje kolega Hornet wymienić kostkę....? |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-06-2017, 06:46
|
|
|
Jeśli po przekręceniu kluczyka na zapłon normalnie zapalają się kontrolki a po przekręceniu dalej na start rozrusznik normalnie kręci to raczej kostka dobrze łączy i nie trzeba jej wymieniać. Prawdę mówiąc u siebie mam podobną sytuację i po dłuższym szukaniu przyczyny dałem sobie jednak spokój. Najszybciej odpala jak chwilkę pokręcę (ze 3s) odpuszczę i spróbuje jeszcze raz to wtedy za tym drugim razem odpala od strzała. Uprzedzę sugestie o cofającym się paliwie, zamontowałem dodatkowy przekaźnik czasowy na zasileniu pompy paliwa który dodatkowo włącza pompę na 5s po włączeniu zapłonu i jednak nić to nie pomogło. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 06-06-2017, 14:33
|
|
|
Przerabiam obecnie ten sam temat u siebie. Dłuższe odpalanie po nocy i na ciepłym silniku. Mam u siebie LPG, jednak problem pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Wczoraj wlałem do 1/4 zbiornika paliwa 0,5 litra denaturatu i wypalam tą miksturę. Zauważyłem, że jest poprawa. Dziś auto po nocy odpaliło tak jak dawniej czyli od razu. Oprócz mikstury przed zgaszeniem silnika przełączam z LPG na Pb aby silnik popracował chwilę na benzynie. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-06-2017, 15:58
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Raczej Hornet miał na myśli sytuację, jak rozrusznik nie kręci w ogóle a u Ciebie kręci tylko silnik nie odpala | .
Dokładnie tak to zrozumiałem.
plecho1 napisał/a: | Jeśli po przekręceniu kluczyka na zapłon normalnie zapalają się kontrolki a po przekręceniu dalej na start rozrusznik normalnie kręci to raczej kostka dobrze łączy i nie trzeba jej wymieniać |
Dokładnie.
Odczuwasz różnicę w kręceniu rozrusznika jak jest dobrze w stosunku do tego jak jest źle ? |
|
|
|
 |
smigol
Forumowicz

Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 34 Skąd: RMI
|
Wysłany: 06-06-2017, 18:21
|
|
|
Po nocy rano odpalam od strzała i tak jest co dzień. Problem mam od jakiegoś tygodnia, że właśnie po jeździe do pracy (15 km), np. po godzinnym postoju odpala, ale z tym przeciągnięciem ok. 3 sekund. Powiem szczerze, że nie zauważam różnicy w kręceniu rano, a w ciągu dnia, bo rano odpala od razu. Jedynie co to jak pisałem wyżej podczas uruchamiania w ciągu dnia mierząc prąd przy rozruchu jego wartość oscyluje wokół 11 (amper, czy voltów -już nie pamiętam).
[ Dodano: 06-06-2017, 18:42 ]
No i kontrolki wszystkie co trzeba się zapalają i po uruchomieniu silnika gasną jak trzeba... |
_________________ Fortuna favet fortibus... |
|
|
|
 |
|