Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik blokady tylnego mostu.
Autor Wiadomość
majner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 02-08-2017, 21:57   Czujnik blokady tylnego mostu.

Podczas odbudowy pajero mam kolejny problem z czujnikiem blokady tylnego mostu, nie mogę znaleźć wprost odpowiedzi a więc ponawiam temat
Czy czujnik można wymienić bez rozbierania mostu?

Czujnik działa ale po zdemontowaniu mostu wypiaskowaniu pomalowaniu wymianę wszystkich gumek na poliuretany pogniewał się
 
 
MarcinKK 
Forumowicz

Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-08-2017, 20:48   

Czujnik położenia blokady tylnego mostu wymieniasz wykręcając go z zewnątrz z obudowy mostu nie trzeba rozbierać . Numer czujnika MB664396 . Czujnik posiada kabel około 20 cm z wtyczką wpinaną nad gruszką mostu w prawo patrząc od wału natomiast czujnik jest z lewej strony .
 
 
majner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 06-08-2017, 19:05   

Chodzi mi o to,że na końcu tłoka jest stożek i jest problem z poprawnym włożeniem czujnika. Przy złym zamontowaniu działa cały czas blokada.
Czy wymieniałeś ten czujnik?
bo gdzie on się znajduje to wiem
 
 
MarcinKK 
Forumowicz

Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-08-2017, 10:27   

Nie wymieniałem . Ale z tego co kojarzę bo kiedyś tematem się zajmowałem on po prostu jest wkręcany . W środku w dyfrze jest okrągła płytka która załącza blokadę i kiedy blokada jest rozłączona to wtedy płytka się cofa i wciska ten czujnik wtedy on się zwiera ( bo na otwartym jest rozwarty ) i podaje sygnał .

Sorki ,że dopiero teraz odpisuję ale byłem poza domem .
 
 
majner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 31-05-2018, 12:11   

Po długim czasie naszedł czas na wyminę czujnika miał być prosta robota a wyszło jak zawsze
Czujnik wymontowałem ale po wkręceniu drugiego zapina mi napęd, co gorsza na starym robi się to samo.
Czy grzybek trzeba jakoś wsunąć?
Czy znaleźć jakieś miejsce kręcąc wałem?
Czy zdystansować podkładkami?
 
 
pkowal 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: ???
Wysłany: 16-05-2019, 11:47   

Podłączę się tu bo to chyba najlepsze miejsce. Z dyskusji wnioskuję, że wymiana czujnika a dokładniej jego ponowna instalacja może zakończyć się spięciem blokady na stałe. Czy są wymagane jakieś specjalistyczne narzędzia lub metody inne niż "wkręć czujnik w most"?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-05-2019, 12:17   

pkowal napisał/a:
Czy są wymagane jakieś specjalistyczne narzędzia lub metody inne niż "wkręć czujnik w most"?
Sprawdź przed wkręceniem czujnika w którą stronę działa. I moze okazać się że czujnik a w zasadzie stożek na końcu przyciąga do siebie a włożenie/wkręcenie na stałe załącza blokadę. U mnie niestety w warsztacie musieli zdemontować most aby się o tym przekonać :/ Prawdopodobnie stożek na końcu jest po to aby zaskoczył za "talerzyk" ?????
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pkowal 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: ???
Wysłany: 16-05-2019, 12:23   

Ok, czyli trudność może polegać na trafieniu w otwór tym stożkiem, aby mógł złapać talerzyk zamiast się na nim oprzeć, dobrze rozumiem? :) To ciekawy jestem jak wygląda jego wykręcenie w takim razie...

P.
 
 
majner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 17-05-2019, 18:27   

Z wykręceniem nie ma problemu ale z włożeniem już tak, ja nie mogłem włożyć może jest ktoś na forum komu się to udało?
 
 
Włodzimierz 111 
Nowy Forumowicz
Włodzimierz

Auto: Pajero 2 3.0 6v 12v short R.93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Sędziszów Mał.
Wysłany: 03-09-2020, 17:10   

Na początek się przedstawię. Włodzimierz jestem nowy na forum. Co prawda przygodę z posiadaniem Pajero 2 3.0 short z 93r. Zacząłem już parę lat temu. Auto było trochę pokiereszowane ale powoli doprowadziłem je do ładu (miedzy innymi poprawa ramy instalacji elektrycznej itp.) Dzięki temu forum niejeden problem rozwiązałem czytając wpisy posiadaczy Pajero i ich sposoby na rozwiązywanie usterek. Ale to co dzisiaj mi się przytrafiło to mi ćwieka zabiło. Mianowicie. Zabrałem się w końcu ta ten nieszczęsny czujnik blokady tylnego mostu. Blokada się załączyły ale czujnik nie podwał sygnału (kontrolka migała tylnego) wykleciłem czujnik jak się okazało naderwany kabelek przy wtyczce ze starości, polutowałem sprawdziłem czujnik. Działa zwiera obwód jak się czpień ze stożkiem na końcu wyciągnie ręcznie. No to zadowolony wkręciłem go spowrotem popodpinałem i testuje napędy. Załączam blokadę tylnego mostu na chwile kontrolka się zaświeciła ale po chwili znowu mruga. No to myślę może jednak ten czujnik nie do końca działa dobrze. Po ponownym wykręceniu okazało sie że urwalo czpienia ze strożkiem i zostł w moscie. :shock: .
Teraz pytania.
1.Jak go wydostać (czy da się bez rozbierania mostu). ?
2.Czego tak się stało :cry: . ?
3.Czy można tak bezpiecznie jadzic z ta pozostałości w środku ?, sprawdzałem na szczęście nie zblokowało na stałe i blokad się ropieła
 
 
wwbb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I, Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: siedlce
Wysłany: 27-09-2020, 14:48   

https://www.drive2.ru/l/4053572/#comments
Sam nie próbowałem ale w tym linku jest opisany sposób z zapałką-wykałaczką, napewno grzybek musi znaleźć się za talerzem.
 
 
galeo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 04-11-2020, 19:41   

Witam!
Odwieczny problem, też boję się go wykręcić. Instalacja sprawna, kontrolka mruga, sterownik sprawdzony, kompresor pompuje, wężyki całe, odpowietrzenie udrożnione a blokady brak. Ostatnio w poszukiwaniu uszkodzenia odważyłem się wykręcić ów słynny czujnik blokady i okazało się że działa. Na końcu ma taki talerzyk, który jeśli się go wyciągnie załącza obwód. W miejsce po czujniku włożyłem ostrożnie śrubokręt próbując wyczuć, czy coś tam się poddaje (owa poduszka, czy przepona) i tak było. Potem sprawdziłem co się dzieje po załączeniu kompresora - wydaje się że układ działa, powietrze poduszkę przesuwa. Co i tak na razie nie zmieniło sytuacji bo blokady brak. Jak coś pchnę temat do przodu, dopiszę.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 22-09-2021, 17:01   

Ja próbowałem według w/w sposobu z zapałką ale bez powodzenia. Nie chce w żaden sposób ten grzybek przejść za ten pierścień. Trzeba rozkręcać. Tylko z tym rozkręcaniem to też tak nie wiadomo - w jednym serwisie powiedzieli mi, że most skręca się na jakiejś maszynie.
 
 
treker 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6 24V 130 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2016
Posty: 5
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 25-12-2021, 12:25   

Witam.
Sam organoleptycznie przeszedłem proces wymiany czujnika.
Próby z wykałaczką, drucikami, skośnym wkładanie nic nie pomogły, po rozkręceniu obudowy
wszystko poszło gładko. Nowy olej skręcenie zajęło mniej czasu niż kombinowanie.
Życzę powodzenia
 
 
galeo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 09-01-2024, 17:44   

Dokładnie, jak kolega pisze. Wymieniałem główkę mostu bo blokada była w zasadzie zmielona, to mechanik który mi ja zmieniał potwierdził, że czujnika bez rozbierania tak aby działał to wymienić się nie da. Szkoda że nie zmieniłem go wtedy na nowy bo w starym kabelki się pourywały. A wcześniej jak pamiętam to mi łączył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.