Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Outlandera benzyna i problem z tarczami hamulcowymi
Autor Wiadomość
martin77 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: holandia
Wysłany: 02-09-2017, 09:11   Kupno Outlandera benzyna i problem z tarczami hamulcowymi

Witam wszystkich uzytkownikow naszych aut ja obecnie jezdze Grandisem 2,4 ale mysle o zmianie na Outlandera rocznik 2008-2010 oczywiscie w benzynie 2,0 lub 2,4. Przerazaja mnie opinie uzytkownikow dotyczace problemow z tarczami hamulcowymi ktore szybko sie krzywia tak samo jak w grandisie ja w przeciagu roku zmienilem 4 komplety tarcz w tym ostatnie oryginalne i po 2 tys kilometrow juz je zwichrowlao.Mam pytanie czy w outlanderach wystepuje ten sam problem z tarczami czy moze w rocznikach 2008-2010 poradzono sobie z ta wada.Prosze Was o opinie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-09-2017, 10:22   

Serwisy najczęściej widzą tylko wichrujące się tarcze z przodu, a rzadko widzą zacinający się tył, który jest winowajcą tego zjawiska. Outka też to dotyczy. Wystarczy raz w roku przeczyścić i przesmarować tył i jak nie robisz sprintów od świateł to tarcze będą OK.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-09-2017, 13:30   

najważniejszy to styl jazdy i j/w pisze rezon, na 142tyś raz wymieniane tarcze a auto cięzkie bo z dislem i 7miejsc
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 12-09-2017, 17:44   

rezon napisał/a:
Serwisy najczęściej widzą tylko wichrujące się tarcze z przodu, a rzadko widzą zacinający się tył, który jest winowajcą tego zjawiska
Napisz coś więcej o tym.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-09-2017, 20:49   

Pierwszy raz klocki z przodu wymieniłem przy ok. 40kkm. Przy przeglądzie 60kkm ASO stwierdziło, że trzeba wymienić klocki z tyłu, co też zrobiło. Zrobiło tak fachowo, że musiałem wrócić, bo coś ocierało przy lekkim hamowaniu i nie ustępowało po puszczeniu pedału. Odjechałem jakieś 500m i powrót. Odebrałem samochód kilka godzin później - nie miałem czasu czekać.
Przy ok. 70kkm musiałem wymienić tarcze z przodu, bo się zwichrowały. Przy 80kkm ponownie poszły do wymiany, bo miały bicie. Przy 100, 120 kkm AUTORYZOWANY serwis Mitsubishi wymieniał regularnie komplet tarcz i klocków z przodu przy okazji kolejnych przeglądów oczywiście w pełni realizując zapisy czynności przeglądowych w tym kontrola i sprawdzenie hamulców z tyłu. Nie miało znaczenia jakie były tarcze czy klocki i tak nie dojeżdżałem do 20kkm. A nie mam jakoś zwyczaju sprintów do świateł. O ile pamiętam to miałem jeszcze przetaczanie któregoś kompletu tarcz po 3-5kkm, bo już się zwichrowały.
Przy 140kkm byłem na pierwszym przeglądzie po za ASO i ta dam... Właściciel "garażu" pojechał ze mną na jazdę próbną i stwierdził, że coś nie tak jest z tylnymi hamulcami. Po rozebraniu okazało się, że od strony wewnętrznej klocki hamowały tylko takim 0,5cm paskiem i to słabo. Reszta tarczy była gruntownie zardzewiała. Od zewnątrz wyglądało ok. Prawdopodobnie przy wymianie nikt nie wyczyścił dobrze, a kolejne sprawdzenia hamulców tylnych ograniczały się w dwóch różnych ASO do zaznaczenia kratki na liście czynności serwisowych. Przez kolejne 15kkm od wymiany całego kompletu przód i tył miałem spokój z wichrowaniem, a Outek znacznie lepiej hamował. Później sprzedałem samochód. A wystarczyło raz na rok rozebrać, przeczyścić i przesmarować prowadniczki z tyłu. Ale to po wymianie tych 4 czy 5 kompletów jestem taki mądry ;) . Dla mnie ASO Mitsu to porażka. Dbaj o hamulce w Outku, to Ci wytrzymają dłużej. Nie zadbasz, to będziesz wymieniał jak ja. Na ASO nie licz - potrafi dobrze wymieniać i kasować za wymiany - szczególnie to ostatnie dobrze wychodzi w tej "niszowej" marce. Poświęć pół godziny raz na rok i będzie ok.
Dla porównania w Superbie - mniej więcej tyle samo waży - tarcze z przodu wymieniłem po raz pierwszy przy 174kkm. Na upartego jeszcze zrobiłbym na nich ze 30-50kkm. Ale musiałbym je wyczyścić z rdzy na krawędziach (nie chciałem aby mi wpadła przypadkiem między klockiem a tarczą), to już wolałem zmienić na nowe. Ori klocki przód zmieniłem po 91kkm, tył po 120kkm. Jak zobaczyłem przy zmianie tarcz (174kkm) stan klocków EBC Greenstuff, które przejechały już ponad 80kkm, to zamiast wyrzucić jak zwykle, schowałem je do pudełeczka i jeszcze komuś posłużą przy kolejnej zmianie. Do nowej tarczy wolałem nowe klocki. A na pewno nie jeżdżę wolniej, zwłaszcza na autostradzie. :twisted:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.