Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzeje sę silnik
Autor Wiadomość
bees 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 26
Skąd: k/Wrocław
Wysłany: 09-09-2017, 12:54   Grzeje sę silnik

Witam wklejam temat tutaj mimo, że chodzi o Pajero Sport 2,5 TD z 2001r. To chyba taki sam silnik jak w L200 i być może koś z kolegów spotkał się z takim problemem, tóry mk doskwiers już kilka lat.


Od kilku lat walczę z problemem grzejącego się silnika w moim sporcie 2,5 diesel 115 KM. Silnik zaczyna się nadmiernie rozgrzewać przy obr. ok. 3000/min. Wsaźnik temp. po ok 2 min. przesuwa się do 2/3 podziałki, wtedy zwalniam i po kilku minutach wskaźnik wraca do ok połowy podziałki. Przy włączonej klimie problem pojawia się przy obr 2700 czyli nie całe 90 km/h. Wiadomo, że silnik jest wtedy bardiej obciążny. Problem pojawia się gdy na dworze panuje raczej wys. temperatura, od ok 23°C,zimą, a nawet jesienią tego raczej nie ma. Myślałem, że będę latem ciągnął moim sprzętem przyczepkę kempingową, ale od 3 lat przyczepa jest bezużyteczna.
Wymieniane było wszystko związane z ukł. chłodzenia począwszy od chłodnicy, korka chł., visko, termostatu,pompy wody. Wiatraki są ok. Niektóre części wymieniane były 2x. Termostat został tak dobrany by puszczał płyn w niższej temp. Z tego co wiem, to była również jazda bez termostatu i dalej to samo.
Robiony był również blok silnika, wymieniona uszczelka pod głowicą. Mechanik daje sobie przysłowiową rękę uciąć, że silnik jest szczelny.
Wydałem na autko tyle kasy, że właściwie przekoczyło to jego warość i jestem dalej w tzw. dupie.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-09-2017, 14:10   

Czy sprawdzałeś temperaturę płynu jakimś miernikiem analogowym. Może problemu ze strony mechanicznej (hydraulicznej) nie ma, tylko problem natury elektrycznej. Jak już wszystko po stronie hydrauliki zostało wymienione, to może trzeba by sprawdzić elektrykę (może problem z pływaniem napięcia z alternatora i tym samym błędne wskazania z czujnika odpornościowego, a może sam czujnik jest problemem?). To takie moje dywagacje laika, ale może... No chyba, że zauważyłeś przy okazji jakieś problemy ze strony zużycia paliwa, czy mocy silnika, jego elastyczności. Zmiana konta wtrysku, ilość dawki paliwa, zawór EGR itd. - to wszystko ma też wpływ na temperaturę spalania, a tym samym wskazania na termometrze.
 
 
bees 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 26
Skąd: k/Wrocław
Wysłany: 09-09-2017, 15:49   

Ktoś już mi radził z pomiarem temp., zrobię to, ale kiedyś na początku szukania usterki mechanik robił pomiar temperatury laserem chyba na poziomie chłodnicy i nie poszedł tym tropem, więc chyba uznał, że jest ok. Było to dawno i nie pamiętam tych działań, bo skupiony byłem wtedy na wymianie chłodnicy, pompy viska i termostatu. Pojadę gdzieś na pomiary, żebym wiedział na pewno. Co do EGR, to nie było sprawdzane, przynajmniej nic o tym nie wiem, więc też to sprawdzę. Jeden z forumowiczach wspominał o tym o czym Ty piszesz, ale póki co jeszcze tego nie sprawdzałem. Skończyłem wakacje i z czasem nie bardzo teraz. Byłem u kiku mechaników, ale wszyscy szukają przyczyny w typowych, tzn termostat, pompa, chłodnica, visko.... Rozkładają ręce i nie zagłębiają się w problem. Po co tracić czas skoro są obłożeni pracą. Klientów dużo, to co się będą męczyć.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 09-09-2017, 18:05   

Skoro wymieniłeś już pół samochodu to czujnik kosztuje między 30 a 50 pln ,osobiście bym zmienił ewentualnie wybierz się do dobrego elektryka i niech sprawdzi czujnik , i wskaźnik temp. Wywala płyn albo wzrasta poziom w zbiorniczku wyrównawczym?
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
bees 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 26
Skąd: k/Wrocław
Wysłany: 09-09-2017, 19:18   

Zuzia napisał/a:
Skoro wymieniłeś już pół samochodu to czujnik kosztuje między 30 a 50 pln ,osobiście bym zmienił ewentualnie wybierz się do dobrego elektryka i niech sprawdzi czujnik , i wskaźnik temp. Wywala płyn albo wzrasta poziom w zbiorniczku wyrównawczym?

Sprawdzę czy wywala płyn. Do tej pory, gdy podchodziła wskazówks blisko czerwonego pola po prostu zwalniałem i po kilkj min. wskaźnik wracał do połowy, więc nie wiem jak jest z płynem. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym prawidłowy. Dodam jeszcze, że korek chłodnicy również wymieniałem
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-09-2017, 19:38   

Ja bym podpiął kompa i sprawdził jak się zachowuje temp.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.