 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Grzeje sę silnik |
Autor |
Wiadomość |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2017, 12:54 Grzeje sę silnik
|
|
|
Witam wklejam temat tutaj mimo, że chodzi o Pajero Sport 2,5 TD z 2001r. To chyba taki sam silnik jak w L200 i być może koś z kolegów spotkał się z takim problemem, tóry mk doskwiers już kilka lat.
Od kilku lat walczę z problemem grzejącego się silnika w moim sporcie 2,5 diesel 115 KM. Silnik zaczyna się nadmiernie rozgrzewać przy obr. ok. 3000/min. Wsaźnik temp. po ok 2 min. przesuwa się do 2/3 podziałki, wtedy zwalniam i po kilku minutach wskaźnik wraca do ok połowy podziałki. Przy włączonej klimie problem pojawia się przy obr 2700 czyli nie całe 90 km/h. Wiadomo, że silnik jest wtedy bardiej obciążny. Problem pojawia się gdy na dworze panuje raczej wys. temperatura, od ok 23°C,zimą, a nawet jesienią tego raczej nie ma. Myślałem, że będę latem ciągnął moim sprzętem przyczepkę kempingową, ale od 3 lat przyczepa jest bezużyteczna.
Wymieniane było wszystko związane z ukł. chłodzenia począwszy od chłodnicy, korka chł., visko, termostatu,pompy wody. Wiatraki są ok. Niektóre części wymieniane były 2x. Termostat został tak dobrany by puszczał płyn w niższej temp. Z tego co wiem, to była również jazda bez termostatu i dalej to samo.
Robiony był również blok silnika, wymieniona uszczelka pod głowicą. Mechanik daje sobie przysłowiową rękę uciąć, że silnik jest szczelny.
Wydałem na autko tyle kasy, że właściwie przekoczyło to jego warość i jestem dalej w tzw. dupie.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
Robaq
Nowy Forumowicz
Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-09-2017, 14:10
|
|
|
Czy sprawdzałeś temperaturę płynu jakimś miernikiem analogowym. Może problemu ze strony mechanicznej (hydraulicznej) nie ma, tylko problem natury elektrycznej. Jak już wszystko po stronie hydrauliki zostało wymienione, to może trzeba by sprawdzić elektrykę (może problem z pływaniem napięcia z alternatora i tym samym błędne wskazania z czujnika odpornościowego, a może sam czujnik jest problemem?). To takie moje dywagacje laika, ale może... No chyba, że zauważyłeś przy okazji jakieś problemy ze strony zużycia paliwa, czy mocy silnika, jego elastyczności. Zmiana konta wtrysku, ilość dawki paliwa, zawór EGR itd. - to wszystko ma też wpływ na temperaturę spalania, a tym samym wskazania na termometrze. |
|
|
|
 |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2017, 15:49
|
|
|
Ktoś już mi radził z pomiarem temp., zrobię to, ale kiedyś na początku szukania usterki mechanik robił pomiar temperatury laserem chyba na poziomie chłodnicy i nie poszedł tym tropem, więc chyba uznał, że jest ok. Było to dawno i nie pamiętam tych działań, bo skupiony byłem wtedy na wymianie chłodnicy, pompy viska i termostatu. Pojadę gdzieś na pomiary, żebym wiedział na pewno. Co do EGR, to nie było sprawdzane, przynajmniej nic o tym nie wiem, więc też to sprawdzę. Jeden z forumowiczach wspominał o tym o czym Ty piszesz, ale póki co jeszcze tego nie sprawdzałem. Skończyłem wakacje i z czasem nie bardzo teraz. Byłem u kiku mechaników, ale wszyscy szukają przyczyny w typowych, tzn termostat, pompa, chłodnica, visko.... Rozkładają ręce i nie zagłębiają się w problem. Po co tracić czas skoro są obłożeni pracą. Klientów dużo, to co się będą męczyć. |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 09-09-2017, 18:05
|
|
|
Skoro wymieniłeś już pół samochodu to czujnik kosztuje między 30 a 50 pln ,osobiście bym zmienił ewentualnie wybierz się do dobrego elektryka i niech sprawdzi czujnik , i wskaźnik temp. Wywala płyn albo wzrasta poziom w zbiorniczku wyrównawczym? |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2017, 19:18
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Skoro wymieniłeś już pół samochodu to czujnik kosztuje między 30 a 50 pln ,osobiście bym zmienił ewentualnie wybierz się do dobrego elektryka i niech sprawdzi czujnik , i wskaźnik temp. Wywala płyn albo wzrasta poziom w zbiorniczku wyrównawczym? |
Sprawdzę czy wywala płyn. Do tej pory, gdy podchodziła wskazówks blisko czerwonego pola po prostu zwalniałem i po kilkj min. wskaźnik wracał do połowy, więc nie wiem jak jest z płynem. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym prawidłowy. Dodam jeszcze, że korek chłodnicy również wymieniałem |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-09-2017, 19:38
|
|
|
Ja bym podpiął kompa i sprawdził jak się zachowuje temp. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|
|