Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
Autor Wiadomość
LUCKIWNC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Kutno
Wysłany: 09-02-2018, 11:20   Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

Witam, posiadam wyżej samochód od kilku dni zaczął się świecić check i po podłączeniu pod komputer wyszło wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Świece są dobre były zmieniane miejscami cewki tak samo i ciśnienie w zaworach jest dobre i cały czas wyskakuje na 4cylindrze!! Zauważyłem że nie raz po dłuższej jeździe wyskakuje lub rano jam jest zimny wiadomo pojawienie się czeku od razu samochód zaczyna dziwnie chodzić. Pomocy może ktoś miał taki problem bo już sil nie mam na niego. Będę na pewno wdzięczny za pomoc oraz spróbuję się jakoś odwdzięczyć pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-02-2018, 11:28   

Fajnie by było jakbyś uzupełnił dane o silnik :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 09-02-2018, 12:48   

Hej. Jak rozumiem błąd to ciągle P0304? Masz LPG? A sprawdzałeś wtryskiwacz benzynowy? Porównywałeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Czy przez ciśnienie na zaworach nazywasz kompresję? Generalnie gdyby źródłem była cewka lub świeca to błąd przeniósł by się na inny cylinder. No chyba, że uszkodzona jest wiązka dochodząca do cewki - warto przedzwonić wiązkę.

Jeśli masz LPG to może padać wtryskiwacz gazu, jeśli nie, to jest szansa, że pada wtryskiwacz benzyny i nie podaje odpowiedniej jej ilości.

Z doświadczenia - miałem podobne objawy w CZT, tyle, że wypadanie zapłonu miało miejsce na 1 garze. kombinowalem jak mogłem, ale pomiar kompresji pokazał prawdę. Po rozebraniu silnika okazało się, że głowica była pęknięta pod jednym z gniazd zaworowych i niestety nie do odratowania.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 09-02-2018, 16:57   

Rób tak jak napisał W@sio, jeżeli silnik pracuje nierówno i od razu możesz to zauważyć, to przełącz na benzynę/gaz i sprawdź czy to pomaga (ta próba sprawdzi czy pada któryś wtryskiwacz)

Jeżeli wyrzuca Ci błąd P0304, to przeniosę do odpowiedniego tematu gdzie są rozwiązania problemu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
LUCKIWNC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Kutno
Wysłany: 01-03-2018, 18:15   

Panowie teraz wyskakuje wypadanie zapłonu na 4 cylindrze a samochód jeździ normalnie nic nie przerywa co to może być? Bo już sił nie mam
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 01-03-2018, 19:43   

Sprawdź swiece, przewody, cewki, - zamien je miejscami

Edit. Kurde nie wczytałem sie w pierwszy post
Ostatnio zmieniony przez jaroo0 02-03-2018, 19:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-03-2018, 19:53   

jaroo0, czytałeś pierwszy post?

LUCKIWNC, nadal nie podałeś czy to P0304 czy kogoś "interpretacja" usterki. Nie wiemy też jak wygląda sytuacja na benzynie a jak na lpg :roll:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
kana23 
Forumowicz

Auto: outlander 1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: krk
Wysłany: 01-03-2018, 20:57   

U mnie sytuacja identyczna jak u kolegi. Błąd wypadanie zapłonu cylinder 4. Błąd wyskoczył 2 razy podczas przechodzenia na gaz ( instalacja 20 tys km). Kable (oryginał) i świece (irydowe) przebieg 20 tys km. Było czuć poszarpywanie ale po zagrzaniu silnika już nie. Po pierwszym checku zamieniłem cewki, i znowu błąd 4 cylinder. Więc cewki odrzucam. Przełożyłem teraz świecę oraz zamieniłem miejscami wtryskiwacz gazu - czekam czy wyskoczy błąd i na którym cylindrze. Sprawdziłem kompresję 1 cylinder - 13, 2 cylinder - 12, 3-12, 4-12. Czy błąd mógł być wynikiem dużych mrozów czy raczej będzie to wtrysk gazu lub świeca? Po przełożeniu świecy i wtrysku błąd się nie pokazuje. Raczej rzadko ale czasem zdarzy się że przy dużym obciążeniu czuć pojedyncze szarpnięcie (tylko przy lpg)
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 01-03-2018, 23:10   

Generalnie warto też sprawdzić odstęp elektrod, dla instalacji lpg powinin być rzędu 0.7mm ze względu na wyższą oktanowość paliwa.

Poza tym instalacja lpg może przelewać w takie mrozy, zwłaszcza na zimnym motorze.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
kana23 
Forumowicz

Auto: outlander 1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: krk
Wysłany: 04-03-2018, 19:34   

Zrobiłem 500km i nie wyskoczył nowy błąd, czuć poszarpywanie przy dużym obciążeniu więc jakieś wypadanie jest. Zauważyłem też, choć nie wiem czy ma to związek, duży wzrost wyświetlanego średniego spalania benzyny na 14,2l. Nie zauważyłem żeby palił więcej LPG
 
 
LUCKIWNC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Kutno
Wysłany: 05-03-2018, 19:20   

Witam u mnie tez spalanie pokazuje 14 l, teraz wyskakuje wypadanie zapłonu ale już nie ma pooszarpywania ale dalej nie mogę znaleźć powodu :( ((
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2018, 19:42   

Korekty, jakie są korekty?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
kana23 
Forumowicz

Auto: outlander 1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: krk
Wysłany: 05-03-2018, 20:18   

Korekty zapłonu czy czegoś innego ? Mam komputer diagnostyczny ale napisz proszę co mam sprawdzić i w jakich warunkach

U mnie po zamianie miejscami wtryskiwaczy LPG nie ma błędu tylko pojedyncze szarpnięcia przy obciążeniu
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 06-03-2018, 11:35   

Korekty czasu wtrysku :) krótkoterminowa i długoterminowa :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
kana23 
Forumowicz

Auto: outlander 1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: krk
Wysłany: 06-03-2018, 12:10   

Sprawdzę i zaraz napiszę :)

[ Dodano: 06-03-2018, 12:46 ]
długoterminowa 7,8%, krótkoterminowa od 0 do -11,7%. Na wolnych obrotach krótkoterminowa -7,8%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.