Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Wszędzie olej...
Autor Wiadomość
SpaceStarResque 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID 102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2018, 13:44   [MSS DID] Wszędzie olej...

Czołem, jestem posiadaczem MSS 1.9 DID 102 KM.

Mam duży problem. Prawie wszystko pod maską jest w oleju, nawet EGR. Średnio raz w roku jeżdżę do speca żeby mi to wyczyścił i zdiagnozował ale w zasadzie na czyszczeniu się kończy. Przy każdym czyszczeniu w przewodach do turbiny jest olej. Ostatnim razem zostało z niej wypłukane ponad pół litra... Zdarzyło się, że olej zalał mi alternator i skończyło się na jego wymianie wraz z akumulatorem. Teraz wyciekł mi cały płyn chłodniczy, tak wiem to niekoniecznie jest powiązane z wszechobecnym olejem, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że jest to ze sobą w jakiś magiczny sposób powiązane. Czytałem też, że ten typ tak ma i turbina się poci. To co jest pod maską jednak stwarza wrażenie jakiegoś problemu. Chciałem zapytać doświadczonych kolegów co może być przyczyną? Gdzie się z tym udać w Warszawie albo niedalekiej okolicy?

Obecnie planuję wymienić turbo na nowe z modelu 115km a co za tym idzie ECU też. Tutaj proszę o kilka rad, gdzie kupić, co kupić, czy same turbo i kompletne ECU wystarczą, czy też coś więcej przydałoby się wymienić? Może nawet jak wszystko dobrze pójdzie to dołożyć na hamowni ze 25 kuca :p Zgaduję, że przy dokładaniu kuca przyda się wytrzmalsze sprzęgło?

Tak wiem, dosyć radykalny krok. Nie mam pieniędzy na zakup innego auta, trochę się z nim zżyłem. Chcę go zrobić, pojeździć jeszcze kilka lat i sprzedać. W zasadzie mógłbym teraz sprzedać ale nie mam w zwyczaju oszukiwać innych i wmawiać, że auto jest super itp. Więc jeżeli nie znajdę jakiegoś rozwiązania to albo pójdzie na części albo na złom a ja będę poruszał się autobusem...

Z drobniejszych rzeczy to spalił mi się silniczek od wycieraczki z tyłu i nigdzie nie mogę żadnego znaleźć - będę wdzięczny za wskazanie jakiegoś dealera ;) Komputer pokazuje mi, że mogę przejechać jeszcze 50km, rezerwa zapala się dopiero jak komputer pokazuje w przedziale 0-10.
Nie wiem czy jest to do zrobienia czy lepiej odpuścić.

[ Dodano: 11-02-2018, 14:03 ]
Dodam jeszcze, że nie jestem szaleńcem, który piłuje do odcięcia na zimnym silniku albo gasi z miejsca po intensywnej trasie. Na zimnym silniku nie przekraczam 2000 obrotów a po trasie zawsze 2-3 minuty czekam aż autko nieco przestygnie.
 
 
Tolkalen 
Forumowicz

Auto: Space Star Sport DID 2003 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2018
Posty: 54
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-02-2018, 14:18   

Siema
Nie martw się ogarniemy temat. Miałem to samo i aktualnie silnik w moim DID 2003 jest suchy jak pieprz. Wycieki były z następujących miejsc i części: przepustnica i gruszka na przepustnicy, to ona bryzga olejem do środka układu turbiny. Na aukcjach znajdziesz za 50 zł, zwróć uwagę tylko aby ten czarny plastik był prosty i aby gruszka trzymała ciśnienie. Kolejne możliwe wycieki to miska olejowa i uszczelniacz wału. Sprawdź też czy nie cieknie ze skrzyni, jeżeli tak to na bank uszczelniacz wału. Sprawdź tez uszczelniacze na rozrządzie, jeżeli nie robiłeś ostatnio rozrządu lub przy wymianie ktoś Ci ich nie wymienił to tez stamtąd poleci.
Nie wymieniaj turbiny, ta z 115km jest identyczna jak w 102 km. Można podnieść moc do 128 km samym sterownikiem, poszukaj u siebie takiego magika. Olejem w przewodach turbo się nie przejmuj, zawsze tam będzie nawet jak wymieniasz turbo, najważniejsza jest sprawna i szczelna przepustnica. Wyczyść jeszcze egr jak nigdy tego nie robiłeś. Nie ma sensu wstawiać mocniejszego sprzęgła, to nie 3000GT ;) ja teraz wymieniałem komplet sprzęgła z dwumasą na LUKa, koszt 1920 zł plus 450 robota i powiem Ci, że auto jest jak nowe. Ogólnie wszystko można zrobić przy nim widelcem i srubolem tylko trzeba trafić na uczciwego mechanika ;)
Powodzenia, jak coś to pisz śmiało
Pozdrawiam Tolkalen
_________________
"Space Man! I always wanted you to go... into SPACE MAAAAN (intergalactic Christ) !!!!
 
 
SpaceStarResque 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID 102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2018, 14:31   

Dzięki za rady! :)
Przejrzę wszystko i może w końcu uda się znaleźć winowajcę. Co do turbiny to ta ze 115 jest ze zmienną geometrią - dlatego trzeba wymienić ECU żeby nią troszkę posterował. A wtedy ze 115 sterownikiem można osiągnąć oszałamiające 140 kuca :axe:

Nie masz może silniczka do wycieraczki z tyłu? :D
 
 
Tolkalen 
Forumowicz

Auto: Space Star Sport DID 2003 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2018
Posty: 54
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-02-2018, 14:51   

Spoko :)
Zawsze chętnie pomogę przy Space Menie :D
No to odważnie jak pójdziesz z 102 na 140km, nie wiem czy jest sens aż tyle podnosić, ale trzymam kciuki i jak to wyjdzie to pozwolisz robię kopiuj-wklej :wink:
Aktualnie na alledrogo masz chyba 10 silniczków wycieraczki tylnej, ceny od 85-99zł. Pamiętaj tylko, że producent zaleca pióro o długości 350mm, ja miałem 390mm i słabo to chodziło.
Powodzenia :mrgreen:

[ Dodano: 11-02-2018, 14:55 ]
A co do wycieku płynu chłodniczego to u mnie puściły obejmy i leciało. Zobacz też czy czasem sama chłodnica nie zaczęła puszczać, wtedy oczywiście wymiana. Wszystkie części dostaniesz za grosze z dawców, jest tego naprawdę sporo.
Hej
_________________
"Space Man! I always wanted you to go... into SPACE MAAAAN (intergalactic Christ) !!!!
 
 
SpaceStarResque 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID 102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2018, 15:01   

Z tego co wiem to silniki w 102 i 115 niczym się nie różnią. Różnica w mocy wynika z zastosowania w 102 normalnego turbo a w 115 turbo o zmiennej geometrii. Niestety przy tej drugiej trzeba mieć jeszcze odpowiedni sterownik bo ten ze 102 się niestety nie nadaje. 140 kunia jest tak naprawdę osiągane w dwóch etapach:
1. 102 -> 115 wymiana turbo, ECU i mam nadzieję, że niczego więcej ;)
2. 115 -> 140 dokładamy sterownik
Samym sterownikiem z 102 -> 140 to bym się nie odważył :p

Co do chłodnicy to mam nadzieje, że to nic poważnego - jakiś sparciały przewód albo tak jak pisałeś, obejma

Dzięki za pomoc - zobaczymy co uda się wyciągnąć z tego pacjenta.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21017
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-02-2018, 15:05   

Co do silniczka to jw: allegro, olx i szroty, tylko uważaj na silniczki od carismy są inne.
Nowy to wydatek ponad 1kzł :wink: .
PS.
A ha i przed kupnem sprawdź czy ośka nie jest skorodowana, wyrobiona i zapieczona.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
SpaceStarResque 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID 102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2018, 15:10   

Muszę przyznać, że się nie spodziewałem, że na forum można w tak krótkim czasie otrzymać odpowiedzi na mój dwuletni koszmar. Szacun Panowie!

Btw, z tymi wskazaniami na komputerze, że zostało 50 km do przejechania jak się jeszcze kontrolka rezerwy nie świeci to da się coś zrobić czy lepiej odpuścić temat?
 
 
Tolkalen 
Forumowicz

Auto: Space Star Sport DID 2003 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2018
Posty: 54
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-02-2018, 15:13   

Dzięki za info o turbo.
Ja podniosę sterownikiem na 128km i napiszę Wam jak to się zachowuje.
Co do wycieku płynu chłodniczego to bardzo łatwo i szybko można to wykryć. Będzie Cię się włączał często wiatrak. Układ jest naprawdę czuły i u mnie przy ubytkach i nawet przy -10 st włączał się wiatrak już po 10 km. Wymieniłem obejmę na jednym przewodzie i po kłopocie.
O tym zmiennym turbo słyszałem w Lagunie 120km, silnik ten sam co w Space Menie, to prawda, siedzi tam taka bestia :mrgreen:

[ Dodano: 11-02-2018, 15:15 ]
Co do kompa to zawsze resetuj go jak masz oryginalne radio zaraz po nowym tankowaniu. Wtedy przeliczy rzeczywiscią wartość :)
Tak to forum jest boskie :D
Ja od 4 lat je czytam i szalenie mi pomogło, a "pomagam" od niecałego miesiąca :)
_________________
"Space Man! I always wanted you to go... into SPACE MAAAAN (intergalactic Christ) !!!!
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-02-2018, 20:10   

Tak się zastanawiam, po co kolegom te 140 kucyków? Ja akurat wczoraj miałem możliwość przetestować moje 102 koniki (Bóg wie, ile z nich przez czas eksploatacji krąży gdzieś jako wolne mustangi) na autostradzie, z wynikiem jak na fotce. Pedału gazu w podłodze jeszcze nie miałem, natomiast lekki strach w oczach i owszem.
 
 
SpaceStarResque 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID 102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2018, 20:12   

To chyba jechałeś z duszą na ramieniu ;)
Bardziej chodzi o moment i "żwawość". Autko raczej powoli się zbiera a i czasem wyprzedzanie bywa uciążliwe. Nie mam zamiaru bić rekordów :axe:
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1868
Skąd: Racibórz
Wysłany: 14-02-2018, 21:17   

darcun4, ale ze policja Ci namierzy i mandat dostaniesz? Dosyc dobrze sienasze autaprowadza przy takich predkosciach
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-02-2018, 17:56   

AidsD, miałem to szczęście, że ani przede mną, ani za mną nikogo nie widziałem. Odcinkowego pomiaru się nie obawiałem, bo z góry założyłem iż to tylko próba na w sumie krótkim odcinku. W większości przypadków, w każdej podróży autostradą, obok mnie siedzi "dodatkowy hamulec", który zaczyna się odzywać już tak przy 120 :wink:
 
 
Tolkalen 
Forumowicz

Auto: Space Star Sport DID 2003 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2018
Posty: 54
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-03-2018, 09:46   

Hej
Sprawdź jeszcze chłodnicę oleju i uszczelniacze na rozrządzie. U mnie największy wyciek był z chłodnicy oleju. Mam nadzieję, że udało Ci się cokolwiek wyeliminować. Powodzenia, pozdro
_________________
"Space Man! I always wanted you to go... into SPACE MAAAAN (intergalactic Christ) !!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.