 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
MitsuLans
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2018 Posty: 18 Skąd: Z nienacka
|
Wysłany: 21-02-2018, 08:02 Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
|
|
|
Siemka wszystkim!
Jak że pierwszy post wypadało się najpierw przywitać, niestety post dotyczy problemu jaki u siebie w moim Miśku zaobserwowałem.
Przydługi i nudnawy wstęp - celem tego aby wszystko było klarowne a potencjalnemu doradcy udzielić maksimum informacji.
Komu nie chce się czytać - meritum problemu na samym dole
A więc zaczynajmy:
Konkretnie: podczas wymiany na serwisie oleju w silniku, poprosiłem fachowca o możliwość zajrzenia pod auto i obejrzenia na własne oczy czy wszystko jest ok, i ewentualne podpytanie czy coś jest do zrobienia... (na koniec marca mam termin przeglądu więc chcąc go przejść bezboleśnie i od razu, wolałem się upewnić że jest ok).
Podczas oględzin okazało się że element koło skrzyni jest "mokry" od oleju (tłusty - sprawdzany parę razy "palcem"), następnie okazało się że lewy hmmm sworzeń (tak się nazywa ten element z taką gumą na końcu zaraz koło piasty koła?) też jest mokry, po tym jak guma od niego została powywijana na wszystkie strony i nie stwierdzono żadnej dziury, to następnie okazało się że za zasłoną/atrapą od przedniego lewego koła jest jeszcze bardziej "mokro"... ale ponieważ serwis na którym byłem nie zajmuje się w ogóle skrzyniami wysłali mnie do "znajdź se człowieku dobry warsztat bo to pewnie korek do wymiany od zbiornika oleju skrzyni biegów".
Warsztat:
- znalazłem warsztat co to się zajmuje tylko automatami (na placu około 8-10 aut, poza bramą kolejne 3, w środku masa rozebranych skrzyń i części) widać że ma chłop powodzenie w tych sprawach, a jak by robił popelinę to by tylu aut nie było.
- facet od razu wziął auto na podnośnik i okazało się że:
z chłodnicy kapie (centralnie widziałem jak kropla leci z chłodnicy na ziemię) a na dodatek cała zaśniedzona(?) "rdzewiejące" na srebrno i łuszczące się aluminium
do tego po sprawdzeniu - poziom oleju w skrzyni o jakąś jedną podziałkę poniżej minimum
Zalecenie i porada fachowca po konsultacjach co i jak:
- do skrzyni dolane ok 2 litry oleju typowo do tego typu skrzyń (podziałka raz wskazywała na minimum innym razem na maks po dolewce(?) )
po to abym mógł chociaż dojechać w miarę bezpiecznie (eufemizm) do domu i żeby w tym czasie skrzynia się nie rozleciała - brak ewentualnego smarowania po zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni
nie mogłem od razu zostawić auta bo późna godzina (po 18) i nie miałbym nawet jak wrócić (warsztat znajduje się tuz za końcem mapy - kilka km od domu), a fachowiec miał właśnie brać inne auto na warsztat na jakieś 3 dni czasu (więc równie dobrze w tym czasie auto może u mnie pod blokiem stać)
Szukanie przeze mnie rozwiązania:
- dzisiaj cały dzień spędziłem na szukaniu chłodnicy oleju
Efekty:
Udało mi się znaleźć tylko trzy opcje dla chłodnicy:
1) Oryginał - ale dostępny za 4-5 tygodni (wysyłka pewnie z alli chiny - temu pewnie tyle czasu, albo kolo mnie zwodził)
Oryginał dostępny za 4-5 tyg
2) Zamiennik - ale wyglądem raczej "słabo" według mnie pasuje do oryginału:
Zamiennik dostępny od ręki
Co do kosztów u fachowca, u którego byłem:
- wymiana oleju (zlanie starego i zalanie nowym) - ok 5l - koszt 550zł
- wymiana chłodnicy - nie podał bo nie znał ceny części w czasie rozmowy (mówił że chłodnica najmarniej 100-200 zł - może zna lepsze sklepy niż ja)
- radził aby brać oryginał chłodnicy (auto ma teraz niecałe 90tyś przebiegu)
3) ASO - 2371zł netto (troszkę drogo, nawet za drogo!)
Meritum problemu:
Problem jaki widzę i proszę o porady to:
Znacie jakiś sklep/hurtownie/miejsce gdzie dałoby radę kupić
chłodnicę oleju automatycznej skrzyni biegów?
- oryginał - nowy
- oryginał - używka
- zamiennik
Coś o w miarę krótkim czasie dostawy - ok tygodnia maks?
Dane auta:
Mitsubishi Lancer Sportback CVT 2009
1,8 - 143KM - 105kW
6 ost cyfr z VIN: 001831
Ps. W jaki sposób chłodnica uległa uszkodzeniu tego nie wiem - spód auta w stanie idealnym - zderzak ma mniej rysek niż maska... |
|
|
|
 |
maciekz22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2018 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2018, 09:43 Re: Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
|
|
|
Hej, też jestem tu nowy
Nie wiem czy Ci pomogę, ale jest taka firma midparts zajmują się głównie naprawą skrzyń automatycznych i sprzedażą części zamiennych.
Nie są jakoś super tani ale asortymentu mają sporo, przynajmniej do tych najpopularniejszych skrzyń. Jeśli nie ma czegoś na stronie to zadzwoń, jest szansa że pomogą. Do poprzedniego auta kupowałem jakieś graty i dramatu nie było. |
|
|
|
 |
|
|