Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator uniwersalny
Autor Wiadomość
sebalzk 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2018, 23:15   Katalizator uniwersalny

Witam, zbliża się czas wymiany katalizatora w moim Lancerze. Wstawiał ktoś u siebie może uniwersalny? Sprawuje się dobrze czy nie warto się? Jeśli tak to prosiłbym o markę. Pytanie dotyczy wersji 2.0 135 KM
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13-04-2018, 08:25   

Wytnij i wspawaj rurkę.
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 13-04-2018, 14:23   Re: Katalizator uniwersalny

sebalzk napisał/a:
Witam, zbliża się czas wymiany katalizatora w moim Lancerze. Wstawiał ktoś u siebie może uniwersalny? Sprawuje się dobrze czy nie warto się? Jeśli tak to prosiłbym o markę. Pytanie dotyczy wersji 2.0 135 KM


o którego kata Ci chodzi bo są dwa jeden z kolektorem drugi pod samochodem ?
Do wymiany niby z jakiego powodu ? Są braki w monolicie ,wkład obluzowany ? czy skorodował ?

bobinho napisał/a:
Wytnij i wspawaj rurkę.


brawo TY

nie gadaj głupot , następnym razem zanim coś komuś doradzisz to usiądź i pomyśl




.
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13-04-2018, 18:50   

Ale co mam przemyslec? Uniwersalny katalizator to pic na wode, zdobycie nowego oryginalnego graniczy z cudem, kupno oryginalnej uzywki tez jest bez sensu. Auto ma zapewne kilkanascie lat wiec opcja ktora przedstawilem jest najlepsza i najtansza. Sam tak zrobilem, auto bez najmniejszych problemow przechodzi badanie spalin, miesiac temu robilem przeglad i diagnosta stwierdzil ze analiza spalin wyszla bardzo ladnie. Jedyny skutek takiej operacji to troche glosniejszy wydech. Tyle w temacie jesli sprawa tyczy sie drugiego kata. Z pierwszym sprawa jest bardziej skomplikowana.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-04-2018, 20:34   

bobinho napisał/a:
Uniwersalny katalizator to pic na wode

Bo ? Możesz uzasadnić swoje twierdzenie ?
bobinho napisał/a:
zdobycie nowego oryginalnego graniczy z cudem

ASO Mitsubishi, i żadnego cudu nie potrzeba. Oprócz kasy ;)
bobinho napisał/a:
kupno oryginalnej uzywki tez jest bez sensu

Z tym akurat zasadniczo się zgodzę.
bobinho napisał/a:
opcja ktora przedstawilem jest najlepsza i najtansza

Najtańsza tak. Ale czy najlepsza ? Śmiem wątpić.
bobinho napisał/a:
diagnosta stwierdzil ze analiza spalin wyszla bardzo ladnie

Bardzo prawdopodobne. Większość silników w Mitsu (japońskich) nawet bez katalizatora spełni założone przez konstruktorów standardy emisji spalin. Wiem, bo moja Cari z 1996 roku spełnia normę Euro 3 wprowadzoną w 2000 roku.
bobinho napisał/a:
Jedyny skutek takiej operacji to troche glosniejszy wydech

Hmmm...założysz się, że nie jedyny ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13-04-2018, 21:33   

Cena uniwersalnego katalizatora oscyluje w granicach 150-300 zł, a za taką kwotę to mozna odsprzedać stary wkład fabrycznego kata z którego polscy magicy odzyskują platynę, cena oem kata ponad 1000 zł, to jest prosta matematyka, w tak niskiej cenie możemy jedynie otrzymać puszkę imitującą katalizator. Oczywiście nie zabraniam nikomu montażu uniwersalnego bądź nawet ori. Ale moim zdaniem w kilkunastoletnim aucie zupełnie nie ma to sensu, lepiej te pieniądze przeznaczyć na poprawę bezpieczeństwa hamulce, amorki itp.

A co do skutków wspawania rurki, wiem że forumowi puryści uważają ze taki zabieg zmniejsza moc lub zmienia jej charakterystykę, ja bynajmniej nic takiego nie odczułem a znam swoje auto jak własną kieszeń.

Pozdrawiam
 
 
sebalzk 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2018, 19:00   

Witam, dziękuję za odpowiedzi. Do wymiany przymierzam się ze względu na ciągły błąd , jeśli chodzi o kata, do tego dochodzi gorsze przyspieszenie itd, także stawiam na katalizator... Chyba że coś sugerujecie sprawdzić najpierw? Powiem szczerze, że nawet nie wiedziałem, że ten model ma dwa katalizatory. Ogólnie czytałem dobre opinie o uniwersalnych katach i stąd moje zapytanie tutaj. Bobinho a co z sondą po wycięciu?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-04-2018, 20:09   

sebalzk napisał/a:
Do wymiany przymierzam się ze względu na ciągły błąd

Znasz numer błędu ?
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 16-04-2018, 09:03   

Drugi katalizator nie ma wpływu na sondy, ponieważ ostatnia znajduje się przed nim. Ale zanim zabierzesz się za zabawę z wycinaniem czegokolwiek to sprawdź czy to napewno to. Trzeba sprawdzić kody błędów i zamrozone ramki jakimś nawet tanim urządzeniem diagnostycznym, albo oddać auto do specjalisty.
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 16-04-2018, 17:16   

Też się podepnę pod temat. Zapewne wyskakuje błąd P0420. W moim przypadku już check świeci bez przerwy. Wg mechanika katalizator jeszcze "żyje", w stacji kontroli pojazdów testy spalin wykazały, że są spełnione normy EURO 6 (gdzie w Lancerze są Euro 4 wymagane). Brak pomysłu, jak się z tym uporać. Nie będę wymieniał katalizatora w ciemno na inną używkę bądź uniwersalny, bo nie mam gwarancji, że to pomoże.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2018, 17:19   

bobinho napisał/a:
w tak niskiej cenie możemy jedynie otrzymać puszkę imitującą katalizator.

Masz bardzo rozległą wiedzę na ten temat. Np sonda w ASO też kosztuje krocie co nie znaczy , że uniwersalna do niczego się nie nadaje. Ja czekam kiedy zaczną zabierać dowody rejestracyjne samochodów nie spełniających warunków homologacji.
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 17-04-2018, 08:29   

Uwielbiam takich szeryfow ekologii. Wymieniles swoje katalizatory po 150 tys km? Bo nie wiem czy wiesz ale oryginalne po takim wlasnie przebiegu nalezy wymienic bo traca swoje wlasciwosci jesli nie to prawie tak jakbys ich nie mial.

W porzadnym certyfikowanym katalizatorze jest ok 2,5-3,0g platyny oblicz sobie ile kosztuje sam metal szlachetny ktory die tam znajduje, wtedy moze zobaczysz ze katy uniwersalne to oszustwo.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-04-2018, 09:55   

bobinho, uwielbiam takich wszystkowiedzących proroków, jak ty :P
bobinho napisał/a:
W porzadnym certyfikowanym katalizatorze jest ok 2,5-3,0g platyny

A nie przyszło ci do głowy, że są inne związki chemiczne, które funkcję katalizatora spełniają nawet lepiej od platyny, na dokładkę za ułamek jej ceny ?
https://moto.wp.pl/tlenek-mulitu-alternatywa-dla-platyny-w-silnikach-diesla-6068769109865601a
http://ulicaekologiczna.p...nanie-z-platyna
Aha - w katalizatorze samochodowym nie stosuje się tylko platyny, a ogólnie platynowce - platynę, rod i pallad. To raz.
bobinho napisał/a:
z którego polscy magicy odzyskują platynę

Polscy magicy niczego nie odzyskują, tylko sprzedają wkłady katalizatorów do Niemiec. Żadna polska huta nie posiada technologii do odzysku platynowców. To dwa.
bobinho napisał/a:
katy uniwersalne to oszustwo.

Hosanna, chwalmy Pana, następny samozwańczy mesjasz zstąpił na świat i głosi prawdy objawione :P
Jakie jeszcze straszne tajemnice nam zdradzisz ? :P
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 17-04-2018, 10:45   

Podpieraj sie dalej wiedza z internetu, powodzenia. Szkoda mi juz limitu danych na ten temat.

Pozdrawiam wszystkich teoretykow z wiedza zdobyta w autoswiecie, tvn turbo i googlach. :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-04-2018, 11:30   

bobinho napisał/a:
Podpieraj sie dalej wiedza z internetu

A co ? Mam się może twoja wiedzą podpierać ? Bo ty tak powiedziałeś, i tam ma być ?
Ja przynajmniej na poparcie tego co piszę potrafię coś przytoczyć czy zalinkować. Ty tylko piszesz, żeby pisać, nawet jak nie masz nic do napisania.

bobinho napisał/a:
Szkoda mi juz limitu danych na ten temat.

Jak się nie ma nic sensownego do powiedzenia, ani na dokładkę żadnych argumentów na poparcie swoich "mondrości", to każdy pretekst jest dobry, żeby zakończyć temat.

bobinho napisał/a:
Pozdrawiam wszystkich teoretykow z wiedza zdobyta w autoswiecie, tvn turbo i googlach.

Wolę tam poszukać wiedzy, niż czytać takiego "fachoffca", "specjalistę" i "praktyka" jak ty.

Ale OK, trzymam cie za słowo, że zakończyłeś swoją "produkcję".
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.