 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kupno benzyniaka - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
Makro
Nowy Forumowicz
Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-05-2018, 22:44 Kupno benzyniaka - kilka pytań
|
|
|
Cześć.
Przymierzam się do zakupu Outlandera II gen. w benzynie, miałbym parę pytań.
Z tego co wyczytałem, lepiej szukać wersji 2.4, niż 2.0. Czym to jest spowodowane ? Bardziej chodzi głównie o względy mocy, tj 2.0 nie daje zbytnio rady, czy raczej chodzi o to, ze 2.0 są awaryjne ?
Kolejna rzecz którą wyczytałem i o którą chciałem podpytać jest skrzynia biegów - czytałem, że CVT (przepraszam jesli pomylilem nazwę, bardzo daleko mi do mechaniki samochodowej) jest ogólnie ok, z tym wyjątkiem, że żeby wyprzedzić kogoś to trzeba auto wkręcić na 6000 obrotów.
Tu warto dodać, że po pierwsze nigdy nie jezdziłem automatem, i po drugie moja kariera kierowcy zawsze krążyła w okół dieseli, a jedyny benzyniak jakim jechałem miał bodajże licznik obrotów zamknięty na 7000 (astra 1.4), więc 6000 obrotów brzmi dla mnie jak katorga dla silnika.
Kolejną rzecz o którą chciałem podpytać jest dostępność. Szukam wersji z nawigacją / kamerą cofania (wymagania żony). Niestety, ze względu na hale garażową benzyna + gaz nie wchodzi w grę, bo nie będę mógł parkować w hali garażowej.
Od jakiegoś czasu podpatruję te auta na allegro i takich aut jest raptem 8. I tu się rodzi moje pierwsze pytanie - czy tych aut jest faktycznie tak mało ? Czy moze raczej chodzi o to, że benzynowe wersje są tak dobre, że ludzie ich nie chcą sprzedawać ?
Następne pytanie (przypominam, moja wiedza jest znikoma jeśli chodzi o mechanikę) jest chyba dośc abstrakcyjne, ale czy w moim przypadku, gdy wchodzi w grę tylko benzyna, warto rozglądać się za benzyną z instalacją gazową z planem późniejszego zdemontowania instalacji gazowej ? Czy ma to jakieś konsekwencje dla silnika ? Wiem, ze źle założony gaz powoduje bardzo dużo problemów, ale czy instalację gazową można też źle 'zdjąć' ? Czy jeśli instalacja gazowa była źle założona, to czy po jej zdjęciu auto może mieć jakieś problemy ? Może orientuje się ktoś jakie są koszta zdjęcia takiej instalacji ?
Po za tymi dwoma pytaniami, chciałem potwierdzić, opinie które wyczytałem, a mianowicie:
1. Ogólnie nie są jakoś super drogie w utrzymaniu (chyba dużo części jest z VW ?)
2. Są dosyć bezawaryjne (wiem wiem, japoniec, ale raz miałem mazdę która była porażką)
Ostatnie pytanie, które mnie dość męczy to budżet jaki trzeba przeznaczyc na Outlander II właśnie z navi / kamerą cofania. Z reguły na aukcjach widzę, że to raczej bogata wersja. Ceny (nie mówię już tylko o benzyniakach) wachają się od 30tysięcy do 60 tysięcy. Nie liczę na znalezienie perełki za 30 tysięcy, ale też nie sądzę, zeby normalną ceną było 55-60tys (tych widziałem mało).
Czy cena 40-45 tysięcy to realny budżet ?
Dzięki wielkie za pomoc, jeśli pytania padały, to przepraszam ale nie znalazłem odpowiedzi ani żadnego wątku ogólnego dotyczącego kupna ii gen. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-05-2018, 14:56
|
|
|
Makro napisał/a: | chyba dużo części jest z VW ?) | w benzyniakach nic nie jest z VW. Co do skrzyni CVT - to moja rada - przejedź się takim samochodem, nawet nowym w salonie. Ja wiem, że to na pewno nie jest skrzynia dla mnie, chociaż nie mam nic przeciwko automatom. Najpierw wyje, później jedzie. Jak jeździsz spokojnie to daje radę, ale dynamiczne przyspieszanie to makabra. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-05-2018, 20:11
|
|
|
fakt skrzynia cvt jest specyficzna.
wyposażenie jakiego szukasz częściej widziałem w 4007 lub c-crosser |
|
|
|
 |
Makro
Nowy Forumowicz
Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-05-2018, 21:35
|
|
|
kruhy84 napisał/a: |
wyposażenie jakiego szukasz częściej widziałem w 4007 lub c-crosser |
dzięki za info, ale nigdy więcej francuza. Studnie bez dna. No i jakby nie było, pytam o outlandera jednak
UPDATE: Przepraszam, poczytałem, i o dziwo to bardziej japonce niz francuzy, rozjerze się, jednak bardzo chętnie usłysze odpowiedzi na moje pytania bo jednak outlander bardziej się podoba, no i przy tych autach jest dalej problem z benzynowymi silnikami - w obu modelach na allegro raptem 3 sztuki. |
Ostatnio zmieniony przez Makro 30-05-2018, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2018, 21:58
|
|
|
ja tak tylko z ciekawości - co może być takiego, że wolisz manual? - w życiu bym takiej skrzyni nie chciał... od 1993 r jeżdżę automatami i nie chcę nic innego |
|
|
|
 |
Makro
Nowy Forumowicz
Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-05-2018, 22:15
|
|
|
Absolutnie nie napisałem, że wolę manual Napisałem, że nigdy nie jeździłem automatem - tak wyszło. Nie ukrywam, ze wolałbym teraz automat, jednak jako uzytkownik manualnych skrzyń ( w dodatku dieseli) wkręcanie na 6000 to dla mnie nowość. Wiem, że ogólnie diesele działają raczej na 2-3 tys obrotów, ale miałem przeswiadczenie ze benzyny to tak ~3 tysie wmiescie, 4-5 tysięcy obrotów przy wyprzedzaniu.
Wracajć, chce się przesiąść na automat. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-05-2018, 22:15
|
|
|
Makro napisał/a: | ale nigdy więcej francuza. | myślisz, że pochodziły z innej fabryki? Nawet psy na ulotkach były te same. To takie same francuzy, jak Oultander 2009-13 japończyk Po zrobieniu 155kkm Outkiem i 205kkm Superbem - zdecydowanie czeska kura była mniej absorbująca usterkami. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Makro
Nowy Forumowicz
Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-05-2018, 23:01
|
|
|
Tak to też przeczytałem, ze do 2009 wszystkie trzy był produkowane w JPN a pozniej się produkcja przeniosla do EU. W kazdym bądź razie, wydają się być bardzo podobne, i dochodzi tu kwestia chyba osobistych preferencji i też dostępności. Pomimo małej ilości Outlanderów w benzynie, to c-croseera i 4007 razem wziętych jest jeszcze mniej, a upieram się jednak przy benzynie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2018, 11:00
|
|
|
Cytat: | Absolutnie nie napisałem, że wolę manual | a ja pomyliłem tematy - miałem to napisać w innym, gdzie ktoś szuka OII z silnikiem 2.4 i manualem i mówi, że nie ma ani egzemplarza...
też rozglądam się za O2 ze względu na wersje 7 osobowe i oczywiście automat to pierwszy warunek a drugi to właśnie benzyna bo żona jeździ wokół komina (do pracy 1.5km i z powrotem) i nigdy by się ten silnik nie nagrzał... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-05-2018, 11:32
|
|
|
Makro napisał/a: | upieram się jednak przy benzynie. | bo ma swoje plusy i dodatnie i ujemne jak mawiał klasyk wg mnie jeśli benzyna to min. 2,4. mniejszy po prostu "nie jedzie". Za słaby silnik do takiej budy i masy. Oczywiście zaraz odezwą się posiadacze benzyn 2.0 jakimi to rakietami jeżdżą, jak wyprzedzają wszystko co na drodze . Jak ktoś przesiada się z wolnossącego 1,6 na taki sam 2.0 to może mieć odczucie wgniatania w fotel ale po przesiadce z doładowanego diesla na słabą i wolnossącą benzynę miałbyś po prostu przepaść. wg mnie 2.4, a już na pewno 3.0 to znacznie bardziej odpowiednie silniki do Outka. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Makro
Nowy Forumowicz
Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-05-2018, 12:27
|
|
|
Ok, czyli jednak moc, czego się trochę jednak spodziewałem. A jak to jest z tą bezawaryjnością ? padło, że w superb jest mniej dorobienia, ale to dla mnie nie znaczy ze w mitsubishi musi być dużo ?
No i też ostatnie pytanie o ceny mnie trapi, bo może po prostu wersja której szukam jest nie na moją kieszeń, a może wręcz przeciwnie. |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2018, 14:17
|
|
|
Makro, obejrzyj sobie test outka na autocentrum, moim zdaniem obiektywny. A propos mocy, to tam Zachar m. in. stwierdza, że tym autem tiry wyprzedza się po jednym a nie po pięć Dużo zależy od stylu jazdy, wielu to wystarcza, a innym nie (np. rezon), 11 sekund do setki to do rakiety bardzo daleko, jednak do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarczy.
A jeszcze jedno, jak często będziesz jeździł autostradami i z jakimi prędkościami chcesz tam jeździć? Jest o tym osobny wątek, poczytaj.
PS. Ja się przesiadłem z wolnossącego 1.6 w octavii i w moim odczuciu jest bardzo podobnie, może trochę lepiej, ale nie jakoś szczególnie. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-05-2018, 16:03
|
|
|
Makro napisał/a: | ale to dla mnie nie znaczy ze w mitsubishi musi być dużo ? | nie było dużo , ale jak już robisz coś na ori częściach to musisz sięgnąć baaaardzo głęboko do portfela - u mnie elementy zawieszenia tuleja wahacza (niestety ori za ok. 400zł), bluetooth - wywalony przy okazji zmiany ori radia na chińczyka. Do tego eksploatacja - 5x komplet tarcz i klocków przód, 2x komplet klocków tył, 1x tarcze tył - to wszystko w dużej mierze z winy wadliwego montażu klocków tył w ASO przez co przód leciał błyskawicznie. Ale i tak std to zaledwie 40kkm na klocki przód. Wymiana dwumasy (ori za jedyne 4,5kzł - nie było jeszcze zamienników) i tarczy sprzęgła (1,5kzł). W Superbie w ciągu 200kkm na naprawy i wymiany eksploatacyjne nie wydałem nawet 25% tego co na Outka. Dla mnie "japońska niezawodność" nie dotyczy Mitsubishi. Za to funkcjonalność i pojemność Outka bardzo mile wspominam. To jego mocna strona
arokub napisał/a: | A propos mocy, to tam Zachar m. in. stwierdza, że tym autem tiry wyprzedza się po jednym a nie po pięć | bardzo trafne BTW to zastanawiam się jakim cudem wg katalogu ma mniej niż 2.0DiD 0-100km/h, ale to może subiektywne wrażenie, bo przyspiesza zupełnie inaczej niż diesel. Najgorzej było jednak nie tyle przyspieszać od zera, a od 80-90. Powyżej 100 nie ma żadnych nadwyżek mocy a przyspieszanie to wieczność. Ja jednak jeżdżę dużo tras i faktycznie mogę mieć inne oczekiwania. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Makro
Nowy Forumowicz
Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-05-2018, 17:19
|
|
|
Niestety na autocentrum widzę tylko wideo do trzeciej generacji.
Co do napraw, to dwumasa jak to w dieselach brzmi przerazająco, i między innymi dlatego diesela nie chcę.
Autkiem głównie po mieście, raczej przejzadzki do 3-4km w jedną stronę.
Co do autostrad, to na pewno nie jeżdżę raz w tygodniu jakiejś długiej trasy, raczej raz w miesiącu, i nie grozi mi raczej przekraczanie dozwolonej tam prędkości (czyt. 140km/h). Co do przyspieszania - ostatnie 5 lat jedziłem dieselem i te dwa autka bez problemu wyprzedzały, ale spodziewam się, że trochę nawyki będę musiał zmienić, i mimo, że na papiereze koni jest tyle samo, to jednak zarówno masa jak i brak turbodoładowania dużo zmieniają Co do wymian w układzie hamulcowym to dobrze wiedzieć, ale nie wiem czy to nie jest też związane z masą auta ?
Co do tego, że powyzej 100 nie ma przyspieszenia to trochę mnie zabolało, ale nie wiem czy to nie wina wersji silnika i w benzynie 2.4 problem jest mniejszy ? |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2018, 18:24
|
|
|
Makro napisał/a: | Niestety na autocentrum widzę tylko wideo do trzeciej generacji |
Mój błąd, sorki za zamieszanie, umknęło mi że chodzi o drugą generację. |
|
|
|
 |
|
|