Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno benzyniaka - kilka pytań
Autor Wiadomość
Makro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-05-2018, 22:44   Kupno benzyniaka - kilka pytań

Cześć.

Przymierzam się do zakupu Outlandera II gen. w benzynie, miałbym parę pytań.
Z tego co wyczytałem, lepiej szukać wersji 2.4, niż 2.0. Czym to jest spowodowane ? Bardziej chodzi głównie o względy mocy, tj 2.0 nie daje zbytnio rady, czy raczej chodzi o to, ze 2.0 są awaryjne ?

Kolejna rzecz którą wyczytałem i o którą chciałem podpytać jest skrzynia biegów - czytałem, że CVT (przepraszam jesli pomylilem nazwę, bardzo daleko mi do mechaniki samochodowej) jest ogólnie ok, z tym wyjątkiem, że żeby wyprzedzić kogoś to trzeba auto wkręcić na 6000 obrotów.
Tu warto dodać, że po pierwsze nigdy nie jezdziłem automatem, i po drugie moja kariera kierowcy zawsze krążyła w okół dieseli, a jedyny benzyniak jakim jechałem miał bodajże licznik obrotów zamknięty na 7000 (astra 1.4), więc 6000 obrotów brzmi dla mnie jak katorga dla silnika.

Kolejną rzecz o którą chciałem podpytać jest dostępność. Szukam wersji z nawigacją / kamerą cofania (wymagania żony). Niestety, ze względu na hale garażową benzyna + gaz nie wchodzi w grę, bo nie będę mógł parkować w hali garażowej.
Od jakiegoś czasu podpatruję te auta na allegro i takich aut jest raptem 8. I tu się rodzi moje pierwsze pytanie - czy tych aut jest faktycznie tak mało ? Czy moze raczej chodzi o to, że benzynowe wersje są tak dobre, że ludzie ich nie chcą sprzedawać ?

Następne pytanie (przypominam, moja wiedza jest znikoma jeśli chodzi o mechanikę) jest chyba dośc abstrakcyjne, ale czy w moim przypadku, gdy wchodzi w grę tylko benzyna, warto rozglądać się za benzyną z instalacją gazową z planem późniejszego zdemontowania instalacji gazowej ? Czy ma to jakieś konsekwencje dla silnika ? Wiem, ze źle założony gaz powoduje bardzo dużo problemów, ale czy instalację gazową można też źle 'zdjąć' ? Czy jeśli instalacja gazowa była źle założona, to czy po jej zdjęciu auto może mieć jakieś problemy ? Może orientuje się ktoś jakie są koszta zdjęcia takiej instalacji ?

Po za tymi dwoma pytaniami, chciałem potwierdzić, opinie które wyczytałem, a mianowicie:
1. Ogólnie nie są jakoś super drogie w utrzymaniu (chyba dużo części jest z VW ?)
2. Są dosyć bezawaryjne (wiem wiem, japoniec, ale raz miałem mazdę która była porażką)

Ostatnie pytanie, które mnie dość męczy to budżet jaki trzeba przeznaczyc na Outlander II właśnie z navi / kamerą cofania. Z reguły na aukcjach widzę, że to raczej bogata wersja. Ceny (nie mówię już tylko o benzyniakach) wachają się od 30tysięcy do 60 tysięcy. Nie liczę na znalezienie perełki za 30 tysięcy, ale też nie sądzę, zeby normalną ceną było 55-60tys (tych widziałem mało).
Czy cena 40-45 tysięcy to realny budżet ?

Dzięki wielkie za pomoc, jeśli pytania padały, to przepraszam ale nie znalazłem odpowiedzi ani żadnego wątku ogólnego dotyczącego kupna ii gen.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-05-2018, 14:56   

Makro napisał/a:
chyba dużo części jest z VW ?)
w benzyniakach nic nie jest z VW. Co do skrzyni CVT - to moja rada - przejedź się takim samochodem, nawet nowym w salonie. Ja wiem, że to na pewno nie jest skrzynia dla mnie, chociaż nie mam nic przeciwko automatom. Najpierw wyje, później jedzie. Jak jeździsz spokojnie to daje radę, ale dynamiczne przyspieszanie to makabra.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-05-2018, 20:11   

fakt skrzynia cvt jest specyficzna.
wyposażenie jakiego szukasz częściej widziałem w 4007 lub c-crosser
 
 
Makro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-05-2018, 21:35   

kruhy84 napisał/a:

wyposażenie jakiego szukasz częściej widziałem w 4007 lub c-crosser


dzięki za info, ale nigdy więcej francuza. Studnie bez dna. No i jakby nie było, pytam o outlandera jednak :)
UPDATE: Przepraszam, poczytałem, i o dziwo to bardziej japonce niz francuzy, rozjerze się, jednak bardzo chętnie usłysze odpowiedzi na moje pytania bo jednak outlander bardziej się podoba, no i przy tych autach jest dalej problem z benzynowymi silnikami - w obu modelach na allegro raptem 3 sztuki.
Ostatnio zmieniony przez Makro 30-05-2018, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-05-2018, 21:58   

ja tak tylko z ciekawości - co może być takiego, że wolisz manual? - w życiu bym takiej skrzyni nie chciał... od 1993 r jeżdżę automatami i nie chcę nic innego
 
 
Makro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-05-2018, 22:15   

Absolutnie nie napisałem, że wolę manual :) Napisałem, że nigdy nie jeździłem automatem - tak wyszło. Nie ukrywam, ze wolałbym teraz automat, jednak jako uzytkownik manualnych skrzyń ( w dodatku dieseli) wkręcanie na 6000 to dla mnie nowość. Wiem, że ogólnie diesele działają raczej na 2-3 tys obrotów, ale miałem przeswiadczenie ze benzyny to tak ~3 tysie wmiescie, 4-5 tysięcy obrotów przy wyprzedzaniu.
Wracajć, chce się przesiąść na automat.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-05-2018, 22:15   

Makro napisał/a:
ale nigdy więcej francuza.
myślisz, że pochodziły z innej fabryki? :wink: Nawet psy na ulotkach były te same. To takie same francuzy, jak Oultander 2009-13 japończyk ;) Po zrobieniu 155kkm Outkiem i 205kkm Superbem - zdecydowanie czeska kura była mniej absorbująca usterkami.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Makro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-05-2018, 23:01   

Tak to też przeczytałem, ze do 2009 wszystkie trzy był produkowane w JPN a pozniej się produkcja przeniosla do EU. W kazdym bądź razie, wydają się być bardzo podobne, i dochodzi tu kwestia chyba osobistych preferencji i też dostępności. Pomimo małej ilości Outlanderów w benzynie, to c-croseera i 4007 razem wziętych jest jeszcze mniej, a upieram się jednak przy benzynie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2018, 11:00   

Cytat:
Absolutnie nie napisałem, że wolę manual
a ja pomyliłem tematy :oops: - miałem to napisać w innym, gdzie ktoś szuka OII z silnikiem 2.4 i manualem i mówi, że nie ma ani egzemplarza...
też rozglądam się za O2 ze względu na wersje 7 osobowe i oczywiście automat to pierwszy warunek a drugi to właśnie benzyna bo żona jeździ wokół komina (do pracy 1.5km i z powrotem) i nigdy by się ten silnik nie nagrzał...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-05-2018, 11:32   

Makro napisał/a:
upieram się jednak przy benzynie.
bo ma swoje plusy :) i dodatnie i ujemne jak mawiał klasyk ;) wg mnie jeśli benzyna to min. 2,4. mniejszy po prostu "nie jedzie". Za słaby silnik do takiej budy i masy. Oczywiście zaraz odezwą się posiadacze benzyn 2.0 jakimi to rakietami jeżdżą, jak wyprzedzają wszystko co na drodze :lol: . Jak ktoś przesiada się z wolnossącego 1,6 na taki sam 2.0 to może mieć odczucie wgniatania w fotel ;) ale po przesiadce z doładowanego diesla na słabą i wolnossącą benzynę miałbyś po prostu przepaść. wg mnie 2.4, a już na pewno 3.0 to znacznie bardziej odpowiednie silniki do Outka.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Makro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-05-2018, 12:27   

Ok, czyli jednak moc, czego się trochę jednak spodziewałem. A jak to jest z tą bezawaryjnością ? padło, że w superb jest mniej dorobienia, ale to dla mnie nie znaczy ze w mitsubishi musi być dużo ?

No i też ostatnie pytanie o ceny mnie trapi, bo może po prostu wersja której szukam jest nie na moją kieszeń, a może wręcz przeciwnie.
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-05-2018, 14:17   

Makro, obejrzyj sobie test outka na autocentrum, moim zdaniem obiektywny. A propos mocy, to tam Zachar m. in. stwierdza, że tym autem tiry wyprzedza się po jednym a nie po pięć ;) Dużo zależy od stylu jazdy, wielu to wystarcza, a innym nie (np. rezon), 11 sekund do setki to do rakiety bardzo daleko, jednak do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarczy.
A jeszcze jedno, jak często będziesz jeździł autostradami i z jakimi prędkościami chcesz tam jeździć? Jest o tym osobny wątek, poczytaj.

PS. Ja się przesiadłem z wolnossącego 1.6 w octavii i w moim odczuciu jest bardzo podobnie, może trochę lepiej, ale nie jakoś szczególnie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-05-2018, 16:03   

Makro napisał/a:
ale to dla mnie nie znaczy ze w mitsubishi musi być dużo ?
nie było dużo , ale jak już robisz coś na ori częściach to musisz sięgnąć baaaardzo głęboko do portfela - u mnie elementy zawieszenia tuleja wahacza (niestety ori za ok. 400zł), bluetooth - wywalony przy okazji zmiany ori radia na chińczyka. Do tego eksploatacja - 5x :!: komplet tarcz i klocków przód, 2x komplet klocków tył, 1x tarcze tył - to wszystko w dużej mierze z winy wadliwego montażu klocków tył w ASO przez co przód leciał błyskawicznie. Ale i tak std to zaledwie 40kkm na klocki przód. Wymiana dwumasy (ori za jedyne 4,5kzł - nie było jeszcze zamienników) i tarczy sprzęgła (1,5kzł). W Superbie w ciągu 200kkm na naprawy i wymiany eksploatacyjne nie wydałem nawet 25% tego co na Outka. Dla mnie "japońska niezawodność" nie dotyczy Mitsubishi. Za to funkcjonalność i pojemność Outka bardzo mile wspominam. To jego mocna strona
arokub napisał/a:
A propos mocy, to tam Zachar m. in. stwierdza, że tym autem tiry wyprzedza się po jednym a nie po pięć
bardzo trafne :) BTW to zastanawiam się jakim cudem wg katalogu ma mniej niż 2.0DiD 0-100km/h, ale to może subiektywne wrażenie, bo przyspiesza zupełnie inaczej niż diesel. Najgorzej było jednak nie tyle przyspieszać od zera, a od 80-90. Powyżej 100 nie ma żadnych nadwyżek mocy a przyspieszanie to wieczność. Ja jednak jeżdżę dużo tras i faktycznie mogę mieć inne oczekiwania.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Makro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outalnder II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-05-2018, 17:19   

Niestety na autocentrum widzę tylko wideo do trzeciej generacji.
Co do napraw, to dwumasa jak to w dieselach brzmi przerazająco, i między innymi dlatego diesela nie chcę.
Autkiem głównie po mieście, raczej przejzadzki do 3-4km w jedną stronę.
Co do autostrad, to na pewno nie jeżdżę raz w tygodniu jakiejś długiej trasy, raczej raz w miesiącu, i nie grozi mi raczej przekraczanie dozwolonej tam prędkości (czyt. 140km/h). Co do przyspieszania - ostatnie 5 lat jedziłem dieselem i te dwa autka bez problemu wyprzedzały, ale spodziewam się, że trochę nawyki będę musiał zmienić, i mimo, że na papiereze koni jest tyle samo, to jednak zarówno masa jak i brak turbodoładowania dużo zmieniają ;) Co do wymian w układzie hamulcowym to dobrze wiedzieć, ale nie wiem czy to nie jest też związane z masą auta ?

Co do tego, że powyzej 100 nie ma przyspieszenia to trochę mnie zabolało, ale nie wiem czy to nie wina wersji silnika i w benzynie 2.4 problem jest mniejszy ?
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-05-2018, 18:24   

Makro napisał/a:
Niestety na autocentrum widzę tylko wideo do trzeciej generacji

Mój błąd, sorki za zamieszanie, umknęło mi że chodzi o drugą generację.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.