 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
kupno lancer |
Autor |
Wiadomość |
czemp186
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Iława
|
Wysłany: 14-08-2018, 10:41 kupno lancer
|
|
|
Witam, chciałbym kupić lancer 1,8 benzyna 143 km., w którym chcę założyć instalacje lpg. Czytam posty na forum i jestem troszkę hmm zaniepokojony czy ten samochód jest faktycznie mało awaryjny, czy opisane przypadki np. z rozrządem są pojedyncze. Ponadto jak wygląda dostępność części i przede wszystkim na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy tym pojeździe podczas kupna...
Z góry dziękuję za pomoc
Nadmieniam, iż pojazd chciałbym kupić do ok.26 tys zł |
|
|
|
 |
M4ci3X
Forumowicz fotopstryk-sadysta

Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016 Posty: 136 Skąd: LLB
|
Wysłany: 14-08-2018, 23:29
|
|
|
tak naprawdę sprawdzaj to, co z każdym samochodem byś sprawdzał - stan lakieru i blachy (mój po polerce badziewną politurą u pierwszego właściciela i poprawce u mnie ma około 80 mikronów lakieru), rysy (oczywiście szczególnie zwracaj uwagę na te głębokie i odpryski kamyków na masce), ślady mocnego zużycia na kierownicy i jej przyciskach, z doświadczenia dodam z wizualnych rzeczy żebyś dokładnie obejrzał miejsca montażu lusterek w miejscu gdzie się składają (głębsze rysy na stałej części mogą oznaczać urwanie i wymianę lusterka), poza tym standardowo czy biegi pewnie wskakują na swoje miejsca, czy sprzęgło dobrze łapie, czy kulturalnie startuje, takie tam, standard bać się nie musisz, części są dostępne w kilku sklepach w tym online, więc jeśli coś (oby nie oczywiście) to raczej praktycznie wszystko znajdziesz. ja, odpukać, trzeci rok jeżdżę (1.6) i jedyne co wymieniłem poza olejami i filtrami to przednie klocki gazu bać się nie musisz, 1.8 dość dobrze gaz znosi, po prostu dbaj jak o każdy inny samochód a odwdzięczy się wożąc Twój (i pewnie nie tylko Twój) tyłek bez problemów długi czas |
|
|
|
 |
czemp186
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Iława
|
Wysłany: 15-08-2018, 09:49
|
|
|
Dzięki za odpowiedź w takim razie tylko teraz coś znaleźć z względnie małym przebiegiem |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-08-2018, 20:49
|
|
|
Jak chcesz jeździć dużo, to tak (powiedzmy 30 kkm rocznie). W tej cenie kupisz samochód z 2010 r., jak dobrze pójdzie 2011, więc pewnie mówimy o przebiegach rzędu 150kkm. Jeżeli będziesz jeździł 10-15kkm, to spokojnie te 5 lat powinien Lancer bez większych problemów pojeździć.
Patrzyłbym na stan, a nie na przebieg. |
|
|
|
 |
czemp186
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Iława
|
Wysłany: 16-08-2018, 01:42
|
|
|
Rocznie robię ok. 15-17kkm. Oczywiście na stan przede wszystkim, ę patrząc na ceny z olx, otomoto to rocznik 2010 jest raczej poza zasięgiem..
[ Dodano: 21-08-2018, 14:18 ]
Witam, prośba o ocenę pojazdu z tego ogłoszenia, czy widoczne są jakieś "ale" na zdjęciach https://www.otomoto.pl/of...html#f46fcb7cda |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-08-2018, 16:57
|
|
|
Zdjęcia pokazują niewiele, to po pierwsze, a po drugie normalnie takie auta stoją w DE spokojnie po 26-30kzł. |
|
|
|
 |
czemp186
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Iława
|
Wysłany: 04-09-2018, 11:06
|
|
|
Witam, ponownie, znalazłem pojazd, otrzymałem nr vin od właściciela (zdecydowanie osoba prywatna - nie handlarz). Jednakże po wykupieniu raportu auto dna samochód nie ma kompletnie żadnych wpisów serwisowych z Niemiec. Wg historia pojazdu gov został sprowadzony na początku tego roku. Wpisany przebieg zgadza się ze stanem faktycznym. Czy jest jakaś inna możliwość uzyskania informacji na temat historii pojazdu z Niemiec? |
|
|
|
 |
joseba
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: GOP
|
Wysłany: 10-11-2018, 20:19
|
|
|
M4ci3X napisał/a: | tak naprawdę sprawdzaj to, co z każdym samochodem byś sprawdzał - stan lakieru i blachy (mój po polerce badziewną politurą u pierwszego właściciela i poprawce u mnie ma około 80 mikronów lakieru), rysy (oczywiście szczególnie zwracaj uwagę na te głębokie i odpryski kamyków na masce), ślady mocnego zużycia na kierownicy i jej przyciskach, z doświadczenia dodam z wizualnych rzeczy żebyś dokładnie obejrzał miejsca montażu lusterek w miejscu gdzie się składają (głębsze rysy na stałej części mogą oznaczać urwanie i wymianę lusterka), poza tym standardowo czy biegi pewnie wskakują na swoje miejsca, czy sprzęgło dobrze łapie, czy kulturalnie startuje, takie tam, standard bać się nie musisz, części są dostępne w kilku sklepach w tym online, więc jeśli coś (oby nie oczywiście) to raczej praktycznie wszystko znajdziesz. ja, odpukać, trzeci rok jeżdżę (1.6) i jedyne co wymieniłem poza olejami i filtrami to przednie klocki gazu bać się nie musisz, 1.8 dość dobrze gaz znosi, po prostu dbaj jak o każdy inny samochód a odwdzięczy się wożąc Twój (i pewnie nie tylko Twój) tyłek bez problemów długi czas |
witam
zdecydowany jestem na zakup używanego Lancera z rodzimego rynku, tak gdzieś 5-6 latek, ale chciałbym Was dopytać, jakie pytania zadać sprzedawcy przy 1szej rozmowie telefonicznej?
do tej pory przyszły mi na myśl:
1. stan samochodu, co wymaga napraw, co nie działa, ewentualnie czemu należy się przyjrzeć w najbliższej przyszłości?
2. serwis samochodu, prowadzenie dokumentacji, co zostało wymienione przez okres użytkowania
3. luzy na zaworach/ wymiana łańcuchu rozrządu, bądź całego rozrządu
4. praca skrzyni biegów, czy klimatyzacja wymaga przeglądu/uzupełnienia
5. wersja wyposażenia oraz dodatki
6. konserwacja podwozia, jeśli nie- co z korozją
7. historia z wypadkiem/kolizją/stłuczką, również parkingową
8. stan ogumienia, komplet kół zimowych
9. terminy przeglądów, oc/ac
tu pytanie do samych użytkowników Lancerów, na co dziś zwrócilibyście uwagę przy zakupie Waszego auta, jakie pytania postawilibyście sprzedawcy, a których nie wymieniłem powyżej i których sami nie zadaliście? na co szczególnego zwrócić uwagę, co przysparzać może problemów? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-11-2018, 11:29
|
|
|
Tylko oc.
Ac z reguły wygasa w momencie sprzedaży auta (przynajmniej w większości TU)
Pulę pytań raczej wyczerpałeś
Ewentualnie możesz zapytać czy nie będzie problemów z podjechaniem do warsztatu/diagnosty. To wbrew pozorom nie jest takie oczywiste |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 11-11-2018, 16:17
|
|
|
mkm napisał/a: | Ewentualnie możesz zapytać czy nie będzie problemów z podjechaniem do warsztatu/diagnosty. To wbrew pozorom nie jest takie oczywiste |
Można jeszcze dodać, że jeśli sprzedający twierdzi, iż pojazd jest bezwypadkowy, nic do wymiany, nic nie cieknie, zero rdzy itp. itd, to w razie wykrycia umyślnego kłamstwa on opłaca "diagnozę", albo nawet i nasz koszt przyjazdu.
W przypadku zgody na coś takiego po przyjeździe do diagnosty/warsztatu warto o tym poinformować osobę, która będzie przeprowadzała oględziny w obecności sprzedającego, żeby w razie czego nie próbował się wymigać od płacenia. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2018, 08:44
|
|
|
HUGIO napisał/a: | iż pojazd jest bezwypadkowy, nic do wymiany, nic nie cieknie, zero rdzy itp. itd, to w razie wykrycia umyślnego kłamstwa on opłaca "diagnozę", albo nawet i nasz koszt przyjazdu. |
Bezwypadkowy - ok, ale malowanie elementu po obcierce parkingowej to nie wypadek... Więc może warto zapytać o oryginalny lakier? Dużo łatwiej zdiagnozować miernikiem. I tutaj może się rozwiązać język sprzedawcy więc kolejnym pytaniem powinno być czy przyśle zdjęcia szkody. Dzwoniłem kilka razy ostatnio i widzę że sprzedawcy w dobie wszechobecnych mierników już tego nie ukrywają za bardzo... Ciekawa historia bo kupiłem poważny miernik (z głowicą kulkową) bo chciałem coś kupić a pomierzyłem nim dopiero nowy samochód... Bo jak dzwoniłem i wypytywałem (na wstępnie zaznaczałem że jadę z miernikiem) to mi się już odechciewało jechać.
Można zapytać o oryginalność szyb, a jak nie są to też zapytać o zdjęcie, może formularz zgłoszenia szkody...
Co do wymiany czy cieknięcia to też różnie bywa, zależy czego szukasz jak auto 3 letniego to spoko pewnie można się zgodzić, ale jak szukasz 8-12 letniego to zawsze się czegoś można doszukać jak nie klocka to uchwytu stabilizatora że ma lekki luz... Jako sprzedający bym się nie zgodził...
zero rdzy - jakbym sprzedawał od razu bym sławił takiego kupującego bo rdza zawsze jakaś jest... Szczególnie w czym nowszych autach.
Sprzedający jako prywatna osoba może Wam po prostu odmówić bo nawet jak jest pewny za samochód to nie będzie ryzykował nieprzyjemności i kilkuset złotych u diagnosty bo będziesz mówił że przecież tarcza jest do wymiany (osiągnęła limit) i ma zapłacić diagnoście a on powie że przecież hamulce są sprawne... Więc wymagajcie od sprzedającego tego na co sami byście się zgodzili... |
|
|
|
 |
joseba
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: GOP
|
Wysłany: 12-11-2018, 10:07
|
|
|
dziękuję za konkretne podpowiedzi oraz ukazanie szerszego spojrzenia na sprawę
jak to jest w ogóle z rudą w lancerach?
blacha nie jest zabezpieczona, zalecana jest własna konserwacja podwozia, ale i tak fabrycznie jest lepiej, niż w innych modelach Mitsu oraz u pozostałych dalekowschodnich Azjatów?
aktualnie jeżdżę wysłużonym Japończykiem, z okresu, gdy nikt się tym nie przejmował, więc ten wszechobecny ażur i ogniska rudy w pewnym stopniu wywołują uczulenie już u mnie...
bardzo chciałbym uniknąć sytuacji, gdzie błotniki, progi oraz inne elementy konstrukcyjne zwyczajnie w świecie gniją
natomiast to, że koroduje tłumik, czy inne elementy powszechnie wymienne, to mogę przymknąć na to oko |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 12-11-2018, 22:33
|
|
|
krzychu, Może masz rację i trochę przesadziłem tak wyszczególniając te rzeczy, ale chodziło mi o ogólny zamysł umyślnego kłamstwa sprzedającego, gdy na przykład przez telefon nie poinformuje/zaprzeczy czemuś, czego nie da się nie zauważyć/wyczuć podczas jazdy. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
|
|