Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kupno lancer
Autor Wiadomość
czemp186 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Iława
Wysłany: 14-08-2018, 10:41   kupno lancer

Witam, chciałbym kupić lancer 1,8 benzyna 143 km., w którym chcę założyć instalacje lpg. Czytam posty na forum i jestem troszkę hmm zaniepokojony czy ten samochód jest faktycznie mało awaryjny, czy opisane przypadki np. z rozrządem są pojedyncze. Ponadto jak wygląda dostępność części i przede wszystkim na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy tym pojeździe podczas kupna...
Z góry dziękuję za pomoc
Nadmieniam, iż pojazd chciałbym kupić do ok.26 tys zł
 
 
M4ci3X 
Forumowicz
fotopstryk-sadysta


Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 136
Skąd: LLB
Wysłany: 14-08-2018, 23:29   

tak naprawdę sprawdzaj to, co z każdym samochodem byś sprawdzał - stan lakieru i blachy (mój po polerce badziewną politurą u pierwszego właściciela i poprawce u mnie ma około 80 mikronów lakieru), rysy (oczywiście szczególnie zwracaj uwagę na te głębokie i odpryski kamyków na masce), ślady mocnego zużycia na kierownicy i jej przyciskach, z doświadczenia dodam z wizualnych rzeczy żebyś dokładnie obejrzał miejsca montażu lusterek w miejscu gdzie się składają (głębsze rysy na stałej części mogą oznaczać urwanie i wymianę lusterka), poza tym standardowo czy biegi pewnie wskakują na swoje miejsca, czy sprzęgło dobrze łapie, czy kulturalnie startuje, takie tam, standard ;) bać się nie musisz, części są dostępne w kilku sklepach w tym online, więc jeśli coś (oby nie oczywiście) to raczej praktycznie wszystko znajdziesz. ja, odpukać, trzeci rok jeżdżę (1.6) i jedyne co wymieniłem poza olejami i filtrami to przednie klocki :) gazu bać się nie musisz, 1.8 dość dobrze gaz znosi, po prostu dbaj jak o każdy inny samochód a odwdzięczy się wożąc Twój (i pewnie nie tylko Twój) tyłek bez problemów długi czas ;)
 
 
czemp186 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Iława
Wysłany: 15-08-2018, 09:49   

Dzięki za odpowiedź :) w takim razie tylko teraz coś znaleźć z względnie małym przebiegiem :)
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-08-2018, 20:49   

Jak chcesz jeździć dużo, to tak (powiedzmy 30 kkm rocznie). W tej cenie kupisz samochód z 2010 r., jak dobrze pójdzie 2011, więc pewnie mówimy o przebiegach rzędu 150kkm. Jeżeli będziesz jeździł 10-15kkm, to spokojnie te 5 lat powinien Lancer bez większych problemów pojeździć.

Patrzyłbym na stan, a nie na przebieg.
 
 
czemp186 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Iława
Wysłany: 16-08-2018, 01:42   

Rocznie robię ok. 15-17kkm. Oczywiście na stan przede wszystkim, ę patrząc na ceny z olx, otomoto to rocznik 2010 jest raczej poza zasięgiem..

[ Dodano: 21-08-2018, 14:18 ]
Witam, prośba o ocenę pojazdu z tego ogłoszenia, czy widoczne są jakieś "ale" na zdjęciach :) https://www.otomoto.pl/of...html#f46fcb7cda
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-08-2018, 16:57   

Zdjęcia pokazują niewiele, to po pierwsze, a po drugie normalnie takie auta stoją w DE spokojnie po 26-30kzł.
 
 
czemp186 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Iława
Wysłany: 04-09-2018, 11:06   

Witam, ponownie, znalazłem pojazd, otrzymałem nr vin od właściciela (zdecydowanie osoba prywatna - nie handlarz). Jednakże po wykupieniu raportu auto dna samochód nie ma kompletnie żadnych wpisów serwisowych z Niemiec. Wg historia pojazdu gov został sprowadzony na początku tego roku. Wpisany przebieg zgadza się ze stanem faktycznym. Czy jest jakaś inna możliwość uzyskania informacji na temat historii pojazdu z Niemiec?
 
 
joseba 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 21
Skąd: GOP
Wysłany: 10-11-2018, 20:19   

M4ci3X napisał/a:
tak naprawdę sprawdzaj to, co z każdym samochodem byś sprawdzał - stan lakieru i blachy (mój po polerce badziewną politurą u pierwszego właściciela i poprawce u mnie ma około 80 mikronów lakieru), rysy (oczywiście szczególnie zwracaj uwagę na te głębokie i odpryski kamyków na masce), ślady mocnego zużycia na kierownicy i jej przyciskach, z doświadczenia dodam z wizualnych rzeczy żebyś dokładnie obejrzał miejsca montażu lusterek w miejscu gdzie się składają (głębsze rysy na stałej części mogą oznaczać urwanie i wymianę lusterka), poza tym standardowo czy biegi pewnie wskakują na swoje miejsca, czy sprzęgło dobrze łapie, czy kulturalnie startuje, takie tam, standard ;) bać się nie musisz, części są dostępne w kilku sklepach w tym online, więc jeśli coś (oby nie oczywiście) to raczej praktycznie wszystko znajdziesz. ja, odpukać, trzeci rok jeżdżę (1.6) i jedyne co wymieniłem poza olejami i filtrami to przednie klocki :) gazu bać się nie musisz, 1.8 dość dobrze gaz znosi, po prostu dbaj jak o każdy inny samochód a odwdzięczy się wożąc Twój (i pewnie nie tylko Twój) tyłek bez problemów długi czas ;)


witam
zdecydowany jestem na zakup używanego Lancera z rodzimego rynku, tak gdzieś 5-6 latek, ale chciałbym Was dopytać, jakie pytania zadać sprzedawcy przy 1szej rozmowie telefonicznej?
do tej pory przyszły mi na myśl:
1. stan samochodu, co wymaga napraw, co nie działa, ewentualnie czemu należy się przyjrzeć w najbliższej przyszłości?
2. serwis samochodu, prowadzenie dokumentacji, co zostało wymienione przez okres użytkowania
3. luzy na zaworach/ wymiana łańcuchu rozrządu, bądź całego rozrządu
4. praca skrzyni biegów, czy klimatyzacja wymaga przeglądu/uzupełnienia
5. wersja wyposażenia oraz dodatki
6. konserwacja podwozia, jeśli nie- co z korozją
7. historia z wypadkiem/kolizją/stłuczką, również parkingową
8. stan ogumienia, komplet kół zimowych
9. terminy przeglądów, oc/ac

tu pytanie do samych użytkowników Lancerów, na co dziś zwrócilibyście uwagę przy zakupie Waszego auta, jakie pytania postawilibyście sprzedawcy, a których nie wymieniłem powyżej i których sami nie zadaliście? na co szczególnego zwrócić uwagę, co przysparzać może problemów?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-11-2018, 11:29   

joseba napisał/a:
oc/ac

Tylko oc.
Ac z reguły wygasa w momencie sprzedaży auta (przynajmniej w większości TU) :wink:

Pulę pytań raczej wyczerpałeś :D
Ewentualnie możesz zapytać czy nie będzie problemów z podjechaniem do warsztatu/diagnosty. To wbrew pozorom nie jest takie oczywiste :mrgreen:
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 11-11-2018, 16:17   

mkm napisał/a:
Ewentualnie możesz zapytać czy nie będzie problemów z podjechaniem do warsztatu/diagnosty. To wbrew pozorom nie jest takie oczywiste :mrgreen:


Można jeszcze dodać, że jeśli sprzedający twierdzi, iż pojazd jest bezwypadkowy, nic do wymiany, nic nie cieknie, zero rdzy itp. itd, to w razie wykrycia umyślnego kłamstwa on opłaca "diagnozę", albo nawet i nasz koszt przyjazdu.
W przypadku zgody na coś takiego po przyjeździe do diagnosty/warsztatu warto o tym poinformować osobę, która będzie przeprowadzała oględziny w obecności sprzedającego, żeby w razie czego nie próbował się wymigać od płacenia.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-11-2018, 08:44   

HUGIO napisał/a:
iż pojazd jest bezwypadkowy, nic do wymiany, nic nie cieknie, zero rdzy itp. itd, to w razie wykrycia umyślnego kłamstwa on opłaca "diagnozę", albo nawet i nasz koszt przyjazdu.


Bezwypadkowy - ok, ale malowanie elementu po obcierce parkingowej to nie wypadek... Więc może warto zapytać o oryginalny lakier? Dużo łatwiej zdiagnozować miernikiem. I tutaj może się rozwiązać język sprzedawcy więc kolejnym pytaniem powinno być czy przyśle zdjęcia szkody. Dzwoniłem kilka razy ostatnio i widzę że sprzedawcy w dobie wszechobecnych mierników już tego nie ukrywają za bardzo... Ciekawa historia bo kupiłem poważny miernik (z głowicą kulkową) bo chciałem coś kupić a pomierzyłem nim dopiero nowy samochód... :( Bo jak dzwoniłem i wypytywałem (na wstępnie zaznaczałem że jadę z miernikiem) to mi się już odechciewało jechać.

Można zapytać o oryginalność szyb, a jak nie są to też zapytać o zdjęcie, może formularz zgłoszenia szkody...

Co do wymiany czy cieknięcia to też różnie bywa, zależy czego szukasz jak auto 3 letniego to spoko pewnie można się zgodzić, ale jak szukasz 8-12 letniego to zawsze się czegoś można doszukać jak nie klocka to uchwytu stabilizatora że ma lekki luz... Jako sprzedający bym się nie zgodził...

zero rdzy - jakbym sprzedawał od razu bym sławił takiego kupującego bo rdza zawsze jakaś jest... Szczególnie w czym nowszych autach.

Sprzedający jako prywatna osoba może Wam po prostu odmówić bo nawet jak jest pewny za samochód to nie będzie ryzykował nieprzyjemności i kilkuset złotych u diagnosty bo będziesz mówił że przecież tarcza jest do wymiany (osiągnęła limit) i ma zapłacić diagnoście a on powie że przecież hamulce są sprawne... Więc wymagajcie od sprzedającego tego na co sami byście się zgodzili...
 
 
joseba 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 21
Skąd: GOP
Wysłany: 12-11-2018, 10:07   

dziękuję za konkretne podpowiedzi oraz ukazanie szerszego spojrzenia na sprawę

jak to jest w ogóle z rudą w lancerach?
blacha nie jest zabezpieczona, zalecana jest własna konserwacja podwozia, ale i tak fabrycznie jest lepiej, niż w innych modelach Mitsu oraz u pozostałych dalekowschodnich Azjatów?
aktualnie jeżdżę wysłużonym Japończykiem, z okresu, gdy nikt się tym nie przejmował, więc ten wszechobecny ażur i ogniska rudy w pewnym stopniu wywołują uczulenie już u mnie...
bardzo chciałbym uniknąć sytuacji, gdzie błotniki, progi oraz inne elementy konstrukcyjne zwyczajnie w świecie gniją
natomiast to, że koroduje tłumik, czy inne elementy powszechnie wymienne, to mogę przymknąć na to oko
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 12-11-2018, 22:33   

krzychu, Może masz rację i trochę przesadziłem tak wyszczególniając te rzeczy, ale chodziło mi o ogólny zamysł umyślnego kłamstwa sprzedającego, gdy na przykład przez telefon nie poinformuje/zaprzeczy czemuś, czego nie da się nie zauważyć/wyczuć podczas jazdy.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.