Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cs9w - kilka pytań o lpg w kombi 2.0
Autor Wiadomość
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 12-12-2018, 12:41   cs9w - kilka pytań o lpg w kombi 2.0

1. Jeśli chciałbym zachować plastykową półkę w bagażniku i butle do lpg dać w miejsce koła zapasowego to jaką maksymalnie butle mam zastosować aby nic nie było zmienione w wyglądzie i funkcjonalności bagażnika ?
2. Czy zakładając gaz do auta stosuje się świece zapłonowe dostosowane do lpg ?
3. Może ma ktoś zdjęcie z nawiertami kolektora dolotowego i chciałby udostępnić.
4. Gdzie zamontować parownik, filtr, sterownik - najlepsze miejsca pod maską ?
5. W którym miejscu cięte są przewody chłodziwa ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-12-2018, 17:09   Re: cs9w - kilka pytań o lpg w kombi 2.0

MitsuGo napisał/a:
1. Jeśli chciałbym zachować plastykową półkę w bagażniku i butle do lpg dać w miejsce koła zapasowego to jaką maksymalnie butle mam zastosować aby nic nie było zmienione w wyglądzie i funkcjonalności bagażnika ?
2. Czy zakładając gaz do auta stosuje się świece zapłonowe dostosowane do lpg ?
3. Może ma ktoś zdjęcie z nawiertami kolektora dolotowego i chciałby udostępnić.
4. Gdzie zamontować parownik, filtr, sterownik - najlepsze miejsca pod maską ?
5. W którym miejscu cięte są przewody chłodziwa ?


1 Jeżeli zachowasz półkę to w butlę wejdzie ok.33litrów ,częściowe zachowanie póki ok53litrów(zbiornik bormech chyba 630na 250)
2 Normalne świece jakie przewiduje producent trzeba tylko zmniejszyć przerwę ok.0,8mm
3 Nawierty jak najbliżej benzynowych i pod podobnym kątem.
4 Parownik pod akumulatorem,sterownik między akumulatorem a filtrem,filtr to jak będzie wygodniej najlepiej odstojnikowy,wtryskiwacze pojedynczo np,acw03,baracuda
5 Przewody cięte nie daleko wejści do kabiny
_________________
zbychu74
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 12-12-2018, 19:50   

Dzięki zbychu74.
33L gazidła to zbiornik jakieś 40l. Może i wystarczy choć miałem nadzieję, że zbiornik 48l się mieści bez cięcia półki ale teraz mam obawy.

Te przewody cięte blisko wejścia do kabiny mają jakieś uzasadnienie ?

Ze świecami to jest dość ciekawy temat. Są modele miśków z silnikami 4g63 i wcale nie mają tych samych świec co Lancer. Przykładowo Galant GTI z silnikiem 2.0 4G63 DOHC.
Wymiary świec są identyczne więc może warto zrobić test.
_________________
Go MitsuGo
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-12-2018, 20:12   

Reduktor wpina się najczęściej w przewody wodne idące do nagrzewnicy, reduktor wpina się albo szeregowo w przewód zasilający nagrzewnicę albo równolegle w obydwa przewody idące do nagrzewnicy. Szeregowo spowoduje lepsze grzanie reduktora ale można tak wpinać jak nagrzewnica nie ma żadnego zaworu odcinającego do niej dopływ. A gdzie dokładnie wpiąć to zależy gdzie jest wygodniej i bardziej pasuje :)
Świece mogą być inne w różnych rocznikach i to nic dziwnego bo technika idzie do przodu czy podpisuje się umowy z innymi firmami... Ja zawsze używam dedykowanych do silnika i tak samo jak napisał zbychu74, jak przerwa jest większa lub równa 1mm to zmniejszam do 0,8mm aby cewki nadmiernie się nie wysilały bo LPG ma większą rezystancję niż benzyna przez co aby przeskoczyła iskra potrzebne jest wyższe napięcie co oczywiście nadwyręża izolację cewek czy fajek.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 12-12-2018, 21:13   

plecho1 napisał/a:

Świece mogą być inne w różnych rocznikach i to nic dziwnego bo technika idzie do przodu czy podpisuje się umowy z innymi firmami... Ja zawsze używam dedykowanych do silnika i tak samo jak napisał zbychu74, jak przerwa jest większa lub równa 1mm to zmniejszam do 0,8mm aby cewki nadmiernie się nie wysilały bo LPG ma większą rezystancję niż benzyna przez co aby przeskoczyła iskra potrzebne jest wyższe napięcie co oczywiście nadwyręża izolację cewek czy fajek.


Dzięki plecho1 za wszelkie info.
Co do świec to właśnie o to mi chodzi, że dedykowane do silnika 4G63 są różne w zależności od modelu auta a przecież silnik 4G63 2.0 DOHC jest chyba ten sam.
Galant GTI miał nawet większą moc jak Lancer. Tu jednak stawiam, że w okresie produkcji i sprzedaży CS podpisane były umowy z innymi firmami i świece są "specjalne" , do wersji sport :)
Co do szczeliny pełna zgoda, miałem na gazie zarówno VAG jak i N14 i przerwa była korygowana mechanicznie w obu przypadkach.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-12-2018, 21:44   

zrobiłem 180 tyś ma LPG w niecałe 4 lata i nigdy nie regulowałem szczeliny w świecach - lancer cs3w 1.6 4G18, auto chodzi tak samo dobrze na benzynie jak i na LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.