cs9w - kilka pytań o lpg w kombi 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 12:41 cs9w - kilka pytań o lpg w kombi 2.0
|
|
|
1. Jeśli chciałbym zachować plastykową półkę w bagażniku i butle do lpg dać w miejsce koła zapasowego to jaką maksymalnie butle mam zastosować aby nic nie było zmienione w wyglądzie i funkcjonalności bagażnika ?
2. Czy zakładając gaz do auta stosuje się świece zapłonowe dostosowane do lpg ?
3. Może ma ktoś zdjęcie z nawiertami kolektora dolotowego i chciałby udostępnić.
4. Gdzie zamontować parownik, filtr, sterownik - najlepsze miejsca pod maską ?
5. W którym miejscu cięte są przewody chłodziwa ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 12-12-2018, 17:09 Re: cs9w - kilka pytań o lpg w kombi 2.0
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | 1. Jeśli chciałbym zachować plastykową półkę w bagażniku i butle do lpg dać w miejsce koła zapasowego to jaką maksymalnie butle mam zastosować aby nic nie było zmienione w wyglądzie i funkcjonalności bagażnika ?
2. Czy zakładając gaz do auta stosuje się świece zapłonowe dostosowane do lpg ?
3. Może ma ktoś zdjęcie z nawiertami kolektora dolotowego i chciałby udostępnić.
4. Gdzie zamontować parownik, filtr, sterownik - najlepsze miejsca pod maską ?
5. W którym miejscu cięte są przewody chłodziwa ? |
1 Jeżeli zachowasz półkę to w butlę wejdzie ok.33litrów ,częściowe zachowanie póki ok53litrów(zbiornik bormech chyba 630na 250)
2 Normalne świece jakie przewiduje producent trzeba tylko zmniejszyć przerwę ok.0,8mm
3 Nawierty jak najbliżej benzynowych i pod podobnym kątem.
4 Parownik pod akumulatorem,sterownik między akumulatorem a filtrem,filtr to jak będzie wygodniej najlepiej odstojnikowy,wtryskiwacze pojedynczo np,acw03,baracuda
5 Przewody cięte nie daleko wejści do kabiny |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 19:50
|
|
|
Dzięki zbychu74.
33L gazidła to zbiornik jakieś 40l. Może i wystarczy choć miałem nadzieję, że zbiornik 48l się mieści bez cięcia półki ale teraz mam obawy.
Te przewody cięte blisko wejścia do kabiny mają jakieś uzasadnienie ?
Ze świecami to jest dość ciekawy temat. Są modele miśków z silnikami 4g63 i wcale nie mają tych samych świec co Lancer. Przykładowo Galant GTI z silnikiem 2.0 4G63 DOHC.
Wymiary świec są identyczne więc może warto zrobić test. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2018, 20:12
|
|
|
Reduktor wpina się najczęściej w przewody wodne idące do nagrzewnicy, reduktor wpina się albo szeregowo w przewód zasilający nagrzewnicę albo równolegle w obydwa przewody idące do nagrzewnicy. Szeregowo spowoduje lepsze grzanie reduktora ale można tak wpinać jak nagrzewnica nie ma żadnego zaworu odcinającego do niej dopływ. A gdzie dokładnie wpiąć to zależy gdzie jest wygodniej i bardziej pasuje
Świece mogą być inne w różnych rocznikach i to nic dziwnego bo technika idzie do przodu czy podpisuje się umowy z innymi firmami... Ja zawsze używam dedykowanych do silnika i tak samo jak napisał zbychu74, jak przerwa jest większa lub równa 1mm to zmniejszam do 0,8mm aby cewki nadmiernie się nie wysilały bo LPG ma większą rezystancję niż benzyna przez co aby przeskoczyła iskra potrzebne jest wyższe napięcie co oczywiście nadwyręża izolację cewek czy fajek. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 21:13
|
|
|
plecho1 napisał/a: |
Świece mogą być inne w różnych rocznikach i to nic dziwnego bo technika idzie do przodu czy podpisuje się umowy z innymi firmami... Ja zawsze używam dedykowanych do silnika i tak samo jak napisał zbychu74, jak przerwa jest większa lub równa 1mm to zmniejszam do 0,8mm aby cewki nadmiernie się nie wysilały bo LPG ma większą rezystancję niż benzyna przez co aby przeskoczyła iskra potrzebne jest wyższe napięcie co oczywiście nadwyręża izolację cewek czy fajek. |
Dzięki plecho1 za wszelkie info.
Co do świec to właśnie o to mi chodzi, że dedykowane do silnika 4G63 są różne w zależności od modelu auta a przecież silnik 4G63 2.0 DOHC jest chyba ten sam.
Galant GTI miał nawet większą moc jak Lancer. Tu jednak stawiam, że w okresie produkcji i sprzedaży CS podpisane były umowy z innymi firmami i świece są "specjalne" , do wersji sport
Co do szczeliny pełna zgoda, miałem na gazie zarówno VAG jak i N14 i przerwa była korygowana mechanicznie w obu przypadkach. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-12-2018, 21:44
|
|
|
zrobiłem 180 tyś ma LPG w niecałe 4 lata i nigdy nie regulowałem szczeliny w świecach - lancer cs3w 1.6 4G18, auto chodzi tak samo dobrze na benzynie jak i na LPG |
|
|
|
 |
|