Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
przemko82 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 23-12-2018, 08:54   Brak mocy na ciepłym silniku

Cześć,

Jestem posiadaczem Lancera 1.6 (4G18). Od jakiegoś czasu silnik w trakcie jazdy, po nagrzaniu, przy większych obrotach wpada w wibracje i drastycznie traci moc. Na postoju brak objawów. Ponadto mocno wzrosło zużycie paliwa. ECU nie wykazuje żadnych błędów.

Wymieniłem filtr powietrza, świece i cewki z przewodami. Nie widać też żadnych nieszczelności w dolocie. Przeszukałem forum, ale nie udało mi się znaleźć żadnego rozwiązania. Czy spotkaliście się kiedyś z takim problemem?
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 23-12-2018, 12:00   

Cześć ,
czy nie masz zardzewiałej rury wlewu paliwa? syf sie lubi zbierać przez to w baku i cuda się dzieją. Można powiedzieć że jest to wada fabryczna tego modelu.
Był to podstawowy powód wszystkich moich problemów z autem.

Druga kwestia jakiej firmy przewody i świece bo też robią różnice. Cewki jakie?
Masz gaz?
 
 
przemko82 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2018, 10:07   

Rura nie jest zardzewiała. Niemniej jednak zamierzam wymienić filtr paliwa i sprawdzę czy coś tam się zalęgło. Aczkolwiek paliwo żłopie jak smok (może wtryskiwacze :?: )
Cewki, przewody i świece NGK.
Nie ma LPG.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 27-12-2018, 12:44   

A jak po nagrzaniu jedziesz z niskimi obrotami to to samo czy jedzie normalnie?
_________________
zbychu74
 
 
przemko82 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2018, 13:12   

Tak do 1500 jeszcze jedzie, powyżej jest już coraz gorzej. Obroty praktycznie zatrzymują się na 2000, mimo gazu w podłodze.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 27-12-2018, 13:29   

Sprawdź wiązkę od silnika .
_________________
zbychu74
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 27-12-2018, 20:13   

Przemko sprawdź dobrze tą rurę bo skoro wszystkim nam zardzewiała to czemu Tobie nie?
Zapłon masz ok musi być to... ostatnio jakaś plaga jest ;)

A sonda lambda przed katem?
 
 
przemko82 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 28-12-2018, 07:21   

Dzisiaj rano w końcu zaświeciła się kontrolka check engine. Wieczorem podepnę komputer i zobaczę jakie błędy się pojawiły.

[ Dodano: 30-12-2018, 11:37 ]
Błąd zapłonu na cylindrze nr 1. Okazało się, że fajka zsunęła się ze świecy (prawdopodobnie na skutek wibracji). Objawy nie ustąpiły, nie ma żadnych innych błędów, czyli wracam do punktu wyjścia. Czekam na filtr paliwa, w dalszej kolejności sprawdzę wtryski.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-12-2018, 14:01   

A jakie są wartości korekt paliwowych oraz jak się zachowuje sygnał sondy i jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami typu klima, nawiew, światła?
Diagnostyka to podstawa a w tym roczniku można to zrobić sprzętem za około 50 zł.
 
 
przemko82 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 16-01-2019, 07:35   

@mani3kmzks - Miałeś rację z tym bakiem, na dnie leżała rdza. Oczyściłem i wymieniłem filtr. Jest ciut lepiej, ale objawy całkiem nie ustąpiły. Na dodatek, co jakiś czas wywala mi błąd P301. Czekam na wtryski, mam nadzieję że to rozwiąże problem.

Update - wymiana wtryskiwacza pomogła, silnik pracuje równo i odzyskał moc. Dziękuję za pomocne wskazówki i pozdrawiam.
 
 
dekoder87 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1.8 E52A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 2
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 09-07-2019, 14:30   

U mnie jest ten sam problem. Wymienilem rure od baku, pompe paliwa i filter. Poprawilo sie, ale nadal czasami silnik mi gasnie i wywala kod bledu zaplonu na cylindrze 4. Mysle ze dobrze by bylo sprawdzic wtryskiwacze, ale nie udalo mi sie ich nigdzie znalezc. Czy ktos wie gdzie mozna je dostac w jakis rozsadnych pieniadzach? Macie dostep do instrukcji jak wymienic wtryskiwacze?

Lancer CS3W Kombi, 1.6l benzyna
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 09-07-2019, 15:12   

U mnie ostatnio miałem poniekąd podobny problem w Daihatsu Sirion (silnik 1.3 Toyoty). Mechanik powiedział, że winna była pęknięta "vacuum pipe" (rurka próżniowa?). W każdym razie to taki wężyk, który jest gdzieś przy głowicy i najwidoczniej ma wpływ na doprowadzenie powietrza podczas spalania. Nie wiem tak naprawdę do czego to dokładnie służy - chętnie przeczytam jeśli ktoś by to wyjaśnił. W każdym razie po wymianie zgasł "check engine" a samochód przestał spalać wielkie ilości paliwa.
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 10-07-2019, 09:26   

kolego szukaj wtrysków od space star- tam silnik 1.6 benzyna szedł taki jak do lancera 4g18 a przynajmniej nie było wady związanej z bakiem więc to pewne rozwiązanie zastosowane już przeze mnie.

Nie widzę teraz na allegro aukcji z wtryskami 1.6 space star ale te wyglądają tak samo chyba więc od 1.3 raczej pasują jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Przykładowa aukcja :
https://allegro.pl/oferta/space-star-1-3-1-6-listwa-wtryskowa-wtryskiwacz-7396313913
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-07-2019, 09:39   

mani3kmzks napisał/a:
Nie widzę teraz na allegro aukcji z wtryskami 1.6 space star ale te wyglądają tak samo chyba więc od 1.3 raczej pasują jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Takie same były w 1.6 w MSS i CS.
W MSS 1.3 miały inny numer.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 10-07-2019, 10:16   

bizi inny numer ale częśc ta sama czy inna?



no mój generalnie też pali bardzo duzo mi się wydaje bo ponad 11 litrów lpg przy silniku 1,6.
Wymieniłem już wszystko w układzie zapłonowym i dalej świruje jeździ raz lepiej raz gorzej i ciągle jestem pewny że to jakaś pierdoła do której nie mam ani cierpliwości ani czasu zajrzeć....
może właśnie jakiś regulator cisnienia paliwa albo coś? mam wrażenie że jak coś "pogmyram" pod maską poruszam kabelkami to jedzie lepiej hehe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.