Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozwalony akumulator
Autor Wiadomość
jorzyk1976 
Mitsumaniak
jorzyk1976

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: podlaskie
Wysłany: 08-01-2019, 18:14   rozwalony akumulator

witam. koledzy przydarzyła mi się następująca przygoda. wymieniłem akumulator, po 4 miesiącach wymieniłem alternator bo dawał za duże ładowanie ponad 15volt. po wymianie zapaliła się kontrolka silniczka i na kompie pokazało błąd pierwszego wtryskiwacza (wszystkie wtryskiwacza sa po wymianie jeszcze na gwarancji). mechanik powiedział że prawdopodobnie za duże ładowanie rozwaliło akumulator i to powoduje że komputer pokazuje błąd wtryskiwacza. ponadto od czasu do czasu zapala się kontrolka ładowania. obecnie po wymianie alternatora ładowanie jest na poziomie 14.4volt. czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 13-01-2019, 13:09   

regulator ladowania padl w alternatorze

kiedys mialem w seacie tak ze jechalem sobie w nocy,nagle trach i wszystko zgaslo :shock:
po ciemku zjechalem na pobocze i dumam co jest :D
jako ze sie nam to otwieram maske i nic niepokojacego nie jest

po kilku minutach przekrecam kluczyk i prad w aucie jest 8) (mimo ze klemy byly ok)

a najlepsze jest to ze spalily sie wszystkie zarowki od swiatwl drogowych i przeciwmgielnych ktore podczas jazdy nie byly wlaczone :mrgreen:
mijania na ktorych jechalem swiecily :p

do dzis nie moge pojac jak spalily sie zarowki ktore nie byly wlaczone !!!

oczywiscie po powrocie do domu (okolo 8km) na 2 dzien pomierzylem napiecie ladowania i wykazalo ze spalil sie regulator bo wcale nie ladowal alternator juz

kupilem wiec nowy regulator z szczotkotrzymaczem za 30zl i dalej juz bylo wszystko OK


u ciebie mozliwe ze w wtryskiwaczu cewka sie spalila od tego wysokiego napiecia

kasowales ten blad wtryskiwacza ?


na przyszlosc - dla wszystkich
kucie sobie prosty miernik za 15zl w markecie i posprawdzajcie sobie napiecie ladowania na klemach akumulatora co jakis czas
oczywiscie tewz jest dobrze sprawdzic poziom elektrolitu w aku a jak jest malo to dolac wody destylowanej do odpowiedniego poziomu


to sa proste czynnosci zajmujace kilkanascie minut
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 13-01-2019, 20:07   

a jak masz bezobsługowy aku to tylko serwis :/
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 14-01-2019, 12:56   

potentator napisał/a:
a jak masz bezobsługowy aku to tylko serwis :/


idzie samemu zrobic otwory ale p[rzed tem trzeba miec korki z starego akumulatora :P

ja osobiscie wole zwykly akumulator gdzie zawsze mozna spojrzec na kolor i poziom elektrolitu

i tu z wiki cos

Utrzymanie klasycznych akumulatorów w nienagannym stanie wymaga stałej okresowej obsługi. W intensywnie użytkowanych akumulatorach należy uzupełniać poziom elektrolitu wodą destylowaną (dotyczy akumulatorów z płynnym elektrolitem), jednak decyzję o tym czego dolać (bo kwasu też może ubywać), dokonujemy tylko i wyłącznie po pomiarze gęstości elektrolitu w stanie naładowanym (najpowszechniejszym błędem obsługi jest bezmyślne dolewanie wody do rozładowanego akumulatora - przy ładowaniu może przelać nadmiar). Obniżanie się poziomu elektrolitu i jednoczesne zwiększanie jego gęstości wpływa negatywnie na jego trwałość (tak samo jak sukcesywne rozrzedzanie wodą). Nieużywane akumulatory należy okresowo doładowywać (i sprawdzać gęstość elektrolitu) aby nie uległy zasiarczeniu (proces w dużym stopniu odwracalny).

:rolleyes:
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-02-2019, 19:45   

Teraz regulatory alternatorów są sterowane cyfrowo PWM z ECU, przy ładowaniu uwzględniają wiele parametrów jak nap temp w komorze silnika, wszystko git dopóki działa
Obecnie podają że prawidłowe napięcie ładowania jest do ok 15V, mnie uczono kiedyś że powinno być 13,8-14,2V
Problemem teraz są te badziewne gnijące kable, zwracam uwagę na okresowe czyszczenie tak przewodów plusowych jak i złączy mas zwłaszcza wysokoprądowych obwodów
_________________
4x4 ForEver
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 07-10-2019, 15:37   

Hej nie będę dublował tematu podepnę się pod ten
Mam pytanie jaki zakres poboru prądu powinien pokazywać miernik ?
Mój aku się rozładowuje nie mam już pomysłu szukać
Ładowanie podczas pewnego obciążenie mam 14,3 v ,niedawo bo w maju wymieniałem właśnie regulator napięcia
Dziś byłem zmierzyć pobór prądu miernik pokazuje 0,19 A i nie chce pokazywać inaczej ,a powinien chyba 0,05 A to max jaki powinien być pobór
Aku kupiłem nie ma jeszcze roku a dodam że rozładowało mi już kilka razy
Mam jeszcze pytanie czy jak był wymieniany EGR to mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia przewodu lub wtyczki i w taki sposób prąd ucieka ? Bo od czasu wymian mam problem z aku myślałem że go rozwiążę ale już nie mam pomysłu
Dziś nawet odpinałem bezpieczniki które mogłem wyjąć i nic się nie zmieniało
Jakieś sugestie?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-10-2019, 17:56   

piter614, często prąd pożera uszkodzony moduł handsfree.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 07-10-2019, 19:12   

uszkodzony moduł handsfree to jest bluetooth?
a jak to sprawdzić? poprzez wyjęcie bezpiecznika?

[ Dodano: 07-10-2019, 19:15 ]
a nie było tak że niektóre modele nie miały bluetooh?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-10-2019, 21:13   

piter614 napisał/a:
uszkodzony moduł handsfree to jest bluetooth?
a jak to sprawdzić? poprzez wyjęcie bezpiecznika?

Tak, najlepiej odpiąć wtyczkę od niego.

piter614 napisał/a:
a nie było tak że niektóre modele nie miały bluetooh?

Nie wiem czy masz ale jeśli masz to jego częsta awaria powoduje pobór prądu.
Tutaj masz lokalizację.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 08-10-2019, 00:58   

Mam jeszcze pytanie czy jak odepnę wtyczkę od modemi to może tak zostać?
Powiem że nie zależy mi na jakimś bluetooth bo nie używam zestawu
Czyli generalnie trzeba wyjąć radio i dostać się od tej strony?
Mam radio z navi to i ten modem też będzie?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 08-10-2019, 08:45   

tak

tak
tak
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 08-10-2019, 15:10   

Więc tak
Poszedłem do auta zmierzyłem raz jeszcze kilkukrotnie pobór prądu było 0,19 A,czyli za dużo
Po waszych poradach wydłubałem moduł bluetooth ,po czy sprawdziłem pobór prądu miernik wskazał po chwili 0,09 A po czym spadł do 0,02-0,01 i tak balansował ,prób dokonałem kilkukrotnie . Postanowiłem podpiąć moduł w celu weryfikacji przyczyny poboru prądu ,miernik pokazał znowu 0,19-0,20 nie chciało być inaczej sprawdziłem kilka razy ,po czy znowu odpiłem moduł i sprawdziłem raz jeszcze pobór prądu miernik wskazał po chwili 0,09 po czy znowu spadł na 0,02-0,01
Więc strzał był w dziesiątkę
Panowie chylę czoła za szybką pomoc Dzięki Bardzo :mrgreen:
Mam nadzieję że nie będę już wędrował z akumulatorem po schodach a żona nie będzie mi suszyć głowy że znowu moje auto padło

[ Dodano: 08-10-2019, 15:12 ]
Nie wiem gdzie kliknąć pomógł ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-10-2019, 16:19   

piter614, tylko autor tematu może dać punkt pomógł 8) .
Ważne, że diagnoza się sprawdziła i nie wymieniłeś połowy auta :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 08-10-2019, 20:25   

Bizi78, Szkoda że wcześniej nie pisałem w tej sprawie nie musiał bym dziada targać po schodach do góry
Dzięki raz jeszcze
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 08-10-2019, 20:32   

piter614 napisał/a:
Bizi78, Szkoda że wcześniej nie pisałem w tej sprawie nie musiał bym dziada targać po schodach do góry
Dzięki raz jeszcze


ogolnie dobrze jest kilka razy w roku podladowac jak napisales dziada prostownikiem :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.