Słabe ogrzewnie i pozna przełącza na gaz |
Autor |
Wiadomość |
titolibovic92
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 4 Skąd: Kłecko
|
Wysłany: 15-01-2019, 15:36 Słabe ogrzewnie i pozna przełącza na gaz
|
|
|
Witam
mam Outlandera 2.0 benzyn a 2004r i od jakiegos czasu mam problem z nawiewem(słabo grzeje) a przy tym pozno przelacza na gaz.Za sugestia mechanika wymieniłęm pompe wody i termostat ale problem nie zniknal.Sugerowal dalej ze moze byc to nagrzewnica,grzalka?,zawor nagrzewnicy i polecil oczywiscie wizyte u gazownika.Posiadam intalacje gazowa firmy Prins a w okolicy nie mam gazownikow ktorzy posiadaja osprzet to podpiecia sie do tego typu instalacji. Moje pytanie brzmi : Czy idzie sprawdzic sprawnosc i jak to zrobic nagrzewnicy,grzalki,zaworu nagrzewnicy nie rozbierajac kokpitu?A jezeli nie to jak rozebrac kokpit?Drugie pytanie:Czy instalacja LPG jest jakos powiazana z ukl. nagrzewnicy? pozdrawiam i czekam na pomocne sugestie:) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-01-2019, 15:46
|
|
|
A czy był sprawdzany termostat oraz w jakim miejscu jest zamontowany reduktor od LPG? Pytam bo wygląda to najbardziej na niedomykający się termostat.
Reduktor LPG jest wpięty w układ chłodzenia auta, najczęściej w przewody idące do nagrzewnicy ale w prostych układach chłodzenia raczej nie zdarzają się z tym problemy. Ciekawe tylko jak został wpięty, czy równolegle czy szeregowo? |
|
|
|
 |
titolibovic92
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 4 Skąd: Kłecko
|
Wysłany: 15-01-2019, 16:10
|
|
|
Mam nadzieje ze jak byl wymieniony termostat to byl sprawdzony z tym ze wskazowka od temperatury utrzymuje sie na odpowiednim poziomie jak jest rozgrzany a mimo tego nawiew slabo grzeje. Troche nie wiem jak okreslic miejsce zamontowania reduktora LPG..Jak maska jest otwarta to mozna powiedziec ze reduktor znajduje sie na "scianie" od kokpitu.Ale nie wiem czy wpiety jest szeregowo czy rownolegle.. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-01-2019, 17:00
|
|
|
bo wskazówka bierze odczyt z okolic termostatu a reduktor jest zazwyczaj podłączony do węża (lub węży) nagrzewnicy - może coś się zablokowało w przepływie w tych rejonach, zdarza się że jakiś kamień odpadnie... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-01-2019, 17:06
|
|
|
Jak jest między silnikiem a ścianą grodziową to ok bo jest osłonięty od powietrza wpadającego pod maskę.
Jak by był wpięty szeregowo i jak by nagrzewnica była zamulona to mógłby taki problem wystąpić. Zatkanej nagrzewnicy często nie trzeba wymieniać. Kilku forumowiczów (tylko w innych Miśkach) wypłukało nagrzewnicę w aucie, odpięli od niej przewody i pod górny króciec podpinali przewód podający bieżącą wodę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2019, 09:40
|
|
|
To fakt, można w ten sposób ją przepchać, ale dodam, że króćce nagrzewnicy są strasznie miękkie - warto odpiąć drugi koniec węża i pod to podłączyć ciśnienie z sieci wodociągowej. |
|
|
|
 |
titolibovic92
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 4 Skąd: Kłecko
|
Wysłany: 20-01-2019, 16:16
|
|
|
Witam! Wczoraj wyplukalem nagrzewnuce i efekt jest zadawalajacy..Gaz przelacza sie normalnie a nawiew jest duzo cieplejszy..Dzieki za sugestie i podpowiedzi.Zastanawia mnie rzecz.Przed plukaniem nagrzewnicy chcialem uzyc srodka do oczyszczania ukladu chlodzacego i dolalem taki preparar do zbiornika wyrownawczego.Wydawalo mi sie ze plyn ze zbiornika wogole nie byl pobierany(nie byl nawet goracy po pracy silnika wedlug instrukcji na preparacie),a i budowa samego zbiornika mnie zaskoczyla.Czy zbiornik wyrownawczy posiada w gornej czesci dziurke? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-01-2019, 16:35
|
|
|
Nie dziurę, trójnik. Ten preparat najlepiej zalać do chłodnicy - wtedy masz pewność, że pójdzie w obieg od razu. Aczkolwiek jeśli jakiś duży płat kamienia się oderwie zamiast rozpuścić, to możesz mieć problem w drugą stronę - czyli większe zatkanie. A kanały w głowicy są naprawdę dość wąskie.
Działanie wyrównawczego polega na tym, że jak płyn się nagrzeje i zwiększy objętość to popłynie do zbiornika a stygnąć zostanie zassany do układu. |
|
|
|
 |
titolibovic92
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 4 Skąd: Kłecko
|
Wysłany: 20-01-2019, 17:24
|
|
|
Dzieki za info..Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-01-2019, 23:05
|
|
|
titolibovic92, w outlanderze 1 generacji zbiornik wyrównawczy ma dziurę u góry, znajduje się ona tuż pod kapselkiem wlewu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|