Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe ogrzewnie i pozna przełącza na gaz
Autor Wiadomość
titolibovic92 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Kłecko
Wysłany: 15-01-2019, 15:36   Słabe ogrzewnie i pozna przełącza na gaz

Witam

mam Outlandera 2.0 benzyn a 2004r i od jakiegos czasu mam problem z nawiewem(słabo grzeje) a przy tym pozno przelacza na gaz.Za sugestia mechanika wymieniłęm pompe wody i termostat ale problem nie zniknal.Sugerowal dalej ze moze byc to nagrzewnica,grzalka?,zawor nagrzewnicy i polecil oczywiscie wizyte u gazownika.Posiadam intalacje gazowa firmy Prins a w okolicy nie mam gazownikow ktorzy posiadaja osprzet to podpiecia sie do tego typu instalacji. Moje pytanie brzmi : Czy idzie sprawdzic sprawnosc i jak to zrobic nagrzewnicy,grzalki,zaworu nagrzewnicy nie rozbierajac kokpitu?A jezeli nie to jak rozebrac kokpit?Drugie pytanie:Czy instalacja LPG jest jakos powiazana z ukl. nagrzewnicy? pozdrawiam i czekam na pomocne sugestie:)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2019, 15:46   

A czy był sprawdzany termostat oraz w jakim miejscu jest zamontowany reduktor od LPG? Pytam bo wygląda to najbardziej na niedomykający się termostat.
Reduktor LPG jest wpięty w układ chłodzenia auta, najczęściej w przewody idące do nagrzewnicy ale w prostych układach chłodzenia raczej nie zdarzają się z tym problemy. Ciekawe tylko jak został wpięty, czy równolegle czy szeregowo?
 
 
titolibovic92 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Kłecko
Wysłany: 15-01-2019, 16:10   

Mam nadzieje ze jak byl wymieniony termostat to byl sprawdzony z tym ze wskazowka od temperatury utrzymuje sie na odpowiednim poziomie jak jest rozgrzany a mimo tego nawiew slabo grzeje. Troche nie wiem jak okreslic miejsce zamontowania reduktora LPG..Jak maska jest otwarta to mozna powiedziec ze reduktor znajduje sie na "scianie" od kokpitu.Ale nie wiem czy wpiety jest szeregowo czy rownolegle..
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-01-2019, 17:00   

bo wskazówka bierze odczyt z okolic termostatu a reduktor jest zazwyczaj podłączony do węża (lub węży) nagrzewnicy - może coś się zablokowało w przepływie w tych rejonach, zdarza się że jakiś kamień odpadnie...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2019, 17:06   

Jak jest między silnikiem a ścianą grodziową to ok bo jest osłonięty od powietrza wpadającego pod maskę.
Jak by był wpięty szeregowo i jak by nagrzewnica była zamulona to mógłby taki problem wystąpić. Zatkanej nagrzewnicy często nie trzeba wymieniać. Kilku forumowiczów (tylko w innych Miśkach) wypłukało nagrzewnicę w aucie, odpięli od niej przewody i pod górny króciec podpinali przewód podający bieżącą wodę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-01-2019, 09:40   

To fakt, można w ten sposób ją przepchać, ale dodam, że króćce nagrzewnicy są strasznie miękkie - warto odpiąć drugi koniec węża i pod to podłączyć ciśnienie z sieci wodociągowej.
 
 
titolibovic92 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Kłecko
Wysłany: 20-01-2019, 16:16   

Witam! Wczoraj wyplukalem nagrzewnuce i efekt jest zadawalajacy..Gaz przelacza sie normalnie a nawiew jest duzo cieplejszy..Dzieki za sugestie i podpowiedzi.Zastanawia mnie rzecz.Przed plukaniem nagrzewnicy chcialem uzyc srodka do oczyszczania ukladu chlodzacego i dolalem taki preparar do zbiornika wyrownawczego.Wydawalo mi sie ze plyn ze zbiornika wogole nie byl pobierany(nie byl nawet goracy po pracy silnika wedlug instrukcji na preparacie),a i budowa samego zbiornika mnie zaskoczyla.Czy zbiornik wyrownawczy posiada w gornej czesci dziurke?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-01-2019, 16:35   

Nie dziurę, trójnik. Ten preparat najlepiej zalać do chłodnicy - wtedy masz pewność, że pójdzie w obieg od razu. Aczkolwiek jeśli jakiś duży płat kamienia się oderwie zamiast rozpuścić, to możesz mieć problem w drugą stronę - czyli większe zatkanie. A kanały w głowicy są naprawdę dość wąskie.
Działanie wyrównawczego polega na tym, że jak płyn się nagrzeje i zwiększy objętość to popłynie do zbiornika a stygnąć zostanie zassany do układu.
 
 
titolibovic92 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benzyna 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Kłecko
Wysłany: 20-01-2019, 17:24   

Dzieki za info..Pozdrawiam
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-01-2019, 23:05   

titolibovic92, w outlanderze 1 generacji zbiornik wyrównawczy ma dziurę u góry, znajduje się ona tuż pod kapselkiem wlewu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.