Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewki o świece zapłonowe
Autor Wiadomość
pawel513 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 65
Skąd: Rumia
Wysłany: 27-02-2019, 22:10   Cewki o świece zapłonowe

Witam

Mam pytanie odnośnie świec i cewek. Jakie charakterystyczne są objawy ich zużycia? Tzn zostałem poinformowany że mam do wymiany 4 świece zapłonowe i 2 cewki. Chciałbym się upewnić czy aby napewno.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 28-02-2019, 09:30   

Jakoś nie daję wiary, że padły nagle dwie cewki i 4 świece, kto tak poinformował ?
Swego czasu miałem szarpania na jednym garze w Mazdzie.
Wyczytałem, że wina świec lub cewki. Świece po wykręceniu wyglądały dobrze, cewkę kupiłem nową ORI i nic nie pomogło.
Winowajca był przewód wysokiego napięcia. Po wymianie przewodu na starych świecach i starej cewce samochód jeździł nadal wiele lat.
_________________
Go MitsuGo
 
 
pawel513 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 65
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-02-2019, 10:04   

Gdy jechałem i chciałem przyśpieszyć nagle przez 3-4 sek zabrakło mocy i później zapaliła się kontrolka check engine. Bylem u mechanika to mówił że wszystkie 4 świece do wymiany razem z dwoma cewkami. Za całość od razu policzył mi 650 zł czy to jest realne?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-02-2019, 10:17   

pawel513 napisał/a:
Za całość od razu policzył mi 650 zł czy to jest realne?

Zależy od marki fajko cewki, bo najtańsze są po 60zł a DENSO po około 250zł.
Świece oryginalne to pewnie około 50-80zł/kpl no chyba, że masz LPG i jakieś irydowe.
Przewody od około 70zł do 150zł za BOSCHA czy NGK.

Teraz pytanie dlaczego chce wymienić wszystko, odkręcił chociaż świecę, czy pomierzył fajko cewki lub przewody :?:
Sprawdził chociaż błędy silnika :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pawel513 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 65
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-02-2019, 11:09   

Od razu wiedzieli że to albo świece albo cewki. Zostawiłem samochód na jeden dzień i sprawdzili mi to. Kontrolka zniknęła a jedynie usłyszałem to co napisałem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-02-2019, 11:36   

A stare, wymienione graty dostałeś lub chociaż widziałeś :?:
Mój mechanik zawsze zostawia wymienione graty i się pyta przy odbiorze auta czy chcę je sobie zabrać :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-02-2019, 11:38   

Bizi78 napisał/a:

Świece oryginalne to pewnie około 50-80zł/kpl no chyba, że masz LPG i jakieś irydowe.


No tylko jak to jest 4G63 (2.0) bo nie napisałeś to świece mają być NGK irydowe i już ~250zł. Kabli się nie wymienia, o wymianie cewek też nie bardzo słyszałem w tym silniku (są 2 i krótkie 2 kable wysokiego napięcia).
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-02-2019, 11:46   

krzychu napisał/a:
No tylko jak to jest 4G63 (2.0) bo nie napisałeś to świece mają być NGK irydowe i już ~250zł.

Kolega akurat ma 4G18 8) .

krzychu napisał/a:
Kabli się nie wymienia

To jak trochę poleżą w oleju i spuchną to spróbuj fajki docisnąć tak aby miały styk ze świecą :mrgreen: .
Przerabiałem temat u siebie w 4G13 :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-02-2019, 12:14   

Bizi78 napisał/a:

Kolega akurat ma 4G18 8) .


Gdzieś to napisał?

Bizi78 napisał/a:

To jak trochę poleżą w oleju i spuchną to spróbuj fajki docisnąć tak aby miały styk ze świecą :mrgreen: .


No to w innym temacie można poczytać, że zamienniki kabli do 4G63 są nieużywalne.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 28-02-2019, 12:35   

pawel513 napisał/a:
Gdy jechałem i chciałem przyśpieszyć nagle przez 3-4 sek zabrakło mocy i później zapaliła się kontrolka check engine. Bylem u mechanika to mówił że wszystkie 4 świece do wymiany razem z dwoma cewkami. Za całość od razu policzył mi 650 zł czy to jest realne?


Teraz to już pozostaje chyba tylko zapłacić za niewiedzę ale poproś o uszkodzone podzespoły. Na przyszłość zaopatrz się w interfejs ELM327, około 20zł. Do tego smartfon lub laptop i darmowy program z sieci. Przed oddaniem do mechanika sprawdzisz sam kody błędów a po ich numerze i weryfikacji w programie będzie wiadomo z grubsza co to za problem. Przy okazji napisz przy jakim przebiegu auta wystąpiła usterka i czy masz LPG.
_________________
Go MitsuGo
 
 
pawel513 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 65
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-02-2019, 14:05   

Samochód ma 215 tys i to zwykła benzyna
 
 
hyziu 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 Kombi 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2019, 09:28   

Cewek zapewne nie musiałeś wymieniać. Miałem podobne objawy, i również słyszałem żeby wymienić na raz świece, kable i cewki. Zainwestowałem jednak w klucz do świec i po wykręceniu wszystko było jasne (2mm szczeliny na świecach :P ). Wymieniłem świece i po kłopocie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.