 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Błąd poduszki powietrznej pasażera - diagnoza i naprawa. |
Autor |
Wiadomość |
nokufano
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2011 2.0 b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 05-04-2019, 12:10 Błąd poduszki powietrznej pasażera - diagnoza i naprawa.
|
|
|
Cześć, to mój pierwszy post, więc proszę wybaczcie jeśli pewnych oczywistości nie będę wiedział.
Kupiłem niedawno Outlandera. Niestety przez własną głupotę nie zauważyłem braku lampki SRS. W serwisie po podpięciu do komputera mechanik powiedział mi że występuje błąd poduszki pasażera. Rozebrałem zegary i zauważyłem że jeden pin z wtyku jest wygięty, prawdopodobnie właśnie po to żeby ukryć ten sygnał. Poza tym, na konektorze pod fotelem zauważyłem też dodatkowe zawinięcie taśmą izolacyjną. Po badaniu czujnikiem lakieru nie wydaje mi się żeby auto było powypadkowe. Dostałem się do poduszki przedniej pasażera, wszystko wygląda fabrycznie. W samym fotelu macając też nie zauważyłem śladów ingerencji.
Optymistycznie chciałbym wierzyć że ta poduszka działa i to kwestia uszkodzonego konektora pod siedzeniem. Jeśli nie działa, to chciałbym sprawić chociażby że pozostałe zadziałały (zaślepienie opornikiem?), bo w tym momencie według mechanika żadna by nie wystrzeliła.
Byłbym wdzięczny za porady co robić, co sprawdzać i możliwe ścieżki. Jest możliwość odczytania kodu błędu poduszki powietrznej bez komputera z wtykiem mitsubishi? Są gdzieś dostępne materiały opisujące ten konektor i jego wtyki?
Myślałem żeby zacząć od naprawienia kontrolki i dalej badanie konektora, demontaż fotela i rozebranie go. Poradźcie proszę na co uważać, co mogłem pominąć. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 05-04-2019, 13:23
|
|
|
Z tego co kojarzę to najczęściej błąd SRS powoduje taśma w kierownicy. Niestety zwykłym ELM nie da się sprawdzić błędów komfortu czy modułów bezpieczeństwa. Potrzeba do tego kompa od Mitsubishi.
Na Twoim miejscu naprawił bym najpierw kontrolkę w zegarach. Potem wejdź do działu Download tutaj na forum i pobierz sobie manuala do 1 generacji. Dział SRS jest jednym z najobszerniejszych i niestety trzeba poczytać i szukać rozwiązania po kolei wykluczając usterki.
Powodzenia. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
nokufano
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2011 2.0 b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-04-2019, 17:25
|
|
|
Dzięki, nie brzmi to optymistycznie. Doedukuję się i jak uda mi się coś osiągnąć to dam znać. |
|
|
|
 |
|
|