Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przyczepka do 750kg
Autor Wiadomość
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2019, 12:54   Przyczepka do 750kg

Planuje kupić przyczepę do 750kg a właściwie do 570kg bo tylko tyle ma Grandis w papierach :(
Szukam przeglądam i już sam nie wiem jaką wybrać. Czy kupować nową firmową ? Tylko jakiej firmy ? Czy może jakiegoś SAMa ? Lub czy nie dać do zrobienia?
Macie jakieś doświadczenie co lepiej wybrać?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 16:56   

Na pewno zwróć uwagę, co by miała najazd.
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-05-2019, 17:27   

eremita, Niewiadów :wink:

Przelicz sobie czy na pewno potrzebujesz przyczepkę :wink:
W Krakowie wynajęcie 750tki to 30zł/doba :wink:

SAM-a od kilku lat nie jest prosto zarejestrować, więc i tak biorą gotową przyczepę i "przerabiają" :wink:
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-05-2019, 21:39   

Moim zdaniem SAM są o wiele lepsze. Najważniejsze, to jaka jest ośka. Masa w papierach to jedno a ile na prawdę się ładuje na te przyczepki to drugie. Woziłem piasek i ziemię z budowy taką SAM i 2 tony robiło na niej dopiero wrażenie. W takich z sieciówek 1 tona i koła byłyby negatywnie nastawione do życia :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 05-05-2019, 23:03   

Najlepiej dopracowane są marki „Branderup”. Mocne, dosyć lekkie. Dużo poprzeczek które sprawiają że przyczepa się nie wygina w odwróconego banana. Ważne aby hamulec najazdowy (jeżeli będzie w niego wyposażony) miał możliwość łatwego blokowania. I co najważniejsze aby miał zaczepy mocowane do podłogi a nie jak tańsze „Blyss’y”, jeden kawałek do podłogi a drugi do burty.
Jak będziesz dużo lądował czyli od 1.5 tony wzwyż to dwuośka. Inna może pływać za autem podczas hamowania lub zacznie wężykować podczas jazdy.
_________________
Niebiańska robota
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 23:50   

Olivia napisał/a:
Jak będziesz dużo lądował czyli od 1.5 tony wzwyż to dwuośka.

Zdaje się,że potrzebne są uprawnienia na taką przyczepę.
_________________

 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 06-05-2019, 21:39   

jacek11 napisał/a:
Olivia napisał/a:
Jak będziesz dużo lądował czyli od 1.5 tony wzwyż to dwuośka.

Zdaje się,że potrzebne są uprawnienia na taką przyczepę.


że na dwuośkę? nie trzeba żadnych dodatkowych uprawnień, jeśli waga jest zachowana
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-05-2019, 22:57   

Zagmatwane to jest, ale warto wiedzieć.
http://oskduet.pl/nauka-j...jazdy-przyczepa
_________________

 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 08-05-2019, 23:14   

Najważniejszy jest uciąg na haku, uprawnienia kierowcy i DMC przyczepy oraz DMC samochodu. Nie oszukujmy się, nikt nie kupuje dwuośki, na dodatek z hamulcem najazdowym aby mieć mniejszą ładowność, problemy z zapieczony hamulcami etc. tylko aby ładować po tonie co najmniej :P

W Polsce jest jeszcze jeden istotny haczyk. Jeżeli „zestaw” przekracza 3.5 tony DMC to trzeba mieć ViaTolla na drogach objętych opłatami. W innym przypadku jest chłosta w postaci - jeżeli dobrze pamiętam - 3 tyś zł za bramkę :!:
_________________
Niebiańska robota
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-05-2019, 08:20   

Dwuośkę się kupuję bo się lepeij jeździ.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-05-2019, 15:03   

Ja moge mieć tylko do 570kg bo tak mam w papierach auta.
Też się zastanawiam czy lepsze burty metalowe czy ze sklejki wodoodpornej?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-05-2019, 21:38   

ale DMC się chyba "reguluje" przy kupnie?
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-05-2019, 23:19   

krzyc8hu napisał/a:
ale DMC się chyba "reguluje" przy kupnie?

Przy zakupie nowej można

[ Dodano: 11-05-2019, 13:03 ]
Dobra postanowione odnowie starą przyczepke, kupilem przyczepke jeszcze na czarnych blachach teraz trochę papierologi ale plusem jest to że w starym dowodzie jest tylko ładowności 400kg. W nowym dmc składa się z ładowności i wagi przyczepki. Muszę tak ogarnąć przyczepkę by miała 170kg wagi wtedy idealnie będzie pasować do grandisa :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.