Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie ma mocy blad p0170 pomocy
Autor Wiadomość
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 12-05-2019, 23:01   nie ma mocy blad p0170 pomocy

Witam

Od niedawna posiadam mitsubishi shogun warrior sport rok 2005, 3.0 v6 benzyna gaz , automat.
Auto nie ma mocy jak na taki silnik, jadac 100kmh po autostradzie pod gorke auto zaczyna zwalniac dopiero po wzisnieciu gazu calkiem mocno silnik redukuje bieg na 3 ijest w stanie utrzymac predkosc.

kontrolka check engine blad p0170

Samochod zostal oddany do mechanika, ten zdiagnozowal ze 3 cylinder nie dziala wymienil cewke na tym cylindrze kabel wys napiecia i wszystkie 6 swiec. I jakas tam uszczelke nie jestem pewien bo ciekl olej i zalewal swiece nie jestem pewien co dokladnie .
Niestety nie pomoglo to do tego auto zaczelo puszczac kuleczka z rury wydechowej.
Mechanik ustalil ze prawdoodobnie zawory sie wypalily i nie ma cisnienia, postanowil to sprawdzic
powiedzialem mu rowniez zeby sprawdzil lambdy.
Cisnienie na wszystkich garach dobre 9.5-10 bar
Lambdy sprawdzil niby dobre ale niepamietam co pokazywaly nie jestem pewien ale gorne okolo 9 ohm a dolne 14 on nie byl w stanie stwirdzic czy takie dane sa dobre bo nie mogl znalec specyfikacji dla tego pojazdu.

zaplacilem 600 funtow w tym garazu nastepnie zabralem go do innego bo oni juz nie wiedzieli co maja robic.

Kolejni mechanicy rozwiazali czesc problemow, doszli do wniosku ze kable od cewek byly podpiete nie do tych cylindrow i do tego jeden z kabli mial przebicie i auto dostawalo zaplony w kolektorze.

120 funtow

Niby pracuje rowno nic nie prycha niestety po przejechaniu kilku kilometrow ten sam blad i nadal nie ma mocy

Dzisiaj wymienilem 2 gorne lambdy na jakies uniwersalne, musielismy przerobic wtyczki bo nie pasowaly, niestety nic dalej zolw.

Nie wiemjuz co mam robic jestem umowiony z mechanikem na srode maja zaczac dzialac od samego rana z nim.

Moze ktos jakies pomysly mi nuz rece opadaja.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2019, 06:17   

Najprawdopodobniej niepotrzebnie wymieniłeś oryginalne sondy i do tego na uniwersalne które oczywiście nie muszą być gorsze ale też nie wiadomo co założyłeś.
Ten błąd informuje o niewłaściwym składzie mieszanki paliwowej, może być zbyt ubogo jak i zbyt bogato. Obstawiam że jednak jest zbyt ubogo ale to trzeba by potwierdzić podglądając pracę sond regulacyjnych oraz korekty paliwowe dla obydwu banków. Jeśli by się potwierdziło że jest ubogo na obydwu paliwach to za taki stan najprawdopodobniej może odpowiadać jakaś nieszczelność na odcinku po między przepustnicą a głowicą. Ale to wszystko trzeba sprawdzić a nie gdybać bo tak tu trochę jak wizyta u wróżki :)
W Twoim aucie do takiej diagnostyki wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth za około 50zł których pełno w sieci oraz jakaś aplikacja pod niego np. Piston lub Torque lub wiele innych.
Napisz też co to za instalacja LPG, jaki sterownik jakie wtryski i jaki reduktor bo ona też może być odpowiedzialna za te problemy.
 
 
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 15-05-2019, 13:06   

Witam, dzieki za odpowiedz, dzisiaj auto jest u mechanika zobaczymy co zrobia i dam znac, jezeli chodzi o instalacje gazowa to w dokumentach widze tylko Autogaspol ltd, marka zenit pro 6 cyl nic wiecej konkretnego tu nie widzie. Ale przeciez jezeli instalacja robila by jakiekolwiek problemy to jezdzil by normalnie na bezynie a tu ani na tym ani na tym.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-05-2019, 14:41   

Niekoniecznie, jak jest nieszczelność w podciśnieniu idącym do reduktora to i na benzynie będzie źle. Instalacja LPG jest wpięta w układ dolotowy i w układ paliwowy więc jak najbardziej może mieć wpływ na pracę na benzynie. Dodatkowo jak instalacja źle działa to przestawiają się adaptacje wtrysku benzynowego więc i na benzynie będzie źle ale w przypadku benzyny, jeśli to nie wina nieszczelności, jak dłużej pojeździ się na samej benzynie (około 50km) to adaptacje powinny powrócić do normy i silnik na benzynie powinien pracować poprawnie. Takie problemy mogą więc sprawiać wtryskiwacze gazowe, reduktor i zła regulacja. Dlatego dobrze jakbyś podał jeszcze jakie masz wtryski i reduktor.
 
 
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 17-05-2019, 10:45   

No moze masz racje, a wiec po kolejnej wizycie u nechanika znalezli peknety przewod podcisnienia mowili ze bylo to bardzo male pekniecie, po wszystkim dali mi go na jadze probna. Niestety z jakiegos powodu bylo jeszcze gorzej na benzynje jako tako sie kulal ale na gazie toralny mol, pod gorke ledwo co na 2 podjechal. Powiedzialem im ze nie ma roznicy w mocy i nie wzieli nic za to. Pozniej wieczorem przejecgalem sie jeszcze raz o dziwo bylo lepiej ale tylko troche. Blad narazie nie wyskakuje przejechalem juz jakies 50 km od tamtego czasu nadal jednak mysle ze taki silnik powinien dac z siebie wiecej, dla porownania przed tym autem mialem shevrileta captiva 2.0 diesel 145 km i mial wiejszego buta niz szogun co wydaje mi sie dziwne. Czy mozesz powiedzic czego moge oczekiwac od tego silnika ? Powiem jeszcze jak to jedzie na 1 ladnie pozadny but, 2 w miare jedzie, 3 juz gorzej ale przyspiesza, no i 4 no jedzie lepiej niz przetem ale nadal musi zredukowac na 3 zeby w miare sie rozpedzal. Wiem ze wazy prawie 2t no ale w koncu to jeat 170km wiec chyba bowinno byc lepiej, sam juz niw wiem. Kupilem go do ciagniecia przyczepy kempingowej sam nie wiem jak on sobie z tym poradzi nie wiem jak powninien sobie radzic.Na wtryskach od gazu tak mi sie wydaje ze to to widzie marke valtek reggio emilia i cos tam jeazcze ale nie moge rozczytac, parownik to jakis Magic 3 reducer compact class 1/2. Czy zabrudzony zanieczyszczony parownik moze powidowac podobne problemy czy tylko na gazie raczej ?

[ Dodano: 17-05-2019, 10:46 ]
Moze moglbym jakos podeslac fotke gdziec nie wiem czy tu sie da ewentualnie gdzie ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-05-2019, 10:50   

mateo300999, wstaw fotkę do 2MB, np. na www.tinypic.pl i zapodaj linka na forum.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 17-05-2019, 13:01   

A moze bedzie lepiej nagrac maly filmik wrzucic na yt i dac linka tu
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2019, 13:06   

Parownik czy tam reduktor jest wystarczający, mam taki sam u siebie w 2.0 t 170KM, wtryski to najniższa półka ale jak dobrze skalibrowane to powinny działać ok jedynie może być na nich trochę większe spalanie. Aby wykluczyć lub potwierdzić ewentualne problemy z LPG polecam zakręcić gaz na zbiorniku, wypalić wszystko z układu, aż sam przełączy się na benzynie i tak pojeździć ze 100km dla sprawdzenia. Jeśli po tym dystansie na benzynie autko nabierze wigoru to trzeba będzie bardziej przyjrzeć się instalacji i regulacji. Polecam zapytać o ogarniętego gazownika na LPG-Forum bo w Twoich stronach ciężko o takiego jak i o porządnego mechanika.

[ Dodano: 17-05-2019, 13:08 ]
Co do zdjęć to bardziej chodzi jak zamontowane są wtryskiwacze, na filmie może nie być dobrze widać.
 
 
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 17-05-2019, 13:11   

A jezeli sam przyciskiem przelacze gaz na bezyne ? Czy racze lepiej bedzie zakrecic, nie jestem pewien gdzie sie to robi. A z mechanikami to masz racje oj ciezko.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-05-2019, 13:29   

mateo300999, zakręć zawór, wtedy masz pewność że w układzie nie pozostanie lpg. Tutaj masz zdjęcie wielozaworu tomasetto ale większość wygląda podobnie i ma pokrętło do zamykania dopływu gazu.

_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2019, 15:46   

Tak jak pokazał Bzyk_R1, w zbiorniku masz zamontowany taki wielozawór, gaz trzeba zakręcić właśnie tym pokazanym zaworem.
 
 
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 17-05-2019, 18:00   

Dobra dzieki tak zrobie, zauwazylem dzisiaj jeszcze taka sytuacje, kiedy jechalem na benzynie staralem sie go troche przepalic no ale raczej jechal bo jechal, a wiec kiedy od zera mocno i szybko dodawalem gazu bylo wyczuwalne mocne szarpniecie ale tylko przez sekunde potem dalej jedzie bo jedzie. Tak jak by na wolnych obrotach bylo ok a jak przekroczy powiedzmy 1500 juz mul, moze to cos podpowie.

[ Dodano: 17-05-2019, 18:04 ]
Znalazlem ten zawor jest zaraz przy butli, niestety jest zardzewialy nie wiem czy powinienem brobiwac go przekrecic jakims narzedziem, znajac moje szczescie to sie urwie.

[ Dodano: 18-05-2019, 17:00 ]
Tak jak radziliscie wczoraj ponezdzilem tylko na benzynie jakies 100 km, na benzynie wydaje sie troszeczke lepiej ale to raczej normalne nic azczegolnego. Dzisiaj zaraz po zatankowaniu gazu znow wyskoczyl check engine byly dwa bledy jeden ten sam p0170 fuel trim a wiec chlopaki na garazu nie usuneli tej przyczyny byl jeszcze jeden ..., pozniej postanowilem sprawdzic lambdy gorne bo mam dwie gorne i dwie dolne. A wiec opornosc na gornych 7.4 ohm a napiecie dziwne bo 4.3 v gdzies czytalem i ktos mowil ze podczas pracy silnika powinno byc takie jak na aku 14.4, zaraz pojde sprawdzic jeszcze dolne.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2019, 20:35   

To trzeba podejrzeć pracę tych obydwu górnych sond przez OBD oraz jakie wartości mają korekty STFT i LTFT dla obydwu banków. Kup sobie interfejs typu Elm327 bluetooth i na telefon z androidem pobierz darmową apkę Piston i napisz jakie były te wartości jakie są dokładnie błędy.
 
 
mateo300999 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi shogun sport 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: glasgow
Wysłany: 19-05-2019, 13:55   

Ten drogi blad to p0421 cos z temperatura kolektora czy cos, rowniez wczoraj szukalem jakiegis peknecia na przewodach podcisnienia znalazlwm jakies makutkie, i kilka bardzo luznych wezykow. Zcisnolem opackami, rozpiolem rownierz kolektor ten za lambdami zeby wykluczyc ze jest zapchany, niestety nic to nie dalo.

[ Dodano: 19-05-2019, 14:18 ]
Witam oto filmik na yt, nagralem prace sond i niw tylko, moze to cos pomoze.

https://youtu.be/rS9_0SparlA

[ Dodano: 19-05-2019, 14:19 ]
Mowcie jezelo moge jeszcze cos nagrac co moglo by pomoc.

[ Dodano: 19-05-2019, 15:41 ]
Dodaje kolejne linki kolejno
1 z jazdy autem
https://youtu.be/GXRZlhtarlc
2 co i jak pod maska
https://youtu.be/cM91iuUwhc4
3 dane z komputera podczas jazdy
https://youtu.be/kMS9cMn-nW8

Mam nadziwje ze to cos pomoze, nie sadzicie ze przeplywomierz daje za malo powietrza ?

[ Dodano: 19-05-2019, 21:56 ]
Takie bledy znowu wyskoczyly
https://youtu.be/KsMIzNTLkto
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-05-2019, 22:28   

Ta praca sond nagrana na jakim paliwie, na benzynie czy na gazie czy przełączałeś po między paliwami?Jeśli film nagrałeś podczas pracy na gazie to masz prawdopodobnie zużyte lub rozkalibrowane wtryskiwacze gazowe dodatkowo możliwe że jest jakiś błąd w zasileniu ich w gaz bo korekty chwilowe dla obydwu banków i długoterminowe też dla obydwu banków powinny ciągle mieć podobne wartości a u Ciebie w tym samym momencie mają zupełnie różne wartości.
Widzę że nie masz wiedzy w temacie praktycznie w ogóle więc najlepiej poszukaj kogoś ogarniętego jak pisałem wcześniej. Załóż temat o swoim problemie na LPG-Forum a na pewno ktoś z Twojej okolicy się odezwie.
Problem z Twoim autkiem nie jest jakiś bardzo trudny, wystarczy abyś wymienił wtryski gazowe na ACW03 2 listwy po 3 sztuki po około 170zł za potrójną listwę czyli razem około 350zł. Później dokładna regulacja i autko powinno śmigać na gazie jak na benzynie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.