 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CS3A 1.6] Przerywanie zapłonu, silnik się dławi |
Autor |
Wiadomość |
Mazzutu
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi VII Cs_w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2019, 10:42 [CS3A 1.6] Przerywanie zapłonu, silnik się dławi
|
|
|
Hej
Od kilku tygodni mam problem, mam lancera kombi z silnikiem 1.6 4g18 i instalką gazową założoną w pożądnym serwisie, regularnie serwisuje gaz i silnik (oleje filtry) ostatnio silnik zaczął czasem przerywać w sensie dławi się tak jak by czasem świecą przerywała, głównie na gazie na benzynie trochę rzadziej, traci wtedy moc, głównie na obrotach do 2,5 tys, wymieniłem kable i świece, nie pomogło, wymieniłem drugi raz świece na znacznie lepsze Denso za 130 zł, również nie pomogło, ostatnio zaczął przerywać nawet na wysokich obrotach podczas gwałtownego przyspieszania nie mówiąc już o prawie ciaglym do 2,5 czasem słychać taki jakby wybuch niespalonej mieszanki pod silnikiem. Co to może być? Jakaś przepustnica, cewka czy coś innego? Silnik najbardziej przerywa przy obciążaniu (3 bieg -30 i gaz do dechy itp) dzięki za pomoc z góry! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-06-2019, 11:29
|
|
|
Pewnie któraś cewka zapłonowa pada. Na początek proponuję sprawdzić błędy silnika, Jak będzie błąd wypadania zapłonu na dwóch cylindrach z czterech to zamień cewki miejscami i zobacz czy błąd się przemieścił. Dzięki temu potwierdzisz że to wina cewki i namierzysz tę padniętą.
Do sprawdzenia błędów w Twoim aucie wystarczy interfejs typu Elm327 w wersji bluetooth i jakaś darmowa apka na tel. z androidem typu Piston czy Torque.
[ Dodano: 03-06-2019, 11:36 ]
Dodatkowo proponuję zmniejszyć przerwę na świecach na 0,8mm jeśli masz świece z przerwą 1mm lub więcej. Taki zabieg pozwoli cewkom dłużej pożyć ponieważ paliwo LPG ma większą rezystancję niż benzyna przez co potrzeba wyższego napięcia do przeskoku iskry. Dlatego na zmęczonych cewkach których izolacja jest już popękana często na benzynie silnik pracuje jeszcze w miarę ok a na LPG już cewki maja przebicie i występuje problem z wypadaniem zapłonu i oczywiście szarpaniem silnika i brakiem mocy. |
|
|
|
 |
|
|