Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Problem przy wymianie rozrządu 1.6 4G18
Autor Wiadomość
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 25-06-2019, 08:49   [CS3A 1.6] Problem przy wymianie rozrządu 1.6 4G18

Witam wszystkich,

Przy okazji wymiany uszczelniaczy wałka oraz wału korbowego postanowiłem wymienić również rozrząd (już raz to robiłem). Niestety przy dokręcaniu koła wałka rozrządu obróciłem koło o 360. Potem ustawiłem wszystko na znaki i spróbowałem odpalić silnik. Silnik zapali tylko po lekkim dodaniu gazu i strasznie przerywa/nie chodzi równo.
Po tym wszystkim postanowiłem dalej kręcić kołem wałka rozrządu o 360 ustawiać wszystko na znaki i palić auto. Niestety dalej z tym samym skutkiem aut pracuje nierówno i gasnie. Taka operacje wykonałem min 4 razy. :shock: :(

Czy ktoś jest wstanie mi pomoć? I wie jak to poprawnie ustawić?

Zauważyłem również że na kole pasowym wału jest nacięcie oraz że na plastikowej obudowie która jest zamontowana pod tym kołem jest 5 kresek/znaków. Te znaki/kreski są pod prawej stronie koła wału. Jeśli koła wałka i wału ustawię na znaki i założę koło pasowe to nacięcie na kole pasowym pokrywa się z 4 kreską na plastikowej obudowie. Czy tak ma być?
NA obudowie jest chyba 5 kresek z czego przy drugiej jest napisane 10 BTD lub GTD.


Bardzo proszę o pomoc w temacie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2019, 09:38   

Kręciłeś samym wałkiem kiedy wał był na znaku?
Jeśli tak to możliwe że pogiąłeś zawory bo jak wał jest na znaku to tłoki pierwszy i czwarty są w górnym położeniu i przy kręceniu samym wałkiem zawory będą uderzały w tłoki.
 
 
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-06-2019, 14:30   

Cześć,

Kręciłem wałkiem wtedy jak był na znaku. Odnośnie podgięcia zaworów raczej mało to prawdopodobne gdyż tak jak mówisz kiedy wyczuwałem opór, koło wału korbowego lekko przestawiałem do przodu a później cofałem na znaki albo jechałem zgodnie CW na znak.

Przypomniała mi się jedna kwestia:
Podczas zrzucania paska i zakładania wiem ze raz nie przykręciłem śruby walu i próbowałem odpalić, słysząc metaliczny dziwek. Okazało się że koło wału miało luz osiowy i blaszka za tym kołem ocierała o czujnik położenia wału.
Być może czujnik został uszkodzony. Zamówiłem właśnie używkę.
Po podmianie zobaczę co będzie.
Jeśli to nie to nie mam już pomysłów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2019, 21:50   

To całkiem możliwe że to wina czujnika.
 
 
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-06-2019, 08:47   

Niestety po zmianie czujnika wału jest to samo. Auto pali przy wcisnieciu lekko gazu i jak bdyby nie chodzi na wyszstkie cylindry.
Zdjecia ponizej:
zdjecie1
zdjecie2
zdjecie3
zdjecie4
zdjecie5

Czy mogłby ktos wrzucic zdjecie kola paskwego - jak znak na nim pokrywa sie z 5 kreskowa skala po prawej stronie jesli koło wałku rozrzadu jest na znaku?
U mnie w tej chwili po ustawieniu obu kół i założeniu koła pasowego, znak na kole pasowym jest na 4 kresce plastikowej osłony.
Jeśli druga kreska oznacza poprawna pozycje pisze na niej 10 BTDC (before top dead center) to musiałbym cofnać o jeden ząb wał korbowy - wówczas występ/znak odlew na bloku wchodziłby pomiedzy zeby na kole wałku.

Czy macie jeszcze jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?
Czy w tym silnkiu rowniez musi byc poprawnie ustawiona pompa oleju? Czy ona ma jakieś sprzeżenie? W silniku 2.0 chyba tak jest?
Prosiłbym o jakiś opis.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2019, 09:19   

Cramer87 napisał/a:
Czy w tym silnkiu rowniez musi byc poprawnie ustawiona pompa oleju? Czy ona ma jakieś sprzeżenie? W silniku 2.0 chyba tak jest?

W 1.6 nie ma tej pułapki na fachowców :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-06-2019, 09:33   

Bizi78

Co wedlug Ciebie moze byc nie ok w moim przypadku?

Czy mogłem ugiać któryć zawór krecąc ręcznie kołem wałka rozrządu? Wiem że na poczatku poczułem opór (bo zapomniałęm od razku lekko schować tłok w dół) i kręcięm az koło wału poszło lekko do przodu (ruch tłoka w dół). Czy jest możliwość że krecac recznie mogłem ugiąc któryś zawór?
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia spręzania zgaduje? Przy wcisnietym na full przepustniecy jakie powinno byc ciśnienie?

Ile mogą kosztować zawory? I do kogo na forum można uderzyć w tej sprawie?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-06-2019, 10:01   

Cramer87 napisał/a:

Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia spręzania zgaduje? Przy wcisnietym na full przepustniecy jakie powinno byc ciśnienie?


No pewnie tak, ale tam przepustnicy się nie miesza. Normalnie odcinasz paliwo i wkręcasz czujnik zamiast świecy. Mechanik Ci ogarnie pomiar. Jak wyjdzie źle to jeszcze można diagnozować po małym wstrzyknięciu oleju do cylindra. Jeśli nie pomaga to zawory...

Kręcąc ręcznie czyli ręką czy jakąś przedłużką/kluczem?

Ps. Ja na górnym kole na tych zdjęciach nie widzę znacznika... Ta kropka namalowana to jest to?
 
 
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-06-2019, 13:54   

Zdjecie koła pomizej:
Wałek bialy znak po prawej stronie

Wszystko jasne po zmierzeniu cisnienia.
1 i 4 0 psi !!!!!!
2 i 3 210 psi
Czyli podgieło zawory bez zadnej przedłuzki kreca recznie, podjerzewam ze srednica zaworu jest bardzo mała.

[ Dodano: 06-07-2019, 11:16 ]
Witam,

Moze ktoś podac symbol uszczelniaczy zaworowych które są w 4G18?
Z tego co widze na stronach to srednica wenwetrzna jest albo 4.5 mm Ajusa lub 5.5 mm Corteco.
Wie ktoś które są prawidłowe?

https://autowanda.pl/czesci-do-auta/mitsubishi/lancer-sedan-2000,4uk/1-6-98km,han/uszczelniacze-zaworowe,18
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 06-07-2019, 22:48   

Podaj kod vin.
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.