[CS3A 1.6] Problem przy wymianie rozrządu 1.6 4G18 |
Autor |
Wiadomość |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-06-2019, 08:49 [CS3A 1.6] Problem przy wymianie rozrządu 1.6 4G18
|
|
|
Witam wszystkich,
Przy okazji wymiany uszczelniaczy wałka oraz wału korbowego postanowiłem wymienić również rozrząd (już raz to robiłem). Niestety przy dokręcaniu koła wałka rozrządu obróciłem koło o 360. Potem ustawiłem wszystko na znaki i spróbowałem odpalić silnik. Silnik zapali tylko po lekkim dodaniu gazu i strasznie przerywa/nie chodzi równo.
Po tym wszystkim postanowiłem dalej kręcić kołem wałka rozrządu o 360 ustawiać wszystko na znaki i palić auto. Niestety dalej z tym samym skutkiem aut pracuje nierówno i gasnie. Taka operacje wykonałem min 4 razy.
Czy ktoś jest wstanie mi pomoć? I wie jak to poprawnie ustawić?
Zauważyłem również że na kole pasowym wału jest nacięcie oraz że na plastikowej obudowie która jest zamontowana pod tym kołem jest 5 kresek/znaków. Te znaki/kreski są pod prawej stronie koła wału. Jeśli koła wałka i wału ustawię na znaki i założę koło pasowe to nacięcie na kole pasowym pokrywa się z 4 kreską na plastikowej obudowie. Czy tak ma być?
NA obudowie jest chyba 5 kresek z czego przy drugiej jest napisane 10 BTD lub GTD.
Bardzo proszę o pomoc w temacie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-06-2019, 09:38
|
|
|
Kręciłeś samym wałkiem kiedy wał był na znaku?
Jeśli tak to możliwe że pogiąłeś zawory bo jak wał jest na znaku to tłoki pierwszy i czwarty są w górnym położeniu i przy kręceniu samym wałkiem zawory będą uderzały w tłoki. |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-06-2019, 14:30
|
|
|
Cześć,
Kręciłem wałkiem wtedy jak był na znaku. Odnośnie podgięcia zaworów raczej mało to prawdopodobne gdyż tak jak mówisz kiedy wyczuwałem opór, koło wału korbowego lekko przestawiałem do przodu a później cofałem na znaki albo jechałem zgodnie CW na znak.
Przypomniała mi się jedna kwestia:
Podczas zrzucania paska i zakładania wiem ze raz nie przykręciłem śruby walu i próbowałem odpalić, słysząc metaliczny dziwek. Okazało się że koło wału miało luz osiowy i blaszka za tym kołem ocierała o czujnik położenia wału.
Być może czujnik został uszkodzony. Zamówiłem właśnie używkę.
Po podmianie zobaczę co będzie.
Jeśli to nie to nie mam już pomysłów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-06-2019, 21:50
|
|
|
To całkiem możliwe że to wina czujnika. |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-06-2019, 08:47
|
|
|
Niestety po zmianie czujnika wału jest to samo. Auto pali przy wcisnieciu lekko gazu i jak bdyby nie chodzi na wyszstkie cylindry.
Zdjecia ponizej:
zdjecie1
zdjecie2
zdjecie3
zdjecie4
zdjecie5
Czy mogłby ktos wrzucic zdjecie kola paskwego - jak znak na nim pokrywa sie z 5 kreskowa skala po prawej stronie jesli koło wałku rozrzadu jest na znaku?
U mnie w tej chwili po ustawieniu obu kół i założeniu koła pasowego, znak na kole pasowym jest na 4 kresce plastikowej osłony.
Jeśli druga kreska oznacza poprawna pozycje pisze na niej 10 BTDC (before top dead center) to musiałbym cofnać o jeden ząb wał korbowy - wówczas występ/znak odlew na bloku wchodziłby pomiedzy zeby na kole wałku.
Czy macie jeszcze jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?
Czy w tym silnkiu rowniez musi byc poprawnie ustawiona pompa oleju? Czy ona ma jakieś sprzeżenie? W silniku 2.0 chyba tak jest?
Prosiłbym o jakiś opis. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-06-2019, 09:19
|
|
|
Cramer87 napisał/a: | Czy w tym silnkiu rowniez musi byc poprawnie ustawiona pompa oleju? Czy ona ma jakieś sprzeżenie? W silniku 2.0 chyba tak jest? |
W 1.6 nie ma tej pułapki na fachowców . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-06-2019, 09:33
|
|
|
Bizi78
Co wedlug Ciebie moze byc nie ok w moim przypadku?
Czy mogłem ugiać któryć zawór krecąc ręcznie kołem wałka rozrządu? Wiem że na poczatku poczułem opór (bo zapomniałęm od razku lekko schować tłok w dół) i kręcięm az koło wału poszło lekko do przodu (ruch tłoka w dół). Czy jest możliwość że krecac recznie mogłem ugiąc któryś zawór?
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia spręzania zgaduje? Przy wcisnietym na full przepustniecy jakie powinno byc ciśnienie?
Ile mogą kosztować zawory? I do kogo na forum można uderzyć w tej sprawie? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-06-2019, 10:01
|
|
|
Cramer87 napisał/a: |
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia spręzania zgaduje? Przy wcisnietym na full przepustniecy jakie powinno byc ciśnienie?
|
No pewnie tak, ale tam przepustnicy się nie miesza. Normalnie odcinasz paliwo i wkręcasz czujnik zamiast świecy. Mechanik Ci ogarnie pomiar. Jak wyjdzie źle to jeszcze można diagnozować po małym wstrzyknięciu oleju do cylindra. Jeśli nie pomaga to zawory...
Kręcąc ręcznie czyli ręką czy jakąś przedłużką/kluczem?
Ps. Ja na górnym kole na tych zdjęciach nie widzę znacznika... Ta kropka namalowana to jest to? |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 06-07-2019, 22:48
|
|
|
Podaj kod vin. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|