Ratunkowa zmiana silnika 4G18 na 4G13 |
Autor |
Wiadomość |
sted966
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Turek
|
Wysłany: 10-08-2019, 00:21 Ratunkowa zmiana silnika 4G18 na 4G13
|
|
|
Miałem przygodę z zagotowaniem mojego Space Stara 1.6 16v. Jest to auto z 2001 roku i z przebiegiem prawie 300tys. Auto zaczęło dymić na zimnym, więc byłem zmuszony wymienić uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworów. Pewnego dnia auto zaczęło dymić z zwielokrotnioną siłą, bez przerwy, nawet po przejechaniu około 2km. Nie chcę przeprowadzać remontu silnika, bo jest to nieopłacalne. Silników 4G18 jest strasznie mało a jeśli są to ich cena przerasta wartość auta. Jest wiele ogłoszeń z silnikami 1.3, które są stosunkowo tanie, i tutaj jest moje pytanie, czy mogę zmienić z 1.6 na 1.3? Czy potrzebne są jakieś modyfikacje? A może możliwa jest zmiana 4g18 na 4g92? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-08-2019, 10:20
|
|
|
Jak już zmieniałeś uszczelkę pod głowic ą to trzeb było ogarnąć pierścienie .
Koszt niewielki a robota przy okazji.
Głowica była planowana czy tylko ściągnięta i założona .
Co do swapu to na pewno trzeba zwrócić uwagę bo starsze 1.3 miały aparat zapłonowy i w innym miejscu sondę lambda. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sted966
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Turek
|
Wysłany: 10-08-2019, 11:54
|
|
|
Glowica zrobiona po bożemu Widziałem 1.3 z dwoma cewkami i dwoma kablami WN. Jednak przemyślałem sprawę i wymienię pierścienie, uszczelkę pod głowicą raz jeszcze. Zaryzykuję, może wszystko wróci do normy |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
|
|
|
 |
sted966
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Turek
|
Wysłany: 10-08-2019, 13:55
|
|
|
A propos honowania, rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział, że jeśli tłoki są pionowo osadzone w silniku i gładzie wyglądają dobrze, to nie trzeba honować. To prawdą? |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 10-08-2019, 14:11
|
|
|
raz złożyłem silnik bez honowania....... A potem znów rozbierałem, bo jadło olej....... Honowanie, poskładanie, dotarcie i się skończył problem. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
sted966
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Turek
|
Wysłany: 11-08-2019, 10:10
|
|
|
A jeszcze jedna kwestia. Czy możliwa jest wymiana na 4g92? Czy trzeba wymienić całą wiązkę? Czy na przykład sam komputer? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-08-2019, 12:34
|
|
|
sted966 napisał/a: | Czy trzeba wymienić całą wiązkę? |
Tak.
O silnik spytaj w lubuski a dokładnie w Drezdenku, sporo gratów do MSS wystawiają stamtąd. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-08-2019, 22:26
|
|
|
sted966, przy swapie najkorzystniej jest kupić całe auto - masz pewność stanu podzespołów i nie zabraknie Ci niczego, a jak będziesz miał szczęście to sobie jeszcze jakieś inne drobiazgi uzupełnisz/wymienisz
Ceny SS są teraz tak śmieszne, że nie masz sie co zastanawiać.
Jak chcesz wymienić sam silnik to kupuj goły słupek. |
|
|
|
 |
sted966
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Turek
|
Wysłany: 31-08-2019, 16:38
|
|
|
Nadeszła wiekopomna chwila i jednak zdecydowałem się na wymianę silnika na 1.3, bo udało mi się kupić fajny egzemplarz w dobrej cenie. Kupiłem wersję z dwoma cewkami, jak w 1.6, wszystko pasowało jak ulał, ale... Dla potomnych - koło zamachowe w 1.3 jest inne, mniejsze, wystarczy podmienić te z 1.6 oraz kwestia sterownika silnika - u mnie wyszła mała niespodzianka, ponieważ sterownik od 1.6 idealnie współpracuje z nowym silnikiem. Kupiłem używany sterownik do 1.3 i silnik nie chciał zapalić, dlatego zostałem przy starym. Pozdrawiamy |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-09-2019, 15:15
|
|
|
sted966, Napisz jeszcze jak wychodzi teraz spalanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sted966
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Turek
|
Wysłany: 01-09-2019, 20:39
|
|
|
Nie dodałem jeszcze, że w aucie mam lpg, też działa bez zarzutu, choć przejadę się do gazownika, aby sprawdził mi wszystko pod komputerem. Czekam rownież, aż przyjdą mi nowe świecie zapłonowe. Gdy wyjeżdze cały zbiornik gazu, na pewno dam znać.
[ Dodano: 17-10-2019, 15:31 ]
Wybaczcie, że pisze dopiero teraz. Wyjeździłem już parę zbiorników LPG. Auto przed przeglądem u gazownika paliło więcej od poprzedniego silnika, ok. 10l gazu, po korekcji dawki i wymianie filtrów spalanie spadło do 8,5l, więc wynik dla mnie zadowalający. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 414 Skąd: WPI
|
Wysłany: 18-10-2019, 12:58
|
|
|
Miałem Spejsa 1.3, którego zminiłem na 1.6. Oboma zrobiłem po kilkadziesiąt tysięcy km. Oba sprawne i technicznie zadbane, nawet koła te same, bo przerzuciłem ze starego - i przy tym samym kierowcy to 1.6 był oszczędniejszy. |
|
|
|
 |
|