[MSS 1.6] Cewki, świece i przewody. |
Autor |
Wiadomość |
Tytus
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2019 Posty: 10 Skąd: Marki
|
Wysłany: 21-08-2019, 19:22 [MSS 1.6] Cewki, świece i przewody.
|
|
|
Witam
Za kilka dni Misiek trafia na montaż LPG. Ale pan montażysta (nie widząc auta) poinformował mnie żebym się liczył z tym, że chwile po montażu będę musiał wymienić prawdopodobnie cały komplet.
I mam pytanie - czy rzeczywiście tak lecą te elementy po montażu LPG ?
Drugie pytanie:
Jakie cewki, fajki kupić ?
Bo widzę cewki na Allegro w cenach od 60 do 207 zł |
_________________ Pozdrawiam
Tytus |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-08-2019, 20:19
|
|
|
Jeśli elementy nie były wymieniane od nowości to ja bym profilaktycznie wymienił świece i przewody.
Cewki to bym bez powodu nie wymieniał.
Ale jak coś to cewki chyba najlepiej Denso, przewody i świece ja bym szukał oryginałów. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-08-2019, 20:44
|
|
|
Jeśli cewki czy przewody mają już kilka czy kilkanaście lat to na pewno mają już jakieś uszkodzenia, mikropęknięcia. Na benzynie może nie być to jeszcze odczuwalne ale na gazie bardzo prawdopodobnym jest że może coś wyjść. Dzieje się tak z tego powodu że mieszanka paliwowa LPG ma wyższą rezystancję więc trudniej jest przeskoczyć iskrze w takim środowisku więc aby do tego doszło to w cewce zapłonowej musi wygenerować się wyższe napięcie. Wyższe napięcie to i większe prawdopodobieństwo przebicia więc jak są pęknięcia obudowy cewki czy pęknięcia izolacji przewodu zapłonowego to podczas pracy na gazie szybciej może dojść do awarii. Ten problem można dość łatwo zminimalizować poprzez zmniejszenie przerwy po między elektrodami świec do około 0,8mm jak jest więcej czyli 1 - 1,1mm. Można też zmienić świece na dedykowane do LPG ale one różnią się od zwykłych właśnie tą przerwą.
W swoich autach zawsze zmniejszałem przerwę lub stosowałem świece ze zmniejszoną fabrycznie przerwą i nigdy problemów z układem zapłonowym nie miałem. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-08-2019, 18:55
|
|
|
Według mnie nie ma sensu kupować na zapas. Założy instalację, jak będzie się coś działo to wtedy kupisz. Ja jak miałem MSS z1.6 LPG montowałem standardowe świece Beru co 15tys. i wszystko było ok, kable i cewki były cały czas fabryczne. |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
Tytus
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2019 Posty: 10 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-08-2019, 20:07
|
|
|
Pierwsze kilometry na LPG nakręcone.
Zmieniłem tylko przed montażem świece.
Jak na razie auto jeździ prawidłowo.
Dmucham na zimne bo za dwa tygodnie lece Miśkiem na Bałkany i nie chcę niespodzianek |
_________________ Pozdrawiam
Tytus |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-08-2019, 20:20
|
|
|
Odważny jesteś z nową instalacją w taką drogę .
A tak ogólnie to jakie komponenty zamontował gazownik? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tytus
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2019 Posty: 10 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-08-2019, 22:06
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Odważny jesteś z nową instalacją w taką drogę .
A tak ogólnie to jakie komponenty zamontował gazownik? |
Instalacja STAG
sterownik GO FAST
Parownik R02
Listwa AC W01
Czujnik ciśnienia PS04
Dedykowane do max 140kM
Zbiornik 44 l - trochę wystaje nad podłogę ale powinien starczyć na ok.400 km.
Montażysta ma świetne recenzje i w googlu i na FB.
Trochę maruda na wyrost, ale instalacja zamontowana poprawnie i estetycznie.
Zajmowałem się LPG zawodowo tyle, że 10 lat temu . Fajnie,że współczesne instalacje prawie nie ingerują w elektronikę pojazdu.
Zobaczymy tylko jak zmianę paliwa zniosą stare sondy. |
_________________ Pozdrawiam
Tytus |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-08-2019, 23:03
|
|
|
Cienko że założył takie wtryski, za około 50zł więcej miał byś sporo lepsze ACW03. |
|
|
|
 |
Tytus
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2019 Posty: 10 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-08-2019, 06:59
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Cienko że założył takie wtryski, za około 50zł więcej miał byś sporo lepsze ACW03. |
Po co ? |
_________________ Pozdrawiam
Tytus |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-08-2019, 09:43
|
|
|
Bo są trwalsze, precyzyjniejsze, są jako wtryskiwacze pojedyncze a nie listwa dzięki czemu można tez zamontować blisko wkrętek w kolektorze co skraca drogę gazu i pozwala lepiej się wstrzelić porcją gazu w konkretny cykl pracy silnika. Dzięki temu jest lepsza reakcja na gaz czyli dynamika oraz może bardzo delikatnie obniżyć się spalanie. Gazownikom jednak często nie chce się tak montować bo to wymaga z 15 minut więcej czasu niż montaż listwy. |
|
|
|
 |
Tytus
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2019 Posty: 10 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-08-2019, 11:25
|
|
|
Miało być prosto i zgodnie z budżetem.
I tak wyszło.
Jak na razie jestem zadowolony - nie zauważam różnic w pracy na b/g.
A wiadomo, że „lepsze jest wrogiem dobrego” 😂
[ Dodano: 26-08-2019, 11:29 ]
P.s. Co do wymiany cewek i przewodów to przed montażem zaaplikowałem całemu układowi zapłonowymi (oczywiście po demontażu) kąpiel w smarze silikonowym.
A świece jak już pisałem wymieniłem.
Myśle, że to wystarczy.
Czy miałem racje - czas pokaże 😄
[ Dodano: 27-09-2019, 19:08 ]
No i wróciłem.
5000 km po Bałkanach pękło bez najmniejszego problemu.
Bardzo się polubiliśmy z MSS.
Spalanie LPG ok 9 l edit - policzone dokładnie
9,87 l/100 km
Spalanie oleju ok 200 ml / zeszło ok 1/3 z bagnetu. |
_________________ Pozdrawiam
Tytus |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 04-10-2019, 21:22
|
|
|
LPG założyłem w 2015r. Podczas montażu nie zakładałem cewek, świec, przewodów ( bo nie wiedziałem? bo nikt nie powiedział?). Od tego czasu odnośnie LPG wymieniam co 10 tys km tylko 2 filtry gazu ( kosztuja grosze ok 3zł i 7zł staga bulpren). W tym roku padł czujnik temperatury gazu i to chyba wszystko odnośnie całej instalacji gazowej . A tak to tylko leje i zmieniam filtry i wszystko chodzi. Świece Denso k20TT wymieniam cyklicznie co 40tys km odkąd kupiłem auto w 2010. Markowe i dobra cena. Na baku LPG 45l robię średnio 450km w cyklu mieszanym. Na trasie S7 w to i z powrotem jadąc średnio 120km zrobiłem na 32L -400km , tylko trasa.
Jeżeli chodzi o olej to od zakupu leje 5w30 Shell. Nie brał nigdy oleju i o dziwo nadal nie bierze a sądziłem że po LPG dostanie trochę silnik w tyłek.
[ Dodano: 31-01-2021, 14:50 ]
Cześć
Nie wiem czy w dobrym temacie napisałem. Czy możecie mi podpowiedzieć co to za wiązka uszkodzonego kabla? Co powinienem kupić?.
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-01-2021, 16:12
|
|
|
To kabel z fajką.
Zamienniki sprzedawane są parami czyli 2 szt.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|