Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5V6 GDI] Błąd P0303 i P0203 w GDi V6
Autor Wiadomość
Karkol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: Islandia
Wysłany: 28-12-2019, 17:51   [3.5V6 GDI] Błąd P0303 i P0203 w GDi V6

Witam wszystkich. W Pajero III 2003r 3.5 V6 GDi mojej żony zaświeciła się kontrolka silnika. Poszedłem sprawdzić i zauważyłem także nierówną pracę silnika. Kody błędów zczytałem za pomocą interfejsu BT opartym na ELM327 który wskazał P0303 - brak zapłonu na trzecim cylindrze. Po wymontowaniu świec okazało się, że ktoś założył nieprawidłowe Denso PK16PR-P11. Kupiłem nowe NGK IZFR5B i dodatkowo zamieniłem cewki 3 i 5 miejscami aby w razie braku poprawy nie demontować znowu paru elementów. Po uruchomieniu silnik niestety dalej pracował nierówno ale tym razem interface wyświetlił błąd P0203 co oznacza obwód wtryskiwacza na cylindrze nr 3. Pytanie do Was drodzy Panowie i Panie:

1) Cylinder nr 3 to ten pośrodku połówki po stronie pasażera (prawa strona patrząc w kierunku jazdy), a piąty po tej samej stronie ale bliżej kabiny, tak?
2) Jaki środek do czyszczenia układu paliwowego jest polecany w takich sytuacjach? Szukając natrafiłem na informację o oleju do silników 2T na zagranicznym forum.
3) Jakie są orientacyjne koszty naprawy usterki na warsztacie i samego wtrysku jeśli rzeczywiście jest wadliwy (500zł, 1000, 1500)?

EDIT: Udało mi się dostać do wtyczki wtryskiwaczy która znajduje się kolektorze dolotowym i dokonałem pomiaru ciągłości obwodu. Niestety między konektorami 9 i 10 jest przerwa. Czeka mnie więc rozebranie paru elementów i sprawdzić ostatecznie czy gdzieś jest przerwa na kablu bądź innym styku czy wtryskiwacz uwalony

Dodatkowe sugestie i porady mile widziane.
Pozdrawiam i życzę udanego weekendu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.