Outlander III na co zwrócić uwagę |
Autor |
Wiadomość |
janchi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2020, 00:51 Outlander III na co zwrócić uwagę
|
|
|
Cześć.
Rozważam zakup takiej oto perły motoryzacji.
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6CGBX8.html
Wg założenia ma to być bezawaryjne auto na kilka lat (stąd wybór silnika 2.0 benz).
Biorąc pod uwage kwotę - nie chciałbym natknąć się na niespodziewane wydatki na starcie.
Proszę o info co sprawdzić przed kupnem przy tym egzemplarzu i przy przebiegu 136 kkm?
Kiedy szykować się na wymianę rozrządu i jaki jest +- koszt.
Czy ta skrzynia jest godna polecenia czy raczej lepiej manual (użytkowo wole automat) - to jest CVT?
Z góry dzięki
Pzdr |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 18-02-2020, 10:07
|
|
|
Tak, to jest CVT,
Nie wiem czy były jakieś "przejściówki" ale zwróć uwagę, iż atrapa jest od przedlifta czyli 2013, przy znaczku mitsu listwy idą ku górze, a w 2014 są szersze i równe.
Zderzaki pokrywają się z rocznikiem, bądź jak kto woli modelem MY2014.
na resztę nie odpowiem, bo sam mam klekota, zresztą kupionego specjalnie dla klasycznego automatu, jakoś do CVT nie mam zaufania szczególnie przy używanym aucie.
Powodzenia w wyborach. |
|
|
|
 |
Przemo9
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III, 2.0, CVT, 2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2019 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-02-2020, 13:36
|
|
|
CVT to raczej kwestia osobista albo się to lubi albo nie. Ja osobiście już polubiłem. Wg mnie koniecznie trzeba się przejechać na próbę taką skrzynią i zobaczyć czy odpowiada. Przy czym chyba jest w tej chwili trochę inny soft do CVT niż w 2014.
Co do trwałości to się nie wypowiem bo nie wiem
Powodzenia w wyborze! |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-02-2020, 08:12
|
|
|
janchi napisał/a: | Czy ta skrzynia jest godna polecenia czy raczej lepiej manual (użytkowo wole automat) - to jest CVT? |
CVT - Continously Variable Transmission, czyli skrzynia bezstopniowa, w której nie poczujesz zminy biegów a zmiana przełożenia odbywa się po dwóch kołach stożkowych za pomocą pasa lub łancucha. Płynnie przekazywany moment. Fajnie się jezdzi po miescie. Potrafi przytrzymać silnik na wysokich obrotach jak depniesz. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
janchi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2020, 07:05
|
|
|
Dziękuje wszystkim za odpowiedz. Mam
Nadzieje że zakup będzie udany (na pewno się pochwale). |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2020, 10:53
|
|
|
Mam taki sam rocznik 2013, tutaj przód jest jakis rzeźbiony bo 2014 ma inny grill wiec być może jakaś stłuczka i źle dobrane cześci
Ogolnie wersja 2014 ma podokładane takie posrebrzane elementy (2013 cała czarna) ale i relingi są wtedy też srebrne.
Wydaje mi się też, że w 2014 roku były już ledy z tyłu oraz z przodu na dole ale to do potwierdzenia.
Tak wygląda prawdziwy 2014 - znajdz różnice:
https://www.otomoto.pl/of...5-ID6CA20O.html
Wg mnie to jest wersja 2013 po rzeźbie
Silnik 2.0 ma rozrzad na łańcuchu wiec nie ma potrzeby zmiany, bardziej bym uwazał na skrzynie i potwierdzone wymiany oleju. Wymiana oleju powinna nastąpić przy 80kkm i lepiej mieć na to kwity.
Co do skrzyni musi pracować płynnie bez jakichkolwiek szarpnieć. Czyli gaz w podłogę i sprawdzasz czy nic nie szarpie i przyspiesza równo to tak najprościej ale lepiej udać się do kogoś kto się zna na mitsu zeby nie wbić się na minę |
|
|
|
 |
janchi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2020, 17:18
|
|
|
Dzięki wszystkim za cenne wskazówki. Po wizycie w warsztacie okazało się że auto miało robiony przód (wymieniana belka, przeguby z jednej strony itp) i tył, prawdopodobnie drzwi tez. Panowie z warsztatu jednoznacznie odradzili zakup.
Generalnie niestety darowałem sobie outlandera - obejrzałem ich 7 z podobnych rocznikow i wszystkie miały środek bardzo słabym stanie - chyba kwestia jakości plastików?
Może następne auto to będzie mitsu
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|