Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka outlandera 5 osobowego na 7 osobowy.
Autor Wiadomość
Anczes 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 1
Skąd: Płońsk
Wysłany: 30-03-2020, 12:13   Przeróbka outlandera 5 osobowego na 7 osobowy.

Witam szanownych forumowiczów.
Jako ,że powiększa mi się rodzina postanowiłem zmienić auto na większe i padło na Outlandera II.
Zależało mi na aucie 7 osobowym, lecz po długich poszukiwaniach trafiłem na 5 osobowe w dobrym stanie. Pomyślałem - przetłoczenia na 3 rząd są więc dokupię ławkę, plastiki, pasy i przerobie na 7 osobowe.
Wszystko szło dobrze, fabryczne mocowania w podłodze są schowane pod blachą bagażnika, są wspawane a niema wywierconych otworów w blasze. Tak samo z gwintami pod pasy tylne.
Jedyny problem jaki napotkałem i nie potrafię go samodzielnie pokonać to mocowanie pasów od strony mechanizmu. Czy jest na forum ktoś kto dokonywał takiej przeróbki? Może ktoś z szanownych forumowiczów posiada zdjęcia tych mocowań, lewej i prawej strony?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-04-2020, 09:39   

o jaki mechanizm tobie chodzi
jesli o benben zwijajacy to musza byc orginane mocowania i bebny
mocowane sa za oslonami tylnimi
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-04-2020, 10:55   

Anczes napisał/a:
Może ktoś z szanownych forumowiczów posiada zdjęcia tych mocowań, lewej i prawej strony?

Wydaje mi się, że żadnych dodatkowych mocowań pasów tam nie ma.
Tutaj masz screena z manuala.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzysiek 123 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: śląsk
Wysłany: 06-04-2020, 21:33   

ja przerabiałem z 5na 7 osobowy
wszystko jest tylko się rozejrzyj
i kompletuj dokumety aby to ogarnąć prawnie
 
 
krawyy 
Nowy Forumowicz
krawyy

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2020
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-12-2020, 08:16   Mocowanie Pasów 3-go Rzędu

Również podłączam się do tematu bo od jakiegoś czasu zachodzę w głowę gdzie podłączyć pasy pod plastikami
_________________
kamillo krwawy
 
 
PiterRC 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2DID TCSST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2020
Posty: 13
Skąd: Żywiec
Wysłany: 02-12-2020, 15:56   

Z tego co mi wiadomo nie da się już przerejestrować auta 5os na 7os. Nawet jeśli oryginalnie wyszedł z fabryki jako 7os ale został zarejestrowany na 5os to chyba od tego roku wszedł przepis który tego manewru zabrania. Tak powiedziano mi na stacji diagnostycznej jak szukałem dla siebie 7os.
 
 
krystianshoota 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 14
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 03-12-2020, 08:32   

Witam,
Przypomnę swój post z poniższego tematu:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110810
Cytat:
W moim wypadku wyglądało to tak:
1. skompletowałem wszystkie potrzebne elementy aby dokonać transformacji,
2. znalazłem warsztat, który wystawi rachunek o zmianie pojazdu z ciężarowego na osobowy oraz 5 osobowy na 7 osobowy,
3. wykonałem badanie techniczne na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (czasem jest problem ze znalezieniem odpowiedniego diagnosty, który będzie chciał wykonać badanie i wprowadzić dokonane zmiany do systemu),
4. udałem się do wydziału komunikacji gdzie złożyłem wypełniony wniosek, rachunek z warsztatu, wynik badania diagnostycznego. Urzędnik wydrukował informację iż warsztat, który wystawił rachunek ma zgłoszone w działalności naprawy aut,
5. odebrałem nowy dowód rejestracyjny,
6. cieszę się jazdą 7 osobową osobówką, choć kupiłem 5 osobową ciężarówkę :D

Największy problem to był ze znalezieniem diagnosty Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, który będzie chciał podjąć się wykonania badania technicznego i wprowadzić dokonane zmiany do systemu. W moim przypadku dopiero ósma stacja diagnostyczna potwierdziła, że można i zrobiła to.
 
 
PiterRC 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2DID TCSST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2020
Posty: 13
Skąd: Żywiec
Wysłany: 03-12-2020, 13:39   

W którym roku to robiłeś?
 
 
krystianshoota 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 14
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 03-12-2020, 21:51   

W czerwcu 2018 roku, zrobiłem przeróbkę i pojechałem na najbliższą Okręgową Stację Kontroli Pojazdów - a tu problem, usłyszałem, że takich rzeczy już się nie robi, ze względów bezpieczeństwa jest zakazane. Podjechałem na inną OSKP i usłyszałem, że możliwe, jak będę miał rachunki z ASO na nowe elementy, które zostały zamontowane - oczywiście z obecnego roku, a na kolejnej, że muszę udać się do PIMOTu. Wróciłem do domu i zacząłem ponownie sprawdzać przepisy... wyglądało na to, że diagności nie są chętni wykonać formalności, a więc trzeba było pojeździć aby znaleźć takiego któremu się chce. No i znalazłem, obejrzał auto, porobił zdjęcia, przeprowadził badanie, wprowadził wszystko do systemu.
Gdyby nie to, że poniosłem wydatki i miałem już przeróbkę pewnie bym odpuścił - poświeciłem trochę czasu i paliwa i jest sukces - w urzędzie nie robili żadnych problemów.
 
 
PiterRC 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2DID TCSST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2020
Posty: 13
Skąd: Żywiec
Wysłany: 04-12-2020, 16:09   

Dlatego wspomniałem ze od tego roku już się chyba nie da.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 04-12-2020, 19:36   

jak ktos z Poznania to moge podac stacje gdzie ja to 3 lata temu robilem bez problemu
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
krystianshoota 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 14
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 05-12-2020, 21:38   

PiterRC napisał/a:
Dlatego wspomniałem ze od tego roku już się chyba nie da.

Nie odbierz tego za atak, jednak poproszę o podstawę - co się zmieniło że się nie da?
 
 
PiterRC 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2DID TCSST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2020
Posty: 13
Skąd: Żywiec
Wysłany: 05-12-2020, 23:06   

Może słabo to zabrzmi ale nie sprawdzałem podstawy prawnej tego co powiedział mi diagnosta na OSD. Po prostu szukałem już Outlandera który napewno ma w dowodzie wbite 7 miejsc. Myślę że wystarczy zwykły telefon zainteresowanego tematem do stacji diagnostyczne a tam uzyska najlepsze informacje.
 
 
DawidMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 20-03-2024, 13:06   

Witam wszystkich. Podłączę się do tematu przeróbki z 5 na 7 osób. Mam mitsu III i jak się okazało po zakupie nie za bardzo jest z tyłu miejsce na trójkę dziecie w tym jedno w foteliku i się przymierzam do przerobienia go na 7 osobowy. Czy ma ktoś z kolegów jakiś manual co jest potrzebne do przeróbki i jak montować? W Touranie udało mi się wykonać taklą transformację i od dłuższego czasu mam 7 osobowy. Technicznie to ogarnę ale potrzebuję wsparcia co jest potrzebne do takiej transformacji aby dobrze dobrać i dokupić wszystkie części.
_________________
David Mitsu
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 22-03-2024, 16:37   

Outi III to nie ta parafia :-)
Moje auto jest fabrycznie 7-miejscowe ale akurat mnie to zbyteczne i wymontowaem te siedzenia (zbędne 35kg balastu i mam schowek).
Outi II (i pokrewne) mają tę przypadłość, że tył lubi mocno przysiadać przy obciążeniu. Nie wiem jak z tym w III ale poza dodatkowymi
siedzeniami i pasami też pewno warto pomyśleć o silniejszych/dodatkowych sprężynach na tył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.