Kute tłoki do O1T a stopień sprężania |
Autor |
Wiadomość |
Bagino
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 05-05-2020, 17:41 Kute tłoki do O1T a stopień sprężania
|
|
|
Cześć.
Jestem z Wami od kilku lat a to mój pierwszy post, zatem najpierw chcę wszystkich serdecznie powitać i prosić o kilka rad.
Po kilku perypetiach z silnikiem w moim aucie jestem zmuszony do wymiany tłoków. Zaproponowano mi Wiseco o stopniu sprężania 9.0. Jeśli dobrze pamiętam w O1T jest 8.8.
Czy taka zmiana jest akceptowalna? |
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-05-2020, 05:51
|
|
|
Cześć,
Kwestia stroiciela, trzeba zrobić dobrze program.
Pozatym możesz założyć uszczelke grubszą i CR będzie obniżone
Ogólnie takie CR jest stosowane w EVO, a seryjnie EVO też ma 8.8
Co się stało z tłokami? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 268 Skąd: pl
|
Wysłany: 06-05-2020, 15:00
|
|
|
Ustaliłbym ze stroicielem bo zapyta o tłoki są różne rodzaje, o to czy głowa była robiona, jaka uszcz., jakie paliwo w planie itp. |
|
|
|
 |
Bagino
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 06-05-2020, 19:43
|
|
|
Dzięki za informacje.
Co się stało z tłokami?
Długa historia. Urwała się elektroda masowa ze świecy w 2 cylindrze i wyobraźcie sobie, że zassało ją do dolotu. Wpadła później do 3 cylindra gdzie zrobiła największy bałagan. Skutkiem tego były powypalane dziurki na tłokach pracujących w 2 i 3 cylindrze no i spalanie stukowe. Z trzeciego cylindra wyciągnęliśmy ją, wyglądała jak okrągły śrut. Kupiłem w fajnym stanie tłoki od evo 9. Firma co mi planowała głowicę zaoferowała, że przełożą mi je na moje korby. Niestety zrobili to na prasie a nie zgodnie ze sztuką i to spowodowało przytarcie się tłoka na pierwszym cylindrze. Zrobili z niego delikatne jajo. Zatem ponownie rozbieranie, blok wylądował na Krasnobrodzkiej w Warszawie. I składam powolutku.
A propos stroiciela. Czy jesteście w stanie polecić kogoś z północno - wschodniej Polski? W ostateczności z Warszawki? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 268 Skąd: pl
|
Wysłany: 06-05-2020, 20:30
|
|
|
Krasnobrodzka obrobi blok i kto Ci składa silnik ? Ci sami co włożyli tłoki 9kowe?
Jak coś to dam Ci potem namiary na stroiciela. |
|
|
|
 |
Bagino
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 06-05-2020, 21:43
|
|
|
Tamta firma boi się ile to będzie ich kosztować. Składać będzie ogarnięty warsztat. A na stroiciela poproszę namiar |
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 07-05-2020, 23:07
|
|
|
Niezłego masz pecha... Wytrwałości życzę
Zawsze mógł ten kawaleczek wpaść pod zawór, wtedy mogłoby być gorzej 🙊🙊
Korby zmieniasz odrazu? Chyba szkoda nie zmienić przy takiej odbudowie?? |
|
|
|
 |
Bagino
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 10-05-2020, 21:07
|
|
|
Niezły bałagan.
Tak korby zmieniam razem z tłokami. Być może jeszcze kolektor, bo oczywiście pękł. |
|
|
|
 |
|