 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana olejów |
Autor |
Wiadomość |
FareonX
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2020 Posty: 13 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2020, 22:11 Wymiana olejów
|
|
|
Niedawno nabyłem Pajero 3.2 did long i chciałem wymienić oleje, nazbierałem trochę informacji jakie ale ciągle mam sprzeczne info, proszę o sprostowanie jeśli gdzieś jest błąd ...
Silnikowy - Motul 5w40 - 10L - jest wiele rodzajów jakiś szczególnie polecany ?
Tylny most - 75w140 - 3L - Jakiej firmy najlepiej kupić ?
Przedni most - 80w90 - Ile litrów wchodzi ? Jakiej firmy kupić ?
Reduktor - 80w90 - Ile litrów wchodzi ? Jakiej firmy kupić ?
Skrzynia to każdy poleca oryginał więc tego się trzymam ATF SP3 10L
Czy macie jakiegoś pewnego sprzedawcę na alledrogo od którego można kupić pewny olej niepodrobiony ? Czy raczej kupować w swoim regionie w pewnej hurtowni ? |
|
|
|
 |
Olson
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-11-2020, 22:51
|
|
|
silnik:
Przy wymianie silnikowego, sprawdź jakiego rozmiaru masz bagnet, była akcja serwisowa i niektóre były za krótkie. Mi weszło jak dobrze pamiętam 9L.
W tym wątku wymiary: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=52281&postdays=0&postorder=asc&start=0
dyferencjały:
Przód - 1.15L i tył - 1.6L oba 80W90 GL5. Ja zalałem olejem rodzimego producenta - Revline. Na razie wszystko okej, bez żadnych zastrzeżeń, a miałem żur przed wymianą. Tył czasami występował z LSD, jednak z tego co mi wiadomo był to torsen i nie wymaga specjalnego dodatku (to sobie sprawdź dokładniej, bo pewny nie jestem z tym torsenem).
Co do reszty, sam nie robiłem, polecam trzymać się instrukcji obsługi. Znajdziesz na oficjalnej stronie Mitsubishi UK. Pamiętaj także, że jeszcze jest płyn chłodniczy, hamulcowy i wspomagania. One też wymagają wymiany i tracą właściwości, a często to zaniedbana sprawa. Chyba jedna z ważniejszych spraw w P3 - filtr paliwa! Tylko najlepszych marek i wymieniany co 5 tys. Ja używam Mann WK 940/37X, delikatnie tańszy jest ten z Bosha (1457434459). Z Allegro ciężko powiedzieć, ja nie ryzykowałem i zamówiłem ze sprawdzonego źródła, aczkolwiek jak dobrze trafisz to wyrwiesz oryginały w dobrej cenie. |
_________________ Obczaj gruza z fotki.
 |
|
|
|
 |
FareonX
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2020 Posty: 13 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2020, 23:38
|
|
|
Olson napisał/a: | Tył czasami występował z LSD, jednak z tego co mi wiadomo był to torsen i nie wymaga specjalnego dodatku (to sobie sprawdź dokładniej, bo pewny nie jestem z tym torsenem). |
U mnie jest stała blokada tyłu.
Czyli do tylnego mostu lać 80w90 .... mi polecali jednak co innego ale skoro tak twierdzicie.
Akurat układ paliwowy mam zrobiony przez poprzedniego właściciela czyli filtr, pompa po regeneracji i wymieniony zbiornik paliwa wraz z wlewem paliwa na plastikowe.
Proszę o info co do reduktora ... ile i jaki olej. |
|
|
|
 |
Olson
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-11-2020, 08:46
|
|
|
Reduktor - 2.8L używasz 75W-85 lub 75W-90, oba GL-4. Marki nie doradzę.
A tego układu nie byłbym taki pewny, dzieją się cuda z tymi pompami. Niektórzy po dwa razy regenerują. Mimo wszystko, moim zdaniem lepiej dmuchać na zimne i robić jak napisałem. Jak nie nam, to następnemu właścicielowi zaoszczędzi to parę groszy |
_________________ Obczaj gruza z fotki.
 |
|
|
|
 |
|
|