Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nadmierne zuzywanie lozysk tylnej osi
Autor Wiadomość
omalinski 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 4
Skąd: Zelów
Wysłany: 29-06-2021, 09:36   nadmierne zuzywanie lozysk tylnej osi

Witam, to moj pierwszy post na forum. Mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie pomoc w moim problemie z Outlander III rocznik 2014.

Praktycznie zawsze jezdze bez wlaczania 4WD przyciskiem przy hamulcu recznym. (istotna informacja dla tego postu)

2021 luty: objaw: dzwiek z tylnego lewego kola taki jakby cos do kola bylo przyklejone, dzwiek zalezny od obrotow kola.

2021 luty: zrobiona zbieznosc kol, wszystko w porzadku dzwiek pozostal

2021 luty: wymienone oba tylne lozyska, dzwiek zniknal

2021 kwiecien: po przejechaniu 3500km od wymiany lozysk dzwiek pojawia sie znowu

2021 kwiecien: ponowna wymiana lozysk tylnich (uznalem ze byc moze mechanik zalozyl bardzo tanie zamienniki jakies).

2021 maj: po przejechaniu 1500km ponownie dzwiek powrocil aczkolwiek jest on cichszy.

2021 maj: wymienione jedno z tylnych lozysk, dzwiek zniknal

2021 maj: szukam przyczyny co wplywa na nadmierne zuzywanie lozysk: zrobiona geometria, wymienione sprezyny tylnie, simenbloki, i gumki stabilizatorow

2021 czerwiec: dzwiek powrocil po 1500km od geometrii, tylne lewe lozysko znowu jest do wymiany, rozkladam rece i prosze was o pomoc

Dodatkowe informacje: kola nawet po dlugiej jezdzie nie sa gorace, dzwiek jest uciazliwy w czasie jazdy, nie wiem co jest jego przyczyna, w historii 'choroby' widac ze wymiana lozysk pomagala ale tylko tymczasowo i byc moze dzwiek jest wynikiem czegos innego. Najbardziej prawdopodobna opcja jest taka ze cos wplywa na nadmierne zuzywanie lozysk ale napewno nie jest to zbieznosc kol, oraz napewno nie jest to geometria.
_________________
Outlander III, 2014r
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-06-2021, 12:40   

Ale jesteś w 100% pewien, że ten dźwięk pochodzi od łożysk, a nie np z wnętrza bębna hamulcowego, albo zacisku?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
omalinski 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 4
Skąd: Zelów
Wysłany: 30-06-2021, 16:43   

bylem wlasnie u mechanika powiedzial po sprawdzeniu ze na 100% lozysko tylne prawe
_________________
Outlander III, 2014r
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-06-2021, 16:57   

Wszystkie wymiany robił ten sam mechanik? Może za słabo dokręca przegub i łożysko się rozpada, albo w drugą stronę, dowala pneumatem i się zaciera.
 
 
omalinski 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 4
Skąd: Zelów
Wysłany: 01-07-2021, 10:36   

nie wszystkie zmiany lozysk robil ten sam mechanik, wiec watpliwe ze wadliwy montaz jest przyczyna problemu, no chyba ze mialem pecha i dwoch roznych ludzi zle wykonalo montaz
_________________
Outlander III, 2014r
 
 
mnerd 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Wawa zone
Wysłany: 01-07-2021, 11:05   

Coś jest krzywe – to jedyne wytłumaczenie. Piasta lub koło jest źle nachylone. Mogło być np. uderzone tylnym kołem. Ciężki temat, zacząłbym od pomiaru punktów nadwozia, następnie weryfikacja mocowań zawieszenia, same elementy zawieszenia, tylna piasta.
 
 
omalinski 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 4
Skąd: Zelów
Wysłany: 01-07-2021, 12:03   

auto nie mialo wypadku, posiadam je od 2018 roku, przez pierwsze 2.5 roku nic sie nie dzialo zlego, geometria jest zrobiona jak pisalem wyzej i mam wydruk na ktorym widac ze jest ok.

[ Dodano: 11-07-2021, 12:30 ]
wymienione zostaly oba tylne lozyska ponownie na lepsze firmy SKF, zobaczymy ile pozyja
_________________
Outlander III, 2014r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.