Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokujące się zaciski
Autor Wiadomość
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 06-07-2022, 13:51   Blokujące się zaciski

Koledzy, mam dość. Jestem już o krok od decyzji o sprzedaży swojego OII, 2,4, benzyna, 4x4.
Powód jest błachy a jednak nikt nie potrafi tego naprawic.

Przez ostatnie kilka lat notorycznie blokują mi się zaciski hamulcowe tylnych kół. Nigdy przednich, tylko tylnych. Raz lewe, raz prawe koło. Blokują się, klocki trą o tarcze, całe koło się nagrzewa.
Auto bylo już u różnych mechaników w polsce i za granica, niezliczoną ilość razy. Zaciski były czyszczone, odblokowywane. Instalowano nowe zestawy naprawcze. Wszystko to na nic. Z reguły po 2miesiacach problem wraca i koło znów się blokuje.
Całkowicie straciłem zaufanie do tego auta bo już kilka razy przytrafiło mi się to bezpośrednio przed wyjazdem lub na samym wyjeździe gdzie były problemy ze zrobieniem tego od ręki.

Mechanicy nie widzą źródła problemu. Chciałem zaciski oddać do regeneracji - twierdzą że nie ma co regenerować, że zaciski to prosta konstrukcja.
Zestawy naprawcze pomagają na krótko.

Zauważyłem że często koło blokuje się po jakimś dłuższym postoju auta. Ostatnio np po 1tygodniowym postoju się zablokowało.

Czy ktoś z Was doświadczył podobnych problemów w swoim Outku? Czy macie jakieś sugestie jak podejść do tego tematu?
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-07-2022, 14:21   

W I generacji też z tylnych zacisków nie jestem zbytnio zadowolony. Mam od dwóch lat założone regenerowane, bo poprzednie były szmelc. Trochę się poprawiło w tej materii, natomiast w tym roku doszedłem do wniosku, że i tak trzeba je raz na 3 miesiące porządnie czyścić (robię ok 20-25k km rocznie, głównie po mieście, więc lekko nie mają), żeby to jakoś działało. Jak przeciągnąłem do ponad pół roku, no to już miałem z jednej strony problem, że się częściej musiało blokować i klocki bardziej zjadło. Choć nie mam aż takiego problemu, że się coś permanentnie blokuje i grzeje.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-07-2022, 14:25   

tropis, sprawdzałeś w ASO była akcja serwisowa na tylne hamulce.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 06-07-2022, 17:56   

tropis szkoda byś pozbył się samochodu z takiego powodu, mimo że takie usterki potrafią zmienić życiowe plany..
Choć nie słyszałem o takich problemach w Outlanderze, to czy skoro masz tak duże problemy z ukłądem hamulcowym, to asekuracyjnie któryś z mechaniorów zaproponował wymianę przewodów hamulcowych, tych gumowych na końcu? A może jakieś zanieczyszczenie w układzie...?

Ogólnie mitsu ma od dawna problem z hamulcami...
W Galancie przedlifcie czyszczenie zacisków bez względu na sprawność robiłem przed zimą i po zimie, a i tak raz mnie zaskoczyły w trasie. :)
W Outlku, tego jeszcze nie wiem, ale to była pierwsza rzecz, którą zrobiłem po zakupie. Ogólnie są lepsze niż w Galu, ale już wiem, że będzie problem z prowadnicami zacisków - widziałem na jednym lekką korozję... Właśnie, miałem je wymienić :) Może to u Ciebie tłumaczyło by takie zachowanie - mechanicy po przesmarowaniu prowadnic przywracali układ na jakiś czas do stanu ok, potem zwłaszcza gdy postał i było to już po jakimś czasie od "regeneracji" mogło się tak dziać z tego powodu.
Ta regeneracja u Ciebie, to właśnie wyczyszczenie, wymiana gumek, smarowanie i tyle? Ktoś stwierdził jaki jest stan prowadnic zacisków? Jak korodują, to sorry - nie będą działać poprawnie.
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-07-2022, 08:02   

Tomasz87 napisał/a:
W Galancie przedlifcie czyszczenie zacisków bez względu na sprawność robiłem przed zimą i po zimie
u siebie miałem regenerację tyłu w 2010 (jeszcze poprzedni właściciel kombi) i potem w 2016 i tyle - do czasu sprzedaży w 2022 nawet nie zajrzałem...
obie z wymianą klocków i tarcz
jeśli to tylko tył, to raczej problemem nie będzie pompa hamulcowa (tę podejrzewałem) lecz zawór proporcjonalny
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 18-07-2022, 12:11   

weź sobie sam i zrób - ja wydałem 2,5tys za naprawę bo mi się przód zablokował w czasie jazdy.
wymienili zaciski, tarcze i klocki pojeździłem miesiąc i wydawało mi się że robi się to samo.
Powiedzieli że wymyślam i wszystko jest ok. [Edit] się i rozebrałem sam jak się zrobiło ciepło i co się okazało? Wsadził baran zardzewiałe prowadnice - nawet nie nasmarował.
Kupiem nowe prowadnice na alledrogo takie jakby powlekane innym metalem, jarzma wypiaskowałem i wyczyściłem w środku. Nasmarowałem złożyłem i problemu nie ma już 3 msc.
Z tyłu miałem wymieniane zaciski na nowe 2 lata temu - rozebrałem też i o dziwo to samo.
Klocki przekoszone, hamował tylko wewnętrzny - zewnętrzny po skosie. Prowadnice skorodowane - ledwo wybiłem. Zrobiłem to samo, kupiłem nowe resztę wyczysciłem i nasmarowałem.
Jak tu wszyscy piszą te pływające hamulce to masakra. Niestety musisz się raz na rok poświęcić i rozebrać prowadnice i nasmarować. Jakbym posłuchał kolegów z formu a nie mechanków zostało by mi lekko z 1,5 tys. Następnym razem robię sam.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 18-07-2022, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 26-07-2022, 10:10   

Skończyło się na tym że oddałem auto do jakiś "magikow" którzy zajmują się tylko układami hamulcowymi.
Będzie regeneracja zacisków, wymiana klocków bo przepalone, no i ogólne czyszczenie.
Zobaczymy jaki będzie tego efekt.
Na wstępie stwierdzili ze to auto nie lubi dłuższych postojów i hamulce będą się blokować jak nie będzie regularnie jeżdżone.
Niestety mam taki tryb życia że auto czasami musi trochę postać ale inne moje samochody takich problemów z hamulcami nie mają a też stoją czasami nieużywane.

Zobaczę jak będzie a następnym razem za waszymi radami spróbuję sam zająć się tematem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-07-2022, 10:48   

A pytałeś w ASO o akcje serwisową na tylne zaciski jak napisałem powyżej :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 27-07-2022, 01:42   

Tak, sprawdzili po VIN i niby dla mojego auta nie było takiej akcji.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-07-2022, 12:13   

Niestety 1 generacja też miała z tym problem. Kilka razy miałem zblokowane aż któregoś razu stanęły całkowicie i spaliło piękny kolor na który miałem pomalowane. Wkurzyłem się i założyłem inny system z Brembo.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 11-08-2022, 21:06   

Bzyk_R1 napisał/a:
Niestety 1 generacja też miała z tym problem. Kilka razy miałem zblokowane aż któregoś razu stanęły całkowicie i spaliło piękny kolor na który miałem pomalowane. Wkurzyłem się i założyłem inny system z Brembo.



jakbyś coś więcej napisał to byłbym wdzięczny bo rozbieranie hamulców 2x w roku to niezbyt fajna sprawa zwłaszcza jak się mieszka w bloku :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-08-2022, 22:09   

chodzi o założenie takich zacisków:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/zaciski-brembo-mitsubishi-lancer-evo-9

przykładowo oczywiście
a co za tym idzie inne tarcze i zapewne inne felgi będą potrzebne (i nie chodzi tylko o cale, ale o odsunięcie od tarczy przede wszystkim
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-08-2022, 20:12   

lukanio,
W drugiej generacji z tyłu macie zupełnie inne tarcze, nie do końca można tam założyć jakieś lepsze zamienniki. Chyba że na jakimś adapterze. Z tyłu w 1 generacji montujemy brembo 2 tłoczkowe z Evo lub Mercedesa ML. Nigdy nie mierzyłem takiego setupu w 2 generacji i na pewno będą jakieś przeszkody po drodze.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.