| 
		Outlander PHEV i tryby Normal i ECO | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 mohinder  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander PHEV 2016r 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 453 Skąd: Limerick 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-02-2023, 00:48   Outlander PHEV i tryby Normal i ECO
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Dzisiaj jadąc do pracy miałem pustą baterię 0%. Jechałem w trybie ECO. Wiadomo, jeśli bateria pusta to chwilę silnik chodzi, na chwilę się wyłącza i tak w kółko. 
 
Stałem na światłach i silnik pracował akurat. Pomyślałem włącze sobie tryb Normal. Włączyłem i silnik zgasł dokładnie w momencie zmiany trybu. Hmm, no dobra zbieg okoliczności pewnie ale z ciekawości właczyłem znowu tryb ECO i o dziwo silnik się włączył. No to dawaj, wyłączyłem ECO czyli włączyłem tryb Normal i silnik znowu zgasł. Więcej nie sprawdzałem bo światła się zmieniły ale dziwne to było. Raczej bym powiedział, że powinien się włączyć jak przeszedłem w tryb Normal, a nie odwrotnie. Wyglądało to tak jakbym włączał Charge a dodam, że niebył włączony żaden z trybów Save czy Charge.
 
Czy to normalne zachowanie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 waran73  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: m.space runner 93r. 1.8b 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 200 Skąd: przemysl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2023, 10:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poniewąż to auto ma swój rozumek to pewnie wedle tego woli w trybie eco podładować baterie na małym obciążeniu i jechać  za chwile na prądzie, niż =wiemy po chałasie jak sie generator wysila gdy na pustej baterii np ruszamy,czy wogóle naciskamy pedał przyśpieszenia.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mohinder  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander PHEV 2016r 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 453 Skąd: Limerick 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2023, 19:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak to odbierałem ale nie byłem pewny. W sumie to też mi się zdarzało samemu włączyć charge na światłach właśnie z tego powodu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 waran73  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: m.space runner 93r. 1.8b 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 200 Skąd: przemysl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2023, 20:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak jeszcze miałem fazę poznawczo-kombinacyjną żeby dobrze rozpoznać taką niepospolitą konstrukcje jak nasze  phevy to jezdziłem z pokazatorem spalania    na wyświetlaczu,co zmiana trybu to zerowałem spalanie żeby zobaczyć jak jezdzić najoszczędniej..więc spostrzerzenia były takie..tryb charge jest najoszczedniejszy gdy auto jedzie ok 70-90km/h.unikanie marnowania ładunku baterii w ten sposób zdobytego na jazde po drogach szybkiego ruchu..A na postoju na światłach wyłaczałem grzanie-od razu cisza i brak spalania..  Ale ta faza emocjonalna już mi minęła..teaz wyświetlacz baterii ma przewaznie ostatnią kreske i tak jeżdze kilometry..jak wiem ze np dziś w kółko komina kilka km po miescie to owszem podładuje i jade na prądzie. 1-2 razy na miesiąc ładuje na full bo tak prosili w instrukcji..i im mniej o tym wszystkim myśle tym przyjemniej mi sie jezdzi.. A jezdzi sie tym autem bardzo przyjemnie..Benzyny nigdy nie spalił więcej niz 9.5/100km..co jak na takiego kloca jest super..a w 5.5l/100km bez prądu też sie pare razy zmieścił.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mohinder  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander PHEV 2016r 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 453 Skąd: Limerick 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-02-2023, 17:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To masz podobnie do mnie. Autem jeżdżę prawie rok i już od jakiegoś czasu przestałem liczyć zużycia. Fakt że do aplikacji Drivvo dale wpisuję ale już tylko tankowania benzyny. Prąd ładuję już tylko w pracy za darmoszkę. Właśnie jak Ty czerpię przyjemność z jazdy i nawet często nie zmieniam trybu na ECO, lubię czasem wykorzystać moc i wyrwać ze skrzyżowania ku zdziwieniu cwaniaków w Audi czy BMW   
 
Spalanie benzyny przy takim użytkowaniu wychodzi mi w okolicy 4l/100km. 
 
Już nawet zastanawiałem się czy nie zdemontować tego modułu co ogranicza włączanie silnika. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Artekolo  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 3 phev 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Paź 2024 Posty: 1 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2024, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Mój outlander III phev stał około 3 tygodnie bez jazdy. Wczoraj wsiadłem i od razu włączyłem charge mimo iż  baterii było ponad 50%. Auto popracowali około 10 min i wyłączyłem. Dziś jadąc do pracy nie mogłem wyłączyć charge i całą drogę pracował silnik spalinowy. W pracy naładowałem baterie na full i po uruchomieniu nadal włącza się charge i nie da się włączyć tryb EV.
 
Czy ktoś miał podobną sytuację? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mohinder  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander PHEV 2016r 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 453 Skąd: Limerick 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2024, 01:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dziwne. Na początku odczytałbym błędy może jakieś są. Jeśli nie ma to odłączyłbym akumulator na chwilę. A po tym naładowaniu w pracy włącza się Charge ale tylko jako informacja na wyswietlaczu czy uruchamia się silnik i próbuje ładować pełna baterię? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 honda2  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: PHEV 2,0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 37 Skąd: Ostrowiec Św. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2024, 06:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A nie pojawił się żółty wykrzyknik i informacja już dokłądnie nie pamiętam ale chodzi o utrzymanie ukłądu paliwowego w sprawności. Pomaga zatankowanie 15 l paliwa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 waran73  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: m.space runner 93r. 1.8b 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 200 Skąd: przemysl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2024, 17:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak się jeżdzi w cały czas na prądzie to tak jak mówi kolega-włącza sie co ok. 80 dni przymusowe wypalanie paliwa. Jak sie w tym momencie ma pusta baterię to chociaz tyle dobrze że auto ją sobie naładuje..15 litrów uspokaja tą przypadłośc... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |