[1.8DI-D] Uszczelnienie silnika |
Autor |
Wiadomość |
rfguicacs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2023, 19:36 [1.8DI-D] Uszczelnienie silnika
|
|
|
Witam,
Mój ojciec stał się niedawno nabywcą ASX 1.8 DI-D MIVEC 115KM 6 biegów/manual z 2010 z Hiszpanii. Kupił od polskiego handlarza no i dał się nabić w butelkę... Okazało się cały silnik od spodu był zarzygany olejem po zdjęciu osłony. Dolot do turbiny był sklejony na taśmę izolacyjna (można było wsadzić palec przez dziurę). Turbina zjadła kawałek tej śmiesznej gumowej uszczelki i połamała trochę łopatki.
Założyłem nowe turbo (ładuje jakieś 1.6 bar), co się okazało dalej rura turbo/intercooler była dziurawa - wymieniona. Rura odpływu oleju z turbiny - 90% przełamana. Stad główny wyciek oleju. Dzisiaj założyłem kontrolkę przy lusterku dla wypalania DPF-a (ten wydaje się być sprawny).
Generalnie wszystko pracuje OK, kwestia jak długo.
Obecnie niepokoi mnie obecność białego silikonu pod miską olejowa i czerwonego na płaszczyźnie podziału skrzyni biegów. Czy to fabryczne rodzaje uszczelnienia czy już ktoś grzebał ?
PS. Elektrozawór zmiennych faz rozrządu też się lał. Okazało się, że O-Ring był pęknięty, a oryginalny gwint M6 zerwany i ktoś na sztukę nagwintował M8 i wkręcił śrubę M8 tuningowaną na 10mm łeb.
Z góry dziękuje za zainteresowanie.
https://zapodaj.net/plik-mcJVf9uaSG
https://zapodaj.net/plik-fnLn4vWVPi
https://zapodaj.net/plik-cpiks9x03T |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-09-2023, 10:50
|
|
|
W 2.2 DID miskę uszczelnia się masą, więc w bliźniaczym 1.8 DID jest zapewne tak samo. Masa jest koloru jasnego.
Układ dolotowy to nieporozumienie w tych silnikach. Nawet jeśli jest sprawny to na tych śmiesznych połączeniach z drucikiem poci się, więc jeśli wydostaje się mgiełka olejowa to równocześnie sprężone przez turbinę powietrze...
Dodatkowo lubi pękać w różnych miejscach, a u ciebie wystąpiła kumulacja wynikająca z ignorancji lub świadomego zaniedbania poprzedniego właściciela.
Mam w planach kupić rurki aluminiowe, kolanka i łączniki redukcyjne z silikonu i zrobić szczelny układ. U mnie w oryginalny jest cały, dlatego nie mogę się zebrać do wykonania, ale jakbym był w twojej sytuacji to w ogóle bym się nie zastanawiał.
[ Dodano: 28-09-2023, 10:54 ]
Dziwne, że DPF nie zabił się sadzą na amen przy takiej ilości usterek...
Dioda świeci to znaczy, że wypala, ale jaki jest aktualny stan DPFa wyjdzie z czasem. Po naprawie kontroluj interwał wypalania.
[ Dodano: 28-09-2023, 11:22 ]
Często nieszczelność występuje również na rurze pomiędzy intercoolerem, a klapą gaszącą więc do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
rfguicacs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-09-2023, 20:50
|
|
|
Dzięki To masz
Na chwilę obecną na trasie 400km wypalał DPF-a 3-4 kompletne cykle na trasie Lublin-Warszawa, 4h porządnej jazdy, 90-140km/h. Straciłem rachubę bo w deszczu sam sobie włącza ogrzewanie szyb/lusterek.
Dodatkowo po edukacji na youtube znalazłem też pękniętą i okopcona rurke na kolektorze wylotowym do kanału EGR-a. Czyli będzie spawanie kolektora i wywalanie gratów od nowa z wydechu. Założę manometr pomierzę ciśnienie przed DPF-em z ciekawości.
Olej jak się lał , tak dalej się leje. Cała tylna poduszka pod silnikiem jest mokra, na zawieszeniu pod silnikiem wszystko mokre, wiszą krople oleju... Kręci się tam półoś i rozrzuca wszystko. Rury do intercoolera wydają się być szczelne i na opaskach niby ciasno wszystko siedzi. Olej na 99% z silnika, nie skrzyni. Siedziałem w kanale z 15 minut ale nie widać skąd się leje. Zajrzałem pod osłonę pomiędzy skrzynią biegów/silnikiem tam gdzie widać kawałek kola zamachowego - tam sucho.
Olej trafia też na wydech, jak wypala DPF-a to się dymi spod maski (jakieś 640°C wydech łapie wtedy).
Najlepsze, że ta rura dolotowa z plastiku nowa około 1000 PLN. Za te pieniądze można chyba u tuningowców wyspawać z kwasówki czy aluminium.
Ciąg dalszy nastąpi... Pewnie za parę miesięcy...
Główne problemy:
1. Wyciek oleju - nie mam pojęcia skąd.
2. Częste wypalanie DPF-a ? |
|
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 01-10-2023, 12:07
|
|
|
rfguicacs napisał/a: | 2. Częste wypalanie DPF-a ? |
Masz skasowaną inspekcję olejową po wymianie oleju? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2023, 08:51
|
|
|
rfguicacs napisał/a: | Najlepsze, że ta rura dolotowa z plastiku nowa około 1000 PLN. Za te pieniądze można chyba u tuningowców wyspawać z kwasówki czy aluminium. |
Za te pieniądze kupisz nowy, wydajniejszy intercooler, kilka kolanek, dwa metry rury aluminiowej i zrobisz cały układ dolotowy
Niestety ma wzięcie ta rura, więc i cena odpowiednia |
|
|
|
 |
rfguicacs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-10-2023, 20:09
|
|
|
apikus napisał/a: | rfguicacs napisał/a: | 2. Częste wypalanie DPF-a ? |
Masz skasowaną inspekcję olejową po wymianie oleju? |
Tak, skasowane oryginalnym MUT-3 w autoryzowanym serwisie w Lublinie.
Obecnie DPF wypala się co jakies 100km na trasach typu 10 km.
Wyciek chyba jest jednak spod miski oleju i bedzie to ogarnięte na czasie.
Zastanawiam się czy jest sens przeczyścić EGR ? Sprawia problemy w tym modelu ? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 16-10-2023, 07:54
|
|
|
rfguicacs napisał/a: | Obecnie DPF wypala się co jakies 100km na trasach typu 10 km. |
U mnie przy takiej jeździe to ok 150 km między wypalaniami.
Jak EGR brudny to słychać klekotanie przy obciążeniu silnika. Lepiej przeczyścić. |
|
|
|
 |
rfguicacs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
|