Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] Uszczelnienie silnika
Autor Wiadomość
rfguicacs 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023
Posty: 6
Skąd: Lublin
  Wysłany: 27-09-2023, 19:36   [1.8DI-D] Uszczelnienie silnika

Witam,

Mój ojciec stał się niedawno nabywcą ASX 1.8 DI-D MIVEC 115KM 6 biegów/manual z 2010 z Hiszpanii. Kupił od polskiego handlarza no i dał się nabić w butelkę... Okazało się cały silnik od spodu był zarzygany olejem po zdjęciu osłony. Dolot do turbiny był sklejony na taśmę izolacyjna (można było wsadzić palec przez dziurę). Turbina zjadła kawałek tej śmiesznej gumowej uszczelki i połamała trochę łopatki.
Założyłem nowe turbo (ładuje jakieś 1.6 bar), co się okazało dalej rura turbo/intercooler była dziurawa - wymieniona. Rura odpływu oleju z turbiny - 90% przełamana. Stad główny wyciek oleju. Dzisiaj założyłem kontrolkę przy lusterku dla wypalania DPF-a (ten wydaje się być sprawny).



Generalnie wszystko pracuje OK, kwestia jak długo.
Obecnie niepokoi mnie obecność białego silikonu pod miską olejowa i czerwonego na płaszczyźnie podziału skrzyni biegów. Czy to fabryczne rodzaje uszczelnienia czy już ktoś grzebał ?



PS. Elektrozawór zmiennych faz rozrządu też się lał. Okazało się, że O-Ring był pęknięty, a oryginalny gwint M6 zerwany i ktoś na sztukę nagwintował M8 i wkręcił śrubę M8 tuningowaną na 10mm łeb.

Z góry dziękuje za zainteresowanie.

https://zapodaj.net/plik-mcJVf9uaSG

https://zapodaj.net/plik-fnLn4vWVPi

https://zapodaj.net/plik-cpiks9x03T
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-09-2023, 10:50   

W 2.2 DID miskę uszczelnia się masą, więc w bliźniaczym 1.8 DID jest zapewne tak samo. Masa jest koloru jasnego.
Układ dolotowy to nieporozumienie w tych silnikach. Nawet jeśli jest sprawny to na tych śmiesznych połączeniach z drucikiem poci się, więc jeśli wydostaje się mgiełka olejowa to równocześnie sprężone przez turbinę powietrze...
Dodatkowo lubi pękać w różnych miejscach, a u ciebie wystąpiła kumulacja wynikająca z ignorancji lub świadomego zaniedbania poprzedniego właściciela.

Mam w planach kupić rurki aluminiowe, kolanka i łączniki redukcyjne z silikonu i zrobić szczelny układ. U mnie w oryginalny jest cały, dlatego nie mogę się zebrać do wykonania, ale jakbym był w twojej sytuacji to w ogóle bym się nie zastanawiał.

[ Dodano: 28-09-2023, 10:54 ]
Dziwne, że DPF nie zabił się sadzą na amen przy takiej ilości usterek...
Dioda świeci to znaczy, że wypala, ale jaki jest aktualny stan DPFa wyjdzie z czasem. Po naprawie kontroluj interwał wypalania.

[ Dodano: 28-09-2023, 11:22 ]
Często nieszczelność występuje również na rurze pomiędzy intercoolerem, a klapą gaszącą więc do sprawdzenia.
 
 
rfguicacs 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2023, 20:50   

Dzięki To masz

Na chwilę obecną na trasie 400km wypalał DPF-a 3-4 kompletne cykle na trasie Lublin-Warszawa, 4h porządnej jazdy, 90-140km/h. Straciłem rachubę bo w deszczu sam sobie włącza ogrzewanie szyb/lusterek.

Dodatkowo po edukacji na youtube znalazłem też pękniętą i okopcona rurke na kolektorze wylotowym do kanału EGR-a. Czyli będzie spawanie kolektora i wywalanie gratów od nowa z wydechu. Założę manometr pomierzę ciśnienie przed DPF-em z ciekawości.

Olej jak się lał , tak dalej się leje. Cała tylna poduszka pod silnikiem jest mokra, na zawieszeniu pod silnikiem wszystko mokre, wiszą krople oleju... Kręci się tam półoś i rozrzuca wszystko. Rury do intercoolera wydają się być szczelne i na opaskach niby ciasno wszystko siedzi. Olej na 99% z silnika, nie skrzyni. Siedziałem w kanale z 15 minut ale nie widać skąd się leje. Zajrzałem pod osłonę pomiędzy skrzynią biegów/silnikiem tam gdzie widać kawałek kola zamachowego - tam sucho.
Olej trafia też na wydech, jak wypala DPF-a to się dymi spod maski (jakieś 640°C wydech łapie wtedy).


Najlepsze, że ta rura dolotowa z plastiku nowa około 1000 PLN. Za te pieniądze można chyba u tuningowców wyspawać z kwasówki czy aluminium.

Ciąg dalszy nastąpi... Pewnie za parę miesięcy...

Główne problemy:
1. Wyciek oleju - nie mam pojęcia skąd.
2. Częste wypalanie DPF-a ?
  
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1926
Skąd: Staniszów
Wysłany: 01-10-2023, 12:07   

rfguicacs napisał/a:
2. Częste wypalanie DPF-a ?

Masz skasowaną inspekcję olejową po wymianie oleju?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2023, 08:51   

rfguicacs napisał/a:
Najlepsze, że ta rura dolotowa z plastiku nowa około 1000 PLN. Za te pieniądze można chyba u tuningowców wyspawać z kwasówki czy aluminium.

Za te pieniądze kupisz nowy, wydajniejszy intercooler, kilka kolanek, dwa metry rury aluminiowej i zrobisz cały układ dolotowy :lol:
Niestety ma wzięcie ta rura, więc i cena odpowiednia :wink:
 
 
rfguicacs 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2023, 20:09   

apikus napisał/a:
rfguicacs napisał/a:
2. Częste wypalanie DPF-a ?

Masz skasowaną inspekcję olejową po wymianie oleju?

Tak, skasowane oryginalnym MUT-3 w autoryzowanym serwisie w Lublinie.

Obecnie DPF wypala się co jakies 100km na trasach typu 10 km.

Wyciek chyba jest jednak spod miski oleju i bedzie to ogarnięte na czasie.

Zastanawiam się czy jest sens przeczyścić EGR ? Sprawia problemy w tym modelu ?
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1926
Skąd: Staniszów
Wysłany: 16-10-2023, 07:54   

rfguicacs napisał/a:
Obecnie DPF wypala się co jakies 100km na trasach typu 10 km.

U mnie przy takiej jeździe to ok 150 km między wypalaniami.

Jak EGR brudny to słychać klekotanie przy obciążeniu silnika. Lepiej przeczyścić.
 
 
rfguicacs 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2023
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-11-2023, 14:26   

Lało się spod miski oleju. Była już zdejmowana. Poprzedni fachman niezbyt udolnie usunął starą uszczelkę (pozdzierał farbę) i niezbyt udolnie nałożył nową, zostawił dziurę w krytycznym miejscu i się lało....

DPF w trasie wypala się co 300km wiec jestem lepiej niby.

https://zapodaj.net/plik-9yhtU7SrBX

https://zapodaj.net/plik-bGN6G04MQx

https://zapodaj.net/plik-23GOOuUni4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.