Falowanie na zimnym/gaśnie 2.0 PB + LPG 4x4 CVT 2014r/211km |
Autor |
Wiadomość |
gelo01lbn
Nowy Forumowicz
Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-10-2023, 11:04 Falowanie na zimnym/gaśnie 2.0 PB + LPG 4x4 CVT 2014r/211km
|
|
|
Szanowni Koledzy,
Jak w temacie - potrzebuję pomocy w diagnostyce problemu, z którym ASO narazie nie wie co zrobić. Jeżeli ktoś miał podobne objawy albo ma jakiś pomysł gdzie zacząć to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Ostatnio widziałem podobny temat, ale to raczej nie jest dokładnie to samo co u mnie.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=115595
Opis problemu
Mam problem z falującymi obrotami (niezależnie czy na PB czy na LPG - założone dwa lata temu przy 180km) na zimnym silniku podczas postoju pojazdu na D/R. Problem był delikatnie zauważalny już rok temu, teraz jest dramat. Szczególnie na samym początku, gdzie podjeżdzając do świateł czy poprostu wrzucając D/R obroty falują w zakresie 200-600 i potrafi zgasnąć. Po przejechaniu +/-10km niezależnie czy to w mieście czy w trasie, silnik zaczyna pracować równiutko i cicho. Dodatkowo jadąc na samym początku z prędkością 80km/h w przedziale obrotów 1500-1900 czuć pod tyłkiem wibracje, które ustają po przejechaniu jak wyżej +/-10km. W trakcie przyspieszania czy jadąc z większymi prędkościami nie ma problemu i nic nie szarpie/nie przerywa.
Zaczęło ostatnio również wyrzucać błędy:
* P0301 - cylinder 1 misfire detected (po tym błędzie została wymieniona cewka dwa dni temu, która nie wpłynęła na falowanie na zimnym - dzisiaj znowu się ten sam błąd pojawił)
* P0137 - O2 Sensor Circuit Low Voltage bank 1 Sensor 2 ( po skasowaniu błędów i wymianie cewki na pierwszym cylindrze narazie nie wyskakuje)
* P0300 - random/multiple cylinder misfire detected (ten błąd wyskoczył wczoraj już po wymianie cewki, po czym skasowałem go i po jakimś czasie wyskoczył na zimnym znów P0301)
Teoretycznie już czas na regulację luzów, ale w ASO powiedzieli, że sprawdzili i nie ma takiej potrzeby póki co.
I teraz nie wiem gdzie szukać dalej, czy w LPG czy w motorze. Wszystkie błędy opisane wyżej pojawiały się na zimnym silniku i mam wrażenie, że przynajmniej część z nich jest następstwem falujących obrotów, bo komputer czyta, że coś jest nie tak, ale to tylko moje wrażenie.
Jeżeli ktoś ma podobne doświadczenia, albo coś komus z Was przychodzi do głowy, to chętnię przygarnę, bo nie wiem gdzie ruszyć dalej.
Pozdrawiam, |
_________________ OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2023, 14:12
|
|
|
"Brzmi" jak temat dotyczący zaworów.
Byłbym sceptycznie nastawiony do stwierdzenia "nie ma takiej potrzeby" i dobrze by było, gdyby podparli wyniki swoich prac konkretnymi wartościami luzów.
Może warto przez otwory po świecach zapłonych zajrzeć do cylindrów i wykonać oględziny zaworów i przylgni?
Jeśli nadpalił/ukruszył się zawór to luz będziesz miał w normie, a silnik będzie kulał.
[ Dodano: 18-10-2023, 14:14 ]
Jaka jest kompresja? |
|
|
|
 |
gelo01lbn
Nowy Forumowicz
Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-10-2023, 14:43
|
|
|
Na początek listopada i tak się zapisałem na regulację luzów, zobaczymy czy to pomoże.
Zastanawia mnie tylko dlaczego na rozgrzanym wszystko jest ok.
Niestety nie podali mi wartości i szczegółów, niby podpinali pod komputer i im "tak wyszło". |
_________________ OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 18-10-2023, 20:06
|
|
|
A zawory da się sprawdzić przez "komputer"? Zawsze wydawało mi się że to jednak mechaniczna regulacja, człowiek uczy się cały czas |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2023, 21:33
|
|
|
gelo01lbn napisał/a: | Zastanawia mnie tylko dlaczego na rozgrzanym wszystko jest ok. |
Jest kilka podstawowych parametrów do analizy i mechaniki powinien poradzić sobie z diagnozą. Do tego pomiar kompresji, kamerka endoskopowa w cylindry i "coś" powinno być wiadomo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2023, 06:36
|
|
|
gelo01lbn napisał/a: | Zastanawia mnie tylko dlaczego na rozgrzanym wszystko jest ok. | Bo luz zaworowy zmienia się z temperaturą (rośnie). |
|
|
|
 |
gelo01lbn
Nowy Forumowicz
Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2023, 10:03
|
|
|
Dla potomnych - REGULACJA ZAWORÓW rozwiązała problem. Jednak były zdrowo już popodpierane. |
_________________ OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2023, 11:02 Re: Falowanie na zimnym/gaśnie 2.0 PB + LPG 4x4 CVT 2014r/21
|
|
|
gelo01lbn napisał/a: | Teoretycznie już czas na regulację luzów, ale w ASO powiedzieli, że sprawdzili i nie ma takiej potrzeby póki co. |
|
|
|
|
 |
|