Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie na zimnym/gaśnie 2.0 PB + LPG 4x4 CVT 2014r/211km
Autor Wiadomość
gelo01lbn 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-2023, 11:04   Falowanie na zimnym/gaśnie 2.0 PB + LPG 4x4 CVT 2014r/211km

Szanowni Koledzy,

Jak w temacie - potrzebuję pomocy w diagnostyce problemu, z którym ASO narazie nie wie co zrobić. Jeżeli ktoś miał podobne objawy albo ma jakiś pomysł gdzie zacząć to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Ostatnio widziałem podobny temat, ale to raczej nie jest dokładnie to samo co u mnie.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=115595

Opis problemu

Mam problem z falującymi obrotami (niezależnie czy na PB czy na LPG - założone dwa lata temu przy 180km) na zimnym silniku podczas postoju pojazdu na D/R. Problem był delikatnie zauważalny już rok temu, teraz jest dramat. Szczególnie na samym początku, gdzie podjeżdzając do świateł czy poprostu wrzucając D/R obroty falują w zakresie 200-600 i potrafi zgasnąć. Po przejechaniu +/-10km niezależnie czy to w mieście czy w trasie, silnik zaczyna pracować równiutko i cicho. Dodatkowo jadąc na samym początku z prędkością 80km/h w przedziale obrotów 1500-1900 czuć pod tyłkiem wibracje, które ustają po przejechaniu jak wyżej +/-10km. W trakcie przyspieszania czy jadąc z większymi prędkościami nie ma problemu i nic nie szarpie/nie przerywa.

Zaczęło ostatnio również wyrzucać błędy:
* P0301 - cylinder 1 misfire detected (po tym błędzie została wymieniona cewka dwa dni temu, która nie wpłynęła na falowanie na zimnym - dzisiaj znowu się ten sam błąd pojawił)
* P0137 - O2 Sensor Circuit Low Voltage bank 1 Sensor 2 ( po skasowaniu błędów i wymianie cewki na pierwszym cylindrze narazie nie wyskakuje)
* P0300 - random/multiple cylinder misfire detected (ten błąd wyskoczył wczoraj już po wymianie cewki, po czym skasowałem go i po jakimś czasie wyskoczył na zimnym znów P0301)

Teoretycznie już czas na regulację luzów, ale w ASO powiedzieli, że sprawdzili i nie ma takiej potrzeby póki co.
I teraz nie wiem gdzie szukać dalej, czy w LPG czy w motorze. Wszystkie błędy opisane wyżej pojawiały się na zimnym silniku i mam wrażenie, że przynajmniej część z nich jest następstwem falujących obrotów, bo komputer czyta, że coś jest nie tak, ale to tylko moje wrażenie.

Jeżeli ktoś ma podobne doświadczenia, albo coś komus z Was przychodzi do głowy, to chętnię przygarnę, bo nie wiem gdzie ruszyć dalej.

Pozdrawiam,
_________________
OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM :)
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2023, 14:12   

"Brzmi" jak temat dotyczący zaworów.
Byłbym sceptycznie nastawiony do stwierdzenia "nie ma takiej potrzeby" i dobrze by było, gdyby podparli wyniki swoich prac konkretnymi wartościami luzów.
Może warto przez otwory po świecach zapłonych zajrzeć do cylindrów i wykonać oględziny zaworów i przylgni?
Jeśli nadpalił/ukruszył się zawór to luz będziesz miał w normie, a silnik będzie kulał.

[ Dodano: 18-10-2023, 14:14 ]
Jaka jest kompresja?
 
 
gelo01lbn 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-2023, 14:43   

Na początek listopada i tak się zapisałem na regulację luzów, zobaczymy czy to pomoże.

Zastanawia mnie tylko dlaczego na rozgrzanym wszystko jest ok.

Niestety nie podali mi wartości i szczegółów, niby podpinali pod komputer i im "tak wyszło".
_________________
OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM :)
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-10-2023, 20:06   

A zawory da się sprawdzić przez "komputer"? Zawsze wydawało mi się że to jednak mechaniczna regulacja, człowiek uczy się cały czas :)
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2023, 21:33   

gelo01lbn napisał/a:
Zastanawia mnie tylko dlaczego na rozgrzanym wszystko jest ok.

Jest kilka podstawowych parametrów do analizy i mechaniki powinien poradzić sobie z diagnozą. Do tego pomiar kompresji, kamerka endoskopowa w cylindry i "coś" powinno być wiadomo.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2023, 06:36   

gelo01lbn napisał/a:
Zastanawia mnie tylko dlaczego na rozgrzanym wszystko jest ok.
Bo luz zaworowy zmienia się z temperaturą (rośnie).
 
 
gelo01lbn 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-11-2023, 10:03   

Dla potomnych - REGULACJA ZAWORÓW rozwiązała problem. Jednak były zdrowo już popodpierane.
_________________
OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM :)
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2023, 11:02   Re: Falowanie na zimnym/gaśnie 2.0 PB + LPG 4x4 CVT 2014r/21

gelo01lbn napisał/a:
Teoretycznie już czas na regulację luzów, ale w ASO powiedzieli, że sprawdzili i nie ma takiej potrzeby póki co.

:roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.