 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.4 MIVEC] Tył siada pod obciążeniem |
Autor |
Wiadomość |
rworks
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011 2.4CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-06-2024, 17:13 [II 2.4 MIVEC] Tył siada pod obciążeniem
|
|
|
Raz na rok wypada misia załadować rowerami i bagażem i udać się w piękną letnią podróż.
Jednak jak się wpakuję te ~80kg na hak i jeszcze więcej do bagażnika, wtedy tył obniża się niemiłosiernie. Niby nic nie obciera, ale jakoś się boję takiego "torowego tuningu".
Czy stosowaliście wkładki/gumy usztywniające?
Albo poduszki pneumatyczne?
Są jakieś wady takiego rozwiązania (np. nie wkładaj gumy bo sprężyna pęknie, itp.)?
Nie chciałbym na stałe usztywnić zawieszenia, bo komfort jazdy na pustym jest idealny.
Po prostu obawiam się, że kiedyś zacznę szurać/dobijać z tymi rowerami na haku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-06-2024, 08:00
|
|
|
Dawno temu miałem takie coś jak na poniższym zdjęciu, nic złego nie zaobserwowałem. Słyszałem, że zmienia się praca tylnego zawieszenia, ale też nie zauważyłem zmian. Ostatecznie po jakimś czasie zmieniłem sprężyny i amortyzatory na nowe i problem siadającego tyłu przestał mnie dotyczyć. Było to w okolicy roku 2000 i dotyczyło Galanta z roku 1990.
 |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 30-06-2024, 10:22
|
|
|
A bez obciążenia jest ok?
W tych Outlanderach problemem są zużywające się sprężyny tylnego zawieszenia, sam to przerabiałem. Ale u mnie duoa siedziała już bez obciążenia. |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2024, 09:28
|
|
|
Czy OII występowały w wersji siedmioosobowej? Może sprawdzą się sprężyny z takiego egzemplarza?
Mam OIII w takiej wersji i odnoszę wrażenie, że sprężyny mogą być "mocniejsze" z tego powodu. Przewoziłem z tyłu dwie osoby dorosłe, dziecko w foteliku, pełen bagażnik i na haku dwa rowery i zadziwiająco wysoko stał tył. |
|
|
|
 |
rworks
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011 2.4CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-07-2024, 12:44
|
|
|
parian napisał/a: | A bez obciążenia jest ok? |
To wersja 7 osobowa.
Bez obciążenia jest ok. Tzn. przez lata było ok i od nowości siadał nisko pod obciążeniem. Ale teraz pakuję rowery na hak, pewnie 80kg z bagażnikiem, stąd zaczynam się obawiać.
Spojrzałem na świeżo, to może faktycznie tył jest minimalnie niżej niż przód. Niecały centymetr różnicy w świetle pomiędzy bieżnikiem, a nadkolem.
Ale na żadnym przeglądzie czy serwisie nie zwracali mi na to uwagi. To jest coś co standardowy serwis/przegląd techniczny powinien zgłosić (nadmierne zużycie sprężyn)? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2024, 13:55
|
|
|
rworks napisał/a: | To jest coś co standardowy serwis/przegląd techniczny powinien zgłosić (nadmierne zużycie sprężyn)? | Wątpię. Dopóki opona nie trze o nadkole to co mieliby zgłaszać? |
|
|
|
 |
|
|