  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Problem z klimatyzacją | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2025, 15:12   Problem z klimatyzacją
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Napełniłem klimatyzację i na wolnych obrotach jest prawidłowe ciśnienie , ale zwiększając obroty ciśnienie spada do zera i klimatyzacja nie działa co może być przyczyną (Carisma 1.8 GDI klimatyzacja ręczna) | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2025, 19:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jakim czynnikiem napełniłeś i jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach? Jak to było mierzone? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2025, 20:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Jakim czynnikiem napełniłeś i jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach? Jak to było mierzone? | 	  R134a/r12
 
 FixClima z olejem i uszczelniaczem , a ciśnienie na wolnych obrotach 45 psi
 
 według tego zestawu . | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-08-2025, 14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tam w środku jest zupełnie inny gaz (w butli ClimaFix). R12 nie można już (oficjalnie) stosować, wątpię też aby można było nawet nielegalnie go w Europie kupić... Mi się nie udało. R134a jeszcze się da napełnić i to polecam zrobić od początku do końca. Najlepiej po wypuszczeniu tego co obecnie masz, zdjęciu sprężarki i wymianie oleju a potem montażu na nowych, oryginalnych oringach. To samo z osuszaczem.
 
Jeśli nie miałeś pustego układu to zrobiłeś sobie mieszaninę o nieznanym składzie i poślizgu temperaturowym - czyli każdy składnik gazu odparowuje w innej temperaturze. Jak rozumiem masz teraz - wg tego manometru - jakieś 3 bary na ssaniu, czyli niskie ciśnienie. A ile po sprężaniu? - tam warto podłączyć i zobaczyć, bo przy obecnych temperaturach powinno być w okolicy 12 barów. Jak jest mniej, to znaczy, że sprężarka nie ma co sprężać i gazu jest za mało.
 
Możesz nadal próbować z tym co tam sprzedają, pewnie izobutan albo mieszanki propanu, ale nie wiem jak wyjdzie z opłacalnością.
 
A przede wszystkim - skoro musiałeś uzupełniać, to układ jest nieszczelny - od eliminacji nieszczelności trzeba zacząć. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-08-2025, 07:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  Tam w środku jest zupełnie inny gaz (w butli ClimaFix). R12 nie można już (oficjalnie) stosować, wątpię też aby można było nawet nielegalnie go w Europie kupić... Mi się nie udało. R134a jeszcze się da napełnić i to polecam zrobić od początku do końca. Najlepiej po wypuszczeniu tego co obecnie masz, zdjęciu sprężarki i wymianie oleju a potem montażu na nowych, oryginalnych oringach. To samo z osuszaczem.
 
Jeśli nie miałeś pustego układu to zrobiłeś sobie mieszaninę o nieznanym składzie i poślizgu temperaturowym - czyli każdy składnik gazu odparowuje w innej temperaturze. Jak rozumiem masz teraz - wg tego manometru - jakieś 3 bary na ssaniu, czyli niskie ciśnienie. A ile po sprężaniu? - tam warto podłączyć i zobaczyć, bo przy obecnych temperaturach powinno być w okolicy 12 barów. Jak jest mniej, to znaczy, że sprężarka nie ma co sprężać i gazu jest za mało.
 
Możesz nadal próbować z tym co tam sprzedają, pewnie izobutan albo mieszanki propanu, ale nie wiem jak wyjdzie z opłacalnością.
 
A przede wszystkim - skoro musiałeś uzupełniać, to układ jest nieszczelny - od eliminacji nieszczelności trzeba zacząć. | 	   Ciśnienie wraca do normy na wolnych i czynnik nie ucieka. Czy to może być wina osuszacza lub jakiegoś czujnika ? Czynnik jest R134a. | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-08-2025, 11:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ross napisał/a: | 	 		  | Czynnik jest R134a. | 	  To oznacza, że musisz mieć stosowne uprawnienia do używania SZWO a zatem i stosowną wiedzę - w innym przypadku od kilku lat używanie R134a bez uprawnień jest przestępstwem (a nie wykroczeniem) a zatem ścigane jest z kodeksu karnego.
 
Masz za niskie ciśnienie w układzie i jak sprężarka wchodzi na obroty, to brakuje czynnika. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-08-2025, 12:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | ross napisał/a: | 	 		  | Czynnik jest R134a. | 	  To oznacza, że musisz mieć stosowne uprawnienia do używania SZWO a zatem i stosowną wiedzę - w innym przypadku od kilku lat używanie R134a bez uprawnień jest przestępstwem (a nie wykroczeniem) a zatem ścigane jest z kodeksu karnego.
 
Masz za niskie ciśnienie w układzie i jak sprężarka wchodzi na obroty, to brakuje czynnika. | 	   Jadę do serwisu. | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |