Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:54
[CB4x 1.6] Problem z przyspieszaniem - brak mocy
Autor Wiadomość
romek1x
[Usunięty]

  Wysłany: 23-05-2007, 08:03   [CB4x 1.6] Problem z przyspieszaniem - brak mocy

Witam

Jestem tu nowy ale juz mam problem z lancerem 1,6 16v 95 rok.
Jak wciskam gaz to auto dławi się i nie ma mocy. Jak delikatnie dodaję gazu to wchodzi na obroty bez problemów. Byłem na diagnostyce i komp. nie wykazał żadnych błędów. Wymieniłem świece i przewody WN.
Nie poali sięCE.
Co to jest? POMOCY :lol:
Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mar_GLXI
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 08:41   

sprobuj jeszcze zdjac kopulke i obejrzeć ja od spodu czy nie ma powypalanych bolcow i jak wyglada palec rozdzielacza ew wymienic, moze to byc rownierz wina przeplywomierza, badz slabego cisnienienia na cylindrach, zobacz tez jak wyglada uszczelka pod glowica i czy olej nie miesza sie z plynem chlodniczym lub odwrotnie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2007, 09:10   

Jak swieci sie CE, to MUSZA!!! byc bledy - zazadaj zwrotu pieniedzy za brak diagnostyki - pewnie komputer nie potrafil sie polaczyc do Mitsu i zbyli Cie odpowiedzia, ze nie ma bledow.
Zacznij od tego (oczyt znajdziesz w dziale Carisma - chodzi o pin 1 zlacza OBD), to bedziemy dalej radzic.
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 23-05-2007, 09:29   

Krzyzak, ale mu nie pali sie CE.
Sam watek mnie zainteresowal, bo u mnie tez ostatnio nie jest idealnie z przyspieszaniem. Nie wiem, czy to znowu wacha, czy nie cos gorszego.

Kwestia formalna:
jak sprawdzic, czy sie olej miesza z plynem? Jesli plyn idzie do oleju, to pod korkiem jest maslo, tak? A jesli na odwrot to po czym to poznac?
_________________

 
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-05-2007, 09:47   

Jak olej idzie do płynu to w zbiorniczku wyrównawczym rano po nocce możesz mieć tłuste oczka oleju na powierzchni (ale ciężko to sprawdzić przez ten mały otwór wlewu). Ewentualnie spala ci olej przez zużyte uszczelniacze zaworowe albo wyjechane pierścienie itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 23:22   

Wg mnie sprawa braku szybkiej reakcji na pedal gazu leży przy zalewaniu paliwem.Czy wczesniej bylo dobrze i nagle sie popapralo czy np kupiles taki samochód? Mozna by sprawdzic jak lambda dziala i czy aby wtryski nie leją. Wtryski mozna sprawdzic odkrecając listwe i podlaczajac złącze od pompy paliwa do plusa akumulatora,wtedy pompa zadziala a wtryski powinny sie trzymac sucho i nie puscic ani kropli.
 
 
romek1x
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 11:42   

Witam

Po przerwie kilkudiowej dziękuję Wszystkim za podpowiedzi w sprawie rozwiąznia mojego problemu. Z nawiązanej dyskusji wynika dla mnie jedno: Muszę sprawdzić cały układ dostarczania powietrza do silnika oraz kopułkę. Jak byłem w ASO to podłączyli się do kompa i sprawdzili że wszystkie czujniki mają wskazania prawidłowe. Jeden mechanior to stwerdził ze 100% pewnością że to kable WN :roll: ale się chłopaczek pomylił :badgrin: Pytałem też czy sonda lambda podaje odpowednie wartości rezystancji. Odpada też uszczelka pod głowicą oraz pierścienie (badanie techiczne spalin wykazało idealne spalanie mieszanki , brak objawów w płynie chłodniczym). Zastanawia mnie jedno dlaczego auto dławi się w zakresie obrotów od 1,5 tyś do 3,5 a potem jest jak rakieta :rolleyes: . Co do historii auta to nic nie powiem bo dopiero co przywozłem je z Berlinka. Jeszcze auta sam nie diagnozowałem :twisted: ale będę ukluczał poszczególne przyczyny i jak coś znajdę to dam znać.

Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-05-2007, 12:18   

Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu.
 
 
Sibilak
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 17:30   

Ja miałęm to samo. Wyregulowałem zawory i wszystko odeszło jak ręką odjął.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-05-2007, 21:54   

romek1x napisał/a:
Pytałem też czy sonda lambda podaje odpowednie wartości rezystancji.


Lambda to termoogniwo a nie termistor. Mierzysz jej napięcie a nie opór a jeśli już to najwyżej opór jej grzałki o ile taka ma.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
romek1x
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2007, 08:19   

saphire napisał/a:
romek1x napisał/a:
Pytałem też czy sonda lambda podaje odpowednie wartości rezystancji.


Lambda to termoogniwo a nie termistor. Mierzysz jej napięcie a nie opór a jeśli już to najwyżej opór jej grzałki o ile taka ma.


Faktycznie, rezystancję mierzą czujniki tem. powietrza (przynajmniej tak jest w Esperaczu). :?

[ Dodano: 04-06-2007, 19:54 ]
Hej

Problem usunięty :lol:
Okazało się że to problem z aparatem zapłonowym :finga:
Reanimacja u elektryka się powiodła choć w przyszłości będzie konieczna wymiana :roll:
Autko chodzi jak rakieta :wav:

Pozdro
 
 
Anazar
[Usunięty]

  Wysłany: 17-07-2007, 22:13   

... udało się znaleźć przyczynę :?:
ja z tym walczę już prawie trzy miesiące :(

Sprawdzone wszystko.. nawet ECU założyłem inne do testów.
Jest niewielka poprawa po wymania ECU (autko lepiej reaguje), ale ono nie jest do końca sprawne, bo co chwilę zapala się CE i przy próbie sczytania błędu nic nie pokazuje. Niby OK. Tak więc dziwne to ECU. Kto wie więc czy to nie przyczyna komputerków...

Możliwe że to jakaś awaria instalacji elektrycznej...
że do ECU dochodzą jakieś bzdury... mimo że czujniki są sprawne.

Najlepszym testem więc będzie zakup/pożyczenie Palm'a z RS232
i sprawdzenie autka programem MMCD
(programik dostępny na forum)

Pozdrawiam
Anazar
 
 
zeb74477 
Nowy Forumowicz
zeb74477

Auto: Lancer 1,6 16v listopad '92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 13
Skąd: okolice Piaseczna/ Warszawy
Wysłany: 05-09-2007, 20:41   

ave i na jowisza !!
u mnie też była taka dziwna zachciewajka LANCE'lota 1,6 16V
do trzech i pół tyśka pojawiał się duży, czerwony napis " PROSZĘ CZEKAĆ NA PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA" ....
po trzech i pół tyśkach rwał jak głupi ....
u mnie pszyczyną był banał ....
mechanik u którego robiłem drobnostę ( w sumie nieważne) postanowił "przy okazji" wyregulować zapłon --- miłe to z Jego strony, ale ustawił go na zbyt późny.
jak się jechało spokojnie, to niby wszystko O.K.
jednak jeśli wdepnęło się, to długo trzeba było czekać na reakcję ...
dodam tylko, że palił jak smok ..... prawie 12 literków wyszło na setuchnę ....
dzięki wszystkim świętym i rogatym zrobiłem ryskę na aparacie zapłonowym i mogłem zgrubnie ustawić w poprzedniej pozycji zapłon.
poprawiło się od razu .... jednak przykapcał troszeczkę na ( o dziwo) Biało ....
przyspieszyłem jeszcze odrobinkę .... i mogę z pełną satysfakcją powiedzieć, że śmiga teraz Lancelot jak "za młodu" a spalanie waha się na poziomie 6,2 do 7,2 w trasie ( uzależnione od tego jak mocno przycisnę) a po mieścinie wychodzi mi w granicach ósemki .... HUGO -- w moim przypadku tak się zadziało , jak sugerowałeś ...
dzięki za podpowiedź
miłego i do miłego !!
_________________
pozdrawiam zeb'ER
 
 
 
piskacz
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 21:12   

Hej romek1x na czym polegała ta reanimacja aparatu zapłonowego?

U mnie po wymianie lambdy nadal pali troche wiecej niz kiedys ale poza tym po 2 dniowym postoju w deszczowa pogode szarpał i nie ma mocy. Obroty tez wiariowały na zimnym tzn na 1200-1500 potem spadały ale ponoć to normalne. Dodam ze kable i swiece wymieniane w pażdzierniku 2007. Co to może być? Aparat zapłonowy czy może coś innego? Help
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-04-2008, 08:15   

piskacz napisał/a:
.....Obroty tez wiariowały na zimnym tzn na 1200-1500 potem spadały ale ponoć to normalne.....


Jak jest zimny obroty ustawiają się na około 1500, po nagrzaniu gdy pojazd się toczy 1200, a gdy się zatrzyma silniczek krokowy obniża je do 850. Nie ma żadnych skoków i falowania.

zeb74477 napisał/a:
....mechanik u którego robiłem drobnostę ( w sumie nieważne) postanowił "przy okazji" wyregulować zapłon --- miłe to z Jego strony, ale ustawił go na zbyt późny....


Zmień mechanika, ustawiał zapłon bez zmasowania wtyczki zapłonu, więc zamiast 5+/- 3 stopnia ustawił ci około 10+/-3 stopnia. Przez takich mechaników od dwóch lat sam obsługuję swojego Lancera.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.