Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:54 |
[CB4x 1.6] Problem z przyspieszaniem - brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
romek1x [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 08:03 [CB4x 1.6] Problem z przyspieszaniem - brak mocy
|
|
|
Witam
Jestem tu nowy ale juz mam problem z lancerem 1,6 16v 95 rok.
Jak wciskam gaz to auto dławi się i nie ma mocy. Jak delikatnie dodaję gazu to wchodzi na obroty bez problemów. Byłem na diagnostyce i komp. nie wykazał żadnych błędów. Wymieniłem świece i przewody WN.
Nie poali sięCE.
Co to jest? POMOCY |
Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 21:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mar_GLXI [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 08:41
|
|
|
sprobuj jeszcze zdjac kopulke i obejrzeć ja od spodu czy nie ma powypalanych bolcow i jak wyglada palec rozdzielacza ew wymienic, moze to byc rownierz wina przeplywomierza, badz slabego cisnienienia na cylindrach, zobacz tez jak wyglada uszczelka pod glowica i czy olej nie miesza sie z plynem chlodniczym lub odwrotnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24334 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2007, 09:10
|
|
|
Jak swieci sie CE, to MUSZA!!! byc bledy - zazadaj zwrotu pieniedzy za brak diagnostyki - pewnie komputer nie potrafil sie polaczyc do Mitsu i zbyli Cie odpowiedzia, ze nie ma bledow.
Zacznij od tego (oczyt znajdziesz w dziale Carisma - chodzi o pin 1 zlacza OBD), to bedziemy dalej radzic. |
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 23-05-2007, 09:29
|
|
|
Krzyzak, ale mu nie pali sie CE.
Sam watek mnie zainteresowal, bo u mnie tez ostatnio nie jest idealnie z przyspieszaniem. Nie wiem, czy to znowu wacha, czy nie cos gorszego.
Kwestia formalna:
jak sprawdzic, czy sie olej miesza z plynem? Jesli plyn idzie do oleju, to pod korkiem jest maslo, tak? A jesli na odwrot to po czym to poznac? |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-05-2007, 09:47
|
|
|
Jak olej idzie do płynu to w zbiorniczku wyrównawczym rano po nocce możesz mieć tłuste oczka oleju na powierzchni (ale ciężko to sprawdzić przez ten mały otwór wlewu). Ewentualnie spala ci olej przez zużyte uszczelniacze zaworowe albo wyjechane pierścienie itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2007, 23:22
|
|
|
Wg mnie sprawa braku szybkiej reakcji na pedal gazu leży przy zalewaniu paliwem.Czy wczesniej bylo dobrze i nagle sie popapralo czy np kupiles taki samochód? Mozna by sprawdzic jak lambda dziala i czy aby wtryski nie leją. Wtryski mozna sprawdzic odkrecając listwe i podlaczajac złącze od pompy paliwa do plusa akumulatora,wtedy pompa zadziala a wtryski powinny sie trzymac sucho i nie puscic ani kropli. |
|
|
|
 |
romek1x [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 11:42
|
|
|
Witam
Po przerwie kilkudiowej dziękuję Wszystkim za podpowiedzi w sprawie rozwiąznia mojego problemu. Z nawiązanej dyskusji wynika dla mnie jedno: Muszę sprawdzić cały układ dostarczania powietrza do silnika oraz kopułkę. Jak byłem w ASO to podłączyli się do kompa i sprawdzili że wszystkie czujniki mają wskazania prawidłowe. Jeden mechanior to stwerdził ze 100% pewnością że to kable WN ale się chłopaczek pomylił Pytałem też czy sonda lambda podaje odpowednie wartości rezystancji. Odpada też uszczelka pod głowicą oraz pierścienie (badanie techiczne spalin wykazało idealne spalanie mieszanki , brak objawów w płynie chłodniczym). Zastanawia mnie jedno dlaczego auto dławi się w zakresie obrotów od 1,5 tyś do 3,5 a potem jest jak rakieta . Co do historii auta to nic nie powiem bo dopiero co przywozłem je z Berlinka. Jeszcze auta sam nie diagnozowałem ale będę ukluczał poszczególne przyczyny i jak coś znajdę to dam znać.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-05-2007, 12:18
|
|
|
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. |
|
|
|
 |
Sibilak [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 17:30
|
|
|
Ja miałęm to samo. Wyregulowałem zawory i wszystko odeszło jak ręką odjął. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-05-2007, 21:54
|
|
|
romek1x napisał/a: | Pytałem też czy sonda lambda podaje odpowednie wartości rezystancji. |
Lambda to termoogniwo a nie termistor. Mierzysz jej napięcie a nie opór a jeśli już to najwyżej opór jej grzałki o ile taka ma. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
romek1x [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 08:19
|
|
|
saphire napisał/a: | romek1x napisał/a: | Pytałem też czy sonda lambda podaje odpowednie wartości rezystancji. |
Lambda to termoogniwo a nie termistor. Mierzysz jej napięcie a nie opór a jeśli już to najwyżej opór jej grzałki o ile taka ma. |
Faktycznie, rezystancję mierzą czujniki tem. powietrza (przynajmniej tak jest w Esperaczu).
[ Dodano: 04-06-2007, 19:54 ]
Hej
Problem usunięty
Okazało się że to problem z aparatem zapłonowym
Reanimacja u elektryka się powiodła choć w przyszłości będzie konieczna wymiana
Autko chodzi jak rakieta
Pozdro |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 22:13
|
|
|
... udało się znaleźć przyczynę
ja z tym walczę już prawie trzy miesiące
Sprawdzone wszystko.. nawet ECU założyłem inne do testów.
Jest niewielka poprawa po wymania ECU (autko lepiej reaguje), ale ono nie jest do końca sprawne, bo co chwilę zapala się CE i przy próbie sczytania błędu nic nie pokazuje. Niby OK. Tak więc dziwne to ECU. Kto wie więc czy to nie przyczyna komputerków...
Możliwe że to jakaś awaria instalacji elektrycznej...
że do ECU dochodzą jakieś bzdury... mimo że czujniki są sprawne.
Najlepszym testem więc będzie zakup/pożyczenie Palm'a z RS232
i sprawdzenie autka programem MMCD
(programik dostępny na forum)
Pozdrawiam
Anazar |
|
|
|
 |
zeb74477
Nowy Forumowicz zeb74477
Auto: Lancer 1,6 16v listopad '92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2006 Posty: 13 Skąd: okolice Piaseczna/ Warszawy
|
Wysłany: 05-09-2007, 20:41
|
|
|
ave i na jowisza !!
u mnie też była taka dziwna zachciewajka LANCE'lota 1,6 16V
do trzech i pół tyśka pojawiał się duży, czerwony napis " PROSZĘ CZEKAĆ NA PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA" ....
po trzech i pół tyśkach rwał jak głupi ....
u mnie pszyczyną był banał ....
mechanik u którego robiłem drobnostę ( w sumie nieważne) postanowił "przy okazji" wyregulować zapłon --- miłe to z Jego strony, ale ustawił go na zbyt późny.
jak się jechało spokojnie, to niby wszystko O.K.
jednak jeśli wdepnęło się, to długo trzeba było czekać na reakcję ...
dodam tylko, że palił jak smok ..... prawie 12 literków wyszło na setuchnę ....
dzięki wszystkim świętym i rogatym zrobiłem ryskę na aparacie zapłonowym i mogłem zgrubnie ustawić w poprzedniej pozycji zapłon.
poprawiło się od razu .... jednak przykapcał troszeczkę na ( o dziwo) Biało ....
przyspieszyłem jeszcze odrobinkę .... i mogę z pełną satysfakcją powiedzieć, że śmiga teraz Lancelot jak "za młodu" a spalanie waha się na poziomie 6,2 do 7,2 w trasie ( uzależnione od tego jak mocno przycisnę) a po mieścinie wychodzi mi w granicach ósemki .... HUGO -- w moim przypadku tak się zadziało , jak sugerowałeś ...
dzięki za podpowiedź
miłego i do miłego !! |
_________________ pozdrawiam zeb'ER |
|
|
|
 |
piskacz [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 21:12
|
|
|
Hej romek1x na czym polegała ta reanimacja aparatu zapłonowego?
U mnie po wymianie lambdy nadal pali troche wiecej niz kiedys ale poza tym po 2 dniowym postoju w deszczowa pogode szarpał i nie ma mocy. Obroty tez wiariowały na zimnym tzn na 1200-1500 potem spadały ale ponoć to normalne. Dodam ze kable i swiece wymieniane w pażdzierniku 2007. Co to może być? Aparat zapłonowy czy może coś innego? Help |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-04-2008, 08:15
|
|
|
piskacz napisał/a: | .....Obroty tez wiariowały na zimnym tzn na 1200-1500 potem spadały ale ponoć to normalne..... |
Jak jest zimny obroty ustawiają się na około 1500, po nagrzaniu gdy pojazd się toczy 1200, a gdy się zatrzyma silniczek krokowy obniża je do 850. Nie ma żadnych skoków i falowania.
zeb74477 napisał/a: | ....mechanik u którego robiłem drobnostę ( w sumie nieważne) postanowił "przy okazji" wyregulować zapłon --- miłe to z Jego strony, ale ustawił go na zbyt późny.... |
Zmień mechanika, ustawiał zapłon bez zmasowania wtyczki zapłonu, więc zamiast 5+/- 3 stopnia ustawił ci około 10+/-3 stopnia. Przez takich mechaników od dwóch lat sam obsługuję swojego Lancera. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|